Aloittavan kuvaajan kysymyksiä!

Back to kuvitus O

Tamron af 17-50mm f/2.8 tollanen on toi mun putki mitä käytän

itellä on Tamron en muista mm olikohan 17-50 f/2.8 muistaakseni ja se on korvannut täysin noi canonin kitin mukana tulevat objektit ihan suorilta =) Suosittelen.. tarkistan vielä kun kotona olen=)

Sigmalla on kans vastaavia ja mainioita kitin korvaajiksi. Itse kuvaillut moisella miltei pelkästään kolmisen vuotta.

---
itellä on Tamron en muista mm olikohan 17-50 f/2.8 muistaakseni ja se on korvannut täysin noi canonin kitin mukana tulevat objektit ihan suorilta =) Suosittelen.. tarkistan vielä kun kotona olen=)
---

Sigmalla on kans vastaavia ja mainioita kitin korvaajiksi. Itse kuvaillut moisella miltei pelkästään kolmisen vuotta.

Ne onkin halvempia, kuin Nikonin tuotteet, tosi hyvä toiseksi!
Toinen mitä oon aatellu ostaa, kun rahaa on, olisi tuo:
http://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s-dx-18-200-3.5-5.6g-vr-ifed-ii-/39JAA813DA/dp

Jos ostaa jonkun uudemman pikkukameran ja niistä vähän kalliiman version esim NEX, kannattaa olla tietoinen että huoltoa voi olla vaikea löytää. Ainakin kannattaa tarkistaa onko kyseiseen laitteseen huoltoa. Näitä tulee kokoajan lisää joten ongelma ei välttämättä ole niin suuri.

Täällä kans kiinnostunut, harkitsee järkkärin ostoa..

Järjestelmäkameroissa on tehokkaan käyttämisen kannalta varattava aikaa opetella kameran toiminnot kunnolla. Näissä on tietysti myös helpottavaa automatiikkaa jolla saa myös amatööri melko hyviä kuvia, mutta yleensäkin nyrkkisääntönä on, että suurin osa kameran kuvien laadusta on kiinni itseasiassa objektiivista eikä kennosta, joten mielummin ostaa halvemman hintaluokan järkkärin johon hyvä objektiivi.

Erillinen salama, mieluiten langaton johon pehmennin aka. diffuusori on myös hyvä lisävaruste, lisäksi vielä tulee mieleen kaukolaukaisin. Jalusta tietysti myös jos halutaan oikein ammattimaista jälkeä.

Erilaiseen kuvaamiseen tulee mieleen lähinnä säänkestävät kamerat ja ihmisten kuvaaminen julkisilla paikoilla. (Iso järkkäri herättää huomiota enemmän kuin pokkari) Sinänsä kyllä aloitukseen sopiva järkkäri pärjää hyvin kaikkialla.

Mutta jos nyt mennään tilanteeseen jossa turisteja pitäisi kuvata, voit harkita myös peilitöntä järjestelmäkameraa joka on pienempi kooltaan mutta lähes yhtä monipuolinen. Laadukas objektiivi ja salama pehmentimellä edullisenkin järkkärin kanssa saa ihmeitä aikaan.

O