levyt pöllitty?

Back to yleinen keskustelu O

Kyl mä näkisin et toi on sun oma kämmis.
Voit toki yrittää RP:ltä saada korvauksia pöllityistä levyistä, mut voi olla aika nihkeetä.
Onnea metsästykseen...

voi voi levyjen varastaminen on ehkä törkeintä mitä voi tehdä.

ennemmin vaimo kuin levyt!

menikö niitä paljonkin?

Quote by Pete Input

Kyl mä näkisin et toi on sun oma kämmis.


Ja milläköhän valtakunnan tasolla tai perusteilla? Täysin käsittämätön näkökulma.

Levyvarkaudesta surma ei ole kyllin voimakas rangaistus.

Quote by e-cho

Levyvarkaudesta surma ei ole kyllin voimakas rangaistus.


totta, kiduttaminen on oikea ratkaisu!

;)

(pakollinen hymiö ettei mua luulla miksikään väkivaltaa ihailevaksi)

Quote by Pete Input

Kyl mä näkisin et toi on sun oma kämmis.


No tavallaan kyllä, jos ajatellaan että heti kun silmä
välttää levyistä niin olet itse laiminlyönyt niiden vartioinnin.
- Vaikka levyt vietäisiin DJ-pöydän takaa jonka pitäisi olla
niitä paikkoja joihin levyt voi jättää.

Originally posted by Pete Input
Voit toki yrittää RP:ltä saada korvauksia pöllityistä levyistä, mut voi olla aika nihkeetä.
Onnea metsästykseen...


Ravintoloitsijaa voi tosiaan olla turha edes vaivata koko
asialla, valitettavasti. Levyjä kun ei viety edes narikasta
tai muusta vastaavasta paikasta - joissa säilytettävistä
tavaroista muuten ravintoloitsija ei välttämättä myöskään
vastaa jos esim. seinällä on ravintolan vastuun epäävä
ilmoitus.

Vitun nihkeetä kyllä :mad: Roistomaista turmella toisen ihmisen
vaivalla haalima levyselektio varastamalla :mad:

Levyvarkaat ladon taakse ja....
Noh, ei nyt liioitella. Se on ollu joku paikallinen pikkurikollinen joka on ajatellut "hei, katos, tostahan vois saada rahaa", tai sitten kyseessä on aloitteleva Dj, joka on huomannut levyt "vain nojailemassa" oveavasten. Hän on luullut että ne on siinä siksi, ettei kukaan niitä tarvitse ja kaipaile jos joku ne ottaa...
"Löytäjä saa pitää"-ajatteli tuolloin aloitteleva dj. :D

Onhan toi aina ikävää että levyjä varastetaan. Toiset ei ymmärä että joidenkin kiekkojen metsästys voi olla karmivan vaivan takana. Ja niissä levyissä saattaa olla Dj:n rahat kokonaisvaltaisesti kiinni.

Mä jättäisin levyni ainoastaa sellaiseen paikkaan, mistä tietäisin että sinne EI pääse asiakkaat/ulkopuoliset ihmiset.

Quote by Daniel Braun

Onhan toi aina ikävää että levyjä varastetaan. Toiset ei ymmärä että joidenkin kiekkojen metsästys voi olla karmivan vaivan takana. Ja niissä levyissä saattaa olla Dj:n rahat kokonaisvaltaisesti kiinni.


Puhumattakaan siitä, että varsin suurella todennäköisyydellä varkaan toimillaan saavuttama taloudellinen tai muu hyöty tulee olemaan varsin pieni verrattuna siihen, mitä dj levyistään "saa", kun kyseessä on levyvarkaudet. Poislukien tietenkin jotkin äärimmäiset keräilyharvinaisuudet, mutta moisten prosentuaalinen osuus Suomen dj:den levylaukkujen sisällöstä lienee kuitenkin varsin alhainen..

Eli luulisi esim. elektroniikan (jota djkopeistakin takuulla enemmän tai vähemmän löytyy) olevan varkaalle hiukan vakaampi leipä(tai vaikkapa huumausaine)puu.

Mä jättäisin levyni ainoastaa sellaiseen paikkaan, mistä tietäisin että sinne EI pääse asiakkaat/ulkopuoliset ihmiset.


Täysin varmoja kuvailemasi kaltaisia paikkoja on kyllä varsin vaikea löytää. Kyllä miltei minne vaan (TODELLA hyvin lukitut tilat poislukien) pääsee, kun omaa hieman röyhkeyttä ja pokkaa.

Tässäpä näkyy kaksi kantaa selkeästi. Toinen puoli on se, että itse huolehdit tavaroistasi ja olet niistä vastuussa ja toinen on se, että levyjen pölliminen on moraalisesti väärin.

