Sampo Pankilla pieniä vaikeuksia..

Back to yleinen keskustelu O

"Ei tilejä eikä luottoja", ilmoitti Sampo Pankki, kun asiakas alkoi hoitaa erään yhdistyksen raha-asioita verkkopankissa.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/08/13761&ext=rss

Javan päivttäminen ainakin itsellä aiheutti sisäänkirjautumisappletille "Applet not found" toiminnon. Tämä toistui kahdella koneella, kolmatta en ole uskaltanut enää päivittää, että saa laskut edes jotenkin maksettua.

Täällä on ollut aika hiljaista lähiaikoina ja oon luullut että sampo jo toimii, mutta tossa menneellä viikolla tuli tuttu asiakas kassalle, osti parin euron ostokset ja ojentaa sampon kortin.

En enää koe inhoreaktioita noista korteista, koska ne nykyään melkeen aina toimii, mutta tämä kortti sitten anto ruutuun että "päivittäinen ostoraja ylitetty"
Ostamassa ollut neiti oli ihan että "wtf?", oli ostanut sinä päivänä tasan ja vain lihapullia kaupasta, eli kortin nostorajaa ei missään nimessä oikeasti voinut olla ylitetty. No kokeilen uusiksi, sama juttu, neiti lähtee käymään pankkiautomaatilla. Palaa hetken kuluttua, ajattelin jo että onkohan meillä jotain vikaa jos automaatilta sai rahaa... Mutta ei ollut saanutkaan. Sieltä oli tullut sama herjaus, että osto/nostoraja siltä päivältä ylitetty. No neiti onneks oli saanut poikaystävän työpaikalta haettua käteistä lainaan ja sai ostoksensa, mutta papatti kyllä lähtiessään, että vaihtaa pankkia, on yrittänyt kuulemma olla ymmärtäväinen ja kestää, mutta nyt katkes kamelin selkä lopullisesti...

No olin melkeen jo unohtanut tän tapauksen, kun sitten eilen kaveri kertoi käyneensä vaihtamassa pankkia, oli maksanut viime kuun vuokran ihan normaalisti, rahat lähtivät tililtä, mutta eivät koskaan menneet vuokranantajan tilille. Ja mitään viite tai tilinumero virhettä siinä ei ole.
Oli kyllä käynyt sampopankissa reuhomassa, siellä oli vaan kohauteltu olkia ja luvattu selvitellä asiaa... Tommonen 400 euroa kun katoaa ja saat vielä karhun että et ole maksanut vuokraasi, niin on vaan melko perseestä.

Onneks en oo tän pankin asiakas, mutta hämmästyttävää että nää jutut jatkuu yhä.

Mua pyydettiin tulla tänne kertomaan, miten Sampo on mun päivääni piristänyt.

Viime kevään jälkeen en ole saanut nostettua opintolainaani verkkopankissa vaan aina on pitänyt konttoriin mennä. Onneksi eivät sentään kehtaa periä nostopalkkiota, koska vika on heissä. Nyt siis vika vuosi menossa koulussa ja edelleen siis nostan opintolainaa. Opintolainaa aletaan lyhentää vasta, kun opinnot ovat päättyneet ja korotkin pääomitetaan, kun saan opintotukea.

Noin kuukausi sitten sain 84e laskun koroista ja lähdin asiasta sitten soittelemaan pankkiin. Asia saatiin selvitetyksi, maksaa piti vain 17e ja erillisen laskun piti tulla parissa päivässä. Laskua ei koskaan kuulunut. Kilttinä tyttönä kuitenkin otin taas yhteyttä pankkiin ja lasku saatiin maksettua.

Toissa päivänä tuli maksumuistutus kaikkine muistutus korkoineen ym. Lainan lyhennys yhteensä 450e Koskaan en ole saanut kyseisen laskun alkuperäistä laskua ja mun ei tosiaan pitäisi lainaani lyhentää vielä vuoteen. Otin yhteyttä pankkiin. "Meillä on nyt vähän ongelmia näiden opintolainojen kanssa ja on lähtenyt laskuja, joiden ei pitänyt lähteä." Sanoivat ottavansa yhtettä myöhemmin ja kaskivät unohtaa laskun. Mä mainitsin närkästyneenä, ettei tää oo eka kerta, kun tulee turhia laskuja, "olemme pahoillamme."
Tänään soitettiin varmistus vielä, että lasku tosiaan on turha ja kyselin syytä niin vastaus oli "tässä sun opintolainassa on nyt ollut vähän ongelmia". Mun opintolainassa...Kiva kiitti.
Kysyin vielä, että saankohan ens kuussa nostettua verkkopankista lainan niin täti vastasi, että luultavasti, mutta jos en saa niin konttoriin vaan.

Mä en myöskään ole ikinä joutunut maksamaan euroakaan, jos olen nostanut lainan verkkopankista ja nyt vaitetään, että se maksaa 5e/nosto, ilman että ovat erikseen ilmoittaneet sopimusehtojen muuttumisesta. Ärsyttävää tässä on se, että mun opintolainasopimus on hukkunut muutoissa johonkin, niin etten voi mennä valittamaan asiasta.

Joo, historiaa toistaa itseään. Jo toistamiseen meni Sampo rikki kun sitä ryöstettiin Pohjolan väeltä. Oppisvat jotain.

Mun kohdalla uutinen lie se, että Sampossa on kaikki pelannut ihan ok, poislukien eräs lainanlyhennyshässäkkä.

Näin asuntovelallista lämmittää, että kämppä toimii 80% arvostaan, normaalin 70%sijaan, lainan vakuutena. Toistaiseksi ei kovin pahaa sanottavaa.

Jess!

Taas tuli aiheeton opintolainanlyhennys maksumuistutus. Tälläkin kertaa se oli noussut roimasti edellisestä summasta. Vain vaivaiset 744e!

[q]onni3mk, 7.10.2008 19:02:
Jess!

Taas tuli aiheeton opintolainanlyhennys maksumuistutus. Tälläkin kertaa se oli noussut roimasti edellisestä summasta. Vain vaivaiset 744e!
[/q]

:o *eikä*

No empä pystynyt maksamaan Sammolle erästä laskua, vaikka kaikki piti säilyä samana. Ilmoitti vain, ettei voi maksaa koska tili on lopetettu, WTF, maksu on suoritettava ettei itselle tule sanktioita ja joudu kuseen *grr*.

meikäläisen nyt jo onneksi edesmenneeseen autolainaan ei kyllä yksikään erä mennyt niinku oli sovittu. toki makselin isoja paloja väleistä mutta sen laskurin korjaaminen takaisin oikeaan lyhennys tahtiin oli mahdoton tehtävä vaikka mun asiamies tuossa pankissa hyvin yläportaassa sijaitsikin.

All-in-all palvelu oli kuitenkin aina pro+, samaa ei voi sanoa Tapiolan taannoisesta vakuutusmyyjästä*dissaa* en viitsi edes aloittaa sitä tarinaa.

Meikeläisen autolaina unohtu

O