Virallinen pokeri-thread

Back to yleinen keskustelu O

[q]jokke_, 9.4.2010 14:20:
elämä on vähä niinku pokerii; jos ei oo pari, ni pitää olla hyvä käsi.. ;)
[/q]
ihan paska vertaus - suited connectoreil voi puskee positiost fold-equityn toivos! - varsinkin syväl stäkil.

[q]hottium, 9.4.2010 14:58:
---
jokke_, 9.4.2010 14:20:
elämä on vähä niinku pokerii; jos ei oo pari, ni pitää olla hyvä käsi.. ;)

---

ihan paska vertaus - suited connectoreil voi puskee positiost fold-equityn toivos! - varsinkin syväl stäkil.
[/q]

Joo ja joka jätkä painaa AK:lla ihan muna pystyssä vaikka se on vaan ässähai

Nonii, back in business. Pieni tauko peleistä teki todella hyvää ja nyt on runnannu mukavasti. Viime viikonloppuna noin 10 binii uppia, joka alkaa olemaan jo lähellä meitsin omia ennätyksiä. All-in EV on kans tasottunut sinne, missä sen pitäisikin olla. Mitään isompia ohivetoja hero ei tietenkään onnistu tekemään, tasottuminen johtuu lähinnä short stackien katkomisesta silloin kun vastassa on taskupari. Eli pieni edgehän niissä saadaan usein, mut käytännön flippejähän noi on. Jos tahti jatkuu samanlaisena ilman mitään suurempia kuoppauksia, niin rollin pitäis ennen kesää olla siinä kunnossa, et vois siirtyä NL600 vakkariks. Se on ollut henkilökohtaisena tavotteena ja haaveena jo pitkään.

Oma peli on kehittynyt hurjasti viimisen vuoden aikana. Käytännössä se on tarkoittanut törkeetä määrää lukemista, pelattujen käsien läpikäymistä uudestaan ja uudestaan sekä todella kriittistä suhtautumista kaikkiin tehtyihin ratkaisuihin. Hyviin ja huonoihin. Se on tarkoittanut myös luopumista, kuten osittain sosiaalisesta elämästä, mutta mielestäni se on ollut sen arvoista.

Suosittelen kyllä kaikille kehittymisestä kiinnostuneille jotain 50/50 suhdetta pelaamisen ja opiskelun suhteen. Aika helposti tulee tiettyjä toimintamalleja, tavallaan automaattisia ratkaisuja tietyissä tilanteissa, joihin ei sisälly sen kummempaa ajatteluprosessia. Pohjanapilla aina näin, keskinapilla aina noin vastustajasta riippumatta. Opiskelu kannattaa aina

Kyselen tässä alustavasti, että oliskos jengillä kiinnostusta osallistua kuukausittaiseen pokeriturnaukseen, jos sellainen olisi jollakin saitilla tarjolla siis pelkästään klubbarilaisille?

Tästä on jo itseasiassa multa kyselty erään sivuston toimesta ja voisin asiaa viedä eteenpäin. Toivottavaa olis tietenkin, että mahdollisimman paljon saatais osallistujia niin palkintofieldikin olis laajempi. Jos kiinnostusta on, niin laittakaan kans ehdotusta turnauksen sisäänostoksi.

Mites jengillä on pelit sujunu? Löytyyks klubbarilaisista viel aktiivi grindaajia?

Taidan olla ainoo täällä, joka enää pelaa. Turnaukset on mennyt viime aikoina ihan päin sitä itseään. 10e turnauksia tai sitä pienempiä tulee pelailtua joskus lotto mentaliteetilla. Onneks käteispelit kulkee, mutta kun siinäkin nl20:llä koittaa tienata vuokra/ruokarahoja niin ei tuo tulevaisuus kovin hyvältä näytä. En pääse pelaan ylempiä tasoja varmaan ikinä, ellen sitten satu säkällä voittaan jotain isoa turnausta.

Joo jotenki tuntuu, et sellanen suurin hypetys pokerin ympärillä on ainaki hetkeks laantunu. Tää on kyl ihan hyväkin asia, jossain vaiheessa on sit taas uutta buumia odotettavissa. Ite oon huomannu, et Ongamen mediumeihi on tullu muutama uus suomalainen ihan ok regu, jotka on aika nopeesti noussu sille tasolle.

