Ovella on salee POLIISI!! mikä tuol rasahti!?

Back to yleinen keskustelu O

Quote by ville
Quote by JZZ
Mut kyllähän kaveritkin pitää jossain vaihees päästää maistaan puolivalmista. Ei kato pidä pantata :)

Ääh, puolivalmista ei tarjota tai oteta ... vähän sama juttu kun kiksauttaisi 15v tp:ä: kyllähän siitä kyydin saa mutta jotain jää puuttumaan :cool:

ootko koittanu vai? :) kyllä sen poliisin pitäs täs tapauksessa sit pelottaa. ;)

Quote by ville
vähän sama juttu kun kiksauttaisi 15v tp:ä: kyllähän siitä kyydin saa mutta jotain jää puuttumaan

Mulle riittäis nyt kyl ihan vaan pelkkä kyyti.

Quote by olliS
Jälkiseuraus oli se, että mutsi maksoi mun TV-lupamaksun

Äidit taistelevat täysin omassa sarjassaan. Kaverit, sisarukset, sukulaiset yms. eivät pääse edes lähelle!

Quote by Tapi T
Mulle riittäis nyt kyl ihan vaan pelkkä kyyti.

et kai sä muuten postais tänne viikon valvoneiden topiciin

Quote by : : : : :
JA NIITÄ EI SAA LEIKATA KESKEN KAIKEN, SAATIKA TUNKEE MIKROON :) (lapsen iho on siis herkempi tms)

Itseasiassa mikro on kaikkein hellävaraisin, se vain kuivattaa (tosin aiheuttaa pahaa makua kun tappaa lehtivihreän samalla), kun taas hella/uuni tappaa kaikki muutkin ainesosat. Tämä siis vain jos on kiire, muutenhan vanha sanomalehti/pimeä paikka on paras mahdollinen.

Quote by JZZ
Itseasiassa mikro on kaikkein hellävaraisin, se vain kuivattaa (tosin aiheuttaa pahaa makua kun tappaa lehtivihreän samalla), kun taas hella/uuni tappaa kaikki muutkin ainesosat. Tämä siis vain jos on kiire, muutenhan vanha sanomalehti/pimeä paikka on paras mahdollinen.

Lapsen ihon rakenne hajoaa muistaakseni jossain 200 tuntumassa, joten tämän alapuolella voidaan turvallisesti käyttää uunia.

Muutenkin lapsen kuivatuksesta on hyvin erilaisia koulukuntia. Itse suosin ns jaloista kiinni metedia, jossa lasta roikotetaan pitkään pää alaspäin, kun taas toiset katkovat heti kädet ja jalat ja pistävät osat paperipusseihin. Makuasioita tietysti :D

Quote by ville
Quote by JZZ

Lapsen ihon rakenne hajoaa muistaakseni jossain 200 tuntumassa, joten tämän alapuolella voidaan turvallisesti käyttää uunia.

Muutenkin lapsen kuivatuksesta on hyvin erilaisia koulukuntia. Itse suosin ns jaloista kiinni metedia, jossa lasta roikotetaan pitkään pää alaspäin, kun taas toiset katkovat heti kädet ja jalat ja pistävät osat paperipusseihin. Makuasioita tietysti :D

Villellä on hyvä metodi, pääsee ilma kiertään ja ns. fermentoituminen alkaan :) Ja namusedät on muuten tutkinut, että about 180 astetta on se ihon rakenteen höyrystymispiste. Tätä tietoa hyödynnetään mm. erilaisissa tyttöhöyrystimissä.

Quote by ville
Quote by JZZ

Villellä on hyvä metodi, pääsee ilma kiertään ja ns. fermentoituminen alkaan :) Ja namusedät on muuten tutkinut, että about 180 astetta on se ihon rakenteen höyrystymispiste. Tätä tietoa hyödynnetään mm. erilaisissa tyttöhöyrystimissä.

jos lapsen aikoo valmistaa nautittavaksi uunissa suosittelen alle 160 asteen lämpötilaa koska muuten lapsesta saattaa kadota se suurin terävyys. Ilmeisesti luusto pehmenee tms, eikä sit maistu sipsitkää enää miltää. Tosin paras tapa on tuo roikottaminen jaloista koska se mureutuu kivasti samalla eikä siten tule niin pahaa jälkimakua.

eikö näille "lapsi" aiheille ole oma topikki?

Quote by jUSSi

Sotke sä vaan kaikessa rauhassa tytöt huUmeisiin :heart: PLUR

Ja jos niitä pitää väkisin kuivata uunissa, ni 50 astetta max ja ovi auki :roll:

Quote by jUSSi

Sotke sä vaan kaikessa rauhassa tytöt huUmeisiin :heart: PLUR

eiku aattelin vaan, että tän mestan säännöt koskis myös itsensä etabloineitakin käyttäjiä :happyroll:

Ja jos niitä pitää väkisin kuivata uunissa, ni 50 astetta max ja ovi auki :roll:
Ja pitääkö olla niin kiire? Jos sen 9kk odottaa, että se muksu syntyy, niin eiköhän sitä jaksa odottaa sen 18v. että on sit laillista testata?

Käy sit vaikka sen aikaa Kallion syrjäkujilla puhumassa vieraille tytöille.

no sit se on vielä sukuruksausta...

