Composing / Sequencing softat...

Back to luomisen tuska O

Logic ja Cubase siellä sit kisailee... bump vaan et lisää ääniä :)

Quote by kilobitti

Tähän mennessä oon lähinnä käyttäny Fruity3.4/Acid4.0-yhdistelmää. Eli väännän loopit Fruitylla, ja sitten pyörittelen niitä Acidilla. Loput tarvittavat säädöt (limitoinnit ym.) hoidan CoolEdit Pro:lla.

Olen aikalailla kyllästynyt Fruityn rajallisuuteen; se yksinkertaisuus joka on sen vahvuus on samalla sen suurin heikkous. Siksipä rupean ensi viikolla testailemaan Cubasen SX:ää...saa nähdä mitä tulee.


Itse suoritin aivan saman siirtymän samoilla ohjelmistoilla, ja
voin kyllä sanoa että siitä hetkestä kun cubasen käynnistin ni
oli biisi plattarilla kahdessa päivässä :) Eli ts. ei oo kovin hankalaa.
Tosin se biisi nyt oli lähinnä saunditestailuu etc, mut heti sai
(Ainakin omasta mielestä) parempaa saundia aikaan. Cubase
rokkaa!

Mikähän noista *bump*aa parhaiten? ;)

Quote by Analogia

heti sai (Ainakin omasta mielestä) parempaa saundia aikaan. Cubase rokkaa!


Jeps, joo ja kyllä!:D Aiempaan Fruity/Acid-yhdistelmään verrattuna namia on etenkin se, että sekä midi-tavara että itsetehdyt loopit pyörii samassa ohjelmassa. Aiemmin piti aina välillä palata Acidista Fruityyn jotain loopia tekemään.

Se, mitä todella kaipaisin, olisi nopea Freeze-track toiminto (logicissa vissiin on:mad: )...eli raita-kohtainen renderointi, jonka pystyy kätevästi purkamaan kun haluaa muutoksia. Mut eiköhän se tuu viimestään Cubase SX2:seen.

Jee kuuskyt vastausta :)

Kai tosta jo jotain kuvaa saa sekkarihajonnasta

[size=200]Hoi!!!![/size]

Snadisti huolestuttaaa... mä näin viime yönä unta Mr. Civillistä, joka onnistu vakuuttamaan mut Logic Audion absoluuttisesta ylivertaisuudesta :D

Lapset, älkää syökö lättyjä klo kymmenen jälkeen ja lukeko Platinumia.

Ehe ehe, Koomahan rupee pikkuhiljaa vierailee useempienkin platinumilaisten unissa. Miehen karisma taitaa olla niin kova, että kaikki vain ihaillen ajattelee. :eek:

:D

Se paljastu uneks ku siinä Logicissa oli selkee, looginen ja visuaalisesti miellyttävä käyttöliittymä, vähän tähän tyyliin: Traction

jatanpa votettamatta; kun tulee kaytettya seuraavia enempi vahempi tasapuolisesti tarpeen mukaan: fruityloops, cubase sx ja joskus sit seuraavana steppina ableton live. floopsilla on kivan nopsa vasailla pikkujuttuja ja ideoita kasaan ja sit jos tuntuu et se hyytyy alta nii sit siirtyy siihen cubaseen. logiccii en oo jaksanu opiskella vaikka sitaki oon joskus testannu, mut mun harrastelupohjaseen tekemiseen learning curve on turhan jyrkka. ehka vois harkita asiaa sitten kun on varaa ostaa kunnon macci.

FT2 jne oli aikanaan kyl kovia setteja mut eipa tuu kyl paljo trackattya nykypaivana.. johtuen siita et en vaa diggaa kauheesti moderneista trackereista. mod plug tracker lienee lahinna sita oikeaa fiilista, jos mieli tekee noilla viel rapeltaa. buzzillakin tuli joskus jokunen biisi vasattya, ei sekaan mikaa huono ole.

Itse ruksaisin Reasonin JA Cubasen, koska molempia tulee käytettyä säännöllisesti. Reasonilla biisit syntyy nopeammin ja helpommin kun taas Cubase käynnistyy silloin kun on koko päivä aikaa säätää. En näe toistaiseksi syytä siirtyä muita softia käyttämään.

:D Voi perkele ne mun subliminaaliset viestit taitaa toimia sittenkin. Vaihe kaks päälle, seksitopikkiin tyttöjä hätyytteleen siis!!!11! ;D

Reason 2.5 ja Cubase SX.

Cubasen vaihtoa 2:een pitäis alkaa vissiin kattelemaan jos se on niin hyvä kuin joistain kehuista oon kuullu.

Vst:t tulee käytettyy pelottavan vähän, vaikka toi cubase onkin. Mut rewire on ehdoton. Riisonin oma soundengine on nii kökkö et ku vie sielt saundit suoraa hardware interfacen kautta cubaseen ni avot! sitä paitsi cubasel o 13415kertaa kivempi miksaa

Niin monta vuotta tuli tehtyä trackereilla...jostain 90-luvun alusta Amigan Pro-Trackerilla ja 95 eteenpäin ensimmäisen PC:n myötä FastTrackerilla. Kun siirryin äänentuotossa pelkkään rautaan muutama vuosi sitten, niin olinkin hämilläni, että millä tätä midiä nyt ohjaisi. Cakewalkit yms eivät sopineet mun tyylille ollenkaan ja säädinkin sitten varmaan kolmisen vuotta Yamahan RM1X:llä kuuttatoista raitaa, mutta sitten löysin täysin vahingossa netistä Renoisen. Se palautti taas hauskuuden sekvensointiinkin. Tosin mulla se pyörittää pelkkää midiä, äänen tullessa täysin ulkoisesta raudasta. Tai no jotain looppeja saatan satunnaisesti samplata Reasonista, ReBirthista tai Pro-52:sta, mutta lähinnä nuo softat ovat meikäläiselle pelkkä kuriositeetti ja satunnaiseen hauskanpitoon.

-Abs

O