Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 285
- 286
- 287
- 288
- 289
- ...
- 798
- Seuraava »
Jees, kiitoksia neuvoista. Yllättävän hyviä vastauksia tulee sellaisiin kysymyksiin, jotka eivät liity atk:hon tai autoihin. :)
Jatkuvaa sekoittamista ja voita on kokeiltu, mut kumpikaan ei seivaa sitä kattilaa. Täytyypä yrittää kyhätä jonkinlainen vesihaude seuraavalla kerralla. (Kun sitä spessukattilaa ei kuitenkaan jaksa käydä hetkeen shoppaamassa.)
[q]Syntse, 5.1.2008 18:09:
---
spoinkel, 5.1.2008 18:07:
Kysymys: miten voi keittää mannapuuron niin, ettei maito pala pohjaan? Onko jotain vippaskonsteja vai pitääkö vaan kyylätä jollain perheenäidin kahdeksannella aistilla sitä puuroa?
---
Hankkimalla puurokattilan niin ei pitäis palaa pohjaan ainakaan niin helposti
[/q]
Miten puurokattila eroaa normikattilasta? Ja miten sen erottaisi muiden kattiloiden joukosta - onko sillä jotain tiettyä nimeä vai onko vaan "puurokattila"?
nimim. kotitalous 6
[q]spoinkel, 5.1.2008 18:05:
Hopparihousujako tilaat?
[/q]
Bilehousut tilasin. Itseasiassa jo ennenkö sain ees tietää mitä noi tekstit tarkotti.*hih*
[q]spoinkel, 5.1.2008 18:13:
---
Syntse, 5.1.2008 18:09:
---
spoinkel, 5.1.2008 18:07:
Kysymys: miten voi keittää mannapuuron niin, ettei maito pala pohjaan? Onko jotain vippaskonsteja vai pitääkö vaan kyylätä jollain perheenäidin kahdeksannella aistilla sitä puuroa?
---
Hankkimalla puurokattilan niin ei pitäis palaa pohjaan ainakaan niin helposti
---
Miten puurokattila eroaa normikattilasta? Ja miten sen erottaisi muiden kattiloiden joukosta - onko sillä jotain tiettyä nimeä vai onko vaan "puurokattila"?
nimim. kotitalous 6
[/q]
Muistaakseni myydään ihan nimellä puurokattila. Puurokattila eroaa normaali kattilasta sillä tavoin että se koostuu kahdesta kattilasta joista ensimmäiseen menee vettä joka on suorassa kosketuksessa levyyn... toinen kattila on tämän ensimmäisen sisällä ja näin vesi lämmittää sen kattilan missä puuro on eikä suoraan levyn kuumuus näin vältytään pohjaanpalamiselta.
[q]Waakku, 3.1.2008 15:36:
Miten mitataan jonkun tunturin/vuoren korkeus?
[/q]
http://www.tieteenkuvalehti.com/Crosslink.jsp?d=195&a=1219&id=5977_24
juttua:
"Mount Everestille lisää korkeutta
Uusien GPS-mittauksien mukaan maailman korkein vuori on kasvanut kaksi metriä viime mittauksesta"
[q]T-mu, 9.1.2008 08:23:
Kuka vittu on tehny tollasen vitun myspacen mikä ei perkele voi toimia sitä saatanan paria minuuttia ku sitä tarvis?
[/q]
Sama urpo joka lisää automaattisesti itsensä kaikkien kaveriksi.
Tom is not my friend.
mitä (tai miten) pitää oikein kirjoittaa, että saa
kummankin käsivarren tälle: o/
välillä se tulee ja välillä ei, vaikka laittaisi kuinka
monta vasenta kättä sille, ja välillä esikatselussa
ne näkyy, mutta lopullisessa viestissä ei kuitenkaan
Oisko jollain tiedossa sivusto/a,ja, joilta löytyisi ensi kesän festareita (päivämääriä sun muita) Keski-Euroopassa (Hollanti/Saksa etc)?
Ainakin sain esitettyä kysymyksen mahdollisimman tyhmässä ulkoasussa... x/
Miksi mun kännykkä päästää "häiriöääniä kauittimiin" n. pari kertaa tunnissa? siis ihan vaikka ei edes tulisi tekstaria/puhelua. kavereiden kännykät ei tee tätä, mulla taas aina ollut, kännykästä riippumatta. liittymä näköjään.
Miksi mun huoneen lämpöpatteri inisee ja miten sen saa hiljaiseks?
miten käy ilmapallolle joka on täytetty heliumilla ja
päästetty leijailemaan ylöspäin?
pystyykö se nousemaan ulkoavaruuteen asti vai tyhjeneekö helium ennen sitä ja tyhjä kumipallo leijailee johonkin maailmankolkkaan?
ja jos leijailee niin minne ne kaikki menee?
en itse ole nähnyt yhtään tyhjää palloa ikinä laskeutuvan taivaalta.
