Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]sadesola, 30.8.2007 22:03:
Paitsi, jos se mies on valmistettu puhtaasta sokerista,
tai laardista. Hahaa!
[/q]

Kuka sulle on musta kuvia näyttäny? :o

[q]Mellu-, 3.9.2007 17:52:
Millä ohjelmalla voi kattoo XLS- tiedostoja O_o ?
[/q]

Maksullinen Microsoft Excel (officepaketin osa) tai ilmainen Open Office ( http://download.openoffice.org/ )

[q]Morrowe, 21.9.2007 18:10:
---
Euphoria, 21.9.2007 15:52:
---
Lyylikki, 21.9.2007 15:36:
Kehtaako ihmiset ihan oikeesti maksaa esim. Plussa-Masteri yhdistelmällä muualla, kuin K-ryhmän kaupassa? Mitä tapahtuu, jos tommosella meneeki maksamaan S-ryhmän kauppaan, tapahtuuko paljon niitä, että kassa toteaa: "Tota meille käy se toinen kortti."

Meidän äiti rällää meneen Finnair-Masterilla, se on vähän tietty eri asia, mutta silti...

---

Just tänää makso joku siwas plussa/visa yhdistelmäl..

---

asiaan liittyen; näkeekö plussaketju missä asioi, jos käyttää OP/plussa-korttia muissa kaupoissa? ts. onko syytä salaliittopanikoida?
[/q]

Ei todellakaa saa nähä. Eikö sen sano jo järkikin, et meil on pankkisalaisuus..
Btw miks sua edes kiinnostas??

Mikä mun konetta oikeen vaivaa Oon niin sikahuono tämmösissä jutuissa. Oli oma kone päällä kun sähköt sammus sekunniksi ja tuli heti takaisin. Sen jälkeen ei ole netti toiminut. Toinen kone kuitenkin toimii ja omakin kone sanoo, että lähiverkkoyhteys on yhdistetty. Miten nyt sitten pitäisi toimia? :/ Yleensä kun menee sähköt samalla tavalla, kone toimii normaaliin tapaan.

[q]Jutu, 13.11.2009 23:08:
Jos meidän iskä kupsahtaa, niin saadaanko minä ja mun veljeni perintö puoliksi vai saadaanko me puolesta puolet molemmat ja iskän sisarukset sitten sen toisen puolen ilman testamenttiä? Iskä vaan haluis tietää, että täytyykö sen tehdä testamentti sitä varten, että perintö menis vaan mulle ja veljelle.
[/q]

Kokemuksesta voin kertoa, että lapset perivät. Ei tarvi tehdä testamenttia lapsille.

[q]tomppi, 3.9.2007 20:23:
Mistä sais ostettuu absinttilusikan? (Helsinki alue, ei netin kautta)
[/q]

Kaveri ainakin nouti omansa Chez Mariuksesta (http://www.chezmarius.fi/). Osoite Freda 26

[q]Hitchhiker, 30.8.2007 12:58:
---
xcft, 30.8.2007 12:53:
---
wiwi, 30.8.2007 12:51:
---
Bio, 30.8.2007 12:49:
---
wiwi, 30.8.2007 12:46:
Miten saan vaihdettua mun profiiliin ton taustakuvan?

---

en tiä ymmärsinkö oikein, mut:
oikealla ylhäällä on erivärisiä pikkuneliöitä, ni niitä painelemalla profiilin taustakuva vaihtelee..

---

Juu sen mä oon jo huomannu, mutta kun joillain on sellaisia omia kuvia jotka ei oo tosta valikoimasta.

---
Sun pitää tehdä oma css-tiedosto, missä määritellään se taustakuva. Ja sitten profiilissa määritellä klubitus käyttämään sitä sun omaa css-tiedostoa. Jossain päin klubbaria oli tarkempaakin apua, että miten tuo tehdään ja määritellään, mutta en nyt muista heti että missä.

---

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=23100;sivu=1
[/q]
Voih. Kiitän neuvoista, vaikken voi väittää osaavani niitä hyödyntää. Ehkä pärjäänkin vielä näillä nykyisillä vaihtoehdoilla...*blush*

Jos joku on bännätty jo muutaman kerran klubbarista, niin miksi se tulee aina takaisin toisella nimimerkillä? Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi pienoinen erhe, josta on oppinut, mutta miksi siitä ei opi, ettei ehkä sovi samaan paikkaan muiden kanssa. 0_o
Onko vika aina muissa, vaiko tässä yhdessä?

[q]Anata, 30.8.2007 21:18:
Onko keskustelu sama asia kuin väittely?
[/q]
Ei mielestäni. Väittelyssähän pyritään kumoamaan vastapuolen väitteet omaa (vastakkaista) näkökulmaa perustellen. Keskustelu taas voi olla ihan vaan ajtustenvaihtoa tms. - ilman siis minkäänlaista vastakkainasettelua, jossa pyritään osoittamaan että toinen on väärässä.

