poistettu.

Back to biisit ja remixit O

kiitos.

katso alempaa.

ei oo mun pala kakkua, mutta aika ontolta kuulostaa. stereokuva on aika kapea muutenkin soundista puuttuu syvyys, mutta jos tää nyt on niin viitteelistä, niin mitäpä siitäkään vikisemään.

bassorumpu: aika tuhnu. tollanen se on munkin cs6x:ssä :D

snare: aika tuhnu sekin. kai sen tässä pitäis olla vähän enemmän
clappi ja iskevä, nyt se sanoo fpam vaikka sen pitäis sanoa khiizp.

haitsut: ehkä se peruspatterni toimis paremmin. tollanen retriginpoikanen vähän häiritsee tässä, ja tekee rytmistä laahaavan, vaikka sen pitäis olla eteenpäin menossa. joo, etukenossa.

bassline: mitä mun harjaantumaton korvani tosta tuhnusta saa selvää,
niin siellähän se on. paha siitä muuta sanoa, ei lähe käsistä, mutta ei sen kummemmin potkikkaan. enemmän esille!

sawlead: asia, joka eniten pisti korvaan. tulee ihan c64 demot mieleen, mikä ei tässä oo kauheen hyvä asia. liian rikkinäinen, liian levoton.

Ja sit yhteenvetona. Vähennä tavaran määrää; muutenkin tähän on vaikeeta suhtautua, kun tää on vaan "huippukohta" biisistä, sanojesi mukaan. Soundeista on paha sanoa onko ne hyviä vai huonoja, kun kerran miksaus on vielä puolitiessä. Miksaa ensin siihen kuntoon, että itse olet tyytyväinen soundeihin (vai oletko jo?), ja kysy sitten muiden mielipidettä.

Ihan nasta musta se pitchbendattu rikitikitiki liidi, siitä voisit kehitellä jotain toimivaa. nyt se toimii pätkän alussa hyvin, nimenomaan pitchbendin kanssa, mutta loppupuolella yksittäisillä sävelillä huonommin.

Jes, jatka rakentelua.

noniin, ei varsinaisesti voi sanoa että olisin säästänyt juuri mitään edellisestä versiosta, paitsi "rikkitikki" -äänen joka on taustalla.

elikkäs tälläinen pätkä olisi nyt kuunneltavana, taas vaan muutama "huipputahti", lähinnä pyrin hakemaan sitä oikeeta sektoria minnepäin tähdätä, saundista miksauksesta kaikesta palaute tervetullutta.

Pistäs toi viisu kasaa!! kuulostaa kyl aika hyvältä...

Quote by Oxhide
Pistäs toi viisu kasaa!! kuulostaa kyl aika hyvältä...


jeps... katotaan jos vaikka tällä viikolla sais sitä etiäppäi. :)

tiedän ettei pitäs laittaa raakileita kuunneltavaksi, mutta kumminkin teen niin... eli tässä aamupäivällä jatkoin tota viisua, vääntelin vähän nappuloita...

katso alempaa.

jotakuinkin niin alustava alku kuin olla ja voi. miksattu ei juuri yhtään. jonkun jompuran kautta vetäsin ja stereokuvaa levitin. voksuista en tiedä. jotenkin vaan kiima kuulostaa hyvälle :) ...

herättikö tunteita suuntaan tahi toiseen? mitä voisi tehdä toisin, mitä jättäisi?

ps. tyhmää sinällään pyytää palautetta, mutta mukavammin menee aika täällä koulussa kun "toivoo" josko joku jotain tokaisisi... eli kertonee motivaation tasosta...

Kyä kuulee että soundit on hanskassa. Alku ja breikki on oikein helevetin hyvän kuulosta, mutta sitten kun se Darude piipitys ja Kiina Zembalo tulee mukaan niin mun mielestä menee homma metsään. Sawi kuuluu liian heikosti alta ja toi piipitys on mielestäni liian pinnassa. Alussa hyvä komppi ja build up. Tosin vähän enemmän olis toivon energiapiikkiä ennen break downia.

Breikin hydrauliikkasamplet on ihan helmee :hearts: Onks ne nauhotettu livenä :D Kivaa tää "musiikin teko" :excellent:

Biisissä mun mielestä alku on loistava, mutta breikin jälkeen menee huonoon suuntaan ja liian C64mäiset soundit zembalolla höystettynä ei sit tipu ollenkaan.

