Suurmielenosoitus hoitajien puolesta!

Back to yleinen keskustelu O

[q]astaroth, 16.11.2007 09:30:
---
violet_angel, 16.11.2007 02:55:
Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua.

---

mielenkiinnosta kysyn: tarkalleen mille aloille?
[/q]

No ku en nyt muista... mut kyse on niistä jotka oli saman sopimuksen alla, eli hyväksy sen mitä Tehy ei...

Olipa hankalasti selitetty (heräsin vasta

[q]KooKie, 16.11.2007 10:06:
--

Sen enempää asiasta selvää ottamatta violet_angel puhui tossa "muista aloista" ja sä puhut "samasta työstä". Eri aloilla ei käsittääkseni kuitenkaan tehdä "samaa työtä" pääosin.
[/q]
Niinkuin kelasinkin:
[q]
violet_angel, No ku en nyt muista... mut kyse on niistä jotka oli saman sopimuksen alla, eli hyväksy sen mitä Tehy ei...

Olipa hankalasti selitetty (heräsin vasta *ding*[/q]

[q]josbe, 16.11.2007 10:03:
---
violet_angel, 16.11.2007 02:55:
Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua.

---

"...mennyt lupaamaan... saman korotuksen... minkä tehy meinaa itselleen puhua"? :D

Kysehän on yksinkertaisesti siitä, että kuntien uuden palkkausjärjestelmän mukaisesti samasta työstä tulee maksaa sama palkka.

Kehottaisin ottamaan asioista vähän paremmin selvää.
[/q]

Kuin myös....

mm. HUS maksaa nykysellään jo joillain osastoilla parempaa palkkaa uusille hoitajille, kuin vanhoille. Joka on mun mielestä ihan perseestä. Mutta jos laissa lukisi että palkkaa on maksettava samasta työstä kaikille saman verran, niin ihmettelempä vaan miksi tosta edes tuolla puhutaan. Tästä aikasemmin tuolla kerroinki, joten en jaksa ihan kaikkea mainita uudesaan...

Ja kuten joku mainitsikin jo, niin puhuin eri asiasta, kuin mitä sinä tarkoitit...

[q]josbe, 16.11.2007 11:00:
---
KooKie, 16.11.2007 10:06:
Sen enempää asiasta selvää ottamatta violet_angel puhui tossa "muista aloista" ja sä puhut "samasta työstä". Eri aloilla ei käsittääkseni kuitenkaan tehdä "samaa työtä" pääosin.

---

No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.
[/q]

Perusteleppa väittees.

Ei kaikkea ole ihan tuolla julkisesti kerrotta. Ja KT tuskin asiaa tulee itse julkisuuteen levittelemäänkään...

Niin ja voisin samantien haluta lukea sen samanpalkkaisuus lain,jos jollain on linkkiä siihe. Voisin sen kanssa sitten kävellä ylihoitajan pakeille

[q]Hila, 16.11.2007 14:02:
"Orjatyölaista" hössöttäjät, pää ulos pensaasta jookos? Alkaa pikkuhiljaa keittää moinen perusteeton kitinä. Joukkoirtisanoutuminen on työtaistelukeino. Kyseinen laki rajoittaa työtaistelua, ettei siitä aiheudu "turhaa", suurempaa vahinkoa kuten kuolemantapauksia.

Eihän prkl asevelvollisuudestakaan hössötetä yhtä paljoa, vaikka se pahimmassa tapauksessa "orjuuttaa" hengenvaarallisesti. Ammatista riippumatta. Eikä siitä makseta 1,3 kertaista palkkaa. Etkä välttämättä pelasta edes kenenkään henkeä
[/q]

Tosta palkasta vielä haluan mainita sen, että ok peruspalkka olisi ton 1,3 kertainen, mutta laissa ei puhuta mitään lisistä, eikä tule edes ylityökorvauksia, koska työtä saa teettää 24/7 minimaalisin lepotauoin. Eli Vuorotyötä tekevälle palkka on on pienempi kuin normaalisti, koska lisiä, eikä ylityökorvauksia tipu...

[q]violet_angel, 16.11.2007 15:05:
Niin ja voisin samantien haluta lukea sen samanpalkkaisuus lain,jos jollain on linkkiä siihe. Voisin sen kanssa sitten kävellä ylihoitajan pakeille
[/q]

http://www.finlex.fi

Ai niin, missä kuvat?

[q]violet_angel, 16.11.2007 15:05:
---
josbe, 16.11.2007 11:00:
---
KooKie, 16.11.2007 10:06:
Sen enempää asiasta selvää ottamatta violet_angel puhui tossa "muista aloista" ja sä puhut "samasta työstä". Eri aloilla ei käsittääkseni kuitenkaan tehdä "samaa työtä" pääosin.

