mikä on hyvä hinta omakustannealbumille?

Back to musiikki O

Quote by Digital Beat
no se on ihan cdr joten en kehtaa pyytää ihan 15e. Levyä kyllä tullaan myymään saksassa ihan painettuna versiona joten siellä vois hintaa laittaa tuon 15-20e


Öh aika kova hinta cdr:lle. Painetusta levystä tuon hinnan ymmärtäis.
Itse en kyl kehtais cdr:sta yli kymppiä kysyä missään vaiheessa.

siksi useimmiten jaankin cdr:t ilmaiseksi pois. :()

Quote by Diffás
Quote by Digital Beat
no se on ihan cdr joten en kehtaa pyytää ihan 15e. Levyä kyllä tullaan myymään saksassa ihan painettuna versiona joten siellä vois hintaa laittaa tuon 15-20e


Öh aika kova hinta cdr:lle. Painetusta levystä tuon hinnan ymmärtäis.
Itse en kyl kehtais cdr:sta yli kymppiä kysyä missään vaiheessa.

siksi useimmiten jaankin cdr:t ilmaiseksi pois. :()


no kympillä sitte :)
höh, ilmaseksi cdrt pois?

Quote by Digital Beat
höh, ilmaseksi cdrt pois?


toki. eihän kukaan nyt cdr:sta kehtais rahaa pyytää.
tai no ehkä sen verran että ei jää tappiolle, eli muutaman euron.

mut mä oonkin mä.

Hömm, "Psy" aihepiirin musiikin suurkuluttajana itken ikenet veressä yli 14? hintaa painetusta levystä. Cdr:stä voisin 6? maksaa. Jos Saksan markkinoille suunnittelet 20? hintaa niin tervemenoa. Käy kattoo Tranceshop tai Psyshop siellä taitaa levyt olla 11-15? (painetut).

En oo kuunnellu vielä sun saundiais mut pistän palautetta jahka kerkeen aiheeseen johon se kuuluu...

Quote by Digital Beat
no ite en pyydä promolevyistä mitään joita lähetän dj:lle mixsetteihin tai filmituotantoon tausta&teemamusaksi.
No jos rahaa hingut, niin sitten vaa niin korkeeta hintaa ku uskallat pyytää. (Olipas ympäripyöree ohje.)

Mut on mulla yks kaveribändi, jotka soittaa Huonoa Musiikkia Liian Kovalla(tm). Ne on Äänessä ja Vimmassa sijoittunu ihan niinkin hyvin, että on olleet Tavastiallakin soittamassa.

Tekivät CD-EP:n ja sitä on jakanut joka suuntaan. Eli promottaa tietysti ilmaseks ja mullekki toi tänne repullisen levyjä. Mutta myyvät... olikohan se 2 euroo vai 3 euroo kappale.

Tappiollehan se menee, mutta kun eivät he HIMin tasoisia ole tunnettavuusasteeltaan. Siksi se myyntikin on promotyötä.

Levy-Yhtiöllä ja Kråklund-Recordsilla oli oikee asenne ainakin ennen euroaikaa. CD-S päälle kympin kolikon kuva ja siihen teksti suurinpiirtein: Tämä CD-S myydään hintaan 10 markkaa. Älä maksa enempää vaikka kauppias sitä vaatisi.

Quote by Uinajainen
Hömm, "Psy" aihepiirin musiikin suurkuluttajana itken ikenet veressä yli 14? hintaa painetusta levystä. Cdr:stä voisin 6? maksaa. Jos Saksan markkinoille suunnittelet 20? hintaa niin tervemenoa. Käy kattoo Tranceshop tai Psyshop siellä taitaa levyt olla 11-15? (painetut).

En oo kuunnellu vielä sun saundiais mut pistän palautetta jahka kerkeen aiheeseen johon se kuuluu...


heh heh, edellisestä levystä fanit maksaa silti 12.90$ mukisematta vaikka onki cdr-levy ja vaan 7 biisiä :) Laitan uhallaki tuon 12e levylle hinnaks, kyllä porukat maksaa ku tykkää musasta. ;) Saksan markkinoille olis realistisempi ehkä tuo 15e.

No jos rahaa hingut, niin sitten vaa niin korkeeta hintaa ku uskallat pyytää. (Olipas ympäripyöree ohje.)

Mut on mulla yks kaveribändi, jotka soittaa Huonoa Musiikkia Liian Kovalla(tm). Ne on Äänessä ja Vimmassa sijoittunu ihan niinkin hyvin, että on olleet Tavastiallakin soittamassa.