:scared:

Kelatkaapas muuten jos täältä meidän seasta joskus löytyy joku "RC" eli täs tapauksessa setä jAmmu joka oikeesti grillaa sun lapset 5 vuoden päästä, tunkee osat kumisaappaaseen ja tukkii suun sukkahousuilla! :panic:

Quote by Remotion
Kelatkaapas muuten jos täältä meidän seasta joskus löytyy joku "RC" eli täs tapauksessa setä jAmmu joka oikeesti grillaa sun lapset 5 vuoden päästä, tunkee osat kumisaappaaseen ja tukkii suun sukkahousuilla! :panic:

Mä veikkaan Tarskaa tohon homman :D

Quote by JZZ
Mä veikkaan Tarskaa tohon homman :D
Ei voi. Psykopaatit on hiljasii, eikä pidä ääntä. Ja enhän mä foorumilla tällästä kirjoittelis jos mä oikeesti jotain tollasta suunittelisin. Tyhmähän mä olisin.
*petailee alibia á la Basic Instinct*

Quote by Varvana
...ne lähetti joku aika sitten semmoisen lapun missä ne lupasi tulla visiitille.

Mun ovella ne kävi ja pudotti semmosen laskun näköisen maksulapun... Jos se (hän?) ei olisi painanut ovikelloa niin korrektisti, olisin saattanu mennä avaamaan :scared: Toosaahan en kuitenkaan käytä :winkwink:

Se sun videotykki/kotiteatteri -combo oli kyl hyvä idea. Täytyypä toteuttaa tossa kun on mahkut investoida tommoseen...

Quote by Hugo
Se sun videotykki/kotiteatteri -combo oli kyl hyvä idea. Täytyypä toteuttaa tossa kun on mahkut investoida tommoseen...
Osta kattoon asennettava käytetty videotykki. Maksaa vähemmän ku ne pikkumallit ja on laadultaan parempi. Semmosen ite aattelin hankkii kuhan aloilleni asetun jonnekkin.

Quote by Taedium
Osta kattoon asennettava käytetty videotykki...

Juuh. Hyvä idis, mut pitää vaan hankkia semmonen seinä johon mahtuu sitten senkokoinen kuva :panic: ;)

Mahtaako jostain saada vielä videomonitoreja? Eli siis telkkari ilman viritintä. Sellainen kun olisi himassa niin voisi ilomielin päästää tarkastajan sisään ihmettelemään, kun äijä siinä katselisi että eikö tällä muka tosiaan voi katsoa ohjelmia...

Quote by Taedium
Osta kattoon asennettava käytetty videotykki. Maksaa vähemmän ku ne pikkumallit ja on laadultaan parempi. Semmosen ite aattelin hankkii kuhan aloilleni asetun jonnekkin.

Niin siis kyllähän about kaikki tykit saa kattoon kiinni ...

Varmaan tässä tarkoitit että ostaisi vanhan CRT:n (eli sellaisen missä on kolme putkea: punainen, sininen, vihreä), eikä ostaisi uutta LCD:ä (jossa siis on yksi putki, joka pitää vaihtaa x tuntimäärän jälkeen).

Aikanaan vanhempien luona oli tuollainen vanha CRT (barco 600) kyseinen malli oli vuodelta 1992 ja putket oli vaihdettu 1996. Kyseinen CRT, kuten myös uudet CRT tykit ovat loistavia jos (ja vain jos) huoneen saa pimennettyä vähintäänkin kohtalaisesti, mielellään kokonaan. Sen sijaan pienemmän LCD tykit ovat valovoimaltaan huomattavasti suurempia ja siten niiden kuvaa voi katsoa huomattavasti voimakkaamassa valaistuksessa.

Ennen CRT tykit olivat varsinkin videokäytössä aivan ehdottomia, sillä musta oli todella mustaa ja kuvassa ei näkynyt LCD tyypillistä "verkkoa". Nykyisin tilanne on hiukan toinen, sillä jo parin ke LCD tykit tuottavat oikesti jo aika laadukasta kuvaa, varsinkin kun kuva tuodaan tykillä suoraan DVI liittännän (ja htpc:n) kautta.

Lisäksi noissa vanhoissa CRT:ssä on sellainen haitta, että kuvan säätäminen on oikeesti ihan helvetinmoinen homma (kun jokainen väri ja geometria pitää säätää kohdalleen) ja tämä toimenpide pitää uusia aina silloin tällöin.

Lyhyesti sanottuna: CRT alkaa olla jo aika historiaa :)

Quote by ville
Niin siis kyllähän about kaikki tykit saa kattoon kiinni ...
Toki. Nää uudemman malliset on monasti sellasii mitkä saa pöydälle, pöydän alle, sohvalle, jakkaralle... Siis pikkusia. Tarkoitin tolla sellasta, joka on melkee pakko laittaa kattoon.

Quote by ville
Varmaan tässä tarkoitit että ostaisi vanhan CRT:n (eli sellaisen missä on kolme putkea: punainen, sininen, vihreä), eikä ostaisi uutta LCD:ä (jossa siis on yksi putki, joka pitää vaihtaa x tuntimäärän jälkeen).
Jep. En minä noista lyhenteistä tiedä, mut just se kolmiputkinen. Voi olla, että noi LCD tykit on parantunu yli CRT:n, mutta itse en voi tätä todistaa. Kuten en voi todistaa TFT näyttöjenkään pääseen edes samaan mitä putkinäytöt. Lähelle, muttei edes tasoihin.

Ei sen välii vaikka töitä teettää, jälki on se mikä merkkaa. (Ja hinta - oikeastaan hinta aika paljon.)

O