Kunnallisvaalit 2008

Back to yleinen keskustelu O

http://vaalit08.turku.fi/fi/

Alustava ehdokaslista: http://vaalit08.turku.fi/fi/ehdokaslista.pdf
Virallinen ehdokaslista julkaistaan 25.9.

mä harkitsin, että josko jättäisin ekaa kertaa elämässäni äänestämättä.

[q]ipe, 24.9.2008 19:06:
http://vaalit08.turku.fi/fi/

Alustava ehdokaslista: http://vaalit08.turku.fi/fi/ehdokaslista.pdf
Virallinen ehdokaslista julkaistaan 25.9.
[/q]

Kävin kaikki viralliset (?) sivustot ja puolueiden sivustot läpi, ei tullut mieleenkään kattoa Turun sivuilta. Kiits linkistä.

Oonpa ekaa kertaa ehdokkaana. Tosin sitoutumattomana.

Way to go.

Tjaa, kai se täytyy taas käydä numero kuponkiin kraapustamassa.
Ehdokaskin oli jo katottuna, mut se ei taidakaan olla ehdolla, tai en ainakaan sitä tuolta turun pdf:stä löytäny, lol :D

[q]plink, 24.9.2008 19:18:
mä harkitsin, että josko jättäisin ekaa kertaa elämässäni äänestämättä.
[/q]
mut sit et voi niinq valittaa mistää mikä täs yhteiskunnassa mättää q et äänestäny NII!!!11

Itsekkin harkitsen kunnallispolitiikkaa. Tosin sitoutuneena. Kattoo jopa sitä olis tarpeeksi kypsä jo ensi vaaleissa.

[q]mikke, 24.9.2008 21:38:
---
plink, 24.9.2008 19:18:
mä harkitsin, että josko jättäisin ekaa kertaa elämässäni äänestämättä.

---

mut sit et voi niinq valittaa mistää mikä täs yhteiskunnassa mättää q et äänestäny NII!!!11
[/q]

njoo vaikka huumorilla kirjotettu toi line, niin noinhan se kyllä oikeesti menee. mut mun usko suomalaiseen politiikkaan on niin lopussa, et tyydyn vaikka sitte olemaan hiljaa. :P

Voipi olla että jää multa äänestämättä...

Täällä hämeenlinnassa on sellasia kohteita joiden haluan toteutuvan esim. moottoritien kattaminen, joka ei ees maksa kaupungille, mut silti jotkut sitä vastustaa. Eli on aika helvetin selvä et äänestän ja äänellä ois tarkotus koittaa vähän ees torppaa niitä idiootteja pois sieltä. Vaalikoneella hain sen oman ehdokkaan ja en mä sitä enää siitä mihinkään muuta. Eli vaalikoneena käytin ylen konetta. Koitin eka irc-gallerian vaalikonetta ja en ole koskaan nähnyt tai muista nähneeni heikompaa esitystä. Irc-gallerian vaalikone on suunnattu jollekin teineille ja kysymykset on pelkkää ideologista hömppää. Aliarvioi koko vitusti nuoren aikuisen älykkyyttä kyseinen viritys. Koittakaa ja naurakaa :)

Kyllähän sitä nyt äänestetään...

Ei ole ehdokasta vielä valittu, puolue on kyllä selvä. En ole vielä perehtynyt Helsingin ehdokkaisiin ja on tosi puutteelliset tiedot niistä. Tuntuu vähän vaikealta äänestää, kun mua koskettaa huomattavasti enemmän entisen kotipaikkakunnan asiat - mieluummin äänestäisin siellä. Tunnen asuvani vaan tilapäisesti ja olosuhteiden pakosta Helsingissä.

Pitänee niitä vaalikoneita kokeilla...

Ketäköhän sitä sit äänestäisi... kait sitä jotakin Perussuomal(ial)aista :D

En äänestä.

Vaalikoneiden perusteella vihreät, ehdokas vielä hakusessa ja pitää muutama itselle tärkeä asia vielä tsekata.

[q]mikke, 24.9.2008 21:38:
---
plink, 24.9.2008 19:18:
mä harkitsin, että josko jättäisin ekaa kertaa elämässäni äänestämättä.

---

mut sit et voi niinq valittaa mistää mikä täs yhteiskunnassa mättää q et äänestäny NII!!!11
[/q]
Jep. Muistakaa, että tyhjä-ääni lasketaan, mutta jos sinne menee raapustamaan jotain asiatonta, niin sitten se hylätään. Eli numero tai ei mitään, niin se on validi. Tyhjällä äänellä ilmaisette tyytymättömyytenne nykyisiin ehdokkaisiin.

saakohan itseensä äänestää?! oon ehdokkaana Ylöjärvellä*nauru*

[q]RujoNic, 3.10.2008 12:10:
saakohan itseensä äänestää?! oon ehdokkaana Ylöjärvellä*nauru*
[/q]
Tottakai saa :D

(itse en tosin syyllisty moiseen)

[q]domi, 3.10.2008 12:18:
---
RujoNic, 3.10.2008 12:10:
saakohan itseensä äänestää?! oon ehdokkaana Ylöjärvellä*nauru*

---

Tottakai saa :D

(itse en tosin syyllisty moiseen)
[/q]

Neuvoisin kuiteskin äänestämään ainakin samaa puoluetta/listaa. Ite olen täällä Turussa ehdokkaana ja mietin, vielä että kehtaak itteään äänestää. Kyllä se yksikin lisää toki näyttää nätiltä, mutta..

Keskustelua seuraavista kunnallisvaaleista, jotka toimitetaan sunnuntaina 26.10.2008.

Eli reipas kuukausi aikaa taas tutustua reilu 100 "never heard" tyyppiin. Ainoa ongelma että missään ei ole edes ehdokaslistoja Ei mulle riitä aika töiden ja harrastusten ohella kahlata taas kaikkia läpi jossain muutamassa viikossa, prkl. Sitten kattellaan taas Turku TV:stä miten ne kyselee kaikkea joutavaa millä ei hirveästi ole tekemistä kaupungin asioiden kanssa, ja sen pohjalta äänestämään.

O