Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.
[/q]

+++Laskutus (rahakkaat asiakkaat eli firmat edellyttävät usein)
+++++Mahdolliset hyödylliset verovähennykset (itseni kohdalla musiikki ja laitteet)

--Kirjanpito
---Veroilmoitus
---Veroennakot

Itselläni on siis ihan verovirastoon ilmoitettu toiminimi joka ei maksanut mitään. Alana on "taiteilijatoiminta" eli dj.

Pitäis saada kirjailtua kenkiin yhen kakaran nimi, ettei kengät katoo tarhassa. Voiko kenkiä viedä mihinkään kirjailtavaks? Tekeekö suutarit moista?

[q]Sssan*, 2.1.2009 22:58:
Onks Pankit lauantaisin auki...??
[/q]
ei oo..

Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.

[q]wiwi, 11.9.2008 18:54:
Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.
[/q]

Mulla oli viime viikonlopun aikana tullu niitä parvekkeelle jotain tuhansia. Luovutin suosiolla ympäristöystävälliset keinot ja myrkytin koko parvekkeen. Jos sulla ei ole kotieläimiä, niin toi Baygon näytti toimivan aika hyvin. Kannattaa myrkyttää just kun on lähössä johonkin, koska toi on aika myrkkyä.

Toinen tapa on imuroida ne, isännöitsijä sano että se on hyvä tapa sisällä kun niitä on tosi paljon. Sen jälkeen vaan heittää pölypussin pois.

[q]wiwi, 10.9.2008 13:07:

Ahaa! Sellasta ikään kuin kuivakermaa siis. Se ei kyllä paljon viilennä, mutta voisin varmaan kokeilla ainakin täällä kotioloissa. Kiitos ideasta.
[/q]

ju. laita vaikka tilkka kylmää vettä kaveriks

[q]Lyylikki, 20.11.2008 09:57:
---
Takyon, 19.11.2008 22:00:
NKVI :D

---

Mitä toi tarkottaa?

No Kysy Vittu Itte?
[/q]

Ihan omasta päästä repäisty lyhenne kun ei tuollaisia pissislyhenteitä (KVG) voi tukea :D

Eli "No Kato Vittu ite"

[q]Jutu, 10.9.2008 14:55:
Ollaan menossa marraskuussa Viron kansallisoopperaan katsomaan Rigolettoa, mutta nyt vähän mietityttää tuo pukeutuminen. Eli onko paheksuttavaa jos laitan siistit, suorat housut ja tyylikkään paidan, vai onko fiksumpaa vaan suoraan vuokrata esim iltapuku? En pahemmin oo noissa piireissä hengaillut niin ei voi tietää :P
[/q]

Normaalisti oon ainaki ite tottunu siihen, että ensi-iltaan tullaan hienossa puvussa, mutta normaaleihin ooppera-iltoihin sopii muu siisti vaatetus. Ei nyt ehkä mikään toimistotäti-look kuitenkaan, mutta ei ihan sitä iltapukuakaan. :) Tosin miten tuolla lahden toisellapuolen on tapana, sitä en tiiä.

[q]whispering, 11.9.2008 19:04:
---
wiwi, 11.9.2008 18:54:

---

Mulla oli viime viikonlopun aikana tullu niitä parvekkeelle jotain tuhansia. Luovutin suosiolla ympäristöystävälliset keinot ja myrkytin koko parvekkeen. Jos sulla ei ole kotieläimiä, niin toi Baygon näytti toimivan aika hyvin. Kannattaa myrkyttää just kun on lähössä johonkin, koska toi on aika myrkkyä.

Toinen tapa on imuroida ne, isännöitsijä sano että se on hyvä tapa sisällä kun niitä on tosi paljon. Sen jälkeen vaan heittää pölypussin pois.
[/q]
Njuu mutta siihen taitaa olla vähän luonnollisempiakin keinoja. Ainakin tässä topicissa on aikasemmin ollut jotain etikka- yms. kikkoja. Oon vaan niin huono etten osaa etsiä vanhoista viesteistä.

