apple musiikinteossa/keikoilla

Back to luomisen tuska O

[q]serotonot, 14.3.2008 09:07:
---
Loopy, 14.3.2008 09:03:
Ei ole kokemusta, mutta todennäköisemmin tuo on yhtä laadukas kun muutkin Behringerin midikontrollerit, eli hyvää perustasoa.

---


*pitkä merkitsevä rykiminen*

Behringer ja hyvä ei kyllä kuulu samaan lauseeseen. Perustasokin on kyllä siinä ja siinä.

Sen mitä oon noita Behrun midi-controllereita räplänny, ni samaa "laatua" ne on ku niiden mikseritkin
[/q]

Harmillista. En oikein tiedä sit muita vaihtoehtoja kuin M-audion ja se maksaa ihanat 600e. Löytyykö Behkun hintaluokasta jotain kivaa joka saattais jopa toimia?

[q]serotonot, 14.3.2008 09:07:
-clips-
[/q]

berhrulta on kyllä joitaki iha ok räkki juttuja (vrt. ultracurve). (mut ne ei oo äänentuotantoon)

ja truthit on hyvät...

behringerin kamojen hinta/laatu -suhde on imo todella hyvä. Kunhan muistaa että laatu ei välttämättä ole silti kovin korkeatasoista. :)

ettei menis liian offtopic.

Ittellä alla 2 ghz dual core macbookki 2gt muistilla. Traktoria ja abletonia käyttänyt "dj-käytössä". Jatkossa varmaan hankin m-torqin koska teknarit alkaa muuten pölyttymään. Myös logicci pyörähtää kivasti.

[q]kosmo, 14.3.2008 13:57:
ja truthit on hyvät...[/q]
Njaa.. Kyl niil toimeen kai tulee mut en mä niitä hyväks lähtis sanomaan. Mut se on pakko myöntää et hinta/laatu -suhde niissä on ihan kohdallaan

Perus MacBookilla jo vuos rävelletty eikä mitään ongelmaa. Softana oli viime vuoden lopul Logic Express mutta vuoden alusta saakka duunattu LogicProolla ja käyttiksenä Leopardi. Siirtymävaiheen tauteja on ollu yllättävän vähän (verrattuna "kipailijaan", heh). Motulle löytyi ajurit heti mut esim. m-audio oxygenille ei tietääkseni oo vieläkää.

Tehojen kans ei ole vielä olla MITÄÄN ongelmaa (ennakkoluuloistani huolimatta) vaikka raitoja on kylvätty surutta monien monien efektien kera. Näytön koosta voi olla montaa mieltä mutta heh, kysehä on kannettavasta eikä raahattavasta;) Ja tarvittaessa tähän voi kytkeä ulkopuolisen näytön. Positiivisin yllätys on varmaanki täs ollu juuri tehot, pieni koko ja vakaus sekä helppokäyttöisyys.

Kesäl jos tulis viel toinen mäkki taloon..

Edit: Näköjään M-Audio Oxygenille löytyy ajurit. Hyvin pelittää:)

Ite oon kans ollu helvetin tyytyväinen perus MacBookkiin. Softana mulla on Ableton Live 7 ja hyvin on konetehot riittäneet, lähiaikoina menee hankintaan midi-kontrolleri (joko Kenton Killamix DJ tai Vestax VCM600)..

Macbook on kyl ihmeen tehokas. 50 raitaa ja 150+ efektii/synaa samanaikaisesti toimii kevyesti. Enemmänkin jaksais pyörittää, ei viel tosin ollu tarvetta. Joskus saattaa projektia avatessani vilahtaa ikkunaan coreaudio-overload, mut tämä johtunee tosta mun M-audion interfacestani.

Jees. Budjetti on tiukoilla joten jollain on kokemusta niin kertokoon mikä Behringerissä mättää. Hajoaako toi kontrolleri nopeasti vai onko äänenlaatu yhtä huono kuin miksereissäkin? Mites joku Hercules tai Numark?

[q]Lumpy, 26.3.2008 19:02:
Macbook on kyl ihmeen tehokas. 50 raitaa ja 150+ efektii/synaa samanaikaisesti toimii kevyesti. Enemmänkin jaksais pyörittää, ei viel tosin ollu tarvetta. Joskus saattaa projektia avatessani vilahtaa ikkunaan coreaudio-overload, mut tämä johtunee tosta mun M-audion interfacestani.
[/q]

150+ synaa?! Mitä synia sä käytät, jos saan kysyä? Kuulostaa nimittäin _pikkasen_ hurjalta määrältä, varsinkin, jos käyttää vähänkään monimutkaisempia syntikoita. :) Vai tajusinko jotenkin väärin?

