DJ CD-soittimet

Back to luomisen tuska O

Löytyköhän tuosta denonista pikasella kokeilulla pieni ärsyttävä piirre, joka taisi mennä jotenkin niin - että kun bendauksen aikana säätää pitchiä - niin se ei osaa rekisteröidä pitchin muutosta (ainakaan näytölle) ennenkuin jogi on pysähtynyt.

Joku vois testata tuon ohimennen jolla ko. soitin on kotona.

EDIT: Denon DNS1000 kyseessä siis.

Mitenkä jenkeistä ostetut soittimet pelaavat täällä päin? Riittääkö pelkkä virran muuntaminen converterilla vai meneekö homma pipariksi kun hertsit ovat toiset?

Toivottavasti joku osaa vastata!

Quote by AK
Mitenkä jenkeistä ostetut soittimet pelaavat täällä päin? Riittääkö pelkkä virran muuntaminen converterilla vai meneekö homma pipariksi kun hertsit ovat toiset?

Toivottavasti joku osaa vastata!


Osta sellanen konvertteri, joka kääntää hertsitkin.

Löytyy esim Partcosta, sivu 107:

http://www.partco.fi/luettelot/PARTCO2005-OSA5.PDF

Quote by Caro²
Löytyköhän tuosta denonista pikasella kokeilulla pieni ärsyttävä piirre, joka taisi mennä jotenkin niin - että kun bendauksen aikana säätää pitchiä - niin se ei osaa rekisteröidä pitchin muutosta (ainakaan näytölle) ennenkuin jogi on pysähtynyt.
.


hmm. no tuota se näyttö ei tuu messis mut pitch toimii niinkuin pitääkin.

mulla on ollu reilu 1.5vuotta toi denon dns1000 ja itse kyllä olen pitänyt.
hyvä peli.

Quote by bulk
Quote by AK
Mitenkä jenkeistä ostetut soittimet pelaavat täällä päin? Riittääkö pelkkä virran muuntaminen converterilla vai meneekö homma pipariksi kun hertsit ovat toiset?

Toivottavasti joku osaa vastata!


Osta sellanen konvertteri, joka kääntää hertsitkin.

Löytyy esim Partcosta, sivu 107:

http://www.partco.fi/luettelot/PARTCO2005-OSA5.PDF


en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
tottakai riittää.
jännitehän tasasuunnataan joka ikisessä sähkölaitteessa ehkä kiuasta lukuunottamatta. joten hertseillä ei ole mitään merkitystä muutakuin ehkä esiintyvän häiriön taajuuteen mikäli laite on erittäin ala-arvoinen..

Quote by Remotion
hertseillä ei ole mitään merkitystä muutakuin ehkä esiintyvän häiriön taajuuteen mikäli laite on erittäin ala-arvoinen..

Voidaan siis saada erilaista verkkohurinaa aikaiseksi :hearts:

Ps. Samplatkaa joku :heart:

EDIT: Eikös se häiriön taajuus riipu verkkovirrasta, eikä laitteesta?

Kyllä. Häiriön taajuus riippuu verkon taajuudesta, ei siitä taajuudesta, jolle valmistaja on laitteensa virtalähteensä sovittanut. Tämä olettamuksella, ettei laite itsessään aiheuta häiriöitä, vaan laskee verkkohurinan läpi.

Noi yleisimmät verkkotaajuudet on käsittääkseni 50 ja 60 Hz. Ero on niin pieni, ettei sillä käytännössä ole merkitystä. Ainakaan näin pieniä virtoja käyttävissä vehkeissä.

Quote by Remotion


en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


Jotkin aplikaatiot kuitenkin toimivat väärin/toisin eri hertseillä, tyypillisesti tällaisia ovat sähkömoottoreita ja servoja käyttävät sähkölaitteet, mikroaaltouunit, analogikellot, kuvaputkitelevisiot ja jotkin levysoittimet.

Ja koska markkinoilla olevat euro/jenkkisovittimet suurimmaksi osaksi muuntamisen lisäksi laittavat hertsit kohdalleen, en ymmärrä mitä nauramista/itkemistä asiassa on.

