Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Olisikohan olemassa joku "kaukorakkaus säätiö"...*tirsk*

[q]speukka, 2.6.2009 15:25:
---
tir, 2.6.2009 15:08:
miksi teflonkattiloita/pannuja ei saa laittaa astianpesukoneeseen? vielä hurjemmalta kuulostaa väittämä ettei niitä saisi pestä edes astianpesuaineella, vaan ihan pelkällä vedellä vaan

---

Taitaa olla urban legend
[/q]

saattaa kyllä olla. ja joo kyllä nuo varmaan pesuainetta kestää ihan hyvin mutta en mä astianpesukoneeseen silti laittaisi :P

[q]Displacer, 2.6.2009 15:30:
---
speukka, 2.6.2009 15:25:
---
miksi teflonkattiloita/pannuja ei saa laittaa astianpesukoneeseen? vielä hurjemmalta kuulostaa väittämä ettei niitä saisi pestä edes astianpesuaineella, vaan ihan pelkällä vedellä vaan
---
Taitaa olla urban legend
---
saattaa kyllä olla. ja joo kyllä nuo varmaan pesuainetta kestää ihan hyvin mutta en mä astianpesukoneeseen silti laittaisi :P
[/q]
Kyllä teflon-pannu kuluu tiskiaineella pestessä paljon nopeammin käyttökelvottomaksi kuin pelkällä vesipesulla. Toki jonkun hevin pekonisatsin paistamisen jälkeen tiskiaine on ehkä paikallaan, mutta pääsääntöisesti pitäisi pestä ilman aineita. Jos tiskikoneeseen laittaa niin voipi olla että menee heti pilalle, en lähtis kokeilemaan.

Mitä rrrkelettä nyt meinaa se, että Microsoft Office Word ei vastaa? En siis saa ohjelmaa auki. Miks mitä häh?

Ja kerrankin kun oisin oikeesti aikeissa tehä koulujuttuja.

[q]mariq, 2.6.2009 15:34:
---
Displacer, 2.6.2009 15:30:
---
speukka, 2.6.2009 15:25:
---
---
Taitaa olla urban legend
---
---
Kyllä teflon-pannu kuluu tiskiaineella pestessä paljon nopeammin käyttökelvottomaksi kuin pelkällä vesipesulla. Toki jonkun hevin pekonisatsin paistamisen jälkeen tiskiaine on ehkä paikallaan, mutta pääsääntöisesti pitäisi pestä ilman aineita. Jos tiskikoneeseen laittaa niin voipi olla että menee heti pilalle, en lähtis kokeilemaan.
[/q]
Kai se on pannusta/koneesta/tiskiaineesta kiinni, itse oon pessyt tollasta Hackmannin teflonkasaria vuosikaudet tiskikoneessa joka käytön jälkeen ja pinta on vielä ainakin silmämääräisesti samassa kunnossa kuin ostettaessa.

[q]mariq, 2.6.2009 15:34:
---
[/q]

Lähde? :)

[q]speukka, 2.6.2009 15:42:
---
mariq, 2.6.2009 15:34:
---
---
Lähde? :)
[/q]
Ihan vaan oma kokemus
En tosiaan oo kokeille tiskikoneessa, eli en voi mennä vannomaan että menee pilalle, mutta maalaisjärjellä ajateltuna kyllähän se pinnoite sitä nopeemmin kuluu mitä enenpi sitä hinkkaa ja mitä kovemmilla aineilla

Mulla ei ole mennyt yksikään teflon-pannu pilalle astianpesukoneessa, vaikka olen pessyt pari krt viikossa jatkuvasti. Ei sitten halpa tai kallis. Saattaa toki olla kiinni myös pesuaineesta. Kyllähän toiset pyykinpesuaineetkin ovat hellempiä vaatteille, kuin toiset.

[q]Steven Hoaks, 4.10.2007 10:27:
...rajallinen määrä...
[/q]
Piti korjata sanamuoto ;D

[q]pirpeli, 8.1.2009 14:34:
---
wiwi, 8.1.2009 12:47:
Onko jollain kokemusta mullan vaihtamisesta kaktukselle?

---

Voipi vaihtaa jo nyt, kunhan vaan pitää mahdollisimman valoisalla paikalla aluksi. Kaktusmulta on parasta, koska se pitää kosteuden tasaisena ja kannattaa laittaa vielä ruukun pohjalle salaojituskin eli lekasoraa tai random pikkukiveä(reiällinen ruukku on paras). Istutuksen yhteydessä melko reipas kastelu ja sitten taas hyvin niukkaa tuonne kevääseen saakka :)
[/q]
Vielen Danke.

Oot sä joku vihervelho?
:)

[q]Freja, 14.11.2007 09:21:
Iskällä leikataan kaihi joulukuussa molemmista silmistä. Miten se on mahdollista?
Mitä itse kaihileikkaukseen liittyy, ja onko iskä si ihan sokeena hetken aikaa?
[/q]
Tästä.

Mistäpäin saa Contaxin irtosalamalle huoltoa? Oon soittanut +20 paikkaa ympäri suomen, ja puolet ei ees tunnistanut koko merkkiä

Pistetään viel et vika on juurikin tuossa, että se ei "viritä" salamaa ollenkaan, kuuluu vain se kimeä ääni loputtoman pitkään.

