Quick Exercise for the Mind

Back to yleinen keskustelu O

WTF? Red Hammer!

Joo...Punainen vasara

Kokeilkaapa vähän kehittyneempää versiota:

Outo testi

Taikuutta? ehkä, ehkä ei.

Kyse on varmaankin siitä, että mikä asia ihmisille yleensäkkin ensimmäisenä tulee mieleen mietittäessä kyseistä aihepiiriä. Ja punainen taas on yksi pääväri.

Kyseinen testi on hyvin kulttuuurisidonnainen, joten olisi hauska tehdä sama testi vaikkapa afrikkalaiselle tutsille.
voisi tulla hiukan erillainen vastaus.

Itse olen tehnyt saman testin jossa oli vielä 2 muuta samanlaista kohtaa.

Neonruskea kourutaltta

Joo, duunasin tän vuosia sitten, muistaakseni heitin punasen kirveen . Perustunee siihen, et perusmotorisella aivotyöskentelyllä mennään kohti tiettyä suojaamatonta tilaa, eli laskutoimitukset ovat sivuseikka, mutta niillä bootataan aktiivinen ajattelu, tän jälkeen saavutetaan pyn tai ainakin sitä kohti, ja sit täräytetään täysin eri asiayhteydestä, ikään kuin puun takaa yllätetään koko keskushermosto kalsarit kintuissa, ihan vaan päätellen, ei faktaa. Mut se että tulokset olis noin yhteneväisiä... uskallan epäillä, mutta siis selkeästi yhteneväisiä kuitenkin.

Tsiigatkaa seur kerran sitä mainosta mis pitää valita tietty kortti ja sit otetaan pois se mitä ajattelit ja perään: "Sinä olet kiinnostunut riskisijoittamisesta..." Periaatteessa seulotaan tietyllä kortilla tietty profiili messiin mainokseen, ja sit päräytetään juuri sen luontoselle sopiva mainos. En tiedä onko tää kyseisen mainoksen kluu, en o spotannu ku kerran, mut ihme on jos ei oo otettu huomioon. Psykologinen seulonta mainoksessa! Subliminaalista kohdennusta...

Fight The Power!

- omahymiöajatus? -

[ 23 April 2002: Message edited by: H.Abismo ]

Mitenköhän tähän testiin vaikuttaa se että plattarin tausta on sininen.
Tein ite testin joskus puol vuotta sitten. muistaakseni ajattelin punaista talttaa

[ 23 April 2002: Message edited by: KuntaKinte ]

Originally posted by H.Abismo:
Tsiigatkaa seur kerran sitä mainosta mis pitää valita tietty kortti ja sit otetaan pois se mitä ajattelit ja perään: "Sinä olet kiinnostunut riskisijoittamisesta..." Periaatteessa seulotaan tietyllä kortilla tietty profiili messiin mainokseen, ja sit päräytetään juuri sen luontoselle sopiva mainos. En tiedä onko tää kyseisen mainoksen kluu, en o spotannu ku kerran, mut ihme on jos ei oo otettu huomioon. Psykologinen seulonta mainoksessa! Subliminaalista kohdennusta...


Heh, itseasiassahan ko. mainos on yksi maailman vanhimmista ja yksinkertaisimmista silmänkääntökorttitempuista. Tempussa käsketään painamaan mieleen yksi, vain yksi, kortti, ja yllättäen mieleen painamasi kortti on poistettu kun kaikki muutkin kortit vaihdettiin saman väriseen, mutta eri maata olevaan korttiin.
Yllättävän moni menee halpaan mainoksesta.

Taitaa olla itselläni kirveelle töitä kun punainen kirves tuli mieleen.


Edit: ajatuskatkoksia

[ 23 April 2002: Message edited by: Hurjimus ]

Originally posted by KuntaKinte:
Mitenköhän tähän testiin vaikuttaa se että plattarin tausta on sininen.
Tein ite testin joskus puol vuotta sitten. muistaakseni ajattelin punaista talttaa

[ 23 April 2002: Message edited by: KuntaKinte ]


Mulla ainakin vaikutti tuo plattarin tausta kun valitsin värin...
Toiminee paremmin valkoisella pohjalla tuo testi?

öö..
..RUSKEE JAKOAVAIN

Originally posted by Introvert:...

