apple musiikinteossa/keikoilla

Back to luomisen tuska O

[q]:D, 28.3.2008 17:03:
---
Lumpy, 28.3.2008 16:58:
Jeh. Oon huomannu et moni siirtyy nykyään pc:stä Applen käyttäjiksi. Ei toistaiseksi oo tullu vastaa kaveria joka ois siirtyny Applesta pc:n käyttäjäksi.
---
Näin vahvasta uskontolahkosta ei pääse pois. Ja vaikka haluaisikin pois,
niin ei sitä sitten julkisesti kehdata kertoa foorumilla.[/q]

Oon kuullu juttuu parista tyypistä jotka haxoroivat Applen tuotteiden mukana tulevan mielenhallintalaitteen pois päältä ja suunnittelivat eroavansa Apple-lahkosta, mutta lahkolaiset kuulivat siitä samantien ja tappoivat nämä tyypit ennenkuin ehtivät toteuttaa suunnitelmansa.

[q]Juhgu, 28.3.2008 17:05:
---
:D, 28.3.2008 17:03:
---
Lumpy, 28.3.2008 16:58:
Jeh. Oon huomannu et moni siirtyy nykyään pc:stä Applen käyttäjiksi. Ei toistaiseksi oo tullu vastaa kaveria joka ois siirtyny Applesta pc:n käyttäjäksi.
---
Näin vahvasta uskontolahkosta ei pääse pois. Ja vaikka haluaisikin pois,
niin ei sitä sitten julkisesti kehdata kertoa foorumilla.
---


Oon kuullu juttuu parista tyypistä jotka haxoroivat Applen tuotteiden mukana tulevan mielenhallintalaitteen pois päältä ja suunnittelivat eroavansa Apple-lahkosta, mutta lahkolaiset kuulivat siitä samantien ja tappoivat nämä tyypit ennenkuin ehtivät toteuttaa suunnitelmansa.
[/q]

psst. Älä kerro kellekkää, mut munki omppu on vaa perseenlämmitimenä.

[q]k-0ne, 28.3.2008 16:57:
Tää on juttu mikä muhun ei o koskaan oikee uponnut. Miksi se 13 ei riitä? Siinä vaiheessa kun mä hankin läppärin itelleni se on pieni (mielellään 12") koska kannettavan EI TODELLAKAAN pidä olla iso koska sitä kannetaan. Sit tää kohta tässä mitä en tajunnut, jos tarvii paljon työtilaa (lue ison näytön) niin miksei osta pöytäkonetta? Saahan mäkiltä kai sellaisiakin? Vai onko ne sit liian kalliita?
[/q]

Mulla on 12" läppäri joka on telakassa kiinni. Telakassa taas kiinni sitte 19" näyttö, telkkari, hiiri, näppäimistö, pari usb-tikkua jne.. Sit jos haluun ottaa koneen mukaan ni ni saa telakasta 2sec irti ja mukaan. Mukavampi tietenki normaalikäytössä käyttää tätä 19" ja kattoo leffat kunnon kokosesta telkkarista.

[q]Lumpy, 28.3.2008 16:58:
Jeh. Oon huomannu et moni siirtyy nykyään pc:stä Applen käyttäjiksi. Ei toistaiseksi oo tullu vastaa kaveria joka ois siirtyny Applesta pc:n käyttäjäksi.
[/q]

Mä oon huomannut 3:lla työpaikalla (lehtien toimituksia kaikki) sen, että on siirrytty Mäkeistä Pc-ympäristöön joko kokonaan tai osittain. Mut yksittäisistä käyttäjistä en kyl montaa tietdä, jos yhtään. :D Parilla frendillä on molemmat, loput on sit jokotai. :)

Juu. Työelämässä Mäkistä takaisin pc:hen on aika yleistä ihan käytännön syistä. Mutta useimmilla on kumpikin kone kotona. Kyllä mäkin mielummin teen duunini pc:llä kun mäkillä ihan vaan softien ja käytettävyyden takia ja leikkiminen ja musisointi jää sitten mäkkipuolelle.

