Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Hitchhiker, 11.2.2008 15:41:
Onko taloyhtiön hallitukseen kuuluvilla henkilöillä oikeutta tulla yleisavaimella tarkastamaan asunnoissa olevia palovaroittimia, meillä on tällainen rumba menossa ja ihan yleisestiottaen kiinnostaisi kyseienen asia. Itellä ei ole mitään asiaa vastaan, lähinnä vain kiinnostaa tuo "tunkeutuminen" toisten asuntoon osio.
[/q]
Mä oon ainakin käsittänyt, että niiden kuuluu ilmottaa siitä asukkaille, että ovat tulossa omilla avaimilla sisään jos asukas ei ite oo kotona. Mut jos ei oo mitään ilmottanut, niin eikös tota nyt voi melkein pitää kotirauhan rikkomisena, varsinkin jos ei edes ovikelloa pimpottele :P Mutta tämä siis ihan pelkkää mutu-tietoa ja omasta kokemuksesta.

[q]mikke, 11.2.2008 19:12:
Voiko ihmisen tosiaan tappaa pistämällä vaikkapa ruiskulla ilmakuplan suoneen ? Ja jos voi niin mihin ihmeeseen se perustuu ?

Ja en oo siis tappamassa ketään
[/q]
Se ilmakupla estää verenkierron suonessa ja kun se liikkuu ja päätyy johonkin esmes valtimoon niin ei se nyt ihan terveellistäkään ole :P

[q]Takyon, 14.11.2008 15:58:
Siis perustuuko toi herätys pelkästään siihen valoon?
[/q]
Ei, on siinä ääntäkin (jossakin vaihtoehtoina esim. radio ja linnunlaulu).

Philipsin versio:
http://www.webmarket.fi/index.php?page=2&c=29&id=118&pid=5962&ad=gowake&gclid=CJiV44Pr9JYCFQ6R1QodA2PUYg

[q]Freja, 11.2.2008 16:07:
---
serotonot, 11.2.2008 15:43:
pesukoneeseenhan menee aina kylmää vettä ja se kone sitten lämmittää sen sopivaks. Siks se veden lämpötilansäätö on siinä pesukoneessa eikä siinä hanassa.

---

Tän mä tiesin

---

Eli jos kone ei lämmitä vettä, ni siel o vastus tjsp paskana

---

Jotain tällasta mä hain. Mikä ois viel tjsp? Mietin vaa et onko se sellanen homma et kantsiiko ees lähtee korjaan.
(Ja joo, tiän siis mistä lyhenne tjsp, mut mietin vaa et oisko sulla arvausta et mitä muuta siinä vois olla vikana ku vastus. Ihan vaa ettet vastaa vaan et "Tai jotain sinne päin").
[/q]

Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?

[q]Freja, 11.2.2008 16:18:

No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?
[/q]

Ei mullakaan ole koskaan pyykit ollu lämpimiä. Pesi ne sit 60 tai 90 asteessa.

[q]domi, 11.2.2008 16:56:
Mut entäs sit, jos pesukone ei lopeta veden ottamista sisään?
[/q]

Tai jos pesee lakanoita, mutta pesuohjelman päätyttyä koneesta löytyy uitettu mirri? Mita mina tehda?

[q]domi, 11.2.2008 16:59:
---
Zapa, 11.2.2008 16:58:
---
domi, 11.2.2008 16:56:

---

Tai jos pesee lakanoita, mutta pesuohjelman päätyttyä koneesta löytyy uitettu mirri? Mita mina tehda?

---

Onko tähän sama vastaus kuin kysymykseen "Miksi perseestäni tulee raakatimantteja?"
[/q]

Veikkaan että on, eli vastaan C) Kanada

[q]Freja, 11.2.2008 16:18:
No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?
[/q]

Koneet huuhtelee yleensä kylmällä vedellä joten pyykkikin on kylmää. Kokeile 90 asteen pesun aikana koneen kylkeä tai tsekkaa onko poistuva vesi lämmintä.

