Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Hitchhiker, 19.9.2008 17:27:
Saako messengerin mainoksia blokattua mitenkään (siis niitä jotka näkyvät ikkunan ala-osassa), tällä hetkellä tuolta tulee popUppina koko ajan pirun H&M-mainos ja en edes liikuta hiirtä sen päällä.
[/q]

Mess patchilla saa häkkäiltyä kaiket turhat hömpötykset pois messeristä.

http://www.mess.be/

[q]sativa, 19.9.2008 14:02:
Meillä kävi syömässä kerran yksiä amerikkalaisia jääkiekonpelaajateinejä. Yks niistä makso ostoksensa Visalla. No ei siinä mitään mutta kortissa luki nimenä "A Gift For You". *täh* Takapuolella ei ollut nimmaria ollenkaan. Kysyin pojalta, että kenen tää kortti on. "- Minun." Sanoin, että siinä tapauksessa sun täytyy laittaa oma nimmaris tonne taakse, ja poika totteli. Korttikin meni kassasysteemin läpi, mutta mikä ihmeen kortti toi tommonen oli? Mäkin haluan saada Visalta lahjaluottokortin?
[/q]

https://www.nationalcity.com/business-banking/products-services/everyday-banking/pre-paid-card/pages/national-city-visa-gift-card.asp

tulee ekana kun googleen hakusanaks: visa "a gift for you"

ei se oo niin vaikeeta hei...

Suositelkaapa jotain hyvää/ilmaista kalenteria windowsille (XP), jossa on hälytys päivämäärän/kellon mukaan.

[q]wiwi, 19.9.2008 23:54:
Miksi seksi auttaa krapulaan? Onko sille jotain tieteellisiä perusteita?
[/q]

Tää on ainoa mihin uskallan ottaa kantaa... Käsittääkseni seksi(kin) vapauttaa dopamiinia, mikä ei sinänsä kumoa mitään krapulan taustatekijöistä mutta tuo hyvää fiilistä. Käsittääkseni myös alkoholi vapauttaa dopamiinia aivoissa, eli ehkä osa krapulaa on dopamiinivajarit, joita seksi sitten lievittää?

Onko jotain haittaa siitä, että nukkuu mahallaan?

Tai siitä, että kaikki nivelet naksuu ja niitä myös naksuttelee paljon?

Miksi seksi auttaa krapulaan? Onko sille jotain tieteellisiä perusteita?

[q]Sensuurikalastaja, 4.1.2009 15:30:
<sensuuri> pelasin ja painoin 5krt shift
<sensuuri> sit laitoin jonku ruksin siihen ikkunaa mikä aukes
<sensuuri> nyt pitää painaa 3sek pohjas näppäimiä
<sensuuri> vähä on hidasta siis
<sensuuri> help me undo!
[/q]

Sticky Keys?

http://www.computing.net/answers/windows-xp/windows-sticky-keys/29260.html

[q]milo, 4.1.2009 15:35:
---
Sensuurikalastaja, 4.1.2009 15:30:
<sensuuri> pelasin ja painoin 5krt shift
<sensuuri> sit laitoin jonku ruksin siihen ikkunaa mikä aukes
<sensuuri> nyt pitää painaa 3sek pohjas näppäimiä
<sensuuri> vähä on hidasta siis
<sensuuri> help me undo!

---

Sticky Keys?

http://www.computing.net/answers/windows-xp/windows-sticky-keys/29260.html
[/q]

Kiitos nopeasta avusta, ongelmana oli siis juurikin tuo :)

[q]wiwi, 19.9.2008 23:54:

[/q]

Kun nivel naksahtaa, niin se naksahtava ääni on yleensä luu joka osuu toiseen luuhun. Kun esim. sormen niveltä "naksautetaan", se viedään asentoon joka on niin sanotusti yli sen normaalin liikeradan. Tällaisia liikkeitä ei siis ole hyvä tehdä, sillä ne kuluttavat niveltä. Naksauttelun sijaan olisi hyvä tehdä nivelen ympärillä oleville lihaksille treeniä, jotta ne tukisivat tätä niveltä ja jotta ikääntymisen tuomilta ongelmilta tällaisissa tapauksissa vältyttäisiin tai niitä voitaisiin lieventää. Ikääntymisen tuomia ongelmia yliojentuvien nivelten tapauksessa ovat mm. nivelrikot, kulumat ja ristisidosten löystyminen ja sijoiltaan meno.