Kumpikin on hyvä, mutta täysin eri jutuissa.

-- xybo

[q]tomii


Mä oon huomannut 3:lla työpaikalla (lehtien toimituksia kaikki) sen, että on siirrytty Mäkeistä Pc-ympäristöön joko kokonaan tai osittain.
[/q]

Siks toi Elisa laskuttaaki asiakkaita 2kertaa kuukaudes vanhoist laskuist;)


edit. nusnuspilkku: (ei koske lehtien toimituksia vaan muita EI lehtien toimitus firmoja, tässä tapauksess puhelinoperaattoria)

[q]gerry, 28.3.2008 17:45:
---
tomii


Mä oon huomannut 3:lla työpaikalla (lehtien toimituksia kaikki) sen, että on siirrytty Mäkeistä Pc-ympäristöön joko kokonaan tai osittain.

---


Siks toi Elisa laskuttaaki asiakkaita 2kertaa kuukaudes vanhoist laskuist;)
[/q]
Jep. Voi noita lehtien toimituksia ku ei saa hoidettua Elisan laskutusta kunnolla

[q]mku, clip...
[/q]

Älä hehkuta... On vissi tietotekniikka menny eteenpäin harppauksella. Tuntuu jokaisesta markanpeeceeläppäreist löytyvän kaikki samat ominaisuudet sekä tehot sekä vitusti muitaki mullistavia ominaisuuksia jotka pelastavat maailman ja joitten ansioista peeceet ovat aivan VITUSTI paremppia ku mäkit *pepsodent*. Niin ne isot pojat antavat foorumeil ymmärtää;)

Joitaki ollaa vissi vaan kusetettu ja pahasti ku on tullu ostettua aivan VITUN kallis ylihintainen mäkki.......*hmph*

[q]gerry, 28.3.2008 21:37:
---
mku, clip...

---


Älä hehkuta... On vissi tietotekniikka menny eteenpäin harppauksella. Tuntuu jokaisesta markanpeeceeläppäreist löytyvän kaikki samat ominaisuudet sekä tehot sekä vitusti muitaki mullistavia ominaisuuksia jotka pelastavat maailman ja joitten ansioista peeceet ovat aivan VITUSTI paremppia ku mäkit *pepsodent*.

Joitaki ollaa vissi vaan kusetettu ja pahasti ku on tullu ostettua aivan VITUN kallis ylihintainen mäkki.......*hmph*
[/q]

Mua ei ainakaa ollu kusetettu. Täytti kaikki odotukset ja meni ylikin. Samalla loppu kaikki ihmettely tyyliin: miks mikää ei toimi? Miks mun konees on taas joku mato, jonka saa ehkä jollai hirveel kikkailul poistettuu? Miks softat kaatuu koko ajan? Miks tän saatanan käyttiksen saa jähmimisen takia asentaa aina puolen vuoden välein uudestaan? Miks a-interface kaatuu koko ajan? Jonku typerän laitteistoristiriidan takia vai? Onko se saatanan säätäminen nyt sitten niin kivaa?

Ompussa ainakin kaikki laitteisto pelaa keskenään hyvin. Käyttiskin on optimoitu kokoonpanolle, jonka seurauksena saadaan koneesta vieläkin enemmän irti. Nykyään jää paljon enemmän aikaa kikkailulta keskittyä olennaiseen.

[q]Lumpy, 28.3.2008 22:56:
---

Mua ei ainakaa ollu kusetettu. Täytti kaikki odotukset ja meni ylikin. Samalla loppu kaikki ihmettely tyyliin: miks mikää ei toimi? Miks mun konees on taas joku mato, jonka saa ehkä jollai hirveel kikkailul poistettuu? Miks softat kaatuu koko ajan? Miks tän saatanan käyttiksen saa jähmimisen takia asentaa aina puolen vuoden välein uudestaan? Miks a-interface kaatuu koko ajan? Jonku typerän laitteistoristiriidan takia vai? Onko se saatanan säätäminen nyt sitten niin kivaa?

