Suomibiza ja "skene"

Back to yleinen bilehöpinä O

Miten mä oon kerran kuullut erään suomalais dj:n sanovan, että klubi-kulttuuriin ei kuulu dissaaminen*ding*

edit: vai olisko se ollu dj-kulttuuri?

[q]kuilun partaalla, 30.4.2009 10:43:
---
Lauri, 29.4.2009 22:29: Ei uskoisi, että tähän keskusteluun osallistuneista moni on pitkän linjan klubiaktiiveja joko yleisön tai järjestävän puolen taholla.
---

Johan alko kiinnostaa. Keitä tarkotat? Siis keiden kommentit ovat "uskomattomia" tasoltaan? Onko siis olemassa "oikea teknoskenen virallinen USKOTTAVA tapa" suhtautua tähänkin asiaan???

Jos mä osaan kertoa, et miten otetaan rotsiin hymysuin, ni tota, Lauri..., hmmm, mitenköhän tän nyt sanois nätisti..? Kokeillaa sellasta, et vihjailen, mut en sit sanokaan mitään. Ja hymiöt perään. =))) Nyt lapset viel luulee, et netissä on tapana esittää syytökset ja tuomiot vihjaillen, "kyllähän TE tiedätte, ketä tai mitä minä tarkoitan" tyyliin...

Eiku siis. =D Niinhän se meneeki!

Saattaa tulla muuten yllätyksenä, et tekno ja bilettäminen on vanhempaa perua ku interweppi tai mitkään foorumiborumit. "Muistan, ku sähköt tulivat, juttelimme siitä fi-ravessa heti vuonna yx ja kax!"

LOL-stick.
[/q]

Kaikki ei aina kohdistu suhun. Sitäpaitsi sun piti laittaa mut ignoreen
jo varmasti vuosi sitten. Lue ekat 10-12 sivua tästä threadista ajatuksella
niin saat pointin mitä ajan takaa...

[q]vala, 30.4.2009 10:49:
Miten mä oon kerran kuullut erään suomalais dj:n sanovan, että klubi-kulttuuriin ei kuulu dissaaminen*ding*[/q]
=D No ei ois eka kerta, ku joku dj puhuu bautaa. Mä oon kuullu dj'tten, niin suomalaisten kuin ulccarienki, sanovan aika paljonki kaikkee.

Klubiskene ei ole sen hyveellisempi kuin rokkiskene, tai poppiskene, tai tanhuskene. Se, että käy teknobileissä, ei tee sädekehää pään päälle, se ei tee paremmaksi ihmiseksi. Ei pidä sekottaa ihmisiä ja musiikkia.

Ihminen on erehtyväinen, jopa dj-ihminen. =D

[q]Lauri, 30.4.2009 10:51:
Kaikki ei aina kohdistu suhun. Sitäpaitsi sun piti laittaa mut ignoreen jo varmasti vuosi sitten. Lue ekat 10-12 sivua tästä threadista ajatuksella niin saat pointin mitä ajan takaa...[/q]
No emmä sitä kelannukaa, et mua syytit, mut mua kiinnostaa, et ketä?

Olen lukenut koko triidin.

edit: tyhjennän noren aina joulun kunniaksi! =)
edit: must on vaa käsittämätöntä, et sunkaltases pitkänlinjan jätkä tulee tällaseen triidiin dissaamaan "pitkänlinjan dissaajia" nimettömästi!? se se on rakentavaa ja aikuista...

[q]kuilun partaalla, 30.4.2009 10:55:
---
vala, 30.4.2009 10:49:
Miten mä oon kerran kuullut erään suomalais dj:n sanovan, että klubi-kulttuuriin ei kuulu dissaaminen*ding*
---

=D No ei ois eka kerta, ku joku dj puhuu bautaa. Mä oon kuullu dj'tten, niin suomalaisten kuin ulccarienki, sanovan aika paljonki kaikkee.

Klubiskene ei ole sen hyveellisempi kuin rokkiskene, tai poppiskene, tai tanhuskene. Se, että käy teknobileissä, ei tee sädekehää pään päälle, se ei tee paremmaksi ihmiseksi. Ei pidä sekottaa ihmisiä ja musiikkia.