[q]Euphoria, 30.8.2007 18:48:
---
Zenni, 30.8.2007 18:05:
Mistä/Keneltä lähti ajatus pyytää idoleilta nimikirjoituksia?

---

Onpa muuten harvinaisen hyvä kysymys?
[/q]

Niin hyvä, että googletin hakutermillä "history of autograph hunting", mutta definitiivistä selitystä ei löytynyt.

Itse päättelen, että tapa on täytynyt syntyä joskus sata vuotta sitten, kun joukkotiedotus ja luku- + tietysti kirjoitustaito ovat olleet olemassa, mutta valokuvaus on vielä ollut hidasta harvojen hommaa -> massahysteriaa aiheuttavia idoleita on jo ollut, mutta fani ei ole voinut ikuistaa tapaamista valokuvaan. Nimikirjoitus on myös antavalle osapuolelle suht kätsä tapa dokumentoida, että katsokaa, nimmarin saaja tapasi idolinsa

[q]Zenni, 4.9.2007 19:23:
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
[/q]

apteekista tai jostain saa sellasia laastarin tapasia tekonahkalätkiä mitkä auttaa. mulla joskus armeijassa hierty jalat saappaissa oikein helvetisti ja sit laitoin sellasen ni jalka oli ku uus ja oli se sama lätkä jotai viikon ja saappaat jalassa ni oli aika lepposa haju.

Mitä haittaa on purkan nielemisestä?
eikö se sula vatsalaukussa kuitenkin?

[q]Jago, 4.9.2007 20:14:
Mitä haittaa on purkan nielemisestä?
eikö se sula vatsalaukussa kuitenkin?
[/q]Olisko ollu Novan jossain ohjelmassa kun soittelivat muistaakseni Leafille tosta asiasta, kuulemma ei oo mitään haittaa siitä purkan nielemisestä. Eli sulaa kuten kaikki muukin ruoka. Jostain vaan jääny sellanen et lapsia pelotellaan ties millä tarinoilla siitä, että se purkka ei sula ja aiheuttaa ties mitä ongelmia.

[q]Mellu-, 3.9.2007 17:52:
[/q]

Ilmainen excel viewer löytyy kans:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c8378bf4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0&displaylang=FI

[q]Android, 4.9.2007 20:28:
Purukumi ei sula vatsalaukussa, vaan tulee ulos pitkälti sellaisena kuin se on elimistöön tullutkin. Ne aineet, jotka elimistöön imeytyy (esim. sokeri) pureskelun yhteydessä, imeytyvät juuri kun sitä pureskelet.
[/q]
Ei kai ne nyt heti pureskellessa imeydy? Sillonhan meidän ei periaatteessa tarttis niellä mitään kun vois vaan sylkee kaiken pois. Ja mikä ohutsuolen tehtävä on jos sitä kautta ei imeydy mikään elimistöön?

[q]Xer, 4.9.2007 21:22:
Joku joskus esitti väittämän, että naispuoliset venäläiset nimet päättyvät aina a:han, enkä ole vielä löytänyt tätä väittämää kumoavaa nimeä.
Nyt siis kysynkin teiltä, klubbarin tietoviisaat, tulisiko mieleenne perinteisiä venäläisiä naisten nimiä jotka päättyvät muuhun kuin a:han?
[/q]

http://www.babynames.org.uk/russian-girl-baby-names-a-l.htm
http://www.babynames.org.uk/russian-girl-baby-names-m-z.htm

noissa linkeissä on vaikka kuinka paljon a:han päättymättömiä venäläisiä tyttöjen nimiä (tai ainakin otsikossa niin väitetään). henk.koht. ykkösvalinta tyttövauvan nimeks olis "Boika".

Joku joskus esitti väittämän, että naispuoliset venäläiset nimet päättyvät aina a:han, enkä ole vielä löytänyt tätä väittämää kumoavaa nimeä.
Nyt siis kysynkin teiltä, klubbarin tietoviisaat, tulisiko mieleenne perinteisiä venäläisiä naisten nimiä jotka päättyvät muuhun kuin a:han?

[/q]

Olen myös kuullut kyseisen väittämän ja siltä istumalta en keksinyt mitään muita kuin a:han päättyviä nimiä (en ole mikään venäläisten nimien ekspertti). Mutta sen jälkeen aloin aina töissä vahtia kaikkien venäläisten (tai venäläisten näköisten) luottokorteista nimiä. Ainuttakaan ei a:han päättyvää naisen nimeä ei tullut vastaan

[/q]

Noita poikkeuksia oli kourallinen, en muista muita kuin Ljubov ja Nelli.

O