... Kokeilkaapa vähän kehittyneempää versiota:

Outo testi[/QB]

Minun testitulokset

Äkkiä! Valitse numero väliltä 12 ja 5.
6

ÄKKIÄ!!! AJATTELE VIHANNESTA!
Tomaatti

Äkkiä! Valitse joku väri ja työkalu!
Sininen ja rautasaha



Pyysin Äitihahmoani tekemään tuon minun jälkeeni, ja hän vastasi kaikkiin "oikein".


SPOOKY

Mulla vasara ja keltanen

Aluks vähän ihmetytti mut tosiaanki, ihan kulttuurisidonnaisesta jutustahan tossa on kysymys. Nopeesti ku ajattelee ni yleiset asiathan ne mielessä pyörii.

Mut ihan hauska oli

Originally posted by Second Trip:

Pyysin Äitihahmoani tekemään tuon minun jälkeeni, ja hän vastasi kaikkiin "oikein".


SPOOKY[/QB]



Niin teki muutama mun frendikin.

Laskepa kuinka monta F-kirjainta havaitset? Lue teksti vain yhden kerran.


FINISHED FILES ARE THE
RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC
STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Oikee vast. on kuusi. Suurin osa enkkua puhuvista näkee kuitenki neljä f-kirjainta. Aivot hahmottavat tuttuja lyhyitä välisanoja yhtenä symbolina sen sijaan että pilkkoisivat ne erillisiksi kirjaimiksi.

[ 23 April 2002: Message edited by: violet ]

punanen vasara :o

Originally posted by Introvert:
Kokeilkaapa vähän kehittyneempää versiota:

Outo testi


ÄKKIÄ!!! AJATTELE VIHANNESTA!

Sehän on selvästi kurkku..hoet ensin kuutosta niin kurkku on selkeästi lähimpänä

Äkkiä! Valitse joku väri ja työkalu!

Pöh, vihreä se on, ja ruuvimeisselit on aina vihreitä. Ai miten niin vihreä? No siis kolmonenhan on ihan selkeesti vihreä...

Originally posted by Felis:..
..No siis kolmonenhan on ihan selkeesti vihreä...

Punainen saha, ja laskin oikein

Introvertin kertomaan testiin viitaten:
Luku niiden kahden väliltä: 7
Ensimmäinen vihannes joka tuli mieleen: nauris
Väri & työkalu: sininen.. ja uneksiessa ei tullu yhtäkään työkalua mieleen vaikka kuinka mietin

edit:korjaus

[ 24 April 2002: Message edited by: CosmicMan ]

Sininen vasara. 7 ihan oikein mut sitten RUOHOSIPULI Öööötähh, ei ois ihan ekana tullut mieleen että ekana tulis mieleen just toi. Ehkä syynä oli Effective Forcen "Fish" kuulokkeissa..? Vai pitäiskö nukkua?-)

Punainen vasara,totisesti...

Tää on aika häijy testi. Vastaa kysymyksiin niin nopeasti kuin mahdollista, mutta vain yhteen kerralla - älä siirry seuraavaan kohtaan ennen kuin olet vastannut edelliseen. Vastauksia ei tarvitse kirjoittaa ylös, selvitä ne ainoastaan mielessäsi. Tulos on aika yllättävä, meitsi ainakin friikkasi.


Paljonko on 15+6
.
.
.
.
.
.
.
.
.

3+56
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
89+2
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

12+53
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
75+26
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
25+52
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

63+32
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tiedän, päässälasku on hankalaa taskulaskinten aikakaudella!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Vielä muutama...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
123+5
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nopeasti! Ajattele työkalua ja jotain väriä!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Skrollaa alaspäin....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Vielä vähän....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ja vielä......
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ajattelit juuri vasaraa mikä on punainen, eikö vaan?

Jos et, kuulut 2% ihmisistä ketkä ovat mieleltään "erilaisia", ellei peräti epänormaaleja. 98% tähän vastanneista (minä mukaanlukien) kuulema valitsevat punaisen vasaran. En tiedä noista prossaluvuista mutta aika ovela juttu!

Tää ois ehkä kuulunut viikon linkkeihin mutta viestin pituuden vuoksi päätin kuormittaa Platinumia vielä yhden threadin verran. Omat tulokset saa listata tuohon perään.

[ 23 April 2002: Message edited by: Jokke ]

O