Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Kiits*hymy* Käynpäs tsekkaamassa!

[q]pyhimys, 13.8.2007 12:37:
---
akir0, 13.8.2007 12:31:
---
pyhimys, 13.8.2007 12:24:
Kärsiikö wav-tiedostojen laatu, kun ne polttaa cd:lle? Siis tapahtuuko siinä äänenlaadullisesti mitään minkä sitten erottaisi ison PA:n kautta kuultuna... Ja tähän liittyen huomaako mp3:n (320) ja wav:n välistä eroa kuinka selvästi. Ja tiedän että noiden laaduissa on paljon eroja levy-yhtiöstä riippuen, mutta jos vertaa samaa kappaletta wav:na ja mp3:na.

---

Yleensä WAV-tiedostot on PCM audiota, joka on siis käytännössä sama formaatti kuin cd-levyillä. Eli äänenlaadullisesti eroa ei ole (paitsi jos poltossa on tullut huomattavasti virheitä).

320kbps mp3 ja wav onkin sitten ihan eri juttu. Oma näkemykseni on, että ei noita juurikaan erota, mutta kultakorvat ovat tietysti eri mieltä :)

---

Vähän tuohon suuntaan itsekin ajattelin asian, mutta piti varmistaa. Joskus on muuten tullut ostettua joku 320kbps mp3, joka kuulosti siltä kuin olisi jonkun kakofonin läpi nauhoitettu (=soittokelvoton), mutta noissakin on kyllä paljon eroja kuten on myös wav:ssa.
[/q]

Noissa merkkaa lähinnä se softa ja asetukset millä se on encoodattu mp3:ksi, toki lähdekin vaikuttaa, jos se on menny jo siinä vaiheessa pilalle. Markkinoilla on niin järjettömän montaa eri softaa moiseen tarkoitukseen.

[q]Hyzenthlay, 13.8.2007 17:12:
millanen on "loft-asunto"? ihmettelin asuntoilmoituksia kattoessani...
[/q]

Aivan vitun hieno

[q]Hyzenthlay, 13.8.2007 17:12:
[/q]

http://google.fi/search?q=loft+asunto

"Loft-asunto on asuntokäyttöön muunnettu, alun perin muuhun tarkoitukseen tehty rakennus. Se sijaitsee yleensä vanhassa rakennuskompleksissa, joka on alun perin toiminut liike-, tuotanto-, teollisuus- tai palvelualan tiloina, kuten sairaalana tai tehtaana. Tyypillistä loft-asunnoille on se, että ne sijaitsevat suurissa kaupungeissa tai niiden liepeillä, halutuilla alueilla."

[q]Hyzenthlay, 13.8.2007 17:49:
---
ezzy, 13.8.2007 17:44:
Aivan vitun hieno

---

No ton em. kuvauksen perusteella vois olla mun juttu

hinnasta en sit tiedä..
[/q]

Käytännössä vitun kalliita korkealla huonekorkeudella varustettuja liikehuoneistoja tai teollisuustiloja. Kaveri asuu loftissa keskustassa, oon niin katkera siitä kämpästä. Iso olkkari on vaan niin hieno asia. huonekorkeuskin varmaan 5-6m.

[q]Annakins, 12.2.2008 14:25:

2. Minkä takia EU:n ulkopuolelta saa tuoda teetä ja kahvia vain parisataa grammaa? Alkoholin ja tupakan jne ymmärrän, mutta miksi teen ja kahvin tuonnille on rajoitteita?

[/q]

Päihteitä nekin on:)

edit: Niin ja joo riippuvutta aiheuttavia sellasia..

editxxx:Huti meni niin, että heilahti

Saako sellasia lakritsipiippuja mistään muualta kuin laivalta ja jos niin mistä?

[q]$, 14.8.2007 15:58:
Miten sanotaan thain kielellä "Kuninkaanne on hölmö" ?

:D
[/q]

:D

Mikä vikana, kun nettisivu väittää, etteivät keksit ole päällä, mutta FF:n asetuksista pystyn näkemään, että ne on koneelle asetettu. Menee hermot.

[q]owned, 11.12.2006 12:33:

heitäisi sen kääreineen tuulilasista pihalle
[/q]

Tässä vaiheessa voisikin ruveta jo harmittamaan..*tirsk*

[q]Remotion, 27.12.2005 09:01:
En usko, vaikka monet näin ajattelevatkin
[/q]
No samalla logiikalla ei voi olla valoisaa jos ei ole pimeääkään. Eli jos olisit nähnyt koko elämäsi pelkkää valoa, et tietäisi mikä on pimeä, jolloin sille valollekaan ei olisi mitään nimitystä koska se olisi itsestään selvä vakio.

Uskon että heijari lyö aina yhtä paljon toiseenkin suuntaan ja usein kyse on myös siitä miten suhtautuu asioihin. Jos esimerkiksi lähtee lomalle ja matkalla kaikki menee päin helvettiä, on matka mielestäni toisaalta hyvin onnistunut. Kaikki ne reissut mille jälkeenpäin eniten nauretaan ja mitkä ovat jääneet mieleen, ovat just niitä reissuja kun hommat kusi. Onni on aina sekoitus hyvää ja huonoa, oikeassa suhteessa.

Jos tässä oli kyse jostain oikeasti isommasta tragediasta, niin anteeksi kevyt suhtautumiseni.

Miten tienumerot on määräytynyt? Hangontien numero oli muistaakseni 1. Onko se muka ekaksi rakennuttu tie, vai mikä logiikka siinä numeroinnissa piilee?

[q]Norb, 16.8.2007 08:57:
Miten tienumerot on määräytynyt? Hangontien numero oli muistaakseni 1. Onko se muka ekaksi rakennuttu tie, vai mikä logiikka siinä numeroinnissa piilee?
[/q]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tienumerointij%C3%A4rjestelm%C3%A4

Miks nenä menee aina tukkoon hampaidenpesun jälkeen? (ei en jynssää nenääni)..

[q]crissy, 13.5.2007 01:13:

voisitko selittää niinkuin idiootille?

[/q]

Kerroppa vaikka ensin se, että minkäslainen kone on kyseessä?

Onko äänikortti intengroitu emolevyyn vai onko se erillinen kortti?

[q]Steven Hoaks, 11.5.2007 11:38:

huonekalujen uudelleen järjestelyn takia kone on liian kaukana tykistä eikä enää onnistu sama

[/q]

Virhe! Aina ensin laitetaan laitteet ja vasta sitten mietitään mahtuuko huonekalut sinne..*tirsk*

[q]nomic, 26.6.2007 21:36:
Kuka on keksinyt pesukoneen?
[/q]

Onks sun oma karannu kimppuu?

[q]satumetsä, 22.9.2007 01:28:
Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.

Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?

Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.

Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...

Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.
[/q]

Sulla on muutuva ip, joten se voi olla joskus muullakin. Staattinen ip-numero maksaa vissiin enemmän ja pitää tilata erikseen.*hymy*
(Esim. palvelimelle yms..)

Onko olemassa värillisiä kertakäyttöisiä piilolinssejä 30 kpl paketissa tms? Olen nyt netistä löytänyt sellaisia 10 kpl paketteja, mutta ne maksaa enemmän, kuin 30 paketti värittömiä. Tuntuu jotenkin vähän suolaiselta tuo hinta.

O