mikä on hyvä hinta omakustannealbumille?

Back to musiikki O

riippuu siitä kuinka laadukasta tavaraa se sisältää.

Quote by Laite
riippuu siitä kuinka laadukasta tavaraa se sisältää.


Jos se on vaikka hyvää Digital Beat shittiä ;)

Quote by Laite
riippuu siitä kuinka laadukasta tavaraa se sisältää.


:D:D

Quote by MikkiHiiri
Quote by Laite
riippuu siitä kuinka laadukasta tavaraa se sisältää.


:D:D


heh, jos vaikka yhden cd-levyn ja kannet jotka on trendikkään ja kuulin näköset ;)

Quote by Digital Beat
Jos se on vaikka hyvää Digital Beat shittiä ;)


12 euroa. noin paljon siis pitäisi maksaa minulle sen kuuntelemisesta. :heart:

vaikka musiikki olisi hyvää, niin hyvin harva siitä kehtaa edes kuutta euroa pyytää. yleensä jengi myy omakustanteita sellaiseen 2-5e hintaan. hyvä tapa on hinnoitella levy siten, että valmistuskulut kuittaantuu.

Noi voi pyhä sylvi sentään.

Hinta on tietysti niin korkea kuin se voi olla, se, minkä ihmiset ovat valmiita maksamaan.

Tuo taas pitää saada selville joko kokeilemalla tai arvioimalla.

Jos levyt vaihtaa omistajaa runsaasti kympillä, kannattaa hintaa ehkä nostaa. Jos myyntiä ei ole, kannattaa varmaan laskea.

Quote by plink
vaikka musiikki olisi hyvää, niin hyvin harva siitä kehtaa edes kuutta euroa pyytää. yleensä jengi myy omakustanteita sellaiseen 2-5e hintaan. hyvä tapa on hinnoitella levy siten, että valmistuskulut kuittaantuu.


DJBB:n eka levy tais myydä kultalevyn verran, se maksoi muistaakseni n. 10 euroa.

Mutta se olikin hävyttömän halpa, ja niitä olis pelkän tukemisen vuoksi voinut ostaa muutaman kappaleen heti.

Quote by da_chef
DJBB:n eka levy tais myydä kultalevyn verran, se maksoi muistaakseni n. 10 euroa.


jep, laatumatskusta tuo 10e on oikein hyvä hinta kokopitkälle. sillä saa kustannukset katettua (laatumatsku = myy yli 10kpl...) ja kauppiallekin jää pikkasen hiluja.

hyvä esimerkki loistavasta 10e maksavasta omakustanteesta on kemmuru-nimisen poppoon CD-LP.

eioo oikestaan koskaan jääny parempaa mieltä, kun kävi noutamassa sen levyn ja pisti soimaan. hyviä arvioita on saanut mediassakin. http://www.hiphop-directory.com/~kemmuru/media2.htm

"Tuotanto on minimalistista ja asiansa osaavaa, mikä johtunee pitkälti Aksimin pitkästä kokemuksesta hiphop-tuottajana. Hän on aiemmin työstänyt mm. Ezkimon ja Palefacen kaltaisten isojen nimien taustoja. Kemmurun esikoinen on valmis levy, joka näyttää Helsingin uhoräppääjille hiphopin suunnan ja antaa toivoa meille, jotka kyllä pidämme hiphopista, muttemme ole löytäneet suomalaisesta skenestä yhtään riittävän kiinnostavaa tai persoonallista ryhmää"

jos puhutaan muusta ku laatumatskusta niin aivan sama mulle, en tuu ostamaan. :)

itsekritiikki kunniaan, kandee hioa ne tuotokset oikeesti hyviks ennenku niitä lähtee mihinkään myymään. ennen myyntiin laittamista on kuitenkin internet, missä voi kerätä mielipiteitä tuotoksistaan ja sitärataa kehityttyä.

Quote by Digital Beat
heh, jos vaikka yhden cd-levyn ja kannet jotka on trendikkään ja kuulin näköset ;)

Missä?
Oikeesti?
Älä nyt viiti...
Ihan oikeesi trendikkään näköiset kannet?
Vähänkö siistii...
:D

Kansien perusteellahan ihmiset ne levyt ostavat.
Niinhän se menee...

Quote by Digital Beat

heh, jos vaikka yhden cd-levyn ja kannet jotka on trendikkään ja kuulin näköset ;)


Viittaatko "trendikkäillä ja kuulilla" kansilla siihen joka
on esillä art&productionsissa??
Jos viittaat, niin sitten en voi kuin ihmetellä ja kummastella :crybaby:

Quote by zAo

Viittaatko "trendikkäillä ja kuulilla" kansilla siihen joka
on esillä art&productionsissa??
Jos viittaat, niin sitten en voi kuin ihmetellä ja kummastella :crybaby:

Siihen minä ainakin yritin tolla tekohauskalla sarkasmillani viitata.
Mun mielestä sellainen kansitaide oli trendikästä ehkä joskus 90-luvun alussa...

No, jokainen tekee tyylillään ja jokaisella on oma makunsa.
Toinen juttu onkin se että täytyykö toisten jaksaa ymmärtää jonkun "makua"?

Quote by Daniel Braun
..Kansien perusteellahan ihmiset ne levyt ostavat..


Minä ainakin olen ostanut !
(varmaan useammankin)

Quote by da_chef
DJBB:n eka levy tais myydä kultalevyn verran, se maksoi muistaakseni n. 10 euroa.

Mutta se olikin hävyttömän halpa, ja niitä olis pelkän tukemisen vuoksi voinut ostaa muutaman kappaleen heti.


50mk mä siitä maksoin, joissain levykaupoissa sitä myytiin vähän kovempaan hintaan. Joka tapauksessa todella edullinen hinta ja maksoi mielellään.