---

No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.

---


Perusteleppa väittees.

Ei kaikkea ole ihan tuolla julkisesti kerrotta. Ja KT tuskin asiaa tulee itse julkisuuteen levittelemäänkään...

Niin ja voisin samantien haluta lukea sen samanpalkkaisuus lain,jos jollain on linkkiä siihe. Voisin sen kanssa sitten kävellä ylihoitajan pakeille
[/q]
No tästä...

[q]
violet_angel, No ku en nyt muista... mut kyse on niistä jotka oli saman sopimuksen alla, eli hyväksy sen mitä Tehy ei...

Olipa hankalasti selitetty (heräsin vasta *ding*[/q]

...voinemme päätellä, että Kookie oli väärässä, kun luuli sinun viittaavan muihin aloihin kuin hoitoalaan, ja minä taasen oikeassa. Eli silloin voit unohtaa tuon:

[q]No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.[/q]

-lauseen. Eikö niin?

[q]josbe, 16.11.2007 15:43:
---
violet_angel, 16.11.2007 15:05:
---
josbe, 16.11.2007 11:00:
---
KooKie, 16.11.2007 10:06:
Sen enempää asiasta selvää ottamatta violet_angel puhui tossa "muista aloista" ja sä puhut "samasta työstä". Eri aloilla ei käsittääkseni kuitenkaan tehdä "samaa työtä" pääosin.

---

No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.

---


Perusteleppa väittees.

Ei kaikkea ole ihan tuolla julkisesti kerrotta. Ja KT tuskin asiaa tulee itse julkisuuteen levittelemäänkään...

Niin ja voisin samantien haluta lukea sen samanpalkkaisuus lain,jos jollain on linkkiä siihe. Voisin sen kanssa sitten kävellä ylihoitajan pakeille

---

No tästä...


---

violet_angel, No ku en nyt muista... mut kyse on niistä jotka oli saman sopimuksen alla, eli hyväksy sen mitä Tehy ei...

Olipa hankalasti selitetty (heräsin vasta
---


...voinemme päätellä, että Kookie oli väärässä, kun luuli sinun viittaavan muihin aloihin kuin hoitoalaan, ja minä taasen oikeassa. Eli silloin voit unohtaa tuon:


---
No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.
---


-lauseen. Eikö niin?
[/q]

Enhän mä mitään luullut. Mä luin, että violet_angel puhui muista aloista, niinkuin puhuikin:

[q]
violet_angel, 16.11.2007 02:55:
Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua.
[/q]

Edit. :DDD Ei helvetti kuinka tylsä päivä, jatkakaa!

[q]Dolce, 16.11.2007 15:48:
Nostais nyt ne palkat saatana!! Ranskasta mallia, siellä ne osaa homman.
[/q]
Paitsi että Ranskassa hoitajat eivät ole sen kummemmin palkattuja kuin Suomessa. Hesarin vertailun mukaan muistaakseni huonommin palkattuja. Ja työtaistelu taasen Ranskaan malliin - niin no, siitä voidaan olla monta mieltä.

[q]KooKie, 16.11.2007 15:55:
Enhän mä mitään luullut. Mä luin, että violet_angel puhui muista aloista, niinkuin puhuikin:
[/q]
Tai paremminkin luit ja sen vuoksi ehkä luulit, että tarkoitti...? *iloinen**pilkkuaviilail*

Edit: Ei hemmetti, ALKOssa on varmaan pian sadan metrin jono!!! --------------------------->

[q]Dolce, 16.11.2007 15:48:
Nostais nyt ne palkat saatana!! Ranskasta mallia, siellä ne osaa homman. Suomessa ollaan sellasia vitun nössöjä. Kunnon mielenosotukset käyntiin, I LOVE REVOLUTION!!!! Päättäjissä vika, vitun pellet! ps. en ole itse hoitaja

Polttopulloja vaan eduskuntatalon ikkunoista, pommeja autoihin, myrkkyä juomiin, kaikki vaan peliin niin kyllä se siitä joo...
[/q]

Samalla periaatteella vois vaikka lähtä lahtaamaan niitä hoitajia, jotka saattavat vaarantaa ihmisten henget! Kannatan! Taistellaan tästä! Kaks, tai miksei kolme ryhmää ja kaikille aseita kouraan! Jes, nyt alkoi vasta menemään mielenkiintoiseksi! Väkivalta ratkaisee kaikki ongelmat (jo hiekkalaatikolta opittu viisaus)!!!!!!