Ihminen on erehtyväinen, jopa dj-ihminen. =D
[/q]

Mä oon aika pettynyt jos menestynyt dj lähtis valehtelemaan televisio-haastattelussa ympäri suomea näkyvällä kanavalla.

[q]kuilun partaalla, 30.4.2009 10:56:
---
Lauri, 30.4.2009 10:51:
Kaikki ei aina kohdistu suhun. Sitäpaitsi sun piti laittaa mut ignoreen jo varmasti vuosi sitten. Lue ekat 10-12 sivua tästä threadista ajatuksella niin saat pointin mitä ajan takaa...
---

No emmä sitä kelannukaa, et mua syytit, mut mua kiinnostaa, et ketä?

Olen lukenut koko triidin.

edit: tyhjennän noren aina joulun kunniaksi! =)
edit: must on vaa käsittämätöntä, et sunkaltases pitkänlinjan jätkä tulee tällaseen triidiin dissaamaan "pitkänlinjan dissaajia" nimettömästi!? se se on rakentavaa ja aikuista...
[/q]

No tarviiko tässä nyt ruveta nimiä erittelemään. Jos kerta
olet lukenut threadin niin näet kyllä mitä tarkoitan? Oli se
sitten suoraan kirjoitettuna tai rivien välistä. Mä dissaan
tätä threadia ja sen henkeä kollektiivisesti. Sun Berliini-
iloitteluun en ota kantaa, kun en asiasta mitään tiedä eikä
hirveästi kiinnosta.

[q]vala, 30.4.2009 11:05: Mä oon aika pettynyt jos menestynyt dj lähtis valehtelemaan televisio-haastattelussa ympäri suomea näkyvällä kanavalla.[/q]
=D Vertaapa sitä lausuntoa ja esim plattarin ja klubbarin todellisuutta. Tääl dissataan siis jopa ihan nimiä mainitsematta ja ihan teknopäälliköiden toimesta!

Kukas dj muuten tolleen on sanonu? Ehkä se tarkotti, että hänen mielestään skeneen ei sellainen kuulu, vaikkakin sellaista esiintyy.

Teknarit ei dissaa ketään. =) Savukone ei dissaa ketään. Strobo ei dissaa ketään. Koneet ei dissaa. Ihmiset dissaa. Jeesuski dissas rahanvaihtajia!

[q]Lauri, 30.4.2009 11:16: No tarviiko tässä nyt ruveta nimiä erittelemään.[/q]
No, jos et halua olla urpo sivustahuutelija, niin syytösten ohessa tulisi myös sanoa, et ketä syyttää. Muuten viet heiltä mahdollisuuden puolustautua sun syytöksiäs vastaan.JOS et kerro, ketä tarkoitat, se jää epäselväksi, ja nihertää entisestään skenen fiiliksiä.

Tämä ei tosin ole mikään sun tai edes klubiskenen vamma, vaan lähinnä koko netin ongelma. Dissaillaan kuvitteellisia ihmisryhmiä, joita varotaan tarkkaan rajaamasta, jotta ei tarvitse kenellekään selitellä sanomisiaan, ja frendien kans voi heitellä sit ylävitosia.

Kandeisko lähtee siitä, et me ei olla ajatustenlukijoita? Tai ainakaan mä en ole.

[q]Jos kerta olet lukenut threadin niin näet kyllä mitä tarkoitan?[/q]
Huh huh. Sä siis kuvittelet tosiaan, et ihmiset ajattelee asioista samalla tavalla ku sä??? Koita nyt tajuta, esim Haballe ei tulis mieleenkään tullä tähän kitisemään muille ja syyttelemään ja tuomitsemaan, ja vielä tolleen "kollektiivisesti". Kakarat tekee noin. Siksi sä oot pelkkä juoksupoika, kun et ota vastuuta edes dissaamisistas.

Mä olen lukenut tämän triidin, enkä siltikään tiedä, keitä tarkoitat? JOTEN voisitko kertoa?

