liikaa (tyhmiä?) topicceja.

Back to klubitus.org O

Lost-Soul:[q]Nyt sit avaudutaan oikein kunnolla... Muo alkaa ihan oikeesti nyppimään pahasti se, kun kaikki valittaa kokoajan et on liikaa tyhmii topicceja, idioottei ihmisii, ei oo tarpeeks älyllistä keskusteluu.... Kun kerran ei oikein tahdo ihmisille kelvata oikeestaan mikään ja pitäis alkaa puhuu päivän politiikasta niin, miks sit kukaan ei ala puhumaan siitä... Olishan se varmaan kiva jutella siitä miten Tarja Halonen on onnistunut tähän mennessä hänen presidentti kaudellaan.. Ja onko Tarjalla oikeasti mahdollisuuksia jatkaa vielä jopa toinen kausi perään... Mut siis oikeesti...

Pahottelen kaikkia typoja joita varmaan on tohon tullu, mut en edes viitti tässä mielentilassa alkaa kattoo mitä tuli edes kirjotettuu ("just, tollasiihan noi kaikki klubituksen käyttäjät on, ei ne viitti mitään. Sehän on ihan trendikästä täällä")*eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei* *eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei**eiei*[/q]

oisko sit ehkä syytä katsoa peiliin ja ajatella et jotkut valittaa ehkä syystä? eikä vaan aina sanoo vastaa kun ei voi myöntää olevansa väärässä? mä en todellakaan sanonut tota vittuillakseni, vaan ihan tosissaan siks että ärsyttää lukea vaikka topikkia: "mikä on nimesi" jossa pekka kirjottaa eka:
"mun nimi on pekka"
matti kirjottaa:
"aika jees nimi hei faijaks sen keksi?"
pekka:
"joo mun faija on ranskasta, siel pekka on yleinen nimi"
matti:
"joo mä kävin kans ranskas viime vuonna"
pekka:
"no tuu ens vuonna mun mukaan! ketä muita on ollu ranskassa tänä vuonna ja onk sollu kivaa???"

got the point?
ja sit sieltä välistä pitäis ettiä ne viestit mitkä todella koskee aihetta ja mitkä haluaa lukea.

lisäys:
toki itekkin kirjottelen jotain inside heittoja joskus johonkin väliin, mut jos se muuttuu em tavalla noin pitkäks keskuteluks, on se jo mielestäni häiritsevää topikin aihetta ajatellen.

[muokattu 17.1.2003 08:23]

milla:[q]
oisko sit ehkä syytä katsoa peiliin ja ajatella et jotkut valittaa ehkä syystä? eikä vaan aina sanoo vastaa kun ei voi myöntää olevansa väärässä? mä en todellakaan sanonut tota vittuillakseni, vaan ihan tosissaan siks että ärsyttää lukea vaikka topikkia: "mikä on nimesi" jossa pekka kirjottaa eka:
"mun nimi on pekka"
matti kirjottaa:
"aika jees nimi hei faijaks sen keksi?"
pekka:
"joo mun faija on ranskasta, siel pekka on yleinen nimi"
matti:
"joo mä kävin kans ranskas viime vuonna"
pekka:
"no tuu ens vuonna mun mukaan! ketä muita on ollu ranskassa tänä vuonna ja onk sollu kivaa???"

got the point?
ja sit sieltä välistä pitäis ettiä ne viestit mitkä todella koskee aihetta ja mitkä haluaa lukea.

lisäys:
toki itekkin kirjottelen jotain inside heittoja joskus johonkin väliin, mut jos se muuttuu em tavalla noin pitkäks keskuteluks, on se jo mielestäni häiritsevää topikin aihetta ajatellen.[q][/q]


Tässä taas yksi älytön kommentti, mutta silti oli pakko laittaa. Eli juuri tämän tyyliset, että joku heittää jonkun jutun ja jotain alkaa naurattaa, niin postaa pelkän hymiön. Osaltaan näitä turhia, mutta toisaalta kertoo että ihmiset haluavat harrastaa täällä _tosi_ virtuaalista keskustelua eli antavat välitöntä palautetta. Johtuneeko siitä, jotta tästä ei tulis vain Hesarin mielipide palstan tapaista sivua, missä yhteen juttuun vastataan kunnollisilla ja perustelluilla argumenteillä.

edit: epäonnistunut quote

[muokattu 17.1.2003 09:19]

Lost-Soul:[q] Olishan se varmaan kiva jutella siitä miten Tarja Halonen on onnistunut tähän mennessä hänen presidentti kaudellaan.. Ja onko Tarjalla oikeasti mahdollisuuksia jatkaa vielä jopa toinen kausi perään... Mut siis oikeesti...
[/q]

ei kai kukaan väittänytkään että täällä tarvii keskustella haudanvakavana kaikesta, rennommin voi ottaa, heittää huulta. mutta jos jostain aiheesta on fiksu keskustelu menossa, niin sopii miettiä hetken kannattaako siihen kommentoida mitään aiheeseen liittymätöntä

Obsmiley:

[muokattu 17.1.2003 09:30]

[Nuclear]:[q]Johtuneeko siitä, jotta tästä ei tulis vain Hesarin mielipide palstan tapaista sivua, missä yhteen juttuun vastataan kunnollisilla ja perustelluilla argumenteillä.
[/q]

Siis musta toi olisi oikeasti tosi hienoa. Ei kaikesta kannata aina niin tosissaan sitä läppää vääntää, mutta olisihan se nyt kiva jos jokainen vähän toisinaan näyttäisi mitä siellä pään sisällä liikkuu. Monet täällä olevista topiceista kun eivät mun mielestä ole oikeasti mitään keskustelua vaan paremminkin listauksia tyyliin "Mä pidän merkkareista" / "Mä panttereista enemmän kuin niistä." Ei noita oikeasti varmaan kukaan lue siinä mielessä että ne olisivat erityisen antoisia, ainakaan en itse enää huomenna muista kuka piti merkkareista ja kuka panttereista, mutta sen muistan jos joku antoi mulle jotain uusia näkökantoja johonkin asiaan. Musta on tosi hienoa oppia lisää siitä miten ihmiset asioista ajattelevat ja ennen kaikkea miksi etten aina niin mustavalkoisesti olisi sitten sitä mieltä että omat ajatukseni ovat niitä parhaimpia ja oikeimpia.

Jone:[q]

Siis musta toi olisi oikeasti tosi hienoa. Ei kaikesta kannata aina niin tosissaan sitä läppää vääntää, mutta olisihan se nyt kiva jos jokainen vähän toisinaan näyttäisi mitä siellä pään sisällä liikkuu. Monet täällä olevista topiceista kun eivät mun mielestä ole oikeasti mitään keskustelua vaan paremminkin listauksia tyyliin "Mä pidän merkkareista" / "Mä panttereista enemmän kuin niistä." Ei noita oikeasti varmaan kukaan lue siinä mielessä että ne olisivat erityisen antoisia, ainakaan en itse enää huomenna muista kuka piti merkkareista ja kuka panttereista, mutta sen muistan jos joku antoi mulle jotain uusia näkökantoja johonkin asiaan. Musta on tosi hienoa oppia lisää siitä miten ihmiset asioista ajattelevat ja ennen kaikkea miksi etten aina niin mustavalkoisesti olisi sitten sitä mieltä että omat ajatukseni ovat niitä parhaimpia ja oikeimpia.
[/q]

Allekirjoitan edellisen kyllä täysin...*joo*

Pitäisköhän topicin alottajille antaa mahdollisuus reitata topicin haluttu vakavuus vaikka jollain "Vakavuusmittarilla"?

Se tarkottaisi että kaikki myös kunnioittaisivat vakavaksi toivotun topicin aloittajan toivetta eikä kukaan kävisi heittämässä mitään turhia eikä asiattomia viestejä kyseiseen topikkiin... Ja kyseiset topicit olisivat suljettuja "turisteilta" eli rekisteröintipakko olisi.

Sitten vähemmän vakavamielisiin ja "puolivakaviin" topikkeihin saisi käydä heittämässä herjaa ja sitä turhaa mössöö eikä ketään ärsyynny ainakaan siitä. Tai tietty niihinkin voisi laittaa viestii ihan vakavassa mielessä jos siltä tuntuu.

[muokattu 17.1.2003 11:03]

henkka:[q]Pitäisköhän topicin alottajille antaa mahdollisuus reitata topicin haluttu vakavuus vaikka jollain "Vakavuusmittarilla"?
[/q]

Ois mielestäni kaikkein paras jos toi vakavuusmittari löytyisi itse kunkin päästä. Oikeastaan, hmhmhmhm, vakavuus kuullostaa kauhean tylsältä. Aika harvoin mäkään nyt ihan tappovakavissani kuitenkaan olen, mutta pyrin silti selittämään miksi ajattelen jostain asiasta niin (mahdollisen idioottimaisesti) kuin ajattelen.

Jone:[q]
Ois mielestäni kaikkein paras jos toi vakavuusmittari löytyisi itse kunkin päästä. Oikeastaan, hmhmhmhm, vakavuus kuullostaa kauhean tylsältä. Aika harvoin mäkään nyt ihan tappovakavissani kuitenkaan olen, mutta pyrin silti selittämään miksi ajattelen jostain asiasta niin (mahdollisen idioottimaisesti) kuin ajattelen.
[/q]

liika holhoaminen on saatanasta. kyllä sen vakavuuden pitäis pystyä originaalitekstistäkin lukemaan.

vähän aiheeseen liittyvä loistava kommentti:
<xterm> The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Obsmiley:

[muokattu 17.1.2003 11:12]

Jone:[q]Ois mielestäni kaikkein paras jos toi vakavuusmittari löytyisi itse kunkin päästä.
[/q]

Varmasti olisi paras näin mutta jos joku haluaa tosissaan keskustella aiheesta niin tommoinen mittari ainakin näyttäisi suuntaa ja karsisi (varmaan) niitä turhia viestejä hyvässä keskustelussa.

ja toi edellinen oli multa...

tuntematon:[q]Varmasti olisi paras näin mutta jos joku haluaa tosissaan keskustella aiheesta niin tommoinen mittari ainakin näyttäisi suuntaa ja karsisi (varmaan) niitä turhia viestejä hyvässä keskustelussa.[/q]

imo esim noi markin aloittamat pari topicia ovat olleet hyvä esimerkki siitä miten tulisi aloittaa aihe josta halutaan keskustelua.

toi sun ehdottama reittaustapa ei suosi kunnollista aiheen pohjustamista. hieman kärjistäen, vakavaa keskustelua ei saada aikaan merkkaamassa topic "tosi seiväsperseessä"-tyylille ja aloittamalla sen viestillä joka ainoa sisältö on seuraava lause "mustamakkara on parasta, kommentteja???"

Obsmiley:

[muokattu 17.1.2003 11:16]

ihmiset ymmärtää aika huonosti nyt toistensa pointteja. joku puhuu topikkien viisaudesta, joku vakavuudesta ja mä esim topikkien aiheissa pysymisestä.

_uskoisin_ olevani oikeassa jos sanon, että kukaan ei tosiaan oo vaatinu asioiden olevan vakavia. peräänkuulutettu on järkevyyttä ja pientä miettimistä. mä henk.koht toivon eniten tota et ihmiset pysyis about aiheessa mitä topikki käsittelee. näin voin jättää lukematta ne mitkä ei kiinnosta, ja lukea ne joiden sisältö kiinnostaa.
MAALAISJÄRKI KUNNIAAN:)

yana4000:[q]
imo esim noi markin aloittamat pari topicia ovat olleet hyvä esimerkki siitä miten tulisi aloittaa aihe josta halutaan keskustelua.

toi sun ehdottama reittaustapa ei suosi kunnollista aiheen pohjustamista. hieman kärjistäen, vakavaa keskustelua ei saada aikaan merkkaamassa topic "tosi seiväsperseessä"-tyylille ja aloittamalla sen viestillä joka ainoa sisältö on seuraava lause "mustamakkara on parasta, kommentteja???"

Obsmiley:

[muokattu 17.1.2003 11:16][/q]

henkka:[q]tommoinen mittari ainakin näyttäisi suuntaa ja karsisi (varmaan) niitä turhia viestejä hyvässä keskustelussa.[/q]

Mä en kyl nää miks toi reittaus ei sallisi kunnollista aiheen pohjustamista.

Kyllähän tosta mustasta makkarastakin vakavan keskustelun voi saada aikaan. Jos osallistujat ottaisivat sen tosissaan niinkuin topikin aloittaja on toivonut.
Ja taas jostain politiikasta voidaan heittää paskaa läppää ja huonoja kommentteja jos topikin aloittaja ei halunnut siitä mitään "niin" vakavaa keskustelua. Kuka sitten tällaisia topikkeja aloittaisi onki ihan eri homma.

Taitaa olla niin miten Jone sanoi että paras olisi että vakavuusmittari löytyisi jokaiselta itseltään... tai niinkuin milla totesi että maalaisjärjen käyttö on sallittu.

on tullu selailtua noita topicceja ja kyllähän niitä taitaa ainakin pari turhaa löytyä*iloinen*

vähän turha tää, mut kuitenkin (ei tod. tarvi lukee)

Ihan kiva huomata et on tullu asiallista tännekkin... Yanalla sanoi tossa ihan kivasti tosta haudanvakavuudesta... Mä oon kans sitä mieltä et turhat jutut (missä ei oo mitään mielenkiintoo) niin pois ja jotain kivaa tilalle.. Ite en osaa (viitti/halua) edes alottaa keskusteluu jostain oikeesti järkevästä asiasta... Tavallaan on vieläkin sellanen fiilis et sit tulee kommenttii et "hei tostahan on tuolla plattarilla" tai jotain sellasta....

No kuten sanoin ei tarvi lukee.. ja jos haluu vittuillaksee laittaa jotain tästä niin parempi jättää laittamatta...

Jatketaan sitten täällä kun toi toinen topic pistettiin toistona kiinni:

En edes jaksa lukea mitä olen asiasta mahdollisesti aikaisemmin kirjoittanut, mutta IMO on sääli että Klubitus on taas luisunut suuntaan, jossa kaikki vähänkin hedelmällinen keskustelu pyritään tappamaan sillä että joku PLUR-poliisi tulee väliin huutelemaan lauseita kuten ”älkää nyt jaksako rähistä, jooko, halikaa toisianne” tai ”Ihme tappelua aina täällä.”

Suurin osa Klubituksen keskusteluista ei edes täytä keskustelun kriteerejä jos multa kysytään, koska olen aina ollut sitä mieltä että keskustelu on vähintäänkin vuorovaikutteista dialogia eli siis vähintään kaksi ihmistä kommentoi toistensa verbaalista kontribuutiota ja mielipiteitä tjsp. Tällä hetkellä Klubitus tuntuu olevan täynnä ”Onks sul koiraa”-topiceja, joista on paha lohkoa irti mitään muuta kuin käyttäjien nahkeita ja lyhyitä kommentteja vastauksena alkuperäisen kysymyksen esittäjälle.

Mun mielestäni olisi hyvinkin mukavaa jos ihmiset osaisivat täällä oikeasti puhua toisilleen ja vaihtaa näkökantoja ja tietoja eri asioista.

[q]Jone:
Jatketaan sitten täällä kun toi toinen topic pistettiin toistona kiinni:

En edes jaksa lukea mitä olen asiasta mahdollisesti aikaisemmin kirjoittanut, mutta IMO on sääli että Klubitus on taas luisunut suuntaan, jossa kaikki vähänkin hedelmällinen keskustelu pyritään tappamaan sillä että joku PLUR-poliisi tulee väliin huutelemaan lauseita kuten ”älkää nyt jaksako rähistä, jooko, halikaa toisianne” tai ”Ihme tappelua aina täällä.”

Suurin osa Klubituksen keskusteluista ei edes täytä keskustelun kriteerejä jos multa kysytään, koska olen aina ollut sitä mieltä että keskustelu on vähintäänkin vuorovaikutteista dialogia eli siis vähintään kaksi ihmistä kommentoi toistensa verbaalista kontribuutiota ja mielipiteitä tjsp. Tällä hetkellä Klubitus tuntuu olevan täynnä ”Onks sul koiraa”-topiceja, joista on paha lohkoa irti mitään muuta kuin käyttäjien nahkeita ja lyhyitä kommentteja vastauksena alkuperäisen kysymyksen esittäjälle.

Mun mielestäni olisi hyvinkin mukavaa jos ihmiset osaisivat täällä oikeasti puhua toisilleen ja vaihtaa näkökantoja ja tietoja eri asioista.
[/q]

Eipäs

[q]Jone:
Suurin osa Klubituksen keskusteluista ei edes täytä keskustelun kriteerejä jos multa kysytään, koska olen aina ollut sitä mieltä että keskustelu on vähintäänkin vuorovaikutteista dialogia eli siis vähintään kaksi ihmistä kommentoi toistensa verbaalista kontribuutiota ja mielipiteitä tjsp. Tällä hetkellä Klubitus tuntuu olevan täynnä ”Onks sul koiraa”-topiceja, joista on paha lohkoa irti mitään muuta kuin käyttäjien nahkeita ja lyhyitä kommentteja vastauksena alkuperäisen kysymyksen esittäjälle.
[/q]

Vali vali. Jos ei topicit kelpaa niin ei lue niitä. Kukaan ei pakota täällä muutenkaan käymään joten jos joitakin kiinnostaa tuollaiset turhat topicit ja jaksavat vastailla niihin jaa-a tyylisillä vastauksilla niin olkoot.

[q]GoA:
Vali vali. Jos ei topicit kelpaa niin ei lue niitä. Kukaan ei pakota täällä muutenkaan käymään joten jos joitakin kiinnostaa tuollaiset turhat topicit ja jaksavat vastailla niihin jaa-a tyylisillä vastauksilla niin olkoot.
[/q]

No just tollaset apinat, jotka eivät parempaan pysty, kirjoittavat noita riivaavia ”valivali”-kommetteja. Jos ei ole parempaa sanottavaa tai mitään rakentavaa kommentoitavaksi, niin STFU plz mkay? Onko se jotenkin suurikin synti että peräänkuulutan laatua määrän sijaan?

mielestäni kyllä.

O