Ompussa ainakin kaikki laitteisto pelaa keskenään hyvin. Käyttiskin on optimoitu kokoonpanolle, jonka seurauksena saadaan koneesta vieläkin enemmän irti. Nykyään jää paljon enemmän aikaa kikkailulta keskittyä olennaiseen.
[/q]

Mua on aina ihmetyttänyt näitä "osX vaan toimii, winkku ei" -kommentteja lukiessa, että mitä helvettiä te ootte niillä pc:illä tehneet, kun ne on menossa aina jumiin, ei toimi jne? Mulla (nyt koputellaan taas puuta) ei ole IKINÄ tullut tarvetta asentaa Winkkua uusiksi ja olen käyttänyt sitä 3.1:stä saakka kahlaten läpi 95,98se,2000,XP ja Vistan. :) Ja kaikki oheislaitteetkin on toimineet moitteettomasti.
Ilmeisesti winkussa on sit helpompi saada hommat kusemaan, jos ei ole ihan hirveän tietoinen siitä mitä tekee. Mutta uskokaa pois: kyllä sen OsX:nkin saa kaatuilemaan (tätä on tullut todistettua), mutta ilmeisesti se ei ole sitten niin helppoa. Epäilen sen johtuvan siitä, että osx:lle ei ole niin älytöntä määrää kaikenmaailman epämääräisiä softa- ja ajurivalmistajia(?) sekä mieletöntä määrää erilaisia komponenttivaihtoehtoja. Toki noissa piilee kanssa pc:n edutkin (tosi paljon ilmaista ja innovatiivista softaa), mutta eittämättä ne huonotkin puolet.

[q]tomii, [
Ilmeisesti winkussa on sit helpompi saada hommat kusemaan, jos ei ole ihan hirveän tietoinen siitä mitä tekee. Mutta uskokaa pois: kyllä sen OsX:nkin saa kaatuilemaan (tätä on tullut todistettua), mutta ilmeisesti se ei ole sitten niin helppoa. Epäilen sen johtuvan siitä, että osx:lle ei ole niin älytöntä määrää kaikenmaailman epämääräisiä softa- ja ajurivalmistajia(?) sekä mieletöntä määrää erilaisia komponenttivaihtoehtoja. Toki noissa piilee kanssa pc:n edutkin (tosi paljon ilmaista ja innovatiivista softaa), mutta eittämättä ne huonotkin puolet.
[/q]

Noo kirjoittelen vielä joitaki ajatuksiani tänne...

Ei varsinaisesti liity kaatumiseen mutta kuitenkin. Tuli vaan mieleen niinki yksinkertainen asia ku USB esim. ainaki XP:ssa joutui olee tosi tarkkaa missä järjestyksessä ja miten noit usbeja repii irti tai kytkee... Entinen (helvetin pakkaardin) merkkikone oli tosi tarkka siitä ettei esim vaihettu laitteita usbi paikois keskenään jne. Kun irrotti esimerkiksi tulostimen tai vaikka kiipparin se oli laitettava TASAN samaan porttiin takas missä se oli.

Nyt saatan avata musasoftan ja napata äänikortista virrat päällä jolloin ääni auotmaattisesti alkaa soimaan monitoreissa eikä se ole niin nuukaa vaikka kesken musiikintekosession repii äänikortin hetkeksi pois usbista ja laittaa vaikka digikameran hetkeksi kiinni. Äänikortti vaa takas ja meno jatkuu ilman uudelleenkäynnistyksiä tms. Itsestäänselvä on myös et sillä ei oo MITÄÄ väliä minkä laitteen kytke milloin tahansa mihin USBI porttiin vaan.

Voi olla et wistas toimii yhtä hyvin nykyää mutta siitä ei oo kokemusta.