[q]Peppi, 25.8.2005 19:46:
---
dominikh, 23.8.2005 18:17:
Jos mä näen tuolin, niin onko se tuoli siinä oikeesti olemassa, vai onko se vain joku mielikuva mikä tulee jostain ajatuksista että "tuollainen voisi olla tuossa oleva tuoli" jolloin joku muu näkee sen erilaisena?

---

Hienoa huomata, ettei ole ainoa, joka kyseenalaistaa erinäisten ilmiöiden ja asioiden olemassaoloa (= miettii kaikenlaista eriskummallista). Mulla on tullut aiemmin mieleen sellainen asia kuin värit ja niiden mahdollisesti subjektiivinen näkeminen.

Tätä on ehkä hivenen vaikea selittää, mut onko kukaan muu ajatellut, että ehkä näkemämme värit eivät näykään kaikille samanvärisinä? Nimitykset, kuten punainen tai sininen, ovat kuitenkin opeteltuja sanoja, jotka olemme oppineet yhdistämään tiettyyn väriin. Voisiko olla niin, että joku muu näkeekin keltaista silloin, kun minä näen sellaisen värin, jota olen punaiseksi tottunut nimittämään? Toinen henkilö kutsuisi siis 'punaiseksi' sellaista väriä, jonka minä näen keltaisena.

Kysymys saattaa olla varsin teoreettinen, mutta askarruttaa silti kummasti mieltä.
[/q]
Kaikkihan ovat oletuksena valkoista=väritöntä, mutta me vain kuvittelemme niihin värit alitajunnasta.

P.S. Tää alkaa kuulostaa siltä et on hyvät aineet kehissä ainakin työpaikkapalaverissa työkavereitten mielestä

Miten voi välttyä niskakivulta poistaessaan genitaalialueen karvoitusta pinseteillä?

[q]Mark Hamilton, 21.1.2006 18:11:
Miksi kalja on pahaa?
[/q]
Se on pahaa niiden mielestä, ketkä eivät siitä pidä. Allekirjoittanut pitää oluesta kyllä, enkä pidä sitä pahanmakuisena.

Sitten ihan offtopic: VOITKO LOPETTAA NÄIDEN ITSESTÄÄNSELVYYKSIEN KYSELYN? Tiiän että tämä on "kysy tyhmiä" -thread, mutta ellet oo täysin vajaa, niin sun kysymyksistä n. 80-90% on ihan turhia, selkeitä ja maalaisjärjellä ratkaistavissa.

Soita vaikka yleiseen hätänumeroon, numeropalveluun, poliisille, AA-kerhoon, papille, tai vanhemmillesi ennemmin ku kysyt näitä "kuseeko kissa vertikaalisti?"-kysymyksiä tässä threadissa.

Kiitos, ja anteeksi.

[q]Timce, 26.5.2006 15:08:
Joku viisas saa kertoa, miten siirrän kivuttomimmin oman soittoäänen kännykkääni? Nokian PC-suite managerissa on Audio manager, jolla tuon pitäis onnitus, mutta yllätys yllätys, se ei jostain syystä toimi.
[/q]
Bluetoothilla tai infralla suoraan tiedostona, joa on mahollisuutta.

[q]mikke, 28.6.2006 22:52:
Saakohan Suomessa nukkua autossa humalassa ? Muistelisinn että jossain Jenkkilän maissa toi on kiellettyä ja siitä voi saada rangaistuksen, vaikka et olis ajanu metriäkään. *täh*
[/q]
Tää on monesti kysytty juttu, ja ainakin täälläpäin yksiselitteinen vastaus on että: [size=21]saa[/size]
(en tiedä siis lain virallista muotoa, mutta lainoppineet noin väittävät niin....*vink*)

[q]Kriss G, 12.9.2006 15:31:
Totta. Nimim. työkkärissä duunissa.

välillä vaan tulee eteen niin avuttomia tapauksia että tekee pahaa katella vierestä sitä säätämistä kun ei edes yksityiskohtaisella neuvomisella onnistu pienimmissäkään asioissa vaan kaikki pitää tehdä niiden puolesta.
[/q]
Jep,
ja sit valitetaan kuinka instanssit kuten kela ja työkkäri tekevät juttuja hitaasti. Suurin osa johtuu juuri näistä jotka eivät osaa vastata simppeleihin kysymyksiin, jonka vuoksi hakemukset tulee bumerangina takaisin. Yleissivistyksen lisääminen ei tekisi pahaa tälle ihmisryhmälle.
P.S. Pahimmalta näyttävät ne, jotka eivät tiedä edes Suomen itsenäistymisvuotta.

[q]siveys, 3.1.2010 21:50:
Miten voi välttyä niskakivulta poistaessaan genitaalialueen karvoitusta pinseteillä?
[/q]

My eyes burn!!

Vahalla. Kerran se vaan kirpasee ;)

[q]Snaggo, 27.12.2007 12:35:
Will you marry me?
[/q]
Vain jos saan olla top.

O