[q]Xer, 20.9.2008 11:06:
---
wiwi, 19.9.2008 23:54:

---

Kun nivel naksahtaa, niin se naksahtava ääni on yleensä luu joka osuu toiseen luuhun. Kun esim. sormen niveltä "naksautetaan", se viedään asentoon joka on niin sanotusti yli sen normaalin liikeradan. Tällaisia liikkeitä ei siis ole hyvä tehdä, sillä ne kuluttavat niveltä. Naksauttelun sijaan olisi hyvä tehdä nivelen ympärillä oleville lihaksille treeniä, jotta ne tukisivat tätä niveltä ja jotta ikääntymisen tuomilta ongelmilta tällaisissa tapauksissa vältyttäisiin tai niitä voitaisiin lieventää. Ikääntymisen tuomia ongelmia yliojentuvien nivelten tapauksessa ovat mm. nivelrikot, kulumat ja ristisidosten löystyminen ja sijoiltaan meno.
[/q]
Hei kiitos! Ensimmäinen asiallinen vastaus, jonka olen asiasta saanut. Mun nivelet tosiaan naksuu ihan hitosti ja erityisesti varpaat tuntuu siltä, että ne on pakko naksauttaa. Ja aina kun selän oikaisee tai kääntää yläkroppaa "akselinsa ympäri", kuuluu sellainen tosi äänekäs KRRRUUUUNNTSS!
Oh dear.

mikä ois hauska ja helppo hypipompipleikkaripeli 5-vuotiaalle poitsulle synttärilahjaks? apuij, en ite kerkee kauppoihin, ja tarttis serkulle antaa vihjettä mitä ostais mirolle.....

[q]wiwi, 20.9.2008 18:59:
---
Xer, 20.9.2008 11:06:
---
wiwi, 19.9.2008 23:54:

*kymysys*
---

*vastaus*

---

*jutui*
[/q]

Mulla on ittellä lanneranka ja kyynerpäät sellaiset mitkä menee helposti lukkoon kun ne ojentuu liikaa ja sit ne pitää vääntää ja kääntää takaisin paikoilleen(tuntuu muuten ihan karmeelta). Kun on näit virheasentoja ja muita yliojentuvia niveliä, ni niiden osalta kandee ihan miettiä, että missä menee se ns. oikea liikerata ja alkaa tekemään sen mukaan omat liikkeet vaikka menisikin vielä pidemmälle sen oman nivelen kanssa. Tälleen oppii olemaan viemättä sitä niveltä jatkuvasti sinne liian pitkälle ja ei ne siteetkään sit pääse löystymään + lihakset oppii tosi nopeasti uuden liikkeen kun sitä jaksaa tehdä hetkosen ajatuksen kanssa.

kiitos Euphoria ja Yallu lähti tilaukseen =)

[q]duvin, 31.7.2009 13:50:
---
eugina, 31.7.2009 12:57:
---
juu-zo, 29.7.2009 09:42:
---
PoisoN, 29.7.2009 08:52:
Olisiko kellään lyödä faktaa pöytään EU-ajokortilla ajamisesta Jenkeissä? Olen tähän asti saanut aika ristiriitaista infoa.

Lähden parin viikon lomareissulle Illinoisin ja Iowan osavaltioihin ja tarkoitus olisi ajella satunnaisesti paikallisten sukulaisten autoilla ja mahdollisesti myös vuokrata auto lyhyeksi aikaa.

Kelpaako eu-kortti sielä sellaisenaan? Suomen autoliitosta saisi pienellä rahalla USA-liitteen, mutta se on täysin epävirallinen (ainoastaan kortin tekstit käännetty englanniksi), joten en tiedä kannattaako sellaista hommata.

---

Suosittelisin että otat yhteyttä johonkin viranomaiseen ja käyt kysymässä asiaa. Esimerkiksi poliisilaitoksella voisit käydä vierailemassa tai vaikka soittaa. Ei maksa vaivaa niin paljon ja varmasti saat oikeaata tietoa etkä mitään mutua sieltä sun täältä.

---

tohon vaan sen verran, et mitä mä oon kuullu niin ei saa ajella pelkällä eu-kortilla, mut tää on taas tätä "mutu"-hommaa... sorry...