Toinen eläämää helpoittava seikka on toki se ettei enää tarvitse pitää nettikonetta ja työkonetta erillään vaan voi huoletta pitää koneen vaikka 24/7 verkossa ja surffata huoletta netissä ilman että alareunas vilkkuis jatkuvasti joku uhkaus että TIETOTURVASI saatta olla uhattuna tms paskaa. Näinolleen taustalla ei tarvitse siis myöskää pyöriä muistia/tehoa syöviä lisäsovelluksia.

Konetta ei myöskään tarvitse asennella kerran vuodessa uusiksi ylisuureksi paisuvan rekisterin takia joka alkaa haitata koneen toimintaa takkuamalla ja tehoja syömään.

Sitten päivitykset. Tuntui et peeceelle tuli aikoinaan vähä väliä joku päivitys jonka jälkee kone alkoi toimimaa yhä hitaammi ja hitaammi... Unohtamatta surullisenkuuluisia servicepäkkejä joitten jälkee kaikki ohjelmat eivät toimineet ollenkaa tai söivät ihan liikaa resursseja. Ottaen huomioon ettei joka vuosi ole vara ostaa uutta tehokkaampa konetta jotta uudet päivitykset toimivat jos toimivat. Jätin koneen päivittämättä jolloin se oli TAAS tietoturvariski ku netissä liikkui.... Tarvittii siis se kaksi konetta jos halus et kone ees jotenkuten pysyy kuosis ilman spywareit ym. (Muistattehan että taustalla pyörivät sovellukset kuten spywaret taikka ne virussoftat söivät taas tehoa/muistia joita varten tarvittiin se tehokkaampi mylly).

En vois sanoa et peeceeni nyt mahdottoman sekaisin aina oli, sillä pitin nettikoneen ja musakoneen erillään. Mutta toki tilaa se vei:). Kaksi kerta 3vuoden sisällä kävi tosin niin että koneen ku käynnisti se herjas että joku tarvittava DLL tiedosto puuttuu eikä konetta voida käynnistää?!? Kumpanaki kertana potesin hyvinki rankan MITÄ VITTUA elämyksen sillä sulkiessa koneen se toimi moitteetta. Ei auttanut muu ku asentaa paskawinukkn korjausasennus sillä se ei päästänyt ees vikasietotilaan.

Hömhöm... Vikoja mäkissäki toki on. Mistä lie aineesta MacBook on tehty mutta mielestäni se muovikuori on jotenki turhan heppoisen tuntuinen. Monilla on tullu muovikuoreen jopa halkeamia optionappulasta alaspäin. MacBookin terävät reunatki näppiksen alapuolella saattavat haitata niitä jotka pitkään kirjoittelevat tekstiä ilman ulkopuolista näppistä. Myös näytön valaistuksen kanssa ollu välil hämminkiä. Näytön alalaidassa on satunnaisesti tummemppia kohtia...

Itse käyttis on kaatuillu vuoden aikana ehkä kolme tai neljä kertaa. Kahdesti kaatunut Safari veti koneen solmuun, kerran piraattiLogic, ja kerran tais mennä muute vaa... Mutta siis yllättävän vähän Leopartilta joka on siis eka versio samoin Logicilta joka niinikään on eka versio.

Tässäpä nyt joitaki mietteitä... Ehkäpä juuri helppokäyttöisyys, voi pitää koneen aina netissä, ettei tarvii ostaa tehojen takia uutta konetta jotta uusimmat päivitykset toimivat ja ennen kaikkea se et Logic Studio (eipä löytynyt peeceemaailmassa vastustajaa sille kovista yrityksistä huolimatta) on vain mäkille saivat liittymään meikäläisenki appleuskontoon. Voinpa sanoa ettei kaduta tippaakaan.