Tekivät CD-EP:n ja sitä on jakanut joka suuntaan. Eli promottaa tietysti ilmaseks ja mullekki toi tänne repullisen levyjä. Mutta myyvät... olikohan se 2 euroo vai 3 euroo kappale.

Tappiollehan se menee, mutta kun eivät he HIMin tasoisia ole tunnettavuusasteeltaan. Siksi se myyntikin on promotyötä.

Levy-Yhtiöllä ja Kråklund-Recordsilla oli oikee asenne ainakin ennen euroaikaa. CD-S päälle kympin kolikon kuva ja siihen teksti suurinpiirtein: Tämä CD-S myydään hintaan 10 markkaa. Älä maksa enempää vaikka kauppias sitä vaatisi.


no uskallan pyytää kyllä tällä hetkellä tuon 12 Euroa ja 15 dollaria kun on sen verran jo nimeä Independent musapiireissä USA:ssa (New York, Florida), Kanadassa ja Briteissä. Radiosoitossa viime vuonna ollu yks biisi Fresh FM:ssä Adelaidessa Australiassa ja yks remix yhessä toisessa radiossa kans Adelaidessa. Joten kengurumaassa hieman nimeä kans. DJt pyörittää kans biisejä siellä sun täällä sekä netissä esim. http://www.sonicraider.com :ssa jo pari vuotta että livenä esim. DJ Nervegasm .

Tämä on bisnestä, se joka ei uskalla 2-3 Euroa levystä pyytää tekee mun mielestä hyväntekeväisyystyötä, mikä on ihan ok mutta pitemmän päälle hyödytöntä koska sillä ei paljon sijoiteta uusiin musalaitteisiin ym. Uskallan pyytää levystä sopivasti hintaa kun tiedän että se ei ole "Liian kovalla soitettua huonoa musiikkia", vaikka rankkaa musaa onki. :) Mun mielestä promo on ihan eri asia ku omakustanteen myynti. Annan promolevyjä joillekki DJ:lle ihan ilmatteeksi.

toki. eihän kukaan nyt cdr:sta kehtais rahaa pyytää.
tai no ehkä sen verran että ei jää tappiolle, eli muutaman euron.
mut mä oonkin mä.


no se on sitten sun asia ;) heh

Quote by Digital Beat
Tämä on bisnestä, se joka ei uskalla 2-3 Euroa levystä pyytää tekee mun mielestä hyväntekeväisyystyötä, mikä on ihan ok mutta pitemmän päälle hyödytöntä koska sillä ei paljon sijoiteta uusiin musalaitteisiin ym.
Tiedän kyllä yhtyeen joka teki todella taitavaa Tool-tyyppistä musiikkia, soittivat yhteen kuin kone ja omakustanne demot oli ammattimaista jälkeä. He tyrmäsivät levy-yhtiön tarjouksen kahdesta sinkusta ja yhdestä levystä, koska heidän mukaansa he "eivät ole riittävän hyviä vielä". Ehkä suomalaiset dissaa itteään liikaa.

Ja ehkä itselläkin on se motikka päässä vialla, että pitää sitä, että jos ei ole omaa kustannusyhtiötä tahi sopimusta jonkun levy-yhtiön kanssa, niin silloin on noname, joka ei voi myydä levyjä, vaan promoja. Miten vain.

Hyvä, että pidät kuitenkin omaa musiikkiasi myyntikelpoisena. Suomalaisella vaatimattomuudella ei Suomen ulkopuolella pärjää.

Quote by Digital Beat
"Liian kovalla soitettua huonoa musiikkia", vaikka rankkaa musaa onki.
Se on termi, jota on hyvä käyttää ku ei haluu ruveta selittää tarkemmin mitä soittaa. Varsinkin kun iäkkäämmät sukulaiset kyselee musiikista, niin ton ku sanoo, ei kukaan tee jatkokysymystä vaan toteaa: "Aha, vai sillä tavalla. No hyvä hyvä."

Quote by Digital Beat
Mun mielestä promo on ihan eri asia ku omakustanteen myynti.
Noname yhtyeen/artistin omakustanne on promo. No sulla kyl näyttää sit olevan ulkomailla joissain piireissä nimee, että voi jo ruveta miettii hintaa sitten.

Quote by Taedium
Quote by Digital Beat
Tämä on bisnestä, se joka ei uskalla 2-3 Euroa levystä pyytää tekee mun mielestä hyväntekeväisyystyötä, mikä on ihan ok mutta pitemmän päälle hyödytöntä koska sillä ei paljon sijoiteta uusiin musalaitteisiin ym.
Tiedän kyllä yhtyeen joka teki todella taitavaa Tool-tyyppistä musiikkia, soittivat yhteen kuin kone ja omakustanne demot oli ammattimaista jälkeä. He tyrmäsivät levy-yhtiön tarjouksen kahdesta sinkusta ja yhdestä levystä, koska heidän mukaansa he "eivät ole riittävän hyviä vielä". Ehkä suomalaiset dissaa itteään liikaa.