- Korg Triton Rack soi väärin (ei vireessä tai sit pätkien) tai ei soi ollenkaan
- Korg Karma soi väärin (ei vireessä tai sit pätkien) tai ei soi ollenkaan
- Yamaha RM1x ei buuttaa edes
- Emagic AMT8 ei toimi oikein (virrat tulee, midi ei liiku)

TODELLAKIN melkein itkua on pukannut pariin kertaan matkan varrella... Riderissä on alusta asti lukenut sähköistä isolla ja boldilla: "240V/50Hz European Standard A", mutta silloin tällöin joku valopää on ostanut Radio Shackista 110>220 volttimuuntimen (usein vielä vain YHDEN 80Wattisen, vaikka riderissani mainitaan kamat jotka tuon mukanani... :/), joka ei muuta hertsejä. Ostin itse sellasen parikytkiloisen about kilowatin (tai jotain) mötikän, joka oikeesti muuntaa hertzit kans ja jota käytin aiemmin USA rundeilla. Se on tallessa sikäläisellä keikkamyyjällä ja shipattiin ain ekaan keikkamestaan ja oli messis loppurundin.

Nykyisin ei tarvii murehtia sähköistä liiemmin, koska ainut vehje dj-seteissä ja kutistetussa livessä joka tarvii virtaa verkosta on laptop, joka syö "kaikkee" jännitettä ja taajuutta ja antaa puolestaan UltraLitelle (audio-midi-interface) ja microKontrollille (midikontrolleri/interface) virtaa. I love technology! Jos tarvitaan videomiksereitä jne, niitä varten erikseen US-powerit tai sit kamat sieltä.

Quote by Darude
Nykyisin ei tarvii murehtia sähköistä liiemmin, koska ainut vehje dj-seteissä ja kutistetussa livessä joka tarvii virtaa verkosta on laptop, joka syö "kaikkee" jännitettä ja taajuutta ja antaa puolestaan UltraLitelle (audio-midi-interface) ja microKontrollille (midikontrolleri/interface) virtaa.

World Travel Kit?

Ei, vaan ihan lentokentält jostain ostettu multi-adapteri. ;)

Quote by bulk
Jotkin aplikaatiot kuitenkin toimivat väärin/toisin eri hertseillä, tyypillisesti tällaisia ovat sähkömoottoreita ja servoja käyttävät sähkölaitteet, mikroaaltouunit, analogikellot, kuvaputkitelevisiot ja jotkin levysoittimet.


Tästä tuli mieleeni, onko kelleen ikinä tullut vastaan cd-soitinta, joka ois kranttu tolle verkkovirran taajuudelle?

Quote by Loopy
World Travel Kit?


Onpa kohtuullisen tyrmeän hintainen adapterikitti. Tollasen saa europlugille viidellä eurolla jostain kvik-ee-martista ja omastani maksoin kaksi euroa käytettynä. :king:

Quote by bulk
Onpa kohtuullisen tyrmeän hintainen adapterikitti. Tollasen saa viidellä eurolla jostain kvik-ee-martista ja omastani maksoin kaksi euroa käytettynä. :king:

Melko kohtuullista :excellent:

Mut siis joo, tossa on hyvää se, että nuo kitin vaihtopäät laitetaan suoraan tuohon muuntajamöttiin kiinni, jolloin siinä ei varsinaisesti ole adapteria (siis sellaista enemmän tai vähemmän isoa lisäpalikkaa) välissä.

Mut mitä mä sua vakuuttelemaan, rakennat varmaan PC:si muutenkin itse :)

Quote by Loopy


Mut siis joo, tossa on hyvää se, että nuo kitin vaihtopäät laitetaan suoraan tuohon muuntajamöttiin kiinni, jolloin siinä ei varsinaisesti ole adapteria (siis sellaista enemmän tai vähemmän isoa lisäpalikkaa) välissä.

Mut mitä mä sua vakuuttelemaan, rakennat varmaan PC:si muutenkin itse :)


Joo totta, mutta en mä näe isoa ongelmaa siinä, että tilapäisesti käytettynä pannaan tavallinen piuha adapteriin kiinni, joka sitten tökkästään seinään. Yksi ylimääräinen piuha siinä siis tietty tulee adapterin ja muuntajan väliin.

Tarkoitus oli lähinnä irvailla tolle mukavalle Apple-lisälle, itse laitteiden muuntajathan huolii mitä tahansa 100-250V väliltä.