JO pelkkä Logic oli pätevä syy vaihtaa, mutta kaikki muu tuli vieläpä mukavana extrana:) Ja jos joskus tulee windoosaa ikävää (tuskin kyl tulee) niin toimiiha windossi mäkissäki;)

NOjoo, tän ei oo tarkoitus siis olla mikää propagantapuhe eikä mikää, vähä vaa ajatuksia ja perusteluja omasta puolesta:) Ja kyl mä oikeesti avauduisin jos se täys paska ois tai jotaki... Voisin siirtyä vaikka takas peeceemaailman. Mitä mä tekisin koneel joka ei toimi tai on täys susi... Mul pari semmoista jo ollu ja vaihtoon on menny;)

Pölöpölö... Ite oon ainakin ihan kyrpiintyny tähän pc kyrpeilyyn että on varmaan ihan pakko ainakin testimielessä siirtyä mäkki-maailmaan. Ihan sama mikä puusee on alla niin käyttö rupee takkulee vähemmästäkin. Oli sitten kyseessä oma P2 450mhz tai duunikone (joku giga sitä sun tätä blaablaa), niin aina venaat tunnin teit mitä tahansa.

No, sen näkee sitten. Harvempi on valittanu mäkeistä, joskin harvemmalla niitä vielä(kään) on....

Tun atk... turhan kasarihommaa (siis 80-luku)...

Cobol rulz !

[q]gerry, 29.3.2008 00:23:
Entinen (helvetin pakkaardin) merkkikone oli tosi tarkka siitä ettei esim vaihettu laitteita usbi paikois keskenään jne. Kun irrotti esimerkiksi tulostimen tai vaikka kiipparin se oli laitettava TASAN samaan porttiin takas missä se oli...
[/q]

Mul oli kans kahdessa eri Puuceessa M-audio Ozonen kans sama, et jos vaiht usb porttia ni joutu asentaa ajurit uudestaa. Mikähän järki siinäkin sitten oli?? Saman interfacen kanssa on tosin ollut ongelmia myös macin kanssa mutta paljon vähemmän. Pitäis kyl muutenkin vaihtaa parempaan interfaceen.

[q]gerry, 29.3.2008 00:23:
Ei varsinaisesti liity kaatumiseen mutta kuitenkin. Tuli vaan mieleen niinki yksinkertainen asia ku USB esim. ainaki XP:ssa joutui olee tosi tarkkaa missä järjestyksessä ja miten noit usbeja repii irti tai kytkee... Entinen (helvetin pakkaardin) merkkikone oli tosi tarkka siitä ettei esim vaihettu laitteita usbi paikois keskenään jne. Kun irrotti esimerkiksi tulostimen tai vaikka kiipparin se oli laitettava TASAN samaan porttiin takas missä se oli.

Nyt saatan avata musasoftan ja napata äänikortista virrat päällä jolloin ääni auotmaattisesti alkaa soimaan monitoreissa eikä se ole niin nuukaa vaikka kesken musiikintekosession repii äänikortin hetkeksi pois usbista ja laittaa vaikka digikameran hetkeksi kiinni. Äänikortti vaa takas ja meno jatkuu ilman uudelleenkäynnistyksiä tms. Itsestäänselvä on myös et sillä ei oo MITÄÄ väliä minkä laitteen kytke milloin tahansa mihin USBI porttiin vaan.

Voi olla et wistas toimii yhtä hyvin nykyää mutta siitä ei oo kokemusta.
[/q]

Ei todellakaan ole suoraan mikä OS:n ongelma, blame Hewlett Packard. Kun laitteet on kerran asennettu, voin kyl repii niitä ympäri eri usb-hubejani ees-taas miten lystää ja homma toimii.


[q]
Toinen eläämää helpoittava seikka on toki se ettei enää tarvitse pitää nettikonetta ja työkonetta erillään vaan voi huoletta pitää koneen vaikka 24/7 verkossa ja surffata huoletta netissä ilman että alareunas vilkkuis jatkuvasti joku uhkaus että TIETOTURVASI saatta olla uhattuna tms paskaa. Näinolleen taustalla ei tarvitse siis myöskää pyöriä muistia/tehoa syöviä lisäsovelluksia.

Konetta ei myöskään tarvitse asennella kerran vuodessa uusiksi ylisuureksi paisuvan rekisterin takia joka alkaa haitata koneen toimintaa takkuamalla ja tehoja syömään.

