Karkkia!

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Tapi T

Suklaata ei nimenomaan pidä säilyttää jääkaapissa, koska sen rasvat saattavat härskiintyä ja sen kiilto katoaa. Sitäpaitsi suklaan aromit ja tuoksu ovat parhaimmillaan huoneen lämpöisinä.

[/gastronominen tietoisku]

Ei se suklaa siellä jääkaapissa kauaa makaa :D trust me :excellent:

Quote by Tapi T
Suklaata ei nimenomaan pidä säilyttää jääkaapissa, koska sen rasvat saattavat härskiintyä ja sen kiilto katoaa.
Meillä on suklaasta ja banaaneista kämppiksen kanssa aina ilmiriita. Ostamme erikseen mulle ja sille banskut ja suklaat. Se pitää molempia jääkaapissa, minä huoneenlämmössä.

Hyi yök, miten joku voi syödä jääkaapista suoraan banaanin... kylmänä... ja avaa väärästä päästä. Siinähän on siinä banaanista kahva, josta pidetään kiinni, eikä sitä revitä pois, vaikka se aukaisu on vähän helpompaa. Mieluummin vähän hankalammat esivalmistelut ja täydellinen syömisen nautinto, kun helppo valmistelu ja hankala syönti.

Ja jos sen suklaan jäädyttää, niin mille se maistuu? Mä en tiedä, vaikka olen syönytkin sellaista suklaata.

Quote by Tapi T
Sitäpaitsi suklaan aromit ja tuoksu ovat parhaimmillaan huoneen lämpöisinä.
Nimenomaan. Turha sitä ehdoin tahdoin jääkaappiin tunkea, kun kylmässä katoaa maku.

Quote by Taedium

Hyi yök, miten joku voi syödä jääkaapista suoraan banaanin... kylmänä... ja avaa väärästä päästä. Siinähän on siinä banaanista kahva, josta pidetään kiinni, eikä sitä revitä pois, vaikka se aukaisu on vähän helpompaa. Mieluummin vähän hankalammat esivalmistelut ja täydellinen syömisen nautinto, kun helppo valmistelu ja hankala syönti.

Banaani kuoritaan ottaen kahvasta kiinni ja poistetaan kuoret kokonaan ja syödään sitten. Huoneenlämpöisenä ja kypsänä. Tulee oikein hengenahdistuksia ku ihmiset vetää sellasii vihertävii banaanei. hyyh. sen pitää olla sillai et siin o iha skidist ruskeit pienii täplii siin kuores ni MMMMMM.

Quote by Taedium

Ja jos sen suklaan jäädyttää, niin mille se maistuu? Mä en tiedä, vaikka olen syönytkin sellaista suklaata.

Quote by Tapi T
Sitäpaitsi suklaan aromit ja tuoksu ovat parhaimmillaan huoneen lämpöisinä.
Nimenomaan. Turha sitä ehdoin tahdoin jääkaappiin tunkea, kun kylmässä katoaa maku.


Ei sitä nyt pakastimeen tungeta! Vaan viilennetään jääkaapissa :excellent:
Ja idea nyt kuitenkin oli että kylmää suklaata teen kanssa. Eli se kuuma juoma sulattaa sen suklaan suuhun jne.
Se oli se mun tapa. Nam.

Quote by Taedium
Siinähän on siinä banaanista kahva, josta pidetään kiinni, eikä sitä revitä pois...


Juuri näin. Ja banaaneja ei saa säilyttää kylmässä, ne mustuu nopeammin (sanoo meidän hotellin mesu).

Voin kyllä ymmärtää sen että jotkut pitää suklaata jääkaapissa. Se on kylmänä vähemmän sotkunen syödä, kun se ei sula sormiin. Itse pidän huoneenlämmössä. Useimmiten kuitenkin vatsanlämmössä...

T. Suklaa on parasta huumetta

Quote by Blondie

Ja banaaneja ei saa säilyttää kylmässä, ne mustuu nopeammin (sanoo meidän hotellin mesu).


Banaanin kuori kyllä mustuu jääkaapissa pidettäessä, koska se paleltuu.
Mutta syötävä osa säilyy kyllä parempana pitempään. Ei tule pehmeäksi, vaan pysyy kiinteänä. Viis siittä ulkonäöstä :D

Quote by taro
Mutta syötävä osa säilyy kyllä parempana pitempään.
Parempana? Vai tarkoitatko raakana? Banskun kuorissa, joka on kypsynyt huoneenlämmössä, ei saa olla yhtään vihreää ja mielellään ruskeenkin osuus on enemmän kun keltasen.

Quote by Varvana
Salmiakeista suosikkeja ovat merkkarit (näitä tosiaan on kiva syödä hedelmämerkkareiden kanssa)himotus)


Löysit vihdoin tämän taivaan. :hah:

:hearts: MÄ RAKASTAN KARKKIA :hearts:


ihan kaikkia karkkeja tasapuolisesti, toisia joskus
hiukan enemmän, aina sillon tällön :happyroll:

Quote by Tapi T

Suklaata ei nimenomaan pidä säilyttää jääkaapissa, koska sen rasvat saattavat härskiintyä ja sen kiilto katoaa. Sitäpaitsi suklaan aromit ja tuoksu ovat parhaimmillaan huoneen lämpöisinä.

[/gastronominen tietoisku]


Suklaa on parasta ns. taskulämpöisenä :D

Quote by JsL
Quote by Varvana
Salmiakeista suosikkeja ovat merkkarit (näitä tosiaan on kiva syödä hedelmämerkkareiden kanssa)


Löysit vihdoin tämän taivaan. :hah:


Kokeilin vasta nyt oikeaoppisesti tota sun tekniikkaa. Tässä lyhyt raportti:

+ hedelmästä ja salmiakista saa molemmista parhaat puolet
+ kestää pitkään yhdellä latauksella
+ uudenlainen makuelämys
- pienisuiselle em. mötikän mahduttaminen suuhun on vaikeaa
- pienisuinen voi jopa tukehtua suussa holtittomasti pyöriviin merkkareihin
- merkkarit irtoavat toisistaan ja tarttuvat helpommin kiinni hampaisiin
- annostelu on tarkkaa
- kommunikaatiokyky heikkenee syönnin aikana

Saakohan enää mistään sellaisia kovia, vihreitä ja älyttömän kirpeitä luoteja?
Maksoivat silloin joskus lähikioskilla 50 penniä kappale. Niitä tuli syötyä kakarana ~ 4 putkeen, jonka jälkeen suun nahat oli ihan kurtussa.

Kirpeät hedelmäpääkallot ovat myös hyviä, samoin remmit.
Plus n+1 muuta karkkilajia... :)

Quote by George Shield
Saakohan enää mistään sellaisia kovia, vihreitä ja älyttömän kirpeitä luoteja?
Maksoivat silloin joskus lähikioskilla 50 penniä kappale. Niitä tuli syötyä kakarana ~ 4 putkeen, jonka jälkeen suun nahat oli ihan kurtussa.

Kirpeät hedelmäpääkallot ovat myös hyviä, samoin remmit.
Ja ne salmiakkipääkallot, mut vielä sitäkin enemmän ne salmiakkivaahtokalat, jotka kans oli 50 penniä tsibbe.

Nyt rupesikin kuolaa erittymään. Jos näkisin kellon, viheltäisin koiralle.

Inhoan sitä, että useimmiten tulee aina ostettua enemmän tai vähemmän samoja karkkeja. Sitten kun kaverilla on jotain eri karkkeja, maistuu ne yllättävän hyvälle. Mutta siltikään ei itse osaa ostaa niitä. MIKSI?

Ennen en syönyt salmiakkia koskaan, mutta olen opetellut siihen. Esim. mässäyx pussista salmiakki ja hedelmä yhtäaikaa suuhun = naminami.

Yleensä sellaset karkit mitä voi mässätä kunnolla on parhaita. *mäyskmäysk*

Quote by Taedium
..mut vielä sitäkin enemmän ne salmiakkivaahtokalat..


Ja niistä ne hedelmäversiot. Ne oli kirpeitä :excellent:

Quote by taro
Quote by Taedium
..mut vielä sitäkin enemmän ne salmiakkivaahtokalat..


Ja niistä ne hedelmäversiot. Ne oli kirpeitä :excellent:


Hetelmän makuiset pääkallot..Ne vasta ONKI (ei kalastuväline) :eek: :D kirpeitä.

Silloin aniharvoin kun karkkia syön niin Pantteri maistuu :heart:

Quote by Timce

Hetelmän makuiset pääkallot..Ne vasta ONKI (ei kalastuväline) :eek: :D kirpeitä.


Vaahtokaloja kirpeämpiä ei koskaan oo ollutkaan!
Ei edes pääkallot :hah:

Quote by Taedium
Ja jos sen suklaan jäädyttää, niin mille se maistuu? Mä en tiedä, vaikka olen syönytkin sellaista suklaata.


on se ihan jees, tosin hankala saada paloja irti, varsinkin jos on astetta paksumpia levyjä. En mä tosin niitä jääkaappiin/pakastimeen yleensä tunge, (paitti jos se "huoneenlämpö" on sellanen että sen jälkeen pitäis syödä pillillä), mut kun on toi talvi ja mun laukussa ei oo vielä lämmitystä..

Suklaan lisäksi en kauheesti tykkää karkeista, paitti salmiakista. Mut siitä tulee maha kipeeksi jos syö liikaa :(

Parittaisuus on tuttua panttereiden ja tervaleijonien kanssa, ne pitää syödä sillai että laittaa kaks päällekäin ja syö niin jää ihannetapauksessa sokerit viimeiseksi. Tai ainakin siihen pyritään... Vois muuten oikeestaan ostaa tervaleijonia taas täs joskus.

edit: ainiin, suklaa on kans toistaiseksi ainoa aine minkä oon havainnu auttavan mun hereilläpysymistä jos pitää valvoa pitkään. (ja hmm, pitäisköhän tässä nyt olettaa että tän kirjotusajankohdalla ja tossa pöydällä olevilla suklaalevyn lähes tyhjillä papereilla on jotain yhteyttä... :D )

Quote by nvd
ainiin, suklaa on kans toistaiseksi ainoa aine minkä oon havainnu auttavan mun hereilläpysymistä jos pitää valvoa pitkään.

Suklaassa on ihan älyttömästi rasvaa, josta saa energiaa.

Kultaisina armeija-aikoina suklaan vaikutus tuli todettua; kun kiskoi rankan päivän jälkeen suklaalevyn huiviin, niin usein koko ruumista rupesi kihelmöimään.
:hah:

O