Millä lasket? +keskustelua laskettelusta
Miksi ihmeessä pulkan perässä on tuollainen hymiö? Pulkkailuhan on mahtavaa!
[q]larzizi, 5.2.2007 11:28:
Miksi ihmeessä pulkan perässä on tuollainen hymiö? Pulkkailuhan on mahtavaa!
[/q]
Pulkkailu on just parasta! Ekan ja vikan kerran laskin Vuokatissa suksilla, suoraan Kajaanin keskussairaalaan molemmista polvista ristisiteet venähtäneinä. Se riitti mulle.
En kutsuisi pulkkailua ihan "lasketteluks"
Voihan sitä laskee vaikka luikuria
Aikoinaan ennen inttiä tuli laskettua laudalla.. Burtonin 6.2 Air pehmeillä siteillä..
Sitten tuli armeija, ah niin runsaat päivärahat, niin piti myydä lauta tupakaverille kun ei sitä tullut paljoa käytettyä.. Mieli on tehnyt ostaa uusi lauta joskus taas..
Lukiolaisena ensimmäisen kerran askettelin Ranskassa (en muista missä). Olihan se kokemus, kun ei ollut ennen lasketellut. Tottakai ekana päivänä hajotin polveni mut jatkoin seuraavana päivänä siteet polvessa. Viikon verran lasketeltiin siellä ja viidentenä päivänä alkoi jo sujumaan. Ihan siistiä oli tulla 3000 metristä alas ja pysähtyä välillä kaakaolle johonkin vuoristokahvilaan. Mut en kuitenkaan niin paljon tykänny hommasta et jatkaisin sitä, enkä sit oo sen koommiin lasketellutkaan.
Laudalla tullu sählättyä muistaakseni vuodesta 1993. Serenassa kausikortin kanssa meni aika monta vuotta, joissain superepävirallisissa kisoissakin tuli ravattua. Lumilautaseura Air:in poikia...
Viimeiset viis vuotta ollu aika hiljaisia. Pari kertaa vuodessa tulee näytettyä teineille miten lasketaan (looking like a complete tool).
Nytkin viikolla 11 kohteena Levi. *hehkuttel*
-89 aloitin lautailun, sitä ennen vuosi suksilla. Aika vähän tulee nykyään laskettua, kun ei näistä etelän mäistä saa mitään irti, eikä ole varaa reissata isommille mäille.
STIGA!
on mulla laskettelusukset ja lumilautakin mutta niillä ei oo tullu laskettua yli kymmeneen vuoteen.
silloin harvoin kun pääsen laskee niin salomon suksilla. en muista tarkasti mitkä ovat, mutta jotkin X...free...8.0 tai sinnepäin ja hyvät solkimonot.
sama vaivaa kun phearia että mäet ei kiinnosta vaan pitää päästä vuorille.
saattas sitä ehkä jaksaa viikoksi ylläkselle lähteä kumminkin.
Alotin suksilla joskus ihan pienenä ja kuudennella luokalla vaihto lautaan eikä sen jälkeen ole paljon suksilla tehnyt mieli laskea.. Eli laudalla on tullu laskettua about 8-9v.
Calpiksessa tulee täl hetkellä pääosin laskettua vaikka ei se hyvä mesta ole, mutta kun on siellä töissä niin saa ilmaseks vetää, muutoin vähän turhan kalliiks tulis laskea..!
Suomen paikoista Levi on mun ehdoton suosikki*iloinen*
Kanadasta ostettu Combinen lauta, Burtonin siteet ja kenkät..
Headin suksilla, tosin ne on niitä ekoja carvereita, eli vähän liian pitkät ja kapeat rinteisiin. Ekan kerran ollut rinteessä joskus 3-vuotiaana, mutta ihan tauotta ei ole tullut vuosien mittaan lasketeltua. Puuteri on ihanaa, varsinkin koskemattomana Rinteiden ulkopuolella on k i v a a, mutta liian kauas ei viitsi mennä ennen kuin siihen on riittävät varusteet, osaaminen ja oikea porukka.
Etelä-Suomessa on vähän kurja laskea, ja oikestaan jos pidemmälle lähtee niin mieluummin Alpeille kuin Lappiin. On vaan niin mahtavaa laskea jostain neljästä tonnista alas kylään, auringonpaisteessa ja upeissa maisemissa.
Pitää päivittää varusteet ja lähteä ens vuonna taas jonnekin fiilistelemään
lumilauta burton shaun white 152 ja söpöt vaaleanpunaiset burtonin stiletot (nämä joulupukki toi ja päätti nähtävästi olla kovinkin vitsikäs, sillä vaaleanpunainenhan on just mun juttu *pepsodent*). viime vuonna pääsin mäkeen kerran ja se kismittää niin paljon. varsinkin kun sitä edeltävät vuodet tuli miltei joka päivä kulutettua mäessä tänäkin vuonna on tullut vasta kerran käytyä pääosin syynä kyllä on ollut sääolot. juuri tuli vielä uudet pöksytkin ostettua. vanhojen kanssa oli pannutettu niin paljon, ettei enää vesi pysynyt ulkona. ne oli kyllä hyvät housut. uudet kengät pitäisi myös ostaa. sen verran löystyneet nuo vanhat, että miltei joka laskun jälkeen pitää olla kiristämässä.
muistan pikkusena miulla oli neonvihreät laskettelusukset en kyllä kuollaksenikaan muista minkä merkkiset, mutta niissä oli liiloja kissoja joilla oli pinkit monot jalassa. aij, että ne oli khuulit. miltein nukuin niiden vieressä kun ne joulupukki silloin eräs joulu toi. valitettavasti siskojeni kasvettua he perivät nuo kyseiset ja vähänkös se kismitti.
laskeminen *sydän* lovin' it.