Itellä oli oman pokeriuran hurjin downswing loppuvuoden aikana, runnasin semmonen 38 binii EV:n alle nelisatkussa ja käytännössä puolet rollista sileenä. Pudottelin alkuvuodesta nl200 peleihi mitä oon vetäny nyt, tosin samalla runilla, mut jengi on siellä niin järkkyä et luultavasti kesällä pääsee jo terveellä rollilla takasin nelisatkuun. Oon nyt täysin vakuuttunu siitä, et monen kirjan suosittama 50 binin rolli on täyttä skeidaa ja 100 ihan minimi jos tätä tekee vähänkin enemmän vakavissaan.

Ootkos aatellu kasata rollia tuolta nl20 peleistä sen verran, et pääsisit vetää nl50? Tiedän monia jotka harjailee siellä ja rakebackin ja bonareitten kanssa tekee ihan kivaa kuukausansiota. Sanoisin, et ihan peruspelillä pystyy noista mikroista kasvattaa rollia ja sitte varmaanki toi nl50 on eka taso missä oikeesti joutuu perehtymään lajiin syvällisemmin.

Semisti tekis mieli palata grindailemaan..
Pari vuotta tullu pidettyä taukoa

Semisti tekis mieli palata grindailemaan..
Pari vuotta tullu pidettyä taukoa


Ei muutaku pelit käyntii ni saadaa tänne kunnon strategiakeskustelut pyörimää


Ootkos aatellu kasata rollia tuolta nl20 peleistä sen verran, et pääsisit vetää nl50? Tiedän monia jotka harjailee siellä ja rakebackin ja bonareitten kanssa tekee ihan kivaa kuukausansiota. Sanoisin, et ihan peruspelillä pystyy noista mikroista kasvattaa rollia ja sitte varmaanki toi nl50 on eka taso missä oikeesti joutuu perehtymään lajiin syvällisemmin.

Itsellä tosiaan aika pitkälti tuli sahattua juuri noiden bonareidin kanssa nl20 tasoa. Koitin kehittää itseäni tasaisesti lukemalla alkuvaiheessa joitain kirjoja ja ihan pelaamalla ja aina miettimällä että mitä sitä oikein siinä hommassa tekee. Ihan mukavavaa pikku taskurahaahan siitä silloin tienasi. En tainut kyllä juuri koskaan silloin mennä yli tuon nl20 tason, sen verren pieni se kassa taisi silloin kuitenkin olla. Jotain random shottauksia tietty mutta pääasiassa koitin pitää aina kassan hyvässä hallinnassa.

Ja tuosta oon aikalailla samaa mieltä että nl50 on juuri se eka taso jossa oikeesti täytyy tietää jo hommasta jotain vähän enemmän


---
Ja tuosta oon aikalailla samaa mieltä että nl50 on juuri se eka taso jossa oikeesti täytyy tietää jo hommasta jotain vähän enemmän


Mä olen just tasan muutaman kerran pelannut live-pokeria jollain hassuilla muutaman euron panoksilla ja sitä rataa ja on sitten joka kerta tullut pataan. =D
Jotenkin sitä luule olevansa ovela taikka fiksu tjms mutta aika penkin alle on mennyt se idea. =D Mutta mukava peli ei siinnä mitään. Pitänee hiukan vaan treenata enemmän.


Mä olen just tasan muutaman kerran pelannut live-pokeria jollain hassuilla muutaman euron panoksilla ja sitä rataa ja on sitten joka kerta tullut pataan. =D
Jotenkin sitä luule olevansa ovela taikka fiksu tjms mutta aika penkin alle on mennyt se idea. =D Mutta mukava peli ei siinnä mitään. Pitänee hiukan vaan treenata enemmän.


Tääkin on vähän sillä tavalla, että jos vastustajat ei oo erityisen hyviä, ni oveluudesta ei oo kauheesti hyötyä. Eli jos vastustajat tuijottaa vaan omia korttejaan ei tarvi muutaku pelata osumilla suoraviivasta ja läpinäkyvää peliä. Liiasta kikkailusta hyötyy vaan vastustaja.