[q]Tombba, 7.1.2008 19:58:
---
Occu, 7.1.2008 19:53:
miten käy ilmapallolle joka on täytetty heliumilla ja
päästetty leijailemaan ylöspäin?
pystyykö se nousemaan ulkoavaruuteen asti vai tyhjeneekö helium ennen sitä ja tyhjä kumipallo leijailee johonkin maailmankolkkaan?
ja jos leijailee niin minne ne kaikki menee?
en itse ole nähnyt yhtään tyhjää palloa ikinä laskeutuvan taivaalta.
---
Pallossa oleva kaasu laajenee (täs tapauksessa helium) niin paljon et pallo räjähtää.. Tulos: pallo ei leiju avaruuteen vaan pallo räjähtää,rääppeet tippuu maahan ja helium menee ilmakehään..
[/q]
kiitos!
tämä helpotti paljon. olin jo tätä muutaman hetken miettinnyt :p
poistuuko/poistetaanko täältä koskaan käyttämättömiä käyttiksiä.....joillain sivustoilla on tapana poistaa nikki jos on vaikka 6kk loggamatta sisään. Meinaan vaan kun nikki jonka haluisin on varattu, mutta kyseistä nikkiä en oo koskaan nähny loggautuneena.
[q]Snaggo, 7.1.2008 20:06:
Miksi mun kännykkä päästää "häiriöääniä kauittimiin" n. pari kertaa tunnissa? siis ihan vaikka ei edes tulisi tekstaria/puhelua. kavereiden kännykät ei tee tätä, mulla taas aina ollut, kännykästä riippumatta. liittymä näköjään.
[/q]
Yksi mahdollisuus:
Asustelet operaattorin LAC (Local Area Code) rajalla ja jostain syystä puhelimesi hyppii noin tunninvälein tukarista toiselle ja samalla tämä LAC vaihtuu ja puhelin lähettää tämän tiedon eteenpäin.
[q]Energy_, 11.4.2008 15:33:
Heitetäänkö bileist/klubist ulos jos nussii jonkun kanssa vessassa?
[/q]
heitetään mikäli jäät kiinni (eikä kyseessä mitkään ug/kotipileet). lain mukaan järjestyksenvalvojien pitää vaan odottaa että saatte hommat hoidettua loppuun ennenkuin voivat poistaa teidät ravintolasta/tilasta.
[q]a-j, 7.1.2008 02:25:
mitä (tai miten) pitää oikein kirjoittaa, että saa
kummankin käsivarren tälle: o/
välillä se tulee ja välillä ei, vaikka laittaisi kuinka
monta vasenta kättä sille, ja välillä esikatselussa
ne näkyy, mutta lopullisessa viestissä ei kuitenkaan
[/q]
Tietokoneissa kenoviiva \\ (näkyyköhän?) on erikoismerkki. Laiskana miehenä haen Wikipediasta lainauksen: "Unix-järjestelmissä ja Unix-pohjaisissa ohjelmointikielissä kuten C ja Perl, kenoviivaa käytetään ilmaisemaan sitä, että sitä seuraava merkki tulisi kohdella erityisesti." Kenoviivaa käytetään joskus myös hakkerointiin, kun yritetään saada erikoismerkkejä ja komentoja menemään läpi tietokantaohjelmaan. Veikkaisin, että juuri siitä syystä monet foorumit filtteröivät kaikki kenoviivat pois.
Paras tapa olisi kai lisätä unicode-merkistöön oma merkki tuulettavalle hahmolle. Tai sit käyttää noita wammahymiöitä. *känni*
[q]spoinkel, 5.1.2008 18:07:
[/q]
Mä keitän tosiaan teflonkattilassa ja sitte tippa vettä siihen keitinmaitoon ja kova hämmennys. (itse tosiaan ootan maidon kiehumista aina koneella ja sitte se kiehuu yli :D )
[q]Sinza, 9.1.2008 09:03:
Yritin netistä etsiä englanninkielen ääntämysohjeita mutta tuloksetta.. Sellanen vaan kiinnostaisi, että lausutaanhan sana freight eli rahti ihan [freit]? Kun moni työkaveri lausuu sen [frait] enkä voi käsittää MIKSI. Jos jollain on kivenkovaa tietoa, infotkaa.
[/q]
siinä:
http://www.m-w.com/dictionary/freight
ja äänenä:
http://www.m-w.com/cgi-bin/audio.pl?freigh01.wav=freight
Yritin netistä etsiä englanninkielen ääntämysohjeita mutta tuloksetta.. Sellanen vaan kiinnostaisi, että lausutaanhan sana freight eli rahti ihan [freit]? Kun moni työkaveri lausuu sen [frait] enkä voi käsittää MIKSI. Jos jollain on kivenkovaa tietoa, infotkaa.
[/q]
oikein meni - eli ei aalla vaan eellä!
Kiitoksia vastaajille :)! Täällä duunikoneella en pysty kuuntelemaan tota ääntämystä, mutta jos e:llä on kerran oikein, niin voin siis jatkossakin harjoittaa täydellistä englanninkielenääntämystäni
[/q]
frait olisi fright, eli pelko tai pelottava
- « Edellinen
- 1
- ...
- 285
- 286
- 287
- 288
- 289
- ...
- 798