[q]Geeee, 21.1.2007 15:32:
---
Mark Hamilton, 21.1.2007 13:03:
Miksi PHP on niin suosittu?

---

yksinkertainen
helppo
kevyt
toimiva

luulisin näin.
[/q]

Niin ja ilmainen

[q]Jutu, 11.2.2008 15:46:
Mä oon ainakin käsittänyt, että niiden kuuluu ilmottaa siitä asukkaille, että ovat tulossa omilla avaimilla sisään jos asukas ei ite oo kotona. Mut jos ei oo mitään ilmottanut, niin eikös tota nyt voi melkein pitää kotirauhan rikkomisena, varsinkin jos ei edes ovikelloa pimpottele :P Mutta tämä siis ihan pelkkää mutu-tietoa ja omasta kokemuksesta.
[/q]

[q]JussiS, 11.2.2008 15:54:
Sikäli kun oikein muistan, niin vain isännöitsijällä ja huoltomiehellä on oikeus mennä asuntoon ilman asunnon omistajan lupaa, tällöinkin on hyvä ilmoittaa etukäteen siitä, koska tulee käymään. Pakottavissa tilanteissa toki voidaan tulla hetikin sisään. Mutta taloyhtiön hallituksen jäsenillä ei ole mitään asiaa toisen asuntoon.
[/q]

Kiitoksia molemmille vastauksista *hymy*, tuosta löytyikin jo ihan hyvin informaatiota.

[q]-lera-, 21.2.2008 16:42:
---
Euphoria, 21.2.2008 16:33:
---
-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ?

---

Yleensä niitä nostetaan hydraulisesti ja laitetaan yks pala kerrallaan alle:)
Kuljetetaan osina ja kootaan ihan paikan päällä..

---

no kootaanko ne sit yöllä, kun mä en oo ikinä nähnyt sitä kun se kootaan. ne vaan tupsahtaa paikalle :D
[/q]

Niin tai et huomaa niiden nousua, kun nousevat pikku hiljaa pala kerrallaan. Se on vaan yhden "elementin" korkeampi se nosturi pikkuhiljaa =)

[q]crissy, 1.3.2008 17:23:

tehtiin kanavapäivitys ja alko näkymään.. eli siitä se oliki sitten kiinni:D
[/q]

khuuul
mul näkyy kans, on vaan kanavapaikal 210, ni on mennyt jotenki ohi

[q]-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ?
[/q]

Hehe...tätä asiaa on kysytty tässä samassa topikissa jo kahteen kertaan aiemminkin

Vuonna 2004 ja 2007. Hakusanaksi tähän topikkiin nosturi, niin pääset lukemaan en muutkin vastaukset.

Soittaako jotkut muutkin kun lehtimyyjät yms. muut myyjät tuntemattomalla numerolla? Mä en ikinä noihin tuntemattomiin vastaa kun ne on aina jotain kauppaamassa mut nyt mulle on about 2 viikon ajan tullut päivittäin pari kertaa puhelu tuntemattomasta ja mietinkin, et oliskohan jollakin mulle ihan oikeetakin asiaa...*ding* Ja jos ei oo, niin ihmeen ahkerasti se jaksaa mua häiriköidä.

[q]MiMoSa, 14.2.2008 08:01:
Soittaako jotkut muutkin kun lehtimyyjät yms. muut myyjät tuntemattomalla numerolla? Mä en ikinä noihin tuntemattomiin vastaa kun ne on aina jotain kauppaamassa mut nyt mulle on about 2 viikon ajan tullut päivittäin pari kertaa puhelu tuntemattomasta ja mietinkin, et oliskohan jollakin mulle ihan oikeetakin asiaa...*ding* Ja jos ei oo, niin ihmeen ahkerasti se jaksaa mua häiriköidä.
[/q]

Mullakin ennen ne soitti tuntemattomalla numerolla (tai siis oletan et ne oli niitä myyjiä) enkä ikinä vastannu sellasiin. Nykyään ne on soitellu ihan julkisella numerolla ja siksi olen aluks menny siihen halpaan et joku soittelee mulle jolla oli oikein asiaa. Nykyään sit teen usein silleen et en vastaa muuhun numeroihin paitsi niihin mitkä ovat kännyssä muistissa ja loput tsekkaan numeropalvelusta.