Just. Lain kannalta kun tollasta menee sepustamaan, niin herra lainvalvojaa ei kiinnosta kuinka kauan niitä levyjä on etsinyt, kuinka paljon oma setti on niistä kiinni, kuinka rakkaita ne levyt on ja muuta. Herra lainvalvojaa kiinnostaa rahallinen arvo ja miten levyt vietiin. Siksi on tosi paskamaista käydä pöllimässä jonkun levyt. Siinä vie maallisen omaisuuden lisäksi paljon aikaa ja vaivaa. Sitä ei voi mitata rahassa.

Tämmösessä tapauksessa on kyllä parempi, että levyt löytyisivät, mutta eipä taida onstua. Varsinkin kun Suomen poliisi on melko... eh... voimaton vaikka varas saataisiinkin kiinni, ellei varastettua tavaraa löydy suoraan hänen hallustaan tai jos hän ei tunnusta.

Etkö ollut sopinut herra paikanomistajan kanssa levysäilöstä?

Minä ainakin katson, että omat tavarat on kaikessa mahdollisessa tapahtumassa joko syöksymatkan etäisyydellä tai jonkun vartioimalla alueella tai lukkojen takana. Ellei tavara sitten ole minulle arvoltaan niin vähäinen, että varkaus on pienempi taakka, kuin kantaa mukana.

Quote by Tres

Roistomaista turmella toisen ihmisen
vaivalla haalima levyselektio varastamalla
Tästä lauseesta mulla tupsahti mieleeni vielä yksi raukkamaisuus sen rosmoryökäleen osalta.

Eli DJ, joka kaivaa niitä levyjä sieltä täältä:
Hänelle se rahallinen arvo on vaikka 100 ja kaikkien levyjen yhteenlaskettu käyttö- ja tunnearvo on 1000. Koska kaikki levythän on itse valittuja ja varmasti omasta mielestään hyviä.

Herra varas käy ja vie laukun. Hänelle se rahallinen arvo on siinä 100 paikkeilla edelleen, mitä se oli tällä toisellakin. Paitsi jos haluaa myydä, niin tuollaisena settinä sitä ei voi pienellä paikkakunnalla tehdä, kun tiedot varkauksista on helpommin muidenkin tiedossa. Mutta käyttö- ja tunnearvo ei ole kuin esimerkiksi 500, jos tällä varkaalla on lähes samanlainen musiikkimaku kuin herra DJ:llä. Sitä tiputtaa a) Ei ole kellään täsmälleen samaa musamakua, jolloin siellä setissä on seassa ei-niin-hyviä levyjä myös. b) Jokainen jolla on omatunto ei voi pitää koko settiä ansaittuna c) Sitä kun ei ole kaivanut hien ja tuskan saattelemana niin ei ole se tunnearvokaan ollenkaan mukana.

Eli siis matkalla hävisi käyttö- ja tunnearvosta 500 yksikköä sen siliän tien. Turhaan.

(Tuo 100 hintana ei ole euroissa, vaan yksiköissä.)

Niinpä...niin...toisilta varastetaan levylaukku ja eräiltä varastetaan levysoitin. Siis joku SAATANA varastaa teknarin, eikä tietenkään kukaan ole huomannut tai nähnyt mitään.
Molemmat ovat ERITTÄIN rangaistavia tekoja, karatella päähän...toks, toks ja ladon taakse antamaan niskalaukausta poks, poks.
Mihin on p l u r hävinnyt? Kunnioitus on hiipumassa, elämä on pelkästään omaan napaan tuijottamista.
Toivottavasti Pelle:n levyt löytyy ja varas raiskataan ja tapetaan.
Toivon myös että eräs levysoitin tekee paluun oikean omistajan huostaan.

-elämä on tuskaa-

P l u r kadoksissa? Ei välttämättä...

Mä näkisin syyn siinä että bileitä nykyään järjestetään jokaikisessä kuppilassa, teinidiscossa & yms. paikassa.
Näissä paikoissa kun on kanta-asiakaskuntansa. Joka nyt sattuu olemaan ehkä enemmä tai vähemmän alkoholisoituneita (tai edes teinejä jotka juovat kerran viikossa, silloinkin aivan helvetisti)
Nämä ns. ryyppäämään tulleet eivät välitä tuollaisista asioista paskaakaan. He näkevät vain tiskin misä ostaa bisseä&batterykossua.
Nämä ihmiset mielestäni pilaavat bileiden ilmapiirin.
Toista oli aikaisemmin, kun bileissä kävivät vain ne joita musiikki OIKEASTI kiinnosi ja jotka OIKEASTI halusivat tulla näihin bileisiin. Bileisiin joissa ilmapiiri oli savuinen ja strobo vilkkui nurkassa, agressiivinen musiikki pauhasi ja ihmiset nauttivat tanssista.
Näitä bileitä kun satuttiin aikaisemmin järjestämään "hieman" alkeellisimmissa oloissa, kuten varastohalleissa yms.
Mainontakin oli pienimuotoisempaa, joka tarkoitti sitä että perus dokaajat jäivät pois bileistä. Hyvä niin.

Nykyään bileissä käyminen on trendikästä, se on "in"
Ihmiset ovat niin helvetin "cool" kun he käyvät bileissä missä soittavat Proteus, Tab, Orkidea yms.
Hupaisinta on että nämä "juntit" sitten tulevat toivomaan dj:ltä perusravintolassa: "hei kuule, soita vaikka Proteusta tai sitten jos sulla on niin Tab:ia" Tämä ei ole vitsi vaan tosielämää.
Mä olen kuullu niin useasti tän kaltaisia toiveita erinäisissä baareissa. Rangaistus siitä että soittaa poppidiscossa 3 iltaa viikossa?

Nämä juntit kyllä tuovat rahaa ja lisää väkeä bileisiin. Mutta onko se sitten hyvä juttu? He örisevät nurkissa että miks toi dj soittaa tälläistä musiikkia? Miks se ei soita vaikka T.A.T.U:a??

Apuva!

Bileet takaisin kellareihin ja varastohalleihin. :mad:

Quote by Daniel Braun


Nykyään bileissä käyminen on trendikästä, se on "in"
Ihmiset ovat niin helvetin "cool" kun he käyvät bileissä missä soittavat Proteus, Tab, Orkidea yms.
Hupaisinta on että nämä "juntit" sitten tulevat toivomaan dj:ltä perusravintolassa: "hei kuule, soita vaikka Proteusta tai sitten jos sulla on niin Tab:ia" Tämä ei ole vitsi vaan tosielämää.


ROTFL! Ei voi olla! Voi elämä! Vesi oikein lentää silmistä.
Sorry tämä off-topic.

Quote by Daniel Braun

P l u r kadoksissa? Ei välttämättä...

He örisevät nurkissa että miks toi dj soittaa tälläistä musiikkia? Miks se ei soita vaikka T.A.T.U:a??

Apuva!

Bileet takaisin kellareihin ja varastohalleihin. :mad:
'

Vaihdan salaa aihetta kun siihen tuli aihetta, T.A.T.U on hyvää pop musiikkia tai ainakin hyvin tuotettua. Itseäni henk. koht. vituttaa myös ravintola Dj:t. Nuo pakertajat ja ahertajat jotka ainakin meidän kylän paikallisissa eivät erota hevosen päätä sen perseestä. Dj pala soittaa paskaa paskan perään ja joka viikonloppu uusii paskan settinsä. Miksei voi ottaa ammattiaan sen verran vakavasti ettei sortuisi soittamaan niitä samoja E-Typoja sun muita. Kun on olemassa hyvää pop musiikkia, helpompaa housea jne. Viime La sorruin tanssi lattialta huuteluun ja pistin pojalle paskat housuun. Suutuin viimosen päälle kun kehtasi tuhota tanssiputkeni mixaamalla Boney Ämmää, 2sec. crossi vaihdolla, tasabiitin päälle. Aaargh, taas vituttaa kuukausi....

-Damien-

Ps. haussa tyylikäs ravintola, perus jammailuun....

joo, tää on aika ikävä tapahtuma.
mut en tiedä voiko tästä periaatteessa ketään muuta syyttää kuin varasta.
eipä kenelläkkään tullut mieleen et jos hätäpoistumistien ovea raottaa niin sieltä joku yrittää pyrkiä sisään ja kun tämä henkilö huomasi sen mahdottamaksi päätti sitten ilmeisesti suutuspäissään kaapata sen levylaukun siitä oven raosta mukaan, näin siinä ilmeisesti tapahtui.
todennäköisesti tämä idiootti ei tee v*ttuakaan niillä levyillä. joko hän sitten yrittää myydä niitä jossain keltaisessapörssissä tai sitten ne toimivat savikiekkoina läheisellä ampumaradalla. :(

toivon kyllä syvästi että ne levyt löytyisivät ja tekijä saataisiin vastuuseen.
mut onneksi ravintola on ilmeisesti valmis korvaamaan levyt vakuutuksen kautta mut niinkuin joku jo sanoi niin se ei korvaa tunnearvoa.

Quote by Pellé D

J ja kuinka helppoa on saada korvaukset levyistä, joiden nimiä ei esim satu muistamaan lainkaan?
Onko kukaan saanut levyjä takaisin?


