Karkkia!

Back to yleinen keskustelu O

jostain syystä en kyl ite osta koskaan karkkia. Syön kyllä tarjottaessa,
mut ostettua ei tuu.

no siis irtokarkkien syöminen ei oo mikään yksinkertasimmista hommista. Ku avaa pussin ni kantsii jo vähän alkaa laskelmoimaan sitä määrää ja varsinki sitä et kummalla puolella sit syö sen vikan karkin, ellei sit tee tota halkasu hommaa. ite kyl teen niin, et ku on enään jokunen jäljel ni suurinosa niist vikoist toisella puolella ja sit se vika karkki sille puolelle millä oon vähemmän syöny, yleensä se vika puoli on mun lemppari puoli syödä karkkia.

Karkit ovat nams :hearts: juttu!
Mutsi oli joskus duunissa karkkikaupassa, joten minä sitten vietinkin siellä takahuonneessa aikaani ihan riittämiin!

Mutta, asiaan.
Mielestäni karkit tulee syödä yksikseen.
Tieten pareittain tai jopa suuremmalla joukolla, jos kyse on samasta karkkilaadusta.
Säännön kuitenkin rikkoo salmiakki- ja hedelmäkarkit.
Ne on aina syötävä pareittain.
Paitsi nallekarkit.
Niihin ei saa sekoittaa salmiakin makua.

Suosikkejani ovat ehdottomasti kovat salmiakkikarkit sekä pehmeät hedelmäkarkit.
Pehmeät salmiakki- ja kovat hedelmäkarkit eivä istu minun suussani niin toimivasti.
Mutta, kyllä niitäkin syö.

Vaahtokarkit ovat asia erikseen.
Ne täytyy nauttia ja liuottaa suussa.
Niitä ei saa purra.
Ainoastaan ehkä suuhun sopivaksi palaksi.

Laku on ihan jees.
Tosin, vessanpöntöstä sen huomaa että mitä namuja on tullut syötyä.
Mutta, sitä sattuu...

Nimimerkki: "karkkia vähintään kerta viikkoon. kaupasta ostettava aina suklaapatukka..."
:) :hearts:

Tykkään kyllä karkeista, tai siis sanotaan että pidin niistä..
Nykyään muhun on iskeny jokin piikki, kun en voi syödä kymmentä karkkia enempää kun alkaa jo oksettaa..
ihme homma :confused:

Limaset nallet ja kolat o hyvii ja kaikki heti- periaatteella.

Mut enpähän mäkään useasti osta.

Noniin. Nyt mun on pakko lähtee ostaa karkkia... :mad:

Kirpeät hedelmäkarkit ja pähkinäsuklaa :hearts:

Mulla on sama ongelma kuin ystävälläni Taediumilla, eli irtokarkit pitää syödä pareittain. Aina kaksi samanlaista hemua suuhun kerralla. Ja olen suurin piirtein itkun partaalla jos ei ole parillista määrää joka karkkilaatua. Kaikkein pahin on se jos pussin pohjalle jää pariton karkki ihan ypöyksin. Tietenkin on sellasia isoja hemuja joita ei voi syödä kaksi kappaletta kerralla, mutta ne pitää syödä kaksi kappaletta heti peräkkäin. Mulla on muutenkin ihan kamala parillisuusmania. Ajokatoksen stereotkin pitää olla aina volan osalta parillisen lukumäärän kohdalla... :scared: Onneksi mieheni ymmärtää tämän, on itsekin hyvin tarkka sen vola-nappulan osalta. :D

Quote by Blondie
Mulla on sama ongelma kuin ystävälläni Taediumilla, eli irtokarkit pitää syödä pareittain.


Mulla on sellainen ongelma, että ruoka pitää syödä lautaselta tiettyjä suhteita noudattaen. Esim perunaa pitää olla haarukallisessa 3:2 lihapullaan. Jos ateriaa lopetellessa ei tällaista suhdetta ole enää muodostettavissa jää ruokaa lautaselle. Tai ainakin olisi parempi jos ei tarvitisi syödä niitä jämiä.

Mutta nyt ostamaan karkkia.

Lapsena karkkia tuli syötyä vähän enemmänkin, mutta näin vanhempana ei niinkään. Ostan hyvin harvoin itse, tosin syön kun tarjotaan.

