Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Janisa, 24.7.2007 21:40:
No New Yorkissa tietenkin! Muistat vaan ettei taalla saa juoda kaduilla tai muilla julkisilla paikoilla... *vink*[/q]

[q]SAN FRANCISCO, Dec. 26 /PRNewswire/ -- Where do Americans want to make champagne toasts, shower in confetti and steal midnight kisses? According to discount travel site Hotwire.com(TM), the most popular city to ring in 2007 is Chicago, for the third consecutive year, followed by Atlanta and Orlando. New Orleans and San Francisco round out the top five most popular cities this year, while traditional New Year's Eve destination New York City falls to the tenth spot.[/q]

Mut joo.. New Year's Eve at New York on kyl to-do listalla.

http://klubitus.org/smiley/juonittel.gif

ei silti vieläkään tulosta.

[q]LiiNa, 25.7.2007 08:53:
Mikä on tiekirkko?
[/q]

Se on semmoinen kirkko, joka pyritään pitämään kesäaikaan auki klo 10 - 18 ohikulkijoille. Eli voi käydä tutustumassa kirkoon nähtävyytenä (esim. keskiaikaisissa kirkoissa on aikas hienoja juttuja jos on historiasta kiinnostunut) tai hiljentymässä jos on herran hallussa

[q]Snaggo, 24.7.2007 15:45:
---

---

Mä en tiedä teistä, mut jotenkin toi kolahti muhun :DD
Vois aloittaa uuden harrastuksen :D
[/q]

Mulle tuli väistämättä mieleen tanssimatto, mut toi on parempi versio kun ei tartte osua ruutujen sisälle Tohon kun sais askelkuviot kulkee näytöllä samaan tapaan nii lähen mukaan treenaa! *joo**plur*

[q]Lyylikki, 25.7.2007 14:12:
Miksi nykyään niin monet naiset ottavat yhdysnimiä?

Aro-Puustinen, Nurmi-Haara, Pöyhönen-Siippainen o.O

En vaan jaksa kässää. Mikä saa ihmisen pitämään omasta sukunimestään kynsinhampain kiinni (ymmärrän toki jonkun Gallén-Kallelan tai Sibeliuksen tyyppisen sukunimen)? Miksi kuitenkin halutaan yhdysnimi, miksi pelkkä oma ei sitten kelpaa?
[/q]

Oon ihmetellyt pitkään ihan samaa. Ymmärrän kans tuon, ettei omasta nimestä haluta luopua, jos se on jokin vähän erikoisempi. Jos pariskunnalla on esim. lapsia, jotka ovat miehen sukunimellä, on ymmärrettävää että omasta nimestään luopumishaluton äiti ottaa sitten kaksoisnimen ollakseen jotenkin "samaa klaania" myös lastensa kanssa. Nämä lienevät siis tyyppiä Pirkko Fazer-Korpela.

Törmään silti päivittäin kaksoisnimiin tyyppiä Lahtinen-Mäkinen tai Laaksonen-Nieminen. Mun on vaikea nähdä, miten jonkun identiteetti voi olla niin sidoksissa johonkin Lahtinen -sukunimeen, ettei siitä voi luopua, vaan pitää rakentaa kaksoissukunimi. Mutta, jokainen tavallaan.

Missä viettäis uudenvuoden aattoa? Suomi kun ei oo vaihtoehto.

[q]extramppa, 25.7.2007 14:51:
Kuinka pitkä aika pitää kulua, että saa myydä Saksasta tuodun käytetyn auton? Niin ettei ostajan tarvi maksaa mitään ylimääräisiä veroja...
[/q]

Tuskin koskaan. Mutta ei ainakaan 5 vuoteen.

[q]extramppa, 25.7.2007 14:51:
Kuinka pitkä aika pitää kulua, että saa myydä Saksasta tuodun käytetyn auton? Niin ettei ostajan tarvi maksaa mitään ylimääräisiä veroja...
[/q]

Mitä tarkoitat "ylimääräisillä veroilla"? Siis oletko myymässä tuontiautoa, josta ei ole veroja maksettu vielä ollenkaan, vai miten?

[q]extramppa, Ei vaan olen ostamassa autoa, joka on tuotu Suomeen käytettynä Saksasta Helmikuussa -06.
Meinaan, että jos noissa tuontiautoissa on joku juttu, ettei saa myydä ennenkuin aika X on kulunut, tai joutuu maksaan ihan törkeesti jotain veroja normaalin vuosittain maksettavan autoveron lisäksi...
[/q]

Jos auto on rekisteröity Suomeen, siitä on maksettu vero rekisteröitäessä. Eli mitään "ylimääräisiä" veroja ei mun mielestä pitäis tulla, jos auto on Suomen kilvissä. Kai autonsa, josta on verot maksettu, saa myydä koska vaan riippumatta auton alkuperästä.

[q]devisss, 25.7.2007 15:08:
---
extramppa, Ei vaan olen ostamassa autoa, joka on tuotu Suomeen käytettynä Saksasta Helmikuussa -06.
Meinaan, että jos noissa tuontiautoissa on joku juttu, ettei saa myydä ennenkuin aika X on kulunut, tai joutuu maksaan ihan törkeesti jotain veroja normaalin vuosittain maksettavan autoveron lisäksi...