[q]Mä dissaan tätä threadia ja sen henkeä kollektiivisesti.[/q]
Just, kollektiivinen syyttely ftw, se on urpoista urpointa! No sä osallistut tähän triidiin dissaamalla ja nihkeilemällä, joten dissaat siis myös itseäsi? Kuset omiin muroihis juttelemalla muiden ohi vain sellaisten kanssa, jotka paukuttaa sua selkään ja sanoo, "joo, kyl MÄ hiffaan, ketä sä tarkotit vihjailullas".

Mä siis tässä dissaan TÄSSÄ sua ja sun "henkeäs", en muita. Mä en siis luullu, et tarkoitit mua vihjailuillas, mut mua kiinnosti, et ketä tarkotit. Sitä et vieläkään uskalla paljastaa. Miksi aloitit edes? Tässä on dissattu mm Kunnaria, ja hän sai mahdollisuuden vastata. Eli nää heput, joita sä dissaat, ni on paljon suoraselkäsempiä, ku sä omassa kitinässäs. Etkä taida sitä edes tajuta.

Näin sä saat ainakin mahdollisuuden puolustautua mun syytöksiä vastaan. JOS olisin tänki ttuilun heittäny sun tyylilläs, ämmämäisesti vihjaillen, "niin se luuseri järkkäilijä ja keskenkasvunen pelle", ni olisitko itsesi tunnistanut, olisinko mielestäsi toiminut oikeudenmukaisesti? Ja mitä luulet, olisivatko kaikki tätä triidiä lukevat myös ymmärtäneet, että puhun sinusta?

Te ansaitsette Nessin kanssa toisenne, täydennätte toisianne ihkusti! =D Nessillä tosin on vähän enempi sitä trackrecordia ku sulla, ja takataskussa aikamoiset dj-skilssit, mut toisaalta se on ilkeempi. Toinen ttuilee pseudonickien takaa, ja toinen vastaa vihjailemalla nimettömästi! Oon kelannu, et Nessin syy piilee se taiteilijan luonteessa, mut mikä helvetti voi olla sun selitykses?

Tästhän tulee aikamoinen wappuaviisi! =DDD

mä kävin kerran onnelassa ja joku nelikymppinen viiksivallu kouras mua perseestä kun se luuli mua muijaks

ps. ihan vitun kova topic
pps. ei se oo niin vakavaa, vai onko?

Skene on vakava juttu... kaikkien täytyy saada osallistua!

[q]kuilun partaalla, 30.4.2009 11:57:
---
<clip>
[/q]

Mä en maininnut olevani parempi, kuin kukaan tähän
keskusteluun osallistuneista. Pikemminkin koen asian
olevan päinvastoin, kun osallistun keskusteluun, vaikkei
sen alkuperäinen tarkoitus muhun kohdistunut millään
tasolla.

Voit vetää tähän ystäväsi ja parhaat kaverisi, vaikka
Nessin ja Habankin - vaan löytyisihän sieltä vaikka ketä
muitakin ihmisiä, jotka asettuvat asian yläpuolelle ja
vähät välittävät siitä.

Mä koen olevani osa tätä kulttuuria, niin asiakkaan kuin
järjestävän puolen tahoilta. Maksan itseni sisään niin
Eliotin, kuin habankin bileisiin, jos niihin menen. Mielestäni
saan kritisoida yhtälailla kuin kuka muu tahansa asioita tai
organisaatio(i)ta yleisellä tasolla, mutta en katso olevani
oikeutettu (vaikka joskus olen siihen alentunut, virheistä oppien)
haukkumaan tai alentamaan toista yksittäistä ihmistä.

Tässä keskusteluthreadissa on kommentteja myös oman
organisaatiomme sisältä, joka aiheutti sen, että asiaa
kommentoin. Sitä, miksi jatkan keskustelua sun kanssa
julkisesti, ihmettelen itsekin. Pahoittelen ja lähden takaisin
juoksemaan asioita. Hyvää vappua! :)

Juu eiköhän muutkin "keskustelijat" vois ottaa vähän lomaa tähän topikkiin nyt

eli vois jo rauhottua,
tää koskee myös kuilua ;)

[q]Riku, 30.4.2009 01:02:
Joo, mutta taas se niin... Siis kaikkea muuta kun pahalla, mutta mä muistan sen keskustelun ja tappelun mitä kävi Entropyn sisällä tästä samasta aiheesta aikanaan. Toistaakseni itseäni, Entropy on ollut minulle yksi niitä loistavia majakoita kaiken muun keskellä, samoin kuin sisarjärjestönne, vaikka minulla ei koskaan ole ollut niiden kanssa mitään (promo)tekemistä...
[/q]

Mä en kyllä onnistu näkemään miten entropy tähän liittyy (tai minä entropyyn ottaen huomioon, että en oo ollut millään tavalla tekemisissä entropyn kanssa since 2002).