Kiitos kuitenkin.

[q]wiwi, 10.9.2008 12:59:

Hmmm. Oon myös kaupassa töissä ja aika vakiasiakas soijatuotehyllyllä, mutta jotenkin oon onnistunut välttämään. Vai meinaatko sellasta ruokakerman tyyppistä, joka on kasvirasvasta tehty? Ei sen tarvii ees olla samanmakuista kuin maito, kunhan nyt vähän pehmentää ja viilentää sitä kahvia.
[/q]

taitaa olla sellasta jauhetta. :(

[q]$, 11.12.2008 21:17:
---
domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.

---

+++Laskutus (rahakkaat asiakkaat eli firmat edellyttävät usein)
+++++Mahdolliset hyödylliset verovähennykset (itseni kohdalla musiikki ja laitteet)

--Kirjanpito
---Veroilmoitus
---Veroennakot

Itselläni on siis ihan verovirastoon ilmoitettu toiminimi joka ei maksanut mitään. Alana on "taiteilijatoiminta" eli dj.
[/q]

kandee pistää kaikki laillinen liiketoiminta

[q]Epailija, 28.5.2009 10:19:
---
Euphoria, 28.5.2009 10:08:
Purkkivitamiinit on valmistettu yleensä kemiallisesti.
---

Mitäs merkitystä tällä sinun mielestäsi on? Kemiallisestihan ne vitamiinit luonnossakin muodostuvat ja kemiallisesti ne myös vaikuttavat ruumiissa.
[/q]

Liitty vaan tähän sativan sanomaan "että miten ne edes saa eriteltyä labroissaan niinkin pienet jutut kuin vitamiinit" Jonka näköjään luin viel väärin:D

[q]sapeli, 28.5.2009 10:10:
---
Euphoria, 28.5.2009 10:08:
Ruuasta saatavien vitamiinien mukana tulee paljon muitakin hyödyllisiä aineta, jotka auttaa niitä imeitymään. Purkkivitamiinit on valmistettu yleensä kemiallisesti. Jos joku niitä syö, niin pitää syödä ruuan yhteydessä. Muuten jää esimerkiksi rasvaliukoiset imeytymättä.
---

Entäpä jos ottaa samaan aikaan jotain öljykapseleita (esim. kalanmaksaöljy)? Auttaisiko se näiden imeytymisessä?
[/q]

Ei se öljykään ala imeytyä heti, jos se syödään kapselimuodossa. Jotta kapseliöljy "auttaisi" rasvaliukoisia vitamiineja, pitäis olla varmuus, että sulaneet öljykapselit ja sulaneet vitamiinitabletit oleskelisivat mahalaukussa ja ohutsuolessa just yhtä aikaa. (Itse suosin kotimaista pellavaöljyä, 5 euron pullo kestää noin kuukauden ja antaa kaikki kehon tarvitsemat omegat oikeissa suhteissa.)

Mun nähdäkseni ainakin halvimpien bulkkitablettien ongelma on kuitenkin se, että sit kun tabletti sulaa, se vapauttaa kaiken vitamiinin kerralla. Esim. C-vitamiinia ei keho voi käyttää kuin oliks nyt max. 100 mg/tunti ja jos kerralla ottaa enemmän, loput menee hukkaan ja poistuu virtsan mukana. Sama muidenkin vesiliukoisten kanssa.

Siinä mielessä on loogista, että hedelmien ja vihannesten syönti joka aterialla jättää päivän mittaan kehon hyödynnettäväksi paljon enemmän vitamiineja kuin että ne kaikki mättäisi aamupalan kanssa purkista. Toisin kuin tableteissa, kasveissa on myös paljon enemmän kuituja ja nestettä, aineenvaihdunnan tärkeimpiä edesauttajia.

mikä firma vuokrais/välittäis halpoi yksiöitä alueelta
espoo: olari, tapiola, matinkylä
helsinki: keskusta ja sen lähistö
??
tai mistä yleesäkkään kannattais alkaa tsiigaileen?

eikö täällä oikeasti ole mitään lätkä-threadia?