[q]josbe, 16.11.2007 15:58:
---
KooKie, 16.11.2007 15:55:
Enhän mä mitään luullut. Mä luin, että violet_angel puhui muista aloista, niinkuin puhuikin:

---

Tai paremminkin luit ja sen vuoksi ehkä luulit, että tarkoitti...? *iloinen**pilkkuaviilail*
[/q]

Luin violet_angelin kirjoituksen ja luulin hänen puhuvan asioista niiden oikeilla nimillä ja totuudenmukaisesti, ja siksi luin sinun puhuvan eri asioista ja luulin siis sinun puhuvan vääristä asioista, vaikka oikeasti sinä puhuit oikeista asioista ja violet_angel vääristä, mutta sinä ymmärsit nämä oikeat asiat väärien sanojen takana ja minä taas en. Joten luulin väärin. :(

Edit. I FAIL!

[q]josbe, 16.11.2007 15:58:
Edit: Ei hemmetti, ALKOssa on varmaan pian sadan metrin jono!!! --------------------------->
[/q]

"HEI ÄLÄ MEEEEE..." *NUOTTI*

[q]duvin, 16.11.2007 15:41:
---
violet_angel, 16.11.2007 15:05:
Niin ja voisin samantien haluta lukea sen samanpalkkaisuus lain,jos jollain on linkkiä siihe. Voisin sen kanssa sitten kävellä ylihoitajan pakeille

---


http://www.finlex.fi

Ai niin, missä kuvat?
[/q]

Mä oon niin helkutin huono ettimään tuolta mitään...

Mitkä kuvat???

[q]KooKie, 16.11.2007 15:55:
---
josbe, 16.11.2007 15:43:
---
violet_angel, 16.11.2007 15:05:
---
josbe, 16.11.2007 11:00:
---
KooKie, 16.11.2007 10:06:
Sen enempää asiasta selvää ottamatta violet_angel puhui tossa "muista aloista" ja sä puhut "samasta työstä". Eri aloilla ei käsittääkseni kuitenkaan tehdä "samaa työtä" pääosin.

---

No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.

---


Perusteleppa väittees.

Ei kaikkea ole ihan tuolla julkisesti kerrotta. Ja KT tuskin asiaa tulee itse julkisuuteen levittelemäänkään...

Niin ja voisin samantien haluta lukea sen samanpalkkaisuus lain,jos jollain on linkkiä siihe. Voisin sen kanssa sitten kävellä ylihoitajan pakeille

---

No tästä...


---

violet_angel, No ku en nyt muista... mut kyse on niistä jotka oli saman sopimuksen alla, eli hyväksy sen mitä Tehy ei...

Olipa hankalasti selitetty (heräsin vasta
---


...voinemme päätellä, että Kookie oli väärässä, kun luuli sinun viittaavan muihin aloihin kuin hoitoalaan, ja minä taasen oikeassa. Eli silloin voit unohtaa tuon:


---
No siinä tapauksessa violet_angel puhuisi vielä enemmän potaskaa.
---


-lauseen. Eikö niin?

---


Enhän mä mitään luullut. Mä luin, että violet_angel puhui muista aloista, niinkuin puhuikin:


---

violet_angel, 16.11.2007 02:55:
Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua.

---


Edit. :DDD Ei helvetti kuinka tylsä päivä, jatkakaa!
[/q]

Mä tipuin jo kärryiltä

[q]KooKie, 16.11.2007 16:02:
---
josbe, 16.11.2007 15:58:
---
KooKie, 16.11.2007 15:55:
Enhän mä mitään luullut. Mä luin, että violet_angel puhui muista aloista, niinkuin puhuikin:

---

Tai paremminkin luit ja sen vuoksi ehkä luulit, että tarkoitti...? *iloinen**pilkkuaviilail*

---


Luin violet_angelin kirjoituksen ja luulin hänen puhuvan asioista niiden oikeilla nimillä ja totuudenmukaisesti, ja siksi luin sinun puhuvan eri asioista ja luulin siis sinun puhuvan vääristä asioista, vaikka oikeasti sinä puhuit oikeista asioista ja violet_angel vääristä, mutta sinä ymmärsit nämä oikeat asiat väärien sanojen takana ja minä taas en. Joten luulin väärin. :(

Edit. I FAIL!
[/q]

Mistäköhän vääristä asioista mä oon puhunu???

Kaiken mitä olen kirjoittanut olen kuullut / lukenut luetettavalta taholta. Mitään omasta päästä keksittyä en ole kirjoittanut. Niin tietysti omat mielipiteet on sitten omia mielipiteitä, niitä ei tule sekoittaa faktaan.