Sitten päivitykset. Tuntui et peeceelle tuli aikoinaan vähä väliä joku päivitys jonka jälkee kone alkoi toimimaa yhä hitaammi ja hitaammi... Unohtamatta surullisenkuuluisia servicepäkkejä joitten jälkee kaikki ohjelmat eivät toimineet ollenkaa tai söivät ihan liikaa resursseja. Ottaen huomioon ettei joka vuosi ole vara ostaa uutta tehokkaampa konetta jotta uudet päivitykset toimivat jos toimivat. Jätin koneen päivittämättä jolloin se oli TAAS tietoturvariski ku netissä liikkui.... Tarvittii siis se kaksi konetta jos halus et kone ees jotenkuten pysyy kuosis ilman spywareit ym. (Muistattehan että taustalla pyörivät sovellukset kuten spywaret taikka ne virussoftat söivät taas tehoa/muistia joita varten tarvittiin se tehokkaampi mylly).

En vois sanoa et peeceeni nyt mahdottoman sekaisin aina oli, sillä pitin nettikoneen ja musakoneen erillään. Mutta toki tilaa se vei:). Kaksi kerta 3vuoden sisällä kävi tosin niin että koneen ku käynnisti se herjas että joku tarvittava DLL tiedosto puuttuu eikä konetta voida käynnistää?!? Kumpanaki kertana potesin hyvinki rankan MITÄ VITTUA elämyksen sillä sulkiessa koneen se toimi moitteetta. Ei auttanut muu ku asentaa paskawinukkn korjausasennus sillä se ei päästänyt ees vikasietotilaan.
[/q]

Ah, mäkki aina turvallinen :D Siihen onkin kiva tuudittautua. Kohtuusti suojatussa Windowsissakin suurin tietoturvariski on tasan käyttäjä ja sen tekemät toilailut paskasoftien ja ties minkä linkkien kanssa :) Kaikki muu valitettelukaan ei ole ehkä niinkään OS:n omaa rajoitusta, vaan oman huoltotietämyksesi jne. Itsellä vetää yksi ja sama XP Pro-asennus nyt kolmatta vuotta ilman minkäänlaista tarvetta reinstalloida. Kerran pari vuoteen vetelen isomman siivouskeikan ympäri rekistereitä, palveluita jne. Näihin löytyy netistä erittäin kattavat ja helpot ohjeet :). Ei nyt ehkä 90v mummos -helpot, mut helpohkot :P

Suurin osa DLL BSOD ei todellakaan vaadi mitään korjausasennus tai edes fallbackia edelliseen system snapshottiin. (en ole joutunut korjausasennusta tekemään). Eikä oo pahemmin rautaa tarvinnu "jatkuvan hidastumisen" takia päivitellä.

Mut joo, ymmärrän jos kaikille ei Windows-kokemus ole yhtä helppoa ja makoisaa :/

[q]
JO pelkkä Logic oli pätevä syy vaihtaa, mutta kaikki muu tuli vieläpä mukavana extrana:) Ja jos joskus tulee windoosaa ikävää (tuskin kyl tulee) niin toimiiha windossi mäkissäki;)
[/q]

Tää nyt ois itselle atm. ainoa isompi syy. Tuntuu vaan turhalta kun pyöritään kuitenkin samalla raudalla. Sietäis pystyä ajamaan helposti virtualisoituna osx:ää kans :/ Eniten tämä rassaa kun ei mäkiltä löydy atm. semmosta konetta minkä haluaisin muutenkin.