Quote by FoFlow
Kyä kuulee että soundit on hanskassa.

täytyy tunnustaa että tää saitti on potkinut musta esiin hiukan kyynisen minän... eli on vaikea sanoa että onko toi nyt vittuilua vai oikeeta palautetta ;) mutta annetaan naiiville minälle valta ja:

Alku ja breikki on oikein helevetin hyvän kuulosta, mutta sitten kun se Darude piipitys ja Kiina Zembalo tulee mukaan niin mun mielestä menee homma metsään.

Kiina zembalo... ok... mielenkiintoista... että darudea... hehe.. jännäksi menee :)

Sawi kuuluu liian heikosti alta

totta. jos tiputan "kiinazembalon" pois niin sitten saan miksattua sitä enemmän päälle.

ja toi piipitys on mielestäni liian pinnassa.

hmmmm... siis toi gate:ttu pulse-ääni joka menee samaa ku kiinazembalo?

Alussa hyvä komppi ja build up. Tosin vähän enemmän olis toivon energiapiikkiä ennen break downia.

joo, siltä mustakin tuntuu että ainakin 8 x 4/4 lisää... ja perkeleellinen snarerolli.

Breikin hydrauliikkasamplet on ihan helmee :hearts: Onks ne nauhotettu livenä :D Kivaa tää "musiikin teko" :excellent:

joo. oli muuten taimaaminen kun tää oli luupilla ja piti räplätä mimmi kuntoon just ja melkein.

Biisissä mun mielestä alku on loistava, mutta breikin jälkeen menee huonoon suuntaan ja liian C64mäiset soundit zembalolla höystettynä ei sit tipu ollenkaan.

auts. ehkä jos koittasin riisua tän niinku aika kuivaksi ja sillee...

kiitos palautteesta jok.tap. jos huomenna aamulla taas jaksaisi/ehtisi... lisää saa antaa palautetta. onko jollain muulla jotain mielipiteitä soundimaailmasta? esim. tuleeko kellään muulle mieleen "kitara" tms. tosta kiinazsempalosta?!? :laugh:

Quote by sauce
Quote by FoFlow
Kyä kuulee että soundit on hanskassa.

täytyy tunnustaa että tää saitti on potkinut musta esiin hiukan kyynisen minän... eli on vaikea sanoa että onko toi nyt vittuilua vai oikeeta palautetta ;) mutta annetaan naiiville minälle valta ja:


No hätä. Ihan syämestä tuli. Tapanani ei ole leukailla. Ku itekki sais kompeista noin tasapainoisia ja hyvän kuulosia :( Plattari on kyllä siinä mielessä yks maailman parhaita mestoja saada palautetta että _useimmiten_ fiidbäkki on asiallista ja yleensä naulan kantaan. Palautteen antajat tietää mistä puhuu (itseäni en vielä lue heihin, ehkä joskus kun on taas aikaa keskittyä tähän musiikin _tekemiseen_ eikä kuuntelemiseen)

Ja noi kiinazembalot on esim se mikä tulee ekana soundista mieleen, elikkäs assosiaatio. Voi hyvinkin olla joku kitarasample mutta melodia ja soundi tuo mieleen riisin ja zembalon. Ota ny si siitäki selvää mistä nää mielleyhtymät tulee :confused: Fiilispohjalta homma ponnistaa. Mikäs siinä, älä heti roskiin heitä. Mun mielipide tuskin on mikään edustava otos :eek: Oottele ny jos joku vaikka sanoiski ettei toi ime ihan julmetusti :)

Perkussionit on kohdallaan, mutta toi melodia tuo tosiaan mieleen jotkin Darude-viritelmät. Eli jos biitti jätettäis ja kaikki muu vaihdettaisiin vähän deepimpään soundiin niin hyvä tulis. Biisi ei varmaankaan kyllä menisi enää trance genreen, mutta onko se välttämättä huono juttu ;)

Quote by LyoN
Perkussionit on kohdallaan, mutta toi melodia tuo tosiaan mieleen jotkin Darude-viritelmät.

jännää. musta ne kaipais hiukan kaikua ympärilleen mutta sitä ei saa mitenkään kuulumaan tuollasesta puskasta. ja kai se on vaan toi dägädägädägä -juttu minkä radude teki eikä sitä enää voi käyttää.