Ei varmaankaan helppoa. Korvausta voi hakea kättä pidemmällä varastajan takaraivosta. Soittelin tossa taannoin vakuutus yhtiöitä läpi, koska olin kiinnostunut levyjeni vakuuttamisesta. Käytännössä vakuutus on vaikea luokitella, koska tavaran arvo muuttuu kun kokoelma kasvaa. Eikä kokoelman arvo ole laajudessaan määritelty vaan kiekoille on arvo luokitus (tietenkin olematon). Asiakaspalvelija ei myöskään löytänyt vinyyliä listaltaan mikä hieman hymyilytti. Kotivakuutus on ainoa minkä piiriiin levyt voi helposti änkeä, jos keikalla katoavat on homma mutkikkaampi, jos autosta ei niinkään....

-Damien-

Off-topic jatkuu...

Damien: Noh, noita näkee... Mutta, ei kaikki ravintola Dj:t sitä ole ;)
Ja T.A.T.U. on hyvää pop-musiikkia, ei sen enempää.
Ja mitä tuohon miksaamiseen tulee. Mä ainakin yritän vähintään ½min vaihtoja, jos vaan mahdollista. Mieluummin pidempiä. Siis sielä ravintolassa. Ja noi typerät tyylinvaihdokset. Ikävä kyllä niitä on pakko joskus tehdä liiankin yllättäen. Mutta...
En nyt menis henk.koht. itse vittuilemaan Dj:lle siitä mitä/miten hän soittaa... Juttelemaan ehkä, pientä kuittalua kyllä. Mutta en huutamaan ja uhoamaan. Se on loppupeleissä aika vaikea miellyttää reilua 500 ihmistä lauantai-iltana klo 01.15 ;)

Blondie: Ikävä kyllä tuo on totta. Yrittää nyt siinä sitten pitää pokkaa ja selittää että TAB ei varsinaisesti tee omaa musiikkia vaan soittaa bileissä muiden musiikkia. Joten on vaikea soittaa täällä TAB:ia, koska minä olen soittamassa eikä kyseinen herra.

Quote by Daniel Braun

Ja T.A.T.U.


RULEZ

;)

Quote by Damien



Ei varmaankaan helppoa. Korvausta voi hakea kättä pidemmällä varastajan takaraivosta. Soittelin tossa taannoin vakuutus yhtiöitä läpi, koska olin kiinnostunut levyjeni vakuuttamisesta. Käytännössä vakuutus on vaikea luokitella, koska tavaran arvo muuttuu kun kokoelma kasvaa. Eikä kokoelman arvo ole laajudessaan määritelty vaan kiekoille on arvo luokitus (tietenkin olematon). Asiakaspalvelija ei myöskään löytänyt vinyyliä listaltaan mikä hieman hymyilytti. Kotivakuutus on ainoa minkä piiriiin levyt voi helposti änkeä, jos keikalla katoavat on homma mutkikkaampi, jos autosta ei niinkään....


Mulla on levyt vakuutettu metodilla 10e / 12", 25e / LP, 20e / CD. Tosin eihän se noita arvokkaampia levyjä korvaa, mutta seassa on niin paljon "kuraakin" että tolla pääsee jo ehkä nolla-tilanteeseen jos kämppä palaa.

Samoin laitteet (synat, rumpukoneet, mikserit, efektit) on vakuutettu jokainen erikseen tietylle arvolle, varsinkin noille analoogeille voi aika hyvin arvioida hinnat pikkasen yläkanttiin.

Tosin tän vakuutusdiilin tekemiseen menikin sitten muutamia tunteja ja tädille sai selittää että vinyylejäkin vielä voi ostaa kaupasta ja että vuonna 1972 valmistetusta rumpukoneesta oikeesti saa rahaakin jonkun verran, jos sen myy. :)

Quote by g-boy



ja että vuonna 1972 valmistetusta rumpukoneesta oikeesti saa rahaakin jonkun verran, jos sen myy. :)


Tuota minäkin tosin ihmettelen... Välillä :D

Kaikista parasto tosiaankin olis että ravintola ottais varastetut levyt kontolleen. Kuitenkin kyseessä on esiintyjä, joten ravintolan pitäjä voi suhteiden ylläpito mielessään harkita korvaavansa levyt. Joko itse taikka vakuutuksen kautta. Jälkimmäinenhän on periaatteessa laitonta, mutta milloin siitä olisi välitetty :confused:

Joo Perjantaina Imatra city osoitti susirajan karun olemuksen, kun keikalla joku pitkäkynsi keikkasi levypussin aivan soittopöydän takanta. Asiaa tietenkin helpotti se että ravintolapäällikkö avasi ilmanvaihtomielessä ulko-oven, johon kassini lähes nojasi. Levyjä päällystämässä oli Airbagin vihreä/musta 12" kassi.

Onkos muille käynyt vastaavaa? ja kuinka helppoa on saada korvaukset levyistä, joiden nimiä ei esim satu muistamaan lainkaan?
Onko kukaan saanut levyjä takaisin?

O