Ja ehkä itselläkin on se motikka päässä vialla, että pitää sitä, että jos ei ole omaa kustannusyhtiötä tahi sopimusta jonkun levy-yhtiön kanssa, niin silloin on noname, joka ei voi myydä levyjä, vaan promoja. Miten vain.

Hyvä, että pidät kuitenkin omaa musiikkiasi myyntikelpoisena. Suomalaisella vaatimattomuudella ei Suomen ulkopuolella pärjää.


toisaalta jos ajattelee mitä tunnettuja nimiä Suomesta on maailmalla tunnettuja esim. Jori Hulkkonen, Darude, Jimi Tenor yms. niin voi melkeen sanoa että "noname" voi pärjätä ihan yhtä hyvin jos tekee vaan omaa juttua, kun kerran Suomi ei itse elektronisen maana ole enää ihan tuntematon joten ehkä "Finland" tuo lisäarvoa jos tekee vielä omakustanteen ammattimaisesti vaikka oliski sitte cdr tai ei. Oma musa voi kuulostaa hienolta muiden korvissa jos omaa musaa on kuunnellu liikaa niin sille tulee ehkä sokeaksi jossain mielessä. Tuo vaatimattomuus kannattaa unohtaa tyystin jos tosiaan aikoo pärjätä muualla ku Suomessa.

Mikäs muuten tuon "Tool" bändin nimi oli?

Quote by Digital Beat
"Liian kovalla soitettua huonoa musiikkia", vaikka rankkaa musaa onki.
Se on termi, jota on hyvä käyttää ku ei haluu ruveta selittää tarkemmin mitä soittaa. Varsinkin kun iäkkäämmät sukulaiset kyselee musiikista, niin ton ku sanoo, ei kukaan tee jatkokysymystä vaan toteaa: "Aha, vai sillä tavalla. No hyvä hyvä."


joskus itekin jaksaa vaan heittää vanhemmille ihmisille, että teen vaan teknoa :laugh:

Quote by Digital Beat
Mun mielestä promo on ihan eri asia ku omakustanteen myynti.
Noname yhtyeen/artistin omakustanne on promo. No sulla kyl näyttää sit olevan ulkomailla joissain piireissä nimee, että voi jo ruveta miettii hintaa sitten.

Tällä hetkellä en oo enää "noname", no toivotaan että nimeä tulee vielä vähän lisää :) Mutta siinäki on DJ soitoista ja promosta paljo apua ;)

Quote by Digital Beat

Tällä hetkellä en oo enää "noname", no toivotaan että nimeä tulee vielä vähän lisää :) Mutta siinäki on DJ soitoista ja promosta paljo apua ;)

Kyllä sinä olet.
Ikävä pudottaa kylmään todellisuuteen, mutta sulla on yhtä paljon nimeä kuin tolla Masalla joka asuu Euromarketin roskiksessa.

Sun "fanit" (kaks kappaletta?) eivät merkitse sitä että sulla olis nimeä, eikä sekään saa sulle nimeä aikaan että sun levy on jossakin "noname" levykaupassa myynnissä.

Olis kiva päästä katsomaan että mitä sun pään sisällä liikkuu, vai liikkuuko mitään?
Mistä sä revit noi realitodellisuudesta irtautuneet ajatukset ja haavekuvat?

Kyllä ne sun "levyt" on promoja.
Sitten kun sulla on oikea levytysdiili, ei siis mikään noname nettikaupan diilin jakelusopimuksesta, niin sitten sun levyt ei enää ole promoja...

Quote by Daniel Braun
Quote by Digital Beat

Tällä hetkellä en oo enää "noname", no toivotaan että nimeä tulee vielä vähän lisää :) Mutta siinäki on DJ soitoista ja promosta paljo apua ;)

Kyllä sinä olet.
Ikävä pudottaa kylmään todellisuuteen, mutta sulla on yhtä paljon nimeä kuin tolla Masalla joka asuu Euromarketin roskiksessa.

Sun "fanit" (kaks kappaletta?) eivät merkitse sitä että sulla olis nimeä, eikä sekään saa sulle nimeä aikaan että sun levy on jossakin "noname" levykaupassa myynnissä.