Eli jos biitti jätettäis ja kaikki muu vaihdettaisiin vähän deepimpään soundiin niin hyvä tulis. Biisi ei varmaankaan kyllä menisi enää trance genreen, mutta onko se välttämättä huono juttu ;)

joo, ei deeppi ole huono juttu. mä vaan jaksan harvemmin jumittaa sellasta. joteskin kaipaan aina sellasta trancemaista diibadaaba-dänkä-tsäkä-tsäkä-dänkä-ziiiuuuu ,meininkiä.

ja itseasiassa tein tosta eilen ihan uuden kyhäelmän josta tiputin kokonaan kiinazsempalon(mutta jätin kyllä däkädäkä -äänen) ja korvasin sen melodian toisella. sain nääs maailmalta palautetta että se kitara/däkädäkä melodia olisi jo käytetty?!? noh, jok.tap. siitä uudesta versiosta tuli jotenkin NIIN cheesy ja euro että itteäkin hävetti. oli vokaalia ja gratiinia... well, katsotaan mitä syntyy...

jännää. musta ne kaipais hiukan kaikua ympärilleen mutta sitä ei saa mitenkään kuulumaan tuollasesta puskasta.


Huomasin jälkeenpäin, että mulla oli aika tuhdisti väännetty omasta mikseristä tuota alapäätä. Laitoin arvot nollaan ja jotenkin alkoi tuntumaan, että tossa basarissa vois olla ihan defaulttina enemmän alapäätä. Ja toi kaiku homma vois kyllä toimia ihan hyvin.

Quote by LyoN
tossa basarissa vois olla ihan defaulttina enemmän alapäätä.

jeps. mä olen nyt jo nostanut jotain ala/keskitaajuuksia siitä noin 3-6db eli en tiedä mihin ne katoo... hmmm... mutta kuivana se on kyllä sellanen "betonijalka ja perusteet paskaksi"-basari...

varsinaisesti en ole ehtinyt kappaletta vääntää etiäppäi, mutta tässä sellanen yks variaatio jota kehittelin siitä... siinäkin on rakenne päin vittua, breakoutti tulee liaan nopeesti, kaikki annetaan hiukan turhan helpolla ja itse breakoutti on oikeastaan vielä ihan torso.

mutta lopun 10s on sitä varsinaista variaatioo, eli sieltä on poistettu se "kiinazsempalo" ja melodiat muutenkin uusiksi... itse diggaan tosta gate-leadista...

jos ei halua kuulla välimuotoja, ei kannata sitten kuunnella. uskoisin silti että tosta kaikesta pienestäkin palautteesta on mulle hyötyä...

Quote by sauce
jotain ala/keskitaajuuksia siitä noin 3-6db eli en tiedä mihin ne katoo... hmmm...


Hard-nimisessä pätkässä keski&yläkertaa saa veivata takaisin sen 3db:tä ja vähän enemmänkin. Tämä on korvia raastavaa kahinaa ja kihinää. Basso-osasto on parempi kuin vanhassa versiossa. Tuolla on muuten aika raju tasavirtakomponentti kummassakin kanavassa. Kannattaa vähän tutkia, mistä se on sinne putkahtanut.

Quote by Sam Lemon

Hard-nimisessä pätkässä keski&yläkertaa saa veivata takaisin sen 3db:tä ja vähän enemmänkin.

jees. näin teen. tuli vissiin vedettyä eq:t overiksi. bassoon vaihdoinkin soundia ja tein muutenkin vähän muokkauksia. tarttis varmaan taas palata ihan alkuun ja rakentaa kerroskerrokselta.

Tuolla on muuten aika raju tasavirtakomponentti kummassakin kanavassa. Kannattaa vähän tutkia, mistä se on sinne putkahtanut.

hmmm... ok. olisikohan ollut toi siirius. tai sitten se SAATANALLINEN johtohässäkkä joka mulla on. tai sitten paska behringerin mikseri... perehdyn asiaan.

. delete.

kyllä hyvältä trancelta kuulostaa joskin aika perus sellaiselta. Pro tason äänistä plussaa. :) Nuo syntikat on vähän ärsyttävän korkeassa oktaavissa puolivälin paikkeilla.

Quote by Digital Beat
Nuo syntikat on vähän ärsyttävän korkeassa oktaavissa puolivälin paikkeilla.


voitko tarkentaa? tarkoitatko gate-saw-leadia?

muita mielipiteitä?

Kuuntelin pari kertaa läpi...Täs on hyvänä puolena ehkäpä suoraviivaisuus jota harvemmin enää kuulee... Hioa kannattaa... Jossain kohtiin meni hiukan ohi korvista, meinaan oli ajoittain pitkäveteistä, mut peruselementit on kohdallaan:) Kuuntelen kyl myöhemminkin... Pidin!

Quote by sauce
Quote by Digital Beat
Nuo syntikat on vähän ärsyttävän korkeassa oktaavissa puolivälin paikkeilla.


voitko tarkentaa? tarkoitatko gate-saw-leadia?

muita mielipiteitä?


just, tuo soundi vois olla vähän pehmeämpi tai jotain.

O