Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Freja, 28.8.2006 10:12:
Jos äitini ja isäni asuvat vaikka Vaasassa, mutta äitini käy synnyttämässä minut Laihialla, niin onko syntymäpaikkani silloin Vaasa vai Laihia? Eli lukeeko virallisissa papereissani, esim passissani, syntymäpaikkana Vaasa vai Laihia?

[size=7]Todistakaa nyt joku et mä oisin kerrankin oikeessa..[/size]
[/q]
Taitaa tulla Vaasa, koska ainakin itsellä on ollut käsitys et vanhempien asuinpaikan suhteen se tulee. Itsellä lukee Alavus, vaikka todistettavasti tulin maailmaan Kauhajoella.

Siis tah? Onko mustia joutsenia muka olemassa?

Luen kirjaa, jossa mainittiin kuinka upean nakoisesti nama mustat joutsenet liukuu/liitelee (*ttu, yrita tassa nyt sitten suomentaa!) lammen paalla.

Kirjan tarina sijoittuu ~1930-luvulle, mutta silti! Oliskohan toi vain kirjoitusvirhe...?

Taa vaivaa mua!!!

[q]Sssan*, 2.1.2009 22:58:
Onks Pankit lauantaisin auki...??
[/q]

Eipä taida olla :)

[q]Euphoria, 28.5.2009 10:08:
Ruuasta saatavien vitamiinien mukana tulee paljon muitakin hyödyllisiä aineta, jotka auttaa niitä imeitymään. Purkkivitamiinit on valmistettu yleensä kemiallisesti. Jos joku niitä syö, niin pitää syödä ruuan yhteydessä. Muuten jää esimerkiksi rasvaliukoiset imeytymättä. [/q]

Entäpä jos ottaa samaan aikaan jotain öljykapseleita (esim. kalanmaksaöljy)? Auttaisiko se näiden imeytymisessä?

Eikös noihin kärpäsiin toimi joku sokeria + fairyä ja vähän vettä kuppiin...?
Sokeri houkuttelee ne kupille, fairy rikkoo veden pintajännitteen ja kärpäset hukkuu. Tämmöstä muistaisin jostain kuulleeni...

[q]sativa, 28.5.2009 04:02:
juttua..
[/q]

Ruuasta saatavien vitamiinien mukana tulee paljon muitakin hyödyllisiä aineta, jotka auttaa niitä imeitymään. Purkkivitamiinit on valmistettu yleensä kemiallisesti. Jos joku niitä syö, niin pitää syödä ruuan yhteydessä. Muuten jää esimerkiksi rasvaliukoiset imeytymättä. Ei terve ihminen tarvitse mitää lisäravinteita. Riittää, et syö kohtuu monipuolisesti. Liioista vitamiineista on haittaa, jos syöt jtn vitamiinia liikaa, niin se estää jonkin toisen imeytymisen. Voi näkyä esimerkiksi suupielen halkeemana, joka aiheutuu usein b6-vitamiinin puutteesta.

Siinä mun näkemys aiheesta.. Ite en ota, ku C-vitamiinia purkista.. Loput luonnosta:)

[q]Janisa, 10.9.2008 04:06:
Siis tah? Onko mustia joutsenia muka olemassa?
[/q]

Wikipedia valaisee ainakin mustajoutsenen olemassaolon:
"Mustajoutsen (Cygnus atratus) on australialainen vesilintu, jota tavataan Euroopassa tarhoissa ja tarhakarkulaisena. Kotimaassaan se on rauhoitettu laji. Mustajoutsen on myös Länsi-Australian osavaltion osavaltiolintu."

Lähde siis: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mustajoutsen

Oli kieltämättä itellenikin yllätys..

[q]sativa, 28.5.2009 04:02:
Inspiraationa toimi eräs artikkeli, jossa on mielenkiintoista asiaa vitamiineista ja joka kritisoi lääketeollisuutta.
http://www.minaolen.com/lehti/art2_302.html
[/q]

Henk. koht. suosittelisin lukemaan Minä Olen-lehteä samanlaisella varauksella kuin katuhihhuleiden jakamia lappusia, joissa julistetaan IBM 30568-koneet pahan välineiksi.

[q]Skenemursu, 19.11.2008 17:56:
---
Karski, 19.11.2008 15:43:
---
Skenemursu, 19.11.2008 03:12:
Mistä Suomalaiset on kotoisin?

Elikkäs onko se varmaa tietoa, että suomalais-ugrilais kansat vaelsivat Mongoliasta sinne sohjolaan?

---

Aiheesta ei oo mitään 100% varmaa tietoa,
todennäköisesti Suomessa tällä hetkellä
asuva väestö koostuu usean eri vaelluksen
mukana tulleista ihmisistä, osa olisi tullut
baltian ja osa karjalan kautta.2

...