Nettipokeri elää ja voi hyvin

Tänää Ongamella klo 18.30 kilosta texua:

Reilu 10 kättä pelattu, oon ite bb ja $1200 efektiiviset stäkit. Utg limppaa, kaveri on 54/0/3.0 statseilla paineleva perus limpcall kala ja co limppaa kans. Ite tsekkaan K7 offarin.

Floppi on K97 rainbow, potti jotaa $35 ja painan heti potillisen siihe, kala seuraavana vuorossa ja co limppaaja on maksuautomaatti. Kala raisee $500 Se reppaa ihan superpientä rangee tyyliin 99, 77, K9 ja tohonki rangeen mulla on blokkereita ihan vitusti. Todennäkösin käsi tossa on joku utg limpattu naulat, kongit tai AK, joskus jotain paskoja kongeja kans millä se sekoo tyyliin KT+

Meitsi survoo kaiket ja kaveri insta koolaa $700 54 suittarilla

Mä oisin ymmärtän toho jonkuu normireissun, millä se ois repannu sitä kärkisetti/ylipari osumaa, mut puolet stäkistä sisään ja viel koolii loput. Nice hand sir!

Jepulis, meikäläinenkin nyt innostunut pokerista (hold em) kunnolla. Duuniporukalla plus muiden saman alan firmojen kollegoiden kanssa tulee pelattua noin 1-2 kertaa kuukaudessa. Blindi meillä 50snt. Rahaa liikkuu aika hyvin pöydässä, kun jengi yleensä ostaa chippei noin 40-100e:llä ja porukkaa aina se 4-8. Parhaillaan tainnut duunikaveri vetää jonkun reilut 300e voittoa illassa. :D Hiton hauskaa kieltämättä, kun oppinut pelaamaan paremmin. Vieläkin tulee keskimääräisesti pikkasen enemmän takkiin kuin voittoa, mutta seuran ja hauskanpidon (paskanjauhantaa ja viinan juontia) merkeissä me noita kortteja yleensä lätkitään, niin ei ne muutaman kympin tappiot niin pahalta tunnu (vaikka jotkut kyl hävii välillä muutaman huntinkin, kun oikein innostuvat). Ja välillä on tullut tuplattuakin rahansa, kuten viime kerralla. :) Eiköhän sitä taas ensi palkkapäivänä kortit ja raha vaihda omistajaansa. :D Suosittelen lämpimästi duunipaikan ja kollegoiden yhteiseksi illanvietto-aktiviteetiksi muillekin.

Nettipokeri elää ja voi hyvin
Meitsi survoo kaiket ja kaveri insta koolaa $700 54 suittarilla


Haha, aika eeppinen hanska.

Älä yritä puskee mua potista pois, sina bluffa mina maksa

CO: $537
Hero (BTN): $404
SB: $386
BB: $333
UTG: $1040
MP: $528

Pre Flop: ($6) Hero is BTN with Tc Jd
UTG raises to $16, 2 folds, Hero calls $16, 2 folds

Flop: ($38) 5d Td 4s (2 players)
UTG bets $38, Hero calls $38

Turn: ($114) Qh (2 players)
UTG bets $114, Hero calls $114

River: ($342) Qs (2 players)
UTG bets $172, Hero calls $172

Final Pot: $686
Hero shows Tc Jd
UTG shows Kd Ad

Mielenkiintonen käsi tänään nl400, vastassa yli 80% käsistään pelaava reipas räiskijä, joka reissaa ainoastaan 4% eli tosi kapeella rangella. Flopilla kaveri painaa potin, ei mikää outo liike, näillä jannuilla aika tyypillinen betsize välillä, boardi sen sijaan on tosi mielenkiintonen. Käyännös siitä putoaa pois TT ja JJ, mulla aika hyvin blokkerit niihin. Eli rangena tossa jäbällä QQ+, AK, mahd. AQs, mut sen tollanen kaveri yleensä vaan limppaa aikasesta.

Turnilla sitte mietin, et painaako se KK+ toho mun mahdollisia vetokäsiä vastaan. Aattelin ettei se akkasetillä noin lujaa löis, jolloin AK alkaa näytellä melko isoa osaa sen rangesta, Riveriin sitte snap call, ei voi enää turnin maksun jälkee kipata puolen potin lyöntiin vaikka miten valutukselta näyttääki. Jos kaverin reissaus range on isompi, sanoisin et aika usein kippi turniin.

O