[q]Annakins, 12.2.2008 14:25:
Kaksi asiaa askarruttavat viikonlopun jäljiltä:

1. Jalkoihin tuli pari rakkoa ja ostin niitä Compeeden rakkolaastareita. Paketissa lukee, että diabeetikkojen tulisi keskustella lääkärin kanssa ennen laastarin käyttöä. Miksi?

2. Minkä takia EU:n ulkopuolelta saa tuoda teetä ja kahvia vain parisataa grammaa? Alkoholin ja tupakan jne ymmärrän, mutta miksi teen ja kahvin tuonnille on rajoitteita?
[/q]

Sori että oon laiska; lue itse. :P

1. http://tinyurl.com/2sg733

2. http://www.hs.fi/matkailu/artikkeli/Verottomilla+tuliaisilla+on+rajansa/HS20070217SI1ME0273p

[q]Freja, 14.2.2008 08:11:
Mulle ei oo aikoihin soitellu lehtimyyjät ilman numeroa. Musta niiden pitää jopa nykyään soittaa numero näkyvis, en oo varma.
Normi-ihmisetkin saa sen numeron salaiseksi asetettua, et eihän tuossa ikinä mitään pahaa ole jos vastaat. Jos oliskin myyjä, niille voi sanoa "ei".
[/q]
No nyt mä sit vastasin kun noin sinnikkäästi jakso soitella eikä se lehtiä kaupannut mut sähköä kylläkin.

Suomen Energiayhtiöstä lupasivat tarjota 5% halvempaa sähköä ja 1kk ilmaseks. Aattelin eka, et miksipä ei, kun oon aiemminkin miettinyt tota sähkön kilpailuttamista. Sopimus olis toistainen ja sen pystyy vielä perumaan 14 päivän sisällä. Kuulosti hyvältä diililtä, mut nyt tulin kyl vähän toisiin aatoksiin kun googletin ton... Löytyy juttuja niiden hintojen nostosta yms. Tossa yks juttu http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1674 Pitää tarkkaan lukasta ne sopimuspaperit, kun ne mulle kotiin tulee, en kyllä aio vaihtaa tollaseen yhtiöön, mitä pitää ite koko ajan tarkkailla hintojen noston takia. Onko ihmisillä kokemuksia kyseisestä sähköyhtiöstä?

[q]2la, 14.2.2008 10:37:
Lähetin Britteihin kaksi cd-levyä, arvo 15e, DHL:n pakettina. Nyt vastaanottaja lähetti meiliä että ei voi ottaa pakettia vastaan, sillä siinä on joku 60 punnan lisämaksu, jota he eivät suostu maksamaan.

Mikä ihmeen lisämaksu?
[/q]

Tuolla alalla työskentelevänä tiedän että noita on monia... siinä voi olla jokin tullimaksu, tai sitten paikan päällä sitä on esim. käytetty turhaan vastaanottajalla (ei kotona), tai jos siitä on puuttunut jotain osoitetietoja (esim. lähteneet matkan varrella irti) ja niitä on pitänyt kaivaa jostakin... Ei tuota oikeastaan selviä paitsi heidän asiakaspalvelustaan et mistä tuo hinta sitten koostuu. Jos rahditsija kokee että lisäkustannus on syntynyt heistä riippumattomasta syystä (niinkuin todennäköisesti he sen näkevät), palautuskin tulisi rahdinmaksajan (eli tod. näk. sun) pussista.

Helpoimmalla ehkä pääsee jos hyväksyy tuon tässä vaiheessa ja yrittää sitten reklamoida itse laskun, jollei tuo siis asiakaspalvelun kautta selviä.

Miten saan OpenOfficella sivunumerot näkymään vain tietyillä sivuilla? Esim. 4-13 näkyy, alku- ja loppupään sivuilla ei?

O