---

kiitos hyvästä vastauksesta. eli siis lyhyesti summasummarum me ei tiedetä mistä suomalaiset on kotoisin?

noista hmong heimo tutkimus jutuista mun pitää saada jonkinlainen englanninkielen käännös aikaiseksi olivat sen verran mielenkiintoisia. Itsellä ei riitä vielä taidot tuohon kääntämiseen Thai kielestä, mutta ehkä joku meidän duunissa pystyis.
[/q]

Jos spekuloimaan ryhdytään, niin kuvien ja kuvausten
perusteella hmongit olis lähinnä sukua saamelaisille,
eli niiden kieli vois olla kaukaista sukua meidän kieliryhmälle,
mutta geneettisesti ne olis kyl lähempänä esim.
kiinalaisia kuin suomalaisia.

[q]Takyon, 19.11.2008 22:00:
NKVI :D
[/q]

Mitä toi tarkottaa?

No Kysy Vittu Itte?

[q]Euphoria, 28.5.2009 10:08:
Purkkivitamiinit on valmistettu yleensä kemiallisesti.[/q]

Mitäs merkitystä tällä sinun mielestäsi on? Kemiallisestihan ne vitamiinit luonnossakin muodostuvat ja kemiallisesti ne myös vaikuttavat ruumiissa.

Onko kahvimaidolle mitään ei-eläinperäistä korviketta? Oon jättäny maitotuotteet pois ruokavaliosta ja soija- ja kauramaito käy lähes mihin tahansa, missä muuten käyttäisisn maitoa. Kahvissa ne kuitenkin juoksettuu. Ja musta kahvi on niin jyrkän makuista vaikka kuinka yritän totutella.*igor*

[q]wiwi, 10.9.2008 12:33:
Onko kahvimaidolle mitään ei-eläinperäistä korviketta? Oon jättäny maitotuotteet pois ruokavaliosta ja soija- ja kauramaito käy lähes mihin tahansa, missä muuten käyttäisisn maitoa. Kahvissa ne kuitenkin juoksettuu. Ja musta kahvi on niin jyrkän makuista vaikka kuinka yritän totutella.*igor*
[/q]

Sitähän on sellasta kasvisrasvasekotetta. Meijän kaupassa se on siinä riisimaitojen vieressä. Ei kyllä varmaan oo sama asia kun maito. Ite käytän maitoa osaks maun vuoks ja osaks et se viilentää kahvia.

[q]sapeli, 28.5.2009 10:10:

Entäpä jos ottaa samaan aikaan jotain öljykapseleita (esim. kalanmaksaöljy)? Auttaisiko se näiden imeytymisessä?
[/q]

Jep. Tosin ne samat omegat saa rypsiöljystä:)

Silti mikään ei korvaa ruokaa tossa asiassa.

Edittejä....x2

[q]hemuz, 10.9.2008 13:04:
---
wiwi, 10.9.2008 12:59:

Hmmm. Oon myös kaupassa töissä ja aika vakiasiakas soijatuotehyllyllä, mutta jotenkin oon onnistunut välttämään. Vai meinaatko sellasta ruokakerman tyyppistä, joka on kasvirasvasta tehty? Ei sen tarvii ees olla samanmakuista kuin maito, kunhan nyt vähän pehmentää ja viilentää sitä kahvia.

---

taitaa olla sellasta jauhetta. :(
[/q]
Ahaa! Sellasta ikään kuin kuivakermaa siis. Se ei kyllä paljon viilennä, mutta voisin varmaan kokeilla ainakin täällä kotioloissa. Kiitos ideasta.

[q]hemuz, 10.9.2008 12:39:
---
wiwi, 10.9.2008 12:33:

---

Sitähän on sellasta kasvisrasvasekotetta. Meijän kaupassa se on siinä riisimaitojen vieressä. Ei kyllä varmaan oo sama asia kun maito. Ite käytän maitoa osaks maun vuoks ja osaks et se viilentää kahvia.
[/q]
Hmmm. Oon myös kaupassa töissä ja aika vakiasiakas soijatuotehyllyllä, mutta jotenkin oon onnistunut välttämään. Vai meinaatko sellasta ruokakerman tyyppistä, joka on kasvirasvasta tehty? Ei sen tarvii ees olla samanmakuista kuin maito, kunhan nyt vähän pehmentää ja viilentää sitä kahvia.

Millä kassatyöntekijä puolustautuu työnantajaa vastaan, joka antaa potkut näppäilyvirheen takia...voi vittu jee.

Ollaan menossa marraskuussa Viron kansallisoopperaan katsomaan Rigolettoa, mutta nyt vähän mietityttää tuo pukeutuminen. Eli onko paheksuttavaa jos laitan siistit, suorat housut ja tyylikkään paidan, vai onko fiksumpaa vaan suoraan vuokrata esim iltapuku? En pahemmin oo noissa piireissä hengaillut niin ei voi tietää :P

[q]Anselmi, 11.12.2008 15:23:
No kannattaisiko vaik käydä klubeilla katsomassa että kuinka asia on sen sijaan
et vaan tumputtelee himas klubbarin kuvien innoittamana?
[/q]

Nääh, emmä viitti, kun siellä on niin rumia ihmisiä. Haluaisin erottua joukosta.

Onks Pankit lauantaisin auki...??

O