[q]Snaggo, 5.2.2007 00:20:
Ovatko lumilautailijat röyhkeitä rinteessä?Keskustelu tervetullutta.
[/q]
miun kokemuksen mukaan ne röyhkeimmät rinteessä on kyllä lautailijoita, mutta yleensä ne on semmosia ehkä ylä-asteikäsiä pojannulikoita tai joskus tyttöjäkin, jotka kuvittelee olevansa niin huippuja ja sen takia ovat mukamas etuoikeutettuja etuilemaan tai sitten kuulee: "mul on kausari!" joo mitäs se siihen vaikuttaa mäkin oon lippunu maksanut. tai sitten toinen huvittava laini on "mä laskin täällä jo viime vuonnaki! toi hissipoika tuntee mut!" niin siis minähän sitten en täällä viime vuonna ollut? kaikki tuoko antaa noille myös etuoikeuden runnoa toisten sukset/laudat naarmuille laskemalla ja jonossa liikkumalla niiden päälle. okei vahinko on aina vahinko, mutta kyllä sellaset sieltä erottaa.
toinen mikä myös ärsyttää. on ehkä yleisempää pienissä hiihtokeskuksissa joissa sitä leveyttä mäessä ei ole paljoa. niin sitten löytyy aina näitä henkilöitä useimmiten kyllä lumilautailijoita jotka majottautuvat sinne mäkeen niin, että siitä ehkä juuri ja juuri pääsee ohitse. tai sitten he istuvat juuri jonkun nyppylän takana asettaen näin pääosin itsensä vaaraan sillä kun ei sieltä sitä leiriä näe niin on se sitten kiva kun sieltä joku laskee selkään. niin ja kenen vika? ylhäältä tulijahan tunnetusti on väistämisvelvollinen. kyllä tiiän, että jos kaatuu niin ottaa päähän ja itsekin saatan jäädä hakkaamaan nyrkkiä mäkeen varsinkin jos lasku muuten olisi ollut l-o-i-s-t-a-v-a ja sitten sattuu pannuttamaan, mutta tarviiko niiden kymmenen kaverinkin siihen vielä jäädä?
/whine off.
[q]Ronie, 5.2.2007 11:09:
Burton custom 167
[/q]
Karseen pitkä lauta, vaik et mikään tappi kummiskaan ole...*ding**hymy*
Meikä jumputtaa menee Ride:lla 155 ja kellarissa varana Burton & Scott..
[q]N.Geselle, 5.2.2007 14:46:
Karseen pitkä lauta, vaik et mikään tappi kummiskaan ole...*ding**hymy*[/q]
Ei mun mielestä lainkaan, mua tasan 20cm lyhyempi. Diggaan laskea kovaa ja siihen toi on oikein mainio. Streetissä hengaaminen jää muille.
laudalla laskenut pari talvea. nyt on parin vuoden tauko ollut, kaksi vuotta sittenkin tuli laskettua vain muutama rinne. harmittaa, mieli tekisi laudan päälle mutta tällä hetkellä siinä ei ole edes siteitä ja kengätkin tartteis.*uuh*
Hiihdonopettaja oon ollu nyt 16 vuotta. Alla on jotkut elanin carverit ja monoina rossignolin race 2. Onhan se vähän, ku puukenkä, mut mun jalkaan just hyvä.
Lökikset, eli lökäpöksyt aka lumilautailijat vois mennä sieltä rinteestä veke hengailemaan vaikka sinne Itiksen Cittarille. Kauheita kasoja teinejä keskellä rinnettä ja kaljaa kuluu + kiroilu kuuluu alahissille asti. Onhan siellä joukossa muutama fiksukin ja kaikki "kovilla" laskevat tuntuvat oleva jopa ihan mukavaakin porukkaa. Tosin heillä nyt on yleensä sitä ikääkin jo kertyneenä se reilusti yli 20v.
(Provo Villelle.) ;)
Elikkäs, onko klubbarissa laskettelijoita? millä laskette mäkeä? Mitä laskettelukeskuksia suosittelette?Onko PK-seudun lähellä siedettäviä keskuksia? Ovatko lumilautailijat röyhkeitä rinteessä?Keskustelu tervetullutta.
Itse vedän laudalla, en tosin pariin vuoteen ole päässyt mäkeen ja hinku sen kun kasvaa taas mennä rinteeseen*hymy*. Ikinä en kyllä oppinut tekemään mