VSTi Träkkerit (ex. Vstrack)

Back to luomisen tuska O

Quote by Tuppu_
Öm, mulle ei ihan auennu vielä, että jos on käytössä jo esim. Cubase SX2, niin miks siihen tartteis jonku vsti-trackerin vielä?


Ihanan turha viesti. *^___^* Tämä topicci ei selkeästi tainnut olla sinulle se oikea.

Pitääpä tsekkaa tuo plugari jahka lykkäävät versioita ulos. Juuri tuon IT2-käyttöliittymän takia, siihen on kyllä paras näppituntuma ja Renoise on moisen takia ollut hieman hakemista.

-K

Quote by KarriN
Quote by Tuppu_
Öm, mulle ei ihan auennu vielä, että jos on käytössä jo esim. Cubase SX2, niin miks siihen tartteis jonku vsti-trackerin vielä?


Ihanan turha viesti. *^___^* Tämä topicci ei selkeästi tainnut olla sinulle se oikea.
-K


Ai että sekvensserikäyttäjät ei saa sanoa mitään tracker-topicissa? :D

... halusin vain selvennystä, miksi joku haluaisi käyttää trackeria jo lähes äärimmäisyyteen asti tehdyssä sekvensseri-ohjelmassa, jonka sisällä voi ajaa softasamplereita. En koskaan ole sen enemmän trackereistä kiinnostunu, jonkin aikaa ft2:lla jotain tein aikoinaan, mutta jotenkin se ei vaan tuntunu mun jutulta.

Jengi voidaan näköjään jakaa suomi-ruotsi-tyyliin sekvensseri-trackeri-tyyppeihin, joilla on jotain kinaa jo valmiiksi keskenään. En henkilökohtaisesti oo kyllä koskaan tykännykään träckereistä ja varsinkaan siitä että se näkymä menee ylhäältä alas, mutta mun puolesta jokainen saa tehä ihan vapaasti omalla tyylillään. ;)

Liekö vahvuus/hyöty moisessa skevenssiiriin upotetussa
toisessa "sekvensseriträkkerissä", että moni on "joutunut"
siirtymään träkkerimaailmasta käyttämään "oikeita" sekuja,
mutta kaipuu tietynlaisiin kikkoihin mitä träkkerillä pystyy tekemään
helposti on jäänyt. (olipas hankalasti sanottu).

Toisinsanoen, pystyy upottamaan muutamia träkkeri kikkoja
mukavasti nyt muihinkin sequihin ja sekös vasta mukavaa...

Nykyäänhän moni tekee niin että käyttä esim Logiccia ja kun
haluuaa tehdä tietynlaisia juttuja (jotka on ollu nopea ja helppo
tehdä träkkerilllä) niin tekee ne esim renoisella ja tallentaa
ne sitten audioraidaksi erikseen...

-- xybo

halusin vain selvennystä, miksi joku haluaisi käyttää trackeria jo lähes äärimmäisyyteen asti tehdyssä sekvensseri-ohjelmassa, jonka sisällä voi ajaa softasamplereita.


Itse kaipaan trackkeria vst hostiksi sen takia että siihen voi kirjoittaa näppiksellä suoraan nuotit ja se tekee kirjoittamisesta 10 kertaa nopeampaa kuin hiiren kanssa heilumisen. Joissain sekvenssereissä jonkin
asteinen suoraan näppikseltä nuottien kirjoitus onnistuu mutta se ei ole lähimaillekkaan yhtä helppoa/nopeaa kuin trackkereissä. Jos on niin vinkkejä vain tulemaan. :)

Pointtina ei siis ole korvata trackkerillä sampleria vaan käyttää sitä vaikka
ohjaamaan softasampleria ja tarkoitus ei ole myöskään korvata sekvensseriä vaan tuoda yksi työtapa siihen lisää.

Trackkerillä työskentelimen on aika erilaista ja se tuon myös tekemääsi musiikkiin erilaisen lähestymistavan... ja joskus se piristää kummasti kun tuntuu että polkee paikallaan samoja kuvioita (vapaa ilta tosin voi ajaa saman asian :).

Mac Hine

jeppis,

tässä pikkutunneilla selaillessa eksyin tälläsen linkin ääreen http://www.chanka.org/Images/skalemixer.jpg

Näyttää aika namulta ...ja jos toimii viel ni mua ei saa pois musakoneelta seuraavaan puoleen vuoteen kirveelläkään :)

*sormet ristissä et pelittäis*

edit: niin ja siis totahan ei oo vielä pukattu ulos tai mitään, mutta siinä vähän maistiaista et mitä tuleman pitää.

Piti oikeen rekisteröityä ja ottaa kantaa kun innostuin tämänlaisen sovelluksen olemassaolemisesta!