[q]k-0ne, 28.3.2008 16:57:
Tää on juttu mikä muhun ei o koskaan oikee uponnut. Miksi se 13 ei riitä? Siinä vaiheessa kun mä hankin läppärin itelleni se on pieni (mielellään 12") koska kannettavan EI TODELLAKAAN pidä olla iso koska sitä kannetaan. Sit tää kohta tässä mitä en tajunnut, jos tarvii paljon työtilaa (lue ison näytön) niin miksei osta pöytäkonetta? Saahan mäkiltä kai sellaisiakin? Vai onko ne sit liian kalliita?
[/q]

Kaikki ei oo kelluvia ritsanpaukkuja ja mun kouraan mahtuu hyvin joku 17" näytöllä varustettu Toshiba, kaarevine reunoineen isoine akkuineen. Reppuun vaan ja toiselle kädellä sieltä pois, repun ollessa seljässä. Sit Neo-matrix hidastuksena auki ja odottamaan windowsin käynnistys ääntä, että voin surffata klubbarissa koulussa. Siinä mun päiväunelmani, tuplaydin parilla gigalla ja näyttiksellä.

Terve. Koppaan tän tekstin hieman päivitettynä tuolt lukitusta topicista. Niin saadan tästäkin topikista paskanjauhannan sijasta hyödyllinen.

Eli tänne vois nyt oikeasti alkaa pistää vinkkejä ja kysymyksiä Applen musa-softista, eikä tapella koko ajan siitä et miks mäkki on tietokoneiden kuningas.

Sitten voisin heittää ilmaan omia ajatuksiani:

Olen tehnyt musiikkia Macilla 2 vuotta (sitä ennen pc:llä liian pitkään) ja aion tehdä musiikkia ompulla tulevaisuudessakin. Softina olen käyttänyt mm. Logicia ja Abletonia. Harmillisina puutteina Applessa eivät kaikki mun lemppari vst-synat/efektit ole saatavilla. esim. Synth 1, Karma, Glitch...

Vinkkinä Glitchin rakastajille: Kokeilkaa ilmaista LiveCut-plugaria. Ei ole niin monipuolinen ja heittää aika random glitchiä ja välillä ei kuulu mitään, mutta on musiikin teossa ihan kelpo plugari pienine eroineen Glitchiin.

Karman valmistajalta on tullut kyseltyä, että milloin tulee omppu-versio? Ei kuulemma ihan lähiaikoina, koska kyseinen koodaaja ei omista omenaa. Mutta kertoi olevansa kiinnostunut tekemään omppu-version heti kun saa hankittua mäkin.

Synth1-plugarista en ole viitsinyt kysellä kun sivutkin on japaniks. Ottaisinkin mielellään ehdotuksia vastaan, että onko jossain synassa applella yhtä ihana Frequency Modulator? Eli kiinnostaa sellai Nord Lead-tyylinen FM-soundi. Tietysti voisin hankkia sen Nord-Leadin heti kun saan rahaa kasaan.

Sitten minua on askarruttanut pitkään, että miten Logicissa käytetään sen omaa arpeggiatoria. Ohjekirjassa tunnuttiin sivuuttavan vähän koko asia, tai sitten vain osannut tulkita koko kirjaa. jos joku tähän voi jotain vinkkiä heittää, niin olisin hyvin kiitollinen.

Lisäksi... Mitä wave-editoria käytätte? Logicin oma on täysin hanurista varsinkin isoja tiedostoja käsitellessä. Olen toistaiseksi käyttänyt ilmaista wavepad-softaa, joka on bugeineen ja käytettävyydeltään myös syvältä.

Nuo hyvät pc-softat on ainoo syy miks käytän pc:tä edelleen soundien tekoon. Joutuuhan sitä näkee vähän vaivaa ku joutuu hyppii koneesta toiseen, mut eipä oo juurikaan isompi vaiva ku hardis kamaa käyttäes. Hyvän soundin edestä kannattaa kyl aina nähä vähän vaivaa. ;)

[q]Lumpy, 30.3.2008 13:37:
Lisäksi... Mitä wave-editoria käytätte? Logicin oma on täysin hanurista varsinkin isoja tiedostoja käsitellessä. Olen toistaiseksi käyttänyt ilmaista wavepad-softaa, joka on bugeineen ja käytettävyydeltään myös syvältä.
[/q]

Audacitya tulee itse käytettyy. Ihan ok ainakin omiiin tarpeisiin.

Onks kellään kokemuksia M-audion torq xponentin käytöstä macbookilla?

plug and play

O