Olis kiva päästä katsomaan että mitä sun pään sisällä liikkuu, vai liikkuuko mitään?
Mistä sä revit noi realitodellisuudesta irtautuneet ajatukset ja haavekuvat?

Kyllä ne sun "levyt" on promoja.
Sitten kun sulla on oikea levytysdiili, ei siis mikään noname nettikaupan diilin jakelusopimuksesta, niin sitten sun levyt ei enää ole promoja...


voithan kadehtia ja vähätellä vaikka hamaan loppuun asti. Ei mua kiinnosta pätkääkään sun vähättelyt. Mistä hitosta repäisit tuon fanit 2 kappaletta, taitaa olla omissa harhaluuloissa tuo määrä?
Ei oikea levytysdiili takaa muuta ku isomman näkyvyyden, onhan se toisaalta hyvä mutta tällä hetkellä tuo "noname" levykauppa on silti ihan kiva juttu. Lopeta heti tuo alaslyönti ja onnittele mua siitä että mulla on levyt myynnissä, ok? :right:

Quote by Digital Beat

voithan kadehtia ja vähätellä vaikka hamaan loppuun asti. Ei mua kiinnosta pätkääkään sun vähättelyt. Mistä hitosta repäisit tuon fanit 2 kappaletta, taitaa olla omissa harhaluuloissa tuo määrä?
Ei oikea levytysdiili takaa muuta ku isomman näkyvyyden, onhan se toisaalta hyvä mutta tällä hetkellä tuo "noname" levykauppa on silti ihan kiva juttu. Lopeta heti tuo alaslyönti ja onnittele mua siitä että mulla on levyt myynnissä, ok? :right:


Voi pyhä Sylvia sentään. Siis voisin selventää sinulle että tämä boardi on kyllä tälläinen alaslyövä ja kannustamaton paikka alotteleville muusikoille, MUTTA...

... ikävä kyllä ET vain ole mitään tämän jengin silmissä, ennenkun musiikkiasi soittaa/arvostaa (ja vielä tosissaan, ei huumorilla) joku
a) deejii, joka soittaa tällä boardilla mainostetuissa tapahtumissa ja mielellään vielä usein.
b) deejii, joka soittaa suomalaisessa valtakunnallisessa radio-ohjelmassa musiikkia. Mielellään vielä marginaaliohjelmassa näitä löytyy esim. Leena Lehtinen, Kalle Miettinen, Orkidea (soveltuu myös edelliseen kategoriaan) jne.
c) joku ulkomaan "isonimi"-deejii, joka soittaa esim. radio-ohjelmissa tai tekee keikkaa maailmanlaajuisesti.
d) saat oikean levytysdiilin. Eli joku levylafkanpyörittäjä arvostaa ja pitää musiikkiasi sopivan hyvänä, jotta uskaltaa ottaa riskin ja julkaista sen. Silloin hän uskoo sen myös menevän edes hieman kaupaksi, koska sitä voi tarjota myös edellämainittujen soittoon. Kun joku on valmis ottamaan oikean riskin (tai tietää ettei biisin signaaminen ole riski, vaan hitti) on biisissä varmasti jotain oikeasti hyvää, ainakin levylafkan asiakasryhmälle.

ja viimeisenä, vaan ei todellakaan vähäisimpänä.
e) Lakkaat saamasta idols tyyppistä palautetta kappaleistasi demo-osastolla. Tällä boardilla tuntuu olevan palautteessa monella ehdottoman rehellinen tyyli antaa palautetta. Joistain biiseistä näet palautetta "suoraan vinyylille" tai "ei mitään moitittavaa", ja moni näiden palutteidenkin antajista oikeasti tietää musiikin tekemisestä jotain. Tällä boardilla pyörii myös useita jo levyttäneitä artisteja, sekä hyvän koulutuksen aiheesta saaneita. Sitten kun täältä alkaa tulemaan peukkuja ylöspäin niin kannattaa tarjota kappaleita oikeaan levitykseen. Sitten se voi jopa saavuttaa suosiota.

Vielä voisin mainita että osin sinä Hra. Rinta-Pollari olet käytökselläsi saanut itsestäsi vitsin, joka sumentaa ihmisten kuuntelua demojasi kohtaan ja vähentää objektiivista palautetta. Siksi suosittelenkin miettimään missä meni pieleen, ja sitten jos keksit sen, niin kerrothan sen tänne. Ja joku täältä varmasti kertoo, oletko oikeassa.

Vastaisuudessa olisi hyvä opetella lukemaan topiikin otsikko ennen kuin siihen alkaa runoilemaan.

Tämä hiekkalaatikko suljetaan nyt.

O