Ratkaisuni on aika basic, mutta trackerilla on todella nopea tehdä step-sekvensseri -tyylistä rytmiä, tyyliin TR-808 (tai sen ReBirth vastine). En ole koskaan oikeen oppinut käyttämään Cubasen rumputrackkejä tai soittamaan kiipparilla biittejä normaalille MIDI-raidalle... 4/4 hell! Hell Yea! :cool:

Jos joku muuten tietää tuollaisen Pattern Editor tai step sequencer tyyppisen VST-plugarin, mailikaa tai postatkaa toki :)

Quote by spintonik
Jos joku muuten tietää tuollaisen Pattern Editor tai step sequencer tyyppisen VST-plugarin, mailikaa tai postatkaa toki :)


Microtonic VSTi:stä pitäs löytyä. tsek itt ->-> http://www.kvr-vst.com/get/759.html

Quote by 029
Quote by spintonik
Jos joku muuten tietää tuollaisen Pattern Editor tai step sequencer tyyppisen VST-plugarin, mailikaa tai postatkaa toki :)


Microtonic VSTi:stä pitäs löytyä. tsek itt ->-> http://www.kvr-vst.com/get/759.html


Joo niinpä onkin, kiitos. Harmi vain ettei ton Microtonicin soundit ainakaan minua inspiroi, joten köyhälle kuten minulle suhteellisen kallis sekvensseri. Tai ei sitä tiedä, presetit on aina presettei, ei niitä pakko ole käyttää :)

Jeah,

Huomenna piiiiiitkä odotus päättyy... :):) Mahtavaa, tää on kyllä pelastus kaikille jotka tykkää esim. tehdä itse omat breixit -> http://www.chanka.org/Images/Skale080.jpg

Multioutput support ja biittien waviks rendaus tossa ainakin näkyis olevan.. Toi että tukee vieläpä Soundfontteja ja AKAI:ta on kyllä aika saakelin helmee extraa träkkerin saamisesta sekkarin sisälle. Huomenna sitten julkistetaan lisää noita ominaisuuksia...

Pitää varmaan nousta kuudelta aamul kyttään tota skale.org:ia et pääsee testaileen =D

Quote by 029
Jeah,

Huomenna piiiiiitkä odotus päättyy... :):) Mahtavaa, tää on kyllä pelastus kaikille jotka tykkää esim. tehdä itse omat breixit


Mä teen omat breiksit cubasella... pianorollilla :excellent:

Mut jees ihan mielenkiintonen tuo vst silti.

Hmm... eipä näy vieläkään tuota 0.80:sta Skalea imuroitavaksi... :(

Quote by gomez
Hmm... eipä näy vieläkään tuota 0.80:sta Skalea imuroitavaksi... :(


Ennen puoltayötä tulolla sano Skalen koodaajan oikee käsi just tuol... lisäävät oheispaketteihin materiaalia. Näyttäs kyl aika hyvin siltä et menee reilusti sen yli :D

Ei jaksanut illalla kovin myöhään valvoa... Väsyneenä aamusta konttorille ja johan on uus Skale tullut tarjolle. Ei muuta kuin dload ja viikonloppuna ei tarvi miettiä mitä sitä puuhailee ylimääräisellä ajalla :D

Quote by gomez
Ei jaksanut illalla kovin myöhään valvoa... Väsyneenä aamusta konttorille ja johan on uus Skale tullut tarjolle. Ei muuta kuin dload ja viikonloppuna ei tarvi miettiä mitä sitä puuhailee ylimääräisellä ajalla :D


Cubase VST:N ja ilmeisesti SX 1:n kanssa toimii mukisematta.

Kuitenkin SX 2:n kans tossa on joku härde bugi... et ei kande odottaa toimivuutta ainakaan tolta ladattavissa olevalta paketilta. Ilmottelen tänne kans kun toimiva versio on ladattavissa jos muut ei seuraa tota Skale:n omaa foorumia.

Skaleen on tullut joku VSTi fix, en ole vielä kokeillut toimiiko.

http://www.metamacro.com/awezoom/skale/phpBB2/viewtopic.php?t=1633

Quote by rewind
Skaleen on tullut joku VSTi fix, en ole vielä kokeillut toimiiko.

http://www.metamacro.com/awezoom/skale/phpBB2/viewtopic.php?t=1633


toimii ok ainakin täällä...

Jotkut näppäinkomennot tuntuis hieman pugaavan ja sit tossa on 20ms latenssi jota esim Cubase ei huomaa... eli ei oo kompensoitu.

Muuten kyllä ihan uskomaton softa... toimii just niinku pitää ja helkutin stabiili fiilis...

Postaan lisää jahka saa kunnolla tota testattua ;)

Kokeilinpa tuossa Audiorealismin Bass Linen demoa Renoisen kanssa ja aika kivalta vaikuttaa. Heräsipä vain kysymys pystyykö Renoisen trackeihin ohjelmoimaan ABL:a ohjaavia käskyjä?

Quote by rewind
Kokeilinpa tuossa Audiorealismin Bass Linen demoa Renoisen kanssa ja aika kivalta vaikuttaa. Heräsipä vain kysymys pystyykö Renoisen trackeihin ohjelmoimaan ABL:a ohjaavia käskyjä?


VSTAutomateDevicella voipi ohjailla vst-plugineita. Ja anttaa vaikkapa ne käskynä tai piirtää ite, sinne automation osuuteen. Tämä siis Renoisessa.

-- xybo

Quote by xybo
VSTAutomateDevicella voipi ohjailla vst-plugineita. Ja anttaa vaikkapa ne käskynä tai piirtää ite, sinne automation osuuteen. Tämä siis Renoisessa.


Kiitän, omat puusilmät eivät taaskaan riittäneet.

O