Quote by bulk

Yksi ylimääräinen piuha siinä siis tietty tulee adapterin ja muuntajan väliin.

Juuh, mutta mä nimenomaan haluan ja tarviin sen ylimääräisen piuhan (ja sit vielä ovelana kustom-miehenä olen vaihtanu sen Applen oman mustaan eurostandardipiuhaan, niin on vähemmän huomiotaherättävä), koska randomissa dj-kopissa usein on pistorasiat randomissa paikassa ja usein sitä pituutta tarvitaan, kun alkaa lennosta soittamaan eikä ole aikaa tihrustaa oikokoloja pöydissä jne...

Btw, silläkin uhalla, että kuulostan liikaa Omena-fanaatikolle, niin se magneettinen laturin piuhan liitin (MagSafe Power Adapter, http://www.apple.com/macbook) on aivan älyttömän briljantti keksintö. TJEU.

Onnellisena Numark CDN22-MK III:n omistajana kyselisin neuvoa, kun toinen play-nappula toimii vain joka ~5 kerralla, ja vieläpä aika random modella. Onko toi joku tyypillinen vika halvoille cd-soittimille, ja oiskohan se helposti korjattavissa?

Lisäksi vekotin pätkii silloin tällöin, joskus vielä mukavasti vaihdon aikana. Pätkiminen lisääntyy kun soittaa poltetun cd:n loppupäässä olevia raitoja, oisko tässä kyseessä lukupään tms. kuluminen? Bonuskysymyksenä vielä sellainen, että maksaako noiden vaihtaminen hirveästi?

Onko toi joku tyypillinen vika halvoille cd-soittimille


On

ja oiskohan se helposti korjattavissa?


Saattaa olla. Ensin kannattaa purkkaa se ohjainyksikkö atomeihin ja katsoa että minkälainen kytkin siellä on sen nappulan alla. Kolvaa sen kytkimen irti ja menee sen kanssa elektroniikkaliikkeeseen ja sanoo että jotain vastaavaa tilalle. Sitten kolvailee uuden kytkimen tilalle ja hops. (nimimerkillä monia pioneerin 500:sen kytkimiä vaihtanut)

Pätkiminen lisääntyy kun soittaa poltetun cd:n loppupäässä olevia raitoja


oletko kokeillut eri nopeuksilla poltettuja levyjä? Joillekkin laitteille sillä saattaapi olla merkitystä millä nopeudella se levy on poltettu.

oisko tässä kyseessä lukupään tms. kuluminen?


En usko, jos ongelma on vaan poltetuille levyillä. Tosin voihan se niinkin olla että kun se lukupää alkaa sanomaan sopimustaan irti niin poltetut on niitä ensimmäisiä jotka ei toimi.

että maksaako noiden vaihtaminen hirveästi?


Maksaa, jos sen teetättää jossain alan liikkeessä. Takuutahan sulla ei ilmeisesti oo enään voimassa tossa?

Quote by DJ_laama

oisko tässä kyseessä lukupään tms. kuluminen?


En usko, jos ongelma on vaan poltetuille levyillä. Tosin voihan se niinkin olla että kun se lukupää alkaa sanomaan sopimustaan irti niin poltetut on niitä ensimmäisiä jotka ei toimi.


välihuomautuksena tähän mun kannettava sonyn cd-rw-soitin joka soittaa mielummin mp3:sia poltetulta rw-levyltä kuin suurinta osaa aidoista levyistä :)

Quote by bansq
Quote by DJ_laama

Tosin voihan se niinkin olla että kun se lukupää alkaa sanomaan sopimustaan irti niin poltetut on niitä ensimmäisiä jotka ei toimi.

välihuomautuksena tähän mun kannettava sonyn cd-rw-soitin joka soittaa mielummin mp3:sia poltetulta rw-levyltä kuin suurinta osaa aidoista levyistä :)

Sama ilmiö on tietokoneiden cd-asemilla. Mutta niissä on käsittääkseni virheenkorjaukset tai vastaavat suunniteltu nimenomaan datalevyille, jonka seurauksena audiolevyjen virheenkorjaus ei ole ihan niin hyvää luokkaa..

Korjatkaa jos meni metsään (tuommosta muistan lukeneeni joskus jostain).

O