---

Yritetään vielä kerran:

- Oon vuokrannut MONTA ajoneuvoa jenkeissä pelkällä eu-ajokortilla
- Oon kolaroinu kerran, poliisit paikalle, eu-ajokortti riitti
- googlaa "driving in the us with eu license" - muilla on vastaavanlaisia kokemuksia
[/q]

joo, mä en tiedä itse asiasta mitään.., tälle tapaukselle oli vaan sanottu et ei saa ajaa, mutta näyttää siltä et asia on toisin..eli älkää luottako tähän mun "väitteeseen" cheers..

[q]2la, 3.12.2009 14:32:
---
ninscu, 3.12.2009 13:38:
Jos omistaisin lyhyet hiukset voisinkin kokeilla, mut tätä takkutukkaa ei ilman hoitoainetta selväks saa. :/

---

Mä kokeilisin jos olisi pidemmät hiukset, näin lyhyisiin täytyy aina laittaa jotain tököttiä ettei näytä ihan gorillalta ja sitähän ei millään soodalla saa lähtemään. Kai?
[/q]

Niin, totta. Tuskinpa sillä mitkään tökötit lähtee.
Eli tästä voisi päätellä että toi soodapesu sopii ainoastaan niille, jotka eivät tee tukallensa mitään muutakuin harjaa.

[q]pirpeli, 12.10.2006 09:37:
Suihkupullolla vettä naamalle, HYI! ja vihanen katse.
Kuulemma toimii.
[/q]

[q]jesus, 12.10.2006 09:37:
Suihkupullo toimii meidän perheessä mainiosti. Se kuinka kauan se tepsii onkin eri asia
[/q]

kiitos te

Ja oli mulla ihan asiaakin tänne.

Miten loisteputkilamppu vaihdetaan? Miten sen saa sieltä irti ja miten sen uuden saa siihen tilalle? Onko joku vippaskonsti olemassa vai puhtaasti voimalajista kyse?

Saako sen lampun sitten panna roskiin vai pitääkö kierrättää?

[q]pirpeli, 21.8.2007 18:12:
Postresissa mä haluisin ite käydä. Mulle tuli nälkä vaikka just söin :DDDD
[/q]

UiJui...ja aika kuumia isäntiä siellä töissä. Lämpeisin kyllä koko yläriville, Pasille ehkä kuitenkin eniten.

TJEU: http://www.postres.fi -> Ihmiset

[q]wiwi, 10.10.2009 15:02:
---
Lyylikki, 10.10.2009 14:28:
---
wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D

---

Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.

---

Lyylikki, sä olet nero! Tosin idea taitaa olla helpompi kuin toteutus, mutta ehkä sitten joskus.

Tai sit jos vaan vois saada jonkun henk.koht lisämuistin/järjestelmällisyysimplantin päähänsä niin johan ois elämä helpompaa.
[/q]

Oon niin surkee netin käyttäjä etten löytänyt, joten menkööt selityksenä...
On siis olemassa tällainen "kaukosäädin" (jooh, sun pitäis SE naulata ihan ensimmäiseksi johonkin seinään...) johon saa x määrän erilaisia laitteita kuten, kaukosäätimen, käsilaukun, avaimet, yms. yms. yms. "kiinnitettyä" ja sitten vaan siitä kapulan nappulasta kun painaa, niin se ko. tavara alkaa piippailemaan siellä himassa.

Sopis sulle.

[q]Miinapiina, 22.6.2009 15:50:
kiitos Euphoria ja Yallu lähti tilaukseen =)
[/q]

Hyvä valinta. Meillä on siinä kiinni "muutama" laite ja tämmönen tekniikasta ei niin kiinnostunutkin osaa toimia sen kans vallan mainiosti :)

Miksi vuorokaudessa on 24 tuntia, eikä esimerkiksi 20? Miksi tunnissa on 60 minuttia, eikä esimerkiksi 100? Miksi minuutissa on 60 sekuntia, eikä esimerkiksi 100?

Kuka hemmetti tommosen aikajaon on keksinyt? Kai se joskus on koulussa opetettu, mutta on kyllä mennyt ohi. Inhottavaa, kun pitää laskea aikojen erotuksia, niin ei voi vaan sutia suoraan menemään laskimella. Pitää laskea päässä, kun en jaksa käyttää aivoja siihenkään, että muistelisin miten ne menikään ne kaavat.

O