[q]Toisaalta, jos sä Ville kuvittelet että Alex on ollut joku tärkeä ratas koneistossa siinä että että täällä konemusa on siellä missä se on, niin kyllä säkin oot vähän hukassa.[/q]

Mä nimenomaan väitän, että Kunnarilla ja Colorsilla on suht suuri merkitys skenen nykytilaan klubipuolella. Kunnari on se, joka on tähän maahan top dj tuonut (=lue suosituimmat genret) ja järjestänyt suuria bileitä paljon usemmin kuin kukaan muu organisaatio. Colors tuo uutta verta tähän skeneen ja tämä uusi veri näkyy viiveellä myös muiden paikkojen ja bileiden kävijämäärässä. Uskaltaisin jopa väittää, että Laby&Laser ei olisi myynyt näin hyvin jos Colors olisi puuttunut tämän maan bilekartalta.

Jos taas tarkastellaan historiaa, niin tuskin Kunnarin tekemiset paljon joskus vuonna 2000 vaikuttivat. Mutta nyt ei puhuta vain historiasta....

[q]Kyllä tästä maasta löytyy paljon, paljon ja paljon niitä ihmisiä, jotka on tehny sitä duunia pyytämättä penniäkään palkinnoksi, monet on vielä maksaneet siitä järkkäilyn ilosta omasta taskustaan. Kyl sun ainakin PITÄIS tietää, olihan siitä käyny aikamoinen kuhina sun aikoinas.[/q]

Miten tämä liittyy asiaan mitenkään?

Mulle on ihan sama tekeekö joku työtä ilmaiseksi vai pyytääkö siitä palkkaa, eikä tällä asialla pitäisi olla mitään tekemistä bileiden hyvyyden kanssa. Moni tekee hommalla ihan tarkoituksella rahaa (kunnari, orkidea (huom ei unity), js16, pikkutoni, laby&laser brändin omistajat jne) eikä se ole keneltkään pois. Kaikkien järjestäjien bileet on loistavia ja setit ikumuistoisia, enkä mä mene dissaamaan näitä bileitä tai tyyppejä sen takia "joku joskus teki tätä hommaa paljon suuremmalla sydämellä ja sai siitä vielä persettä"

Melkeinpä asia on päinvastoin: Mulla löytyy eniten kunnoitusta niitä kohtaan, jotka nauttii tästä hommasta, on onnistuneet saamaan tästä elannon itselleen ja jotka tarjoaa muille nautintoja. Pikkutonin postaus ravintoloiden ostamisesta sai oikeasti miettimään.... mutta jos hieman liioitellaan, voisi kai sanoa, että suurista tekijöistä ainoastaan kunnari voisi olla se, jolla riittää pokkaa, ideointia ja hulluuttaa lähteä tällaista toteuttamaan....

[q]Helsingin Mainstream klubeja joihin menee 600 ihmistä Ahjo, DTM, Hesari, Bangkok näissä ravaa ulkolaisia koko ajan + kaikki Sedulat ja Sirkus, Kaivo ja ennen Studio 51.[/q]

Kerro mulle miten Ahjoon saa mahtumaan 600 asiakasta?

Mielestäni Dtm ei näytä klubilta juuri ollenkaan, Bangkokissa en ole vielä kerinnyt käymään. Ja Hesaria en ottanut listalle sen takia kun se nykyään on tilausravintolana (mikä on todella sääli).

Sedulat koittaa puitteiltaan olla klubeja, mutta kyllä nekin perus discon puolelle kallistuu. Poikkeuksena mainittakoon ent. Studio51 joka oli klubimainen ja jossa järjestettiinkin klubeja loppuvaiheessa.

No okei sit... One ring nebula to rule them all! ^__________________°

Osallistuin, koska olen parempi kuin muut. Kritisoin, koska tiedän kaikesta kaiken paremmin. Koen tämän kulttuurin itselleni vieraaksi. Mulla ei ole kuin parhaita kavereita. Sinuttelen aina nuorempiani. Enkä enää tässä vaiheessa aio alkaa maksaa bileisiin. Katson olevani oikeutettu huomauttamaan sellaiselle, joka huomauttaa sellaiselle, joka huomauttaa jollekulle tietylle, että hänen alkuperäinen huomautuksensa on täysin analoginen sen huomauttamansa huomautuksen kanssa.

Minulla on myös miehekäs ääni, paskani tuoksuu Chanel 5'a ja olen hyvä sängyssä.

Walborg, eli tauko paikalla.

"Wappupäivänä jos menee alasti Kaivarin rantaan ja katsoo kuvajaistaan vedenpinnasta ja sanoo ihastuksensa nimen takaperin kolme kertaa, niin kukaan ei ihmettele." - eiralainen taika

[q]kuilun partaalla, 30.4.2009 14:07:
"Wappupäivänä jos menee alasti Kaivarin rantaan ja katsoo kuvajaistaan vedenpinnasta ja sanoo ihastuksensa nimen takaperin kolme kertaa, niin kukaan ei ihmettele." - eiralainen taika
[/q]

haha :DDDD

[q]ville, 30.4.2009 13:20:
Mä en kyllä onnistu näkemään miten entropy tähän liittyy (tai minä entropyyn ottaen huomioon, että en oo ollut millään tavalla tekemisissä entropyn kanssa since 2002).[/q]Ja silloin sen organisaation sisällä käytiin mun käsittääkseni aika pitkälti tää sama keskustelu. Mut toisaalta turha ruveta vetää sitä tähän, se on totta.

[q]Mä nimenomaan väitän, että Kunnarilla ja Colorsilla on suht suuri merkitys skenen nykytilaan klubipuolella. Kunnari on se, joka on tähän maahan top dj tuonut (=lue suosituimmat genret) ja järjestänyt suuria bileitä paljon usemmin kuin kukaan muu organisaatio. Colors tuo uutta verta tähän skeneen ja tämä uusi veri näkyy viiveellä myös muiden paikkojen ja bileiden kävijämäärässä. Uskaltaisin jopa väittää, että Laby&Laser ei olisi myynyt näin hyvin jos Colors olisi puuttunut tämän maan bilekartalta.[/q]Mä väitän sit vuorostani, että Colors ei ole tehnyt mitään mullistavaa tai uutta. Siinä vaiheessa kun AvB ja Tiesto oli tarpeeks isoja, maksettiin rahat jotta pystyttäis ite rahastamaan enemmän. Mut mä en oo Colorsilta nähny yhtäkään riskinottoa tai kulttuuritekoa näiden vuosien varrella. Monet organisaatiot ottavat riskejä tuodessaan jotain uutta, vanhaa tai ennen näkemätöntä tänne, yleensä koska tietävät että nämä ovat hyviä vaikkei yleisö sitä tiedostaisikaan, ja tarjoavat yleisölle jotain hienoa ja uutta, vaikka yleisö ei sitä etukäteen arvostaisikaan (lue: maksaisikaan.) Colorsin suuret saavutukset sisältävät abt samojen varmojen dj:den tuomista kerta kerran jälkeen.

[q]Miten tämä liittyy asiaan mitenkään? [/q]Se liittyy paljonkin. Valitettavaa jos et sitä ymmärrä.

[q]Mulle on ihan sama tekeekö joku työtä ilmaiseksi vai pyytääkö siitä palkkaa, eikä tällä asialla pitäisi olla mitään tekemistä bileiden hyvyyden kanssa. Moni tekee hommalla ihan tarkoituksella rahaa (kunnari, orkidea (huom ei unity), js16, pikkutoni, laby&laser brändin omistajat jne) eikä se ole keneltkään pois. Kaikkien järjestäjien bileet on loistavia ja setit ikumuistoisia, enkä mä mene dissaamaan näitä bileitä tai tyyppejä sen takia "joku joskus teki tätä hommaa paljon suuremmalla sydämellä ja sai siitä vielä persettä"[/q]Monikohan stara täällä olisi jäänyt näkemättä jos tuota mallia toteutettaisiin yleisesti? Suomessa on nähty hämmästyttävä kaarti legendoja ja porukoita, joiden nimiä tietty porukka viiltelee unissaan käsivarteensa. Monet näistä ovat tuottaneet järjestäjille tappiota, mutta ne on tehty koska on haluttu antaa porukalle mahdollisuus kokea ne jutut livenä edes sen kerran.

[q]Melkeinpä asia on päinvastoin: Mulla löytyy eniten kunnoitusta niitä kohtaan, jotka nauttii tästä hommasta, on onnistuneet saamaan tästä elannon itselleen ja jotka tarjoaa muille nautintoja. Pikkutonin postaus ravintoloiden ostamisesta sai oikeasti miettimään.... mutta jos hieman liioitellaan, voisi kai sanoa, että suurista tekijöistä ainoastaan kunnari voisi olla se, jolla riittää pokkaa, ideointia ja hulluuttaa lähteä tällaista toteuttamaan....[/q]Tähän mä en oikeesti viitti edes sanoa mitään.

Vaikka mä sua kaverina pidänkin, me ollaan aina oltu eri puolilla jokea näissä jutuissa, eikä se näköjään ole siitä mihinkään vuosien varrella muuttunut.

[q]Riku, 30.4.2009 15:31:
Mä väitän sit vuorostani, että Colors ei ole tehnyt mitään mullistavaa tai uutta. Siinä vaiheessa kun AvB ja Tiesto oli tarpeeks isoja, maksettiin rahat jotta pystyttäis ite rahastamaan enemmän. Mut mä en oo Colorsilta nähny yhtäkään riskinottoa tai kulttuuritekoa näiden vuosien varrella.
[/q]

Ottamatta enempää kantaan tähän threadiin on pakko kyllä tuohon riskinottolauseeseen puuttua: Väität siis ettei Colors Festival ollut riskinotto? Riku pää sieltä ***seestä pois. :)

riku ja Ville menkääs tekin vapun viettoon siitä hus!

[q]sts, 30.4.2009 15:41:
Ottamatta enempää kantaan tähän threadiin on pakko kyllä tuohon riskinottolauseeseen puuttua: Väität siis ettei Colors Festival ollut riskinotto? Riku pää sieltä ***seestä pois. :)[/q]Mä voin antaa puol pointsii neitsyydestä, ja tietty rahan sijottaminen mihin tahansa on aina riski, mutta... Noh, jos tuo Tieston tai Buurenin X kertaa maahan, niin kyl sitä abt tietää miten homma menee. Otaksuisin kuitenkin että säkin tajuat mitä mä tolla tarkotin, ja toi ei ollu se pointti.

Tän topicin vois tiivistää aika helpolla. Jokainen tänne kirjottaneista pätee jollain tavalla. Jotkut valittaa siitä että toiset valittaa, toiset valittaa siitä että joku valitti x sivua sitten. Jotkut muistelee ja kaipailee vanhoja, jotkut on katkeria siitä että joku oli siellä ensin. Toisten moraaleja on helvetin helppo spottaa ja narauttaa, mut mä en oo nähny yhtäkään postausta täällä (itseni mukaanlukien), joiden taustalla ei ois ollu oma ego. Jotkut sanoo sen suoraan, jotkut peittää sen paremmin. Kunhan tulee taas lunta, niin voidaan leikkii kukkulan kuningasta. Täl hetkel, olit puolesta tai vastaan, ug tai et, samaa paskaa sieltä silti suolletaan, oli sun skenepisteet asteikon missä päässä tahansa. Skenevaatteet voi vetää päälle ja suojautuu niiden varjoon, mut ei se faktoja muuta.

Ps. *PLUR* vaan kaikille jotka valittamisen valittamisestakin saa Skenepisteitä.

O