[q]tomii, 27.3.2008 21:40:
150+ synaa?!
[/q]

150 efektiä/synaa lukee tossa. Kyllähän noita kertyy kun raidoille latoo equja, kompuroita, kaikuja yms. kaikkea...

[q]dj upi, 27.3.2008 21:23:
Jees. Budjetti on tiukoilla joten jollain on kokemusta niin kertokoon mikä Behringerissä mättää. Hajoaako toi kontrolleri nopeasti vai onko äänenlaatu yhtä huono kuin miksereissäkin?
[/q]
Midikontrolleri ei vaikuta äänenlaatuun millään tavalla.

Pakko viel hehkuttaa tuota MacBookin tuplanäyttöominaisuutta. Hommasin kaveriksi toisen näytön joten työtilaa tuli tuplasti enemmän. En voi muuta kuin suositella kaikille!

[q]Loopy, 27.3.2008 22:12:
---
dj upi, 27.3.2008 21:23:
Jees. Budjetti on tiukoilla joten jollain on kokemusta niin kertokoon mikä Behringerissä mättää. Hajoaako toi kontrolleri nopeasti vai onko äänenlaatu yhtä huono kuin miksereissäkin?

---

Midikontrolleri ei vaikuta äänenlaatuun millään tavalla.
[/q]

Vaikuttaahan se jos se toimii myös ulkoisena äänikorttina kuten nuo nehringerit esim.

[q]dj upi, 28.3.2008 08:16:
---
Loopy, 27.3.2008 22:12:
---
Midikontrolleri ei vaikuta äänenlaatuun millään tavalla.

---

Vaikuttaahan se jos se toimii myös ulkoisena äänikorttina kuten nuo nehringerit esim.
[/q]
Sorry, my bad. Muistin että nyt puhuttiin BCF-2000:sta, eikä BCD-3000:sta.

[q]Loopy, 28.3.2008 08:20:
---
dj upi, 28.3.2008 08:16:
---
Loopy, 27.3.2008 22:12:
---
Midikontrolleri ei vaikuta äänenlaatuun millään tavalla.

---

Vaikuttaahan se jos se toimii myös ulkoisena äänikorttina kuten nuo nehringerit esim.

---

Sorry, my bad. Muistin että nyt puhuttiin BCF-2000:sta, eikä BCD-3000:sta.
[/q]

Kuten mainitsin, minua kiinnostavat kaikki bekun, numarkin yms. kohtuuhintaiset. My bad on se, että en maininnut että pitäisi se äänikorttikin niissä olla, joskin tuntuu tuo jo aika vakio-ominaisuudelta noilla labeleilla.

Onkos noista vestaxeista kenelläkään kokemusta? Voiko sitä käyttää elektronisen tanssimusiikinkin soittamiseen?

[q]Tyranoid, 27.3.2008 21:44:
---
tomii, 27.3.2008 21:40:
150+ synaa?!

---


150 efektiä/synaa lukee tossa. Kyllähän noita kertyy kun raidoille latoo equja, kompuroita, kaikuja yms. kaikkea...
[/q]

Eli luin sit taas "hyvin" :)

Hei!
Osaisko joku auttaa ju mulla on iMac ja sain lainaan kaverin eks:in xp10:t. Latasin Tractor 3 LE:n koneelle, mut jostain syystä tietokone ei vaan tunnista xp10jä. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan. Olen nimittäin aivan aloittelija ja tiedot puutteelliset.
Kiitos,
T: H

[q]hanskila, 28.3.2008 09:34:
Hei!
Osaisko joku auttaa ju mulla on iMac ja sain lainaan kaverin eks:in xp10:t. Latasin Tractor 3 LE:n koneelle, mut jostain syystä tietokone ei vaan tunnista xp10jä. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan. Olen nimittäin aivan aloittelija ja tiedot puutteelliset.
Kiitos,
T: H
[/q]
Niinku sanoin sulle jo facebookissa, ei mäkki tunne pc:lle tehtyjä XP-10:ä. Mäkille on omat laitteet.

Valmistajan omilla kotisivuilla lukee aiheesta FAQ:ssa seuraavasti:

Are there any plans to write a Macintosh version of the software for XP10?
At the moment we have no such plans, but we do give support for 3rd party software developers who wish to write software compatible with XP10. XP10 in itself is fully compatible with Macintosh, only the supporting software is missing at the moment.



Eli tuurilla voi löytää jostain kolmannen osapuolen koodaaman softan, mut ainakaan valmistaja ite ei mitään mäkkitukea tolle oo tehny tai oo tekemässä.

Morjens! Valaiskaa minkä Applen läppärin kannattaa ostaa, ihan dj-keikalle ottamis mielessä.Onkohan niissä joissain malleissa mixausohjelmia tai musiikinteko-ohjelmistoa valmiina? Mitä suosittelette? käy myös muut merkit läppäreistä.

O