---

Jos auto on rekisteröity Suomeen, siitä on maksettu vero rekisteröitäessä. Eli mitään "ylimääräisiä" veroja ei mun mielestä pitäis tulla, jos auto on Suomen kilvissä. Kai autonsa, josta on verot maksettu, saa myydä koska vaan riippumatta auton alkuperästä.
[/q]
Kiitos tästä!

[q]Snaggo, 25.7.2007 15:14:
Kaupassa maitohyllyn ohi kulkiessani silmiini osui Yö-maito -niminen tuote.
Miten yö-maito muka eroaa tavallisesta?Miksi se on kalliimpaa?
[/q]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6maito

[q]MiMoSa, 13.7.2007 07:36:
---
$, 13.7.2007 00:00:
---
MiMoSa, 12.7.2007 21:51:
Täällä Jyväskylässä oli alkuviikosta vuotanu jotain vaarallista kaasua ilmaan ja lehdessä oli et sen alueen asukkaiden piti olla 3 tuntia sisätiloissa et se kaasu kerkes leviämään/haihtumaan. Miten niitä ihmisiä sit tiedotetaan tollasissa tilanteissa kun tosi nopeestihan pitää saada kaikille siitä tieto?*ding*

---

Yleisradio tiedottaa näissä tapauksissa. Paikallisesti voi olla muitakin ratkaisuja, varmaan.

---

No mut entä jos ei kuuntele radiota?*ding* En mä ainakaan ikinä kotona aamuisin kuuntele. Toikin kaasu oli ollu jotain tosi vaarallista hengityksen lamauttavaa, et olispa ollu kiva jos se vuoto olis ollu tossa mun nurkilla ja olisin vaan normisti lähteny aamulla töihin. Onko se sit vaan niin, et paska mäihä, mitäs et kuunnellu radiota?*nauru*
[/q]

Itseasias; joskus jo vuosia sitten, jossain kaukana kyllä asuinpaikastani oli joku kaasuvuoto, niin ylen kanavan ohjelmat keskeytettiin ja tilalle tuli joku hätätilaruutu, jossa luki et asukkaita kehoitetaan sulkemaan ikkunat yms. Siinä taustalla vielä pyöri joku nauhote jossa hoettiin, ettei tarvi hätääntyä, ja et ei tarvi soittaa hätänumeroon ja pilvi liikkuu länteen :D

Oli kieltämättä vallan absurdi olo ku jotain leffaa katsoessa kuva vaihtuu siihen hätätila ilmotukseen. :D

huhuh, jopas spämmäsitte vastauksia minuutin sisään :D

[q]Zapa, 7.8.2007 11:31:
---
Hitchhiker, 7.8.2007 11:22:
Kenelle tehdään valitus asukkaasta, joka asuu samassa taloyhtiössä?
---

Isännöitsijälle kirjallisena. Jos asut asunnossa kaksin, niin molempien allekirjoitukset valitukseen.

Muistaakseni kolmen valituksen jälkeen samasta asiasta, niin sitten menee taloyhtiön hallituksen käsiteltäväksi.
[/q]
Jees toi ensimmäinen osio auttoi huomattavasti, tuo varoitusten määrä on juurikin tuo kolme kappaletta jos asunto on kyseisen henkilön omistuksessa (vuokra-asunnossa taitaa olla hankalampi prosessi, jos en nyt ihan väärin muista). Kiitoksia.

Mä oon jo kauan pohtinu et kun ilmotetaan raskausviikot, niin siinä perässä on aina (tai en tiiä onko aina mut ainakin usein oon nähny) +jotain, esim 22+4. Niin mitä tuo loppu tossa sit oikein meinaa ja miks se noin ilmotetaan?

[q]MiMoSa, 28.7.2007 17:24:
Mä oon jo kauan pohtinu et kun ilmotetaan raskausviikot, niin siinä perässä on aina (tai en tiiä onko aina mut ainakin usein oon nähny) +jotain, esim 22+4. Niin mitä tuo loppu tossa sit oikein meinaa ja miks se noin ilmotetaan?
[/q]

tuossa 22+4 esimerkissä 22 kertoo viikot ja 4 päivät...

Nyt tarvittais jonkinlainen ilmainen nettimonitorointisofta, josta näkee mikkä softat kuljettaa dataa ja kuinka paljon. Jos joltain löytyy mielestään jokin hyvä softa, niin otan vinkkejä mielelläni vastaan.

Kuvasin kamerallani videon niin, että kamera oli "pystyssä". Miten saan käännettyä videon niin, että päätä ei tartte taivuttaa kun sitä yrittää katsoa koneelta?

[q]Freja, 28.7.2007 18:37:
Mä osaan muuttaa kuvan pikselikokoo, mut en kuvan itse kokoa. help me.

Edittiä: Elikkä siis, miten kuvan sais nätisti pienemmäksi, kun nyt pienentelin yhtä kuvaa ja se on ihan pikselikuva

Pitäs kai mennä jollekin photoshopin peruskurssille
[/q]

Irfan view toimii ainaki mulla.

O