Jos tarkoitat tota Kuntatyönantajan lupausta, niin se on aika tuore tieto, ja sen olen kuullut suoraan ihmisiltä jotka ovat itse neuvottelupöydän ympärillä. Ja se, että KTA ei ole tullut yhtään Theyn vaatimuksia vastaan, vahvistaa tuota tietoa. Eihän se voi tulla, muuten sen pitäisi lunastaa lupauksensa, ja se onko siihen varaa on taas ihan eri juttu. KTA:n on siis toisinsanoen pakko päästää työtaistelu realisoitumaan, jotta se pääsee pälkähästä, jos pääsee...

En sitten tiedä onko lupauksesta jotain mustaa paperille, vai mitä, mutta tällainen asia minulle kerrottiin totena, eikä minulla ole tosta asiasta mitään syytä lähteä valehtelemaan. Jos asia ei pidä paikkansa, niin sittenminuakin on huiputettu.

[q]josbe, 16.11.2007 15:58:

Edit: Ei hemmetti, ALKOssa on varmaan pian sadan metrin jono!!! --------------------------->
[/q]
Siel on jo. Ollu lounaasta asti.

[q]violet_angel, 16.11.2007 16:20:
Mä tipuin jo kärryiltä
[/q]


[q]Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua.[/q]

Puhuttiin vain tosta, koska mun ymmärtääkseni boldattu lause tarkoittaa, että kuntatyönantaja antais esim. myös opettajille (sun muille kunnalla työskenteleville) samat korotukset, kuin sairaanhoitajille.

Plus kaiken lisäksi on vaan kiva vääntää!

[q]KooKie, 16.11.2007 16:26:
---
violet_angel, 16.11.2007 16:20:
Mä tipuin jo kärryiltä

---


---
Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua.
---


Puhuttiin vain tosta, koska mun ymmärtääkseni boldattu lause tarkoittaa, että kuntatyönantaja antais esim. myös opettajille (sun muille kunnalla työskenteleville) samat korotukset, kuin sairaanhoitajille.

Plus kaiken lisäksi on vaan kiva vääntää!
[/q]

No niin se tarkottaakin... Ja totta, on kiva vääntää

Kirjotelin tohon ylemmäs vähän lisää asiasta...

[q]Lil' Miss, 16.11.2007 17:32:
---
violet_angel, 16.11.2007 16:21:
Mistäköhän vääristä asioista mä oon puhunu???

Kaiken mitä olen kirjoittanut olen kuullut / lukenut luetettavalta taholta. Mitään omasta päästä keksittyä en ole kirjoittanut. Niin tietysti omat mielipiteet on sitten omia mielipiteitä, niitä ei tule sekoittaa faktaan.

Jos tarkoitat tota Kuntatyönantajan lupausta, niin se on aika tuore tieto, ja sen olen kuullut suoraan ihmisiltä jotka ovat itse neuvottelupöydän ympärillä. Ja se, että KTA ei ole tullut yhtään Theyn vaatimuksia vastaan, vahvistaa tuota tietoa. Eihän se voi tulla, muuten sen pitäisi lunastaa lupauksensa, ja se onko siihen varaa on taas ihan eri juttu. KTA:n on siis toisinsanoen pakko päästää työtaistelu realisoitumaan, jotta se pääsee pälkähästä, jos pääsee...

En sitten tiedä onko lupauksesta jotain mustaa paperille, vai mitä, mutta tällainen asia minulle kerrottiin totena, eikä minulla ole tosta asiasta mitään syytä lähteä valehtelemaan. Jos asia ei pidä paikkansa, niin sittenminuakin on huiputettu.

---


Niin onko Kuntatyönantaja luvannut muille koulutetuille naisvaltaisille aloille tuon 24 %? Jos ei niin asiassa ei pitäisi olla mitään uutta, ihmeellistä ja merkittävää kun koko ajan on ollut kyse muistakin koulutetuista naisvaltaisista aloista kuin vain hoitoalasta. Jos, niin onko kyse ollut 2,5 vuoden sopimuskaudesta vai pidemmästä?

Vai menikö sittenkin senat sakaisin tai asiat?
[/q]

Ei jaksais toistaa itseään...

Mutta eihän KTJ oo nytkään luvannu Tehylle mitään muita korotuksia kuin muillekaan... Tehy niitä vaatii, mutta KTJ ei ole tullut vastaan... Mutta se on ennen taistelun alkua luvannut antaa muille saman kuin Tehyllekin, ellei korotus tule pitkän lakon ansiosta... Sillon KTJ ei edes tiennyt tehyn vaatimuksista mitään...

O