Quote by las
hyvä esimerkki loistavasta 10e maksavasta omakustanteesta on kemmuru-nimisen poppoon CD-LP.

eioo oikestaan koskaan jääny parempaa mieltä, kun kävi noutamassa sen levyn ja pisti soimaan. hyviä arvioita on saanut mediassakin. http://www.hiphop-directory.com/~kemmuru/media2.htm


Mä allekirjotan ton kans. :)

Ikävä kyllä tähän asti kuunnellu vaan mp3:na, mahtaiskohan lifesaverista löytyä tota lättyä..?

Riippuu kyllä niin paljon sisällöstä ja kansista.

Ja kuten plink sanoi, sopiva hinta voisi olla se, jolla saa valmistuskustannukset kuitattua. Pollista valitsin 6 euroa. Laadukkaasta materiaalista voi maksaa enemmänkin, mutta en usko et kovin moni olisi valmis maksamaan omakustanteista yli 10e, etenkään jos laadusta ei ole tietoa.

Nykyaikana mp3 nettiin olisi minusta hyvä tapa amatööriartisteille. Jokainen saisi biisit asuinpaikasta riippumatta.

Quote by osm
Quote by las
hyvä esimerkki loistavasta 10e maksavasta omakustanteesta on kemmuru-nimisen poppoon CD-LP.

eioo oikestaan koskaan jääny parempaa mieltä, kun kävi noutamassa sen levyn ja pisti soimaan. hyviä arvioita on saanut mediassakin. http://www.hiphop-directory.com/~kemmuru/media2.htm


Mä allekirjotan ton kans. :)

Ikävä kyllä tähän asti kuunnellu vaan mp3:na, mahtaiskohan lifesaverista löytyä tota lättyä..?


kyllä juu, funkiest & lifesaver palvelee helsingissä. 10eurolla hyvää mieltä

Quote by Daniel Braun
Quote by zAo

Viittaatko "trendikkäillä ja kuulilla" kansilla siihen joka
on esillä art&productionsissa??
Jos viittaat, niin sitten en voi kuin ihmetellä ja kummastella :crybaby:

Siihen minä ainakin yritin tolla tekohauskalla sarkasmillani viitata.
Mun mielestä sellainen kansitaide oli trendikästä ehkä joskus 90-luvun alussa...

No, jokainen tekee tyylillään ja jokaisella on oma makunsa.
Toinen juttu onkin se että täytyykö toisten jaksaa ymmärtää jonkun "makua"?



Viittaatko "trendikkäillä ja kuulilla" kansilla siihen joka
on esillä art&productionsissa??
Jos viittaat, niin sitten en voi kuin ihmetellä ja kummastella


no, tsekatkaapas nuo kokonaan uudet kannet ;) niistä on tullu jo enemmän positiivista palautetta :)

Quote by las
Quote by da_chef
DJBB:n eka levy tais myydä kultalevyn verran, se maksoi muistaakseni n. 10 euroa.


jep, laatumatskusta tuo 10? on oikein hyvä hinta kokopitkälle. sillä saa kustannukset katettua (laatumatsku = myy yli 10kpl...) ja kauppiallekin jää pikkasen hiluja.

hyvä esimerkki loistavasta 10? maksavasta omakustanteesta on kemmuru-nimisen poppoon CD-LP.

eioo oikestaan koskaan jääny parempaa mieltä, kun kävi noutamassa sen levyn ja pisti soimaan. hyviä arvioita on saanut mediassakin. http://www.hiphop-directory.com/~kemmuru/media2.htm

"Tuotanto on minimalistista ja asiansa osaavaa, mikä johtunee pitkälti Aksimin pitkästä kokemuksesta hiphop-tuottajana. Hän on aiemmin työstänyt mm. Ezkimon ja Palefacen kaltaisten isojen nimien taustoja. Kemmurun esikoinen on valmis levy, joka näyttää Helsingin uhoräppääjille hiphopin suunnan ja antaa toivoa meille, jotka kyllä pidämme hiphopista, muttemme ole löytäneet suomalaisesta skenestä yhtään riittävän kiinnostavaa tai persoonallista ryhmää"

jos puhutaan muusta ku laatumatskusta niin aivan sama mulle, en tuu ostamaan. :)

itsekritiikki kunniaan, kandee hioa ne tuotokset oikeesti hyviks ennenku niitä lähtee mihinkään myymään. ennen myyntiin laittamista on kuitenkin internet, missä voi kerätä mielipiteitä tuotoksistaan
ja sitärataa kehityttyä.


tuosta omakustanteen hinnasta sen verran että rapakon taakse oon laittany 10 dollarilla ja siitä jää just pari Euroa käteen itelle kun tuo kurssi on niin hyvä verrattuna ? Euroon. Mutta kotosuomes tuo 10 Euroa lienee sitten enemmän sääntä ku poikkeus täyspitkän omakustanteen kohalla. Edellinen albumi oli mulla 7 biisin paketti ja sillä on ollu myyntipaikasta riippuen 6-10 Euroa. Dis'N Dat:ssa on "Underground Industry" 10 Eurolla ;) Pitäähän nuo myyjän palkkiot ja postikulut ottaa hinnassa huomioon.

itsekritiikistä sen verran että oon kysyny mielipiteitä biiseistä ja joissaki on mielipiteet vahvasti jakautuneet kahtia, siinä mielessä matskua kannattaa ehkä hieman popularisoida tyyliltään mutta kandee pitää kuitenki oma linja. Kuuntelin demoa kotistereoilla ja kyllä kuulosti aivan pahvilta, onneks cd-levyn masterointikurssi koulussa :)

mikäs mahtas olla hyvä hinta kokopitkälle omakustanne albbarille?
(60 min)

O