OT: HIFK <3

[q]Foxmagon, 11.9.2008 20:48:
---
Jutu, 10.9.2008 14:55:
Ollaan menossa marraskuussa Viron kansallisoopperaan katsomaan Rigolettoa, mutta nyt vähän mietityttää tuo pukeutuminen. Eli onko paheksuttavaa jos laitan siistit, suorat housut ja tyylikkään paidan, vai onko fiksumpaa vaan suoraan vuokrata esim iltapuku? En pahemmin oo noissa piireissä hengaillut niin ei voi tietää :P

---

Normaalisti oon ainaki ite tottunu siihen, että ensi-iltaan tullaan hienossa puvussa, mutta normaaleihin ooppera-iltoihin sopii muu siisti vaatetus. Ei nyt ehkä mikään toimistotäti-look kuitenkaan, mutta ei ihan sitä iltapukuakaan. :) Tosin miten tuolla lahden toisellapuolen on tapana, sitä en tiiä.
[/q]
Joo, niin mä vähän arvelinkin ettei ihan iltapukua tarvii olla noissa tavallisissa illoissa. Noh, täytyy sitten piiloutua jonnekin nurkkaan jos näyttää juntilta

[q]Euphoria, 28.5.2009 10:22:
Liitty vaan tähän sativan sanomaan "että miten ne edes saa eriteltyä labroissaan niinkin pienet jutut kuin vitamiinit" Jonka näköjään luin viel väärin:D[/q]

:D Missasin tuon itse kokonaan. Ei mulla sitten muuta.

[q]wiwi, 11.9.2008 18:54:
[/q]

Elikkä pieneen kuppiin tai lasiin omenaviinietikkaa ja sit tippa jotain astianpesuainetta - omenaviinietikka on voimakkaan makean tuoksuista ja houkuttelee ne sinne, ja astianpesuaine tosiaan vie pintajännitteen --> vihulaiset menee *plumps*. On toiminut meillä ihan hyvin, mut niitä tulee kyl lisää jos on tiskit tai bioroskis viemättä...

Edit: niin siis tiskit tiskaamatta.

[q]sapeli, 11.9.2008 22:24:
---
wiwi, 11.9.2008 18:54:

---

Elikkä pieneen kuppiin tai lasiin omenaviinietikkaa ja sit tippa jotain astianpesuainetta - omenaviinietikka on voimakkaan makean tuoksuista ja houkuttelee ne sinne, ja astianpesuaine tosiaan vie pintajännitteen --> vihulaiset menee *plumps*. On toiminut meillä ihan hyvin, mut niitä tulee kyl lisää jos on tiskit tai bioroskis viemättä...

Edit: niin siis tiskit tiskaamatta.
[/q]
Juu, mulla toimi kans ihan hyvin. Mut tosiaan lisää niitä tulee tosi nopeesti, yhdessä vaiheessa olis saanut olla joka päivä viemässä biojätteitä roskiin. Nyt ei oo onneks vähään aikaan ollut ongelmaa noista. Tossa omenaviinietikassa on kyl yks huono puoli, se haju on tosi voimakas ja sit lemuaa kyllä koko keittiö...

[q]sativa, 28.5.2009 04:02:
En oo kuitenkaan huomannut mitään sivuvaikutuksia.
[/q]

Tietäisit vaan miten suurilla ylityksillä kehorakentajat vitamiinejään napsii. Yleensäkkin purkeissa lukevat annosmäärät on niin idioottivarmoja että ei sulle tule mistään suomessa myydystä tuotteestä mitään ongelmia jos vaikka tuplat vetäisitkin. Oon itsekkin codeiinikuurilla vetänyt tuplia :D

Vesiliukoisistahan ei mitään sivuvaikutuksia tulekkaan, mutta esim rasvaliukoisesta D-vitamiinista varoitellaan. Tosin me suomalaiset vähäisen auringonpaisteen takia kärsitään yleensä D-vitamiinin puutteesta.

O