Ainoa karkin syömiseen liittyvä riitti on oikeastaan se, että oikein hyvän suklaan kanssa on kiva juoda konjakkia tai portviiniä. :heart:

Krapulassa on pakko saada turkin pippureita. :)

Varsin harvoin tulee ostettua/syötyä karkkia.
Lähinnä jos tarvitsee ajaa pitkiä matkoja niin
ajomatkan ajaksi tulee ostettua karkkia.

Syödessäni karkkeja suosin hedelmäkarkkeja.

Joo laitetaan pari reseptiä tännekkin :D

Salmiakki ja maito on lyömätön yhdistelmä. Parhaiten toimii turkinpippurit ja muut kovat salmiakit, joista saa sitä sisällä olevaa jauhoa tulemaan läpi. Kulaus maitoa ja hetki pyöritellään suussa ennen nielaisua.

Toinen, mitä tulee harrastettua on salmiakki ja kurkkupastillit. Paras yhdistelmä on Fazerin Eucalyptus ja super salmiakki. Salmiakkia tulee laittaa suuhun aina yksi enemmän kuin kurkkupastilleja! :excellent:

Quote by JsL
Salmiakki ja maito on lyömätön yhdistelmä. Parhaiten toimii turkinpippurit ja muut kovat salmiakit, joista saa sitä sisällä olevaa jauhoa tulemaan läpi. Kulaus maitoa ja hetki pyöritellään suussa ennen nielaisua.

Aivan säälittävää lällärilitkua!

***

Tapin Taaki Salmari!!1! :mad:

½l Viru Vägev 80%
300g sinisiä turkinpippureita
200g vettä

1. Turkinpippurit murskataan hienoksi. Vesi kiehautetaan.

2. Turkinpippurit lisätään kuumaan veteen ja sekoitellaan, kunnes ne ovat liuenneet. Jäähdytetään huoneen lämpöiseksi.

3. Valmisettu liuos kaadetaan litran lasipulloon, vodka kaadetaan perään, ravistetaan huolella.

4. Pakastetaan vähintään 6h, juodaan shotteina!

karkkia pitää vetää aina kourallinen kerrallaan ja kaikki on syötävä ahmimalla yhdeltä istumalta. niin. totuuksia.

Quote by Tapi T
Aivan säälittävää lällärilitkua!

***

Tapin Taaki Salmari!!1! :mad:

½l Viru Vägev 80%
300g sinisiä turkinpippureita
200g vettä

1. Turkinpippurit murskataan hienoksi. Vesi kiehautetaan.

2. Turkinpippurit lisätään kuumaan veteen ja sekoitellaan, kunnes ne ovat liuenneet. Jäähdytetään huoneen lämpöiseksi.

3. Valmisettu liuos kaadetaan litran lasipulloon, vodka kaadetaan perään, ravistetaan huolella.

4. Pakastetaan vähintään 6h, juodaan shotteina!

Korvaappa osa Viru Vägev:istä Absolut Peppar:illa :)
Hyh mitä myrkkyä sellaisenaan, mutta salmarin + Absolut Peppar:in yhdistelmä on påp!

Melkein kaikki karkit on parhaimmillaan pakastettuina. Kokeilkaapa jos ette usko. Pakastetut snörenit, vaahtokarkit, pehmeät hedelmäkarkit, you name it.

Vaahtokarkeille voi tehdä vielä niin että höyryttää kuumaa vesihöyryä esim. vedenkeittimestä pussiin niin että vaahtokarkit vettyvät hieman, ja sitte pakastaa karkit, jolloin niistä tulee mukavan rapeita.

Englannin lakut (ne kerrosmalliset) pitää syödä kerroksittain, ja niistä kiekonmallisista pitää ensin pureskella reunat pois.

ässä mix ja missä x:
saman väriset pareittain!

tosin ei tee kyllä lähes ikinä mieli karkkeja.
sipsejä taas vois syödä vaikka joka päivä.

Tuolla tuli puhetta karkeista. Ja huomasin, että ihmisillä on erilaisia, jopa erikoisia tapoja syödä karkkeja. Mitä on omat tavallisilta tuntuvat tavat tai omat hieman erikoisemmat tavat?

Itselläni on se, että irttareita on aina pakko laittaa suuhun pareittain. Ja syödä molemmin puolin suuta.

Ja aina tulee ongelma, jos jää vaan yksi karkki pohjalle. Kun ei sitä aina voi ees halkasta ja se ois muutenkin vähän laimee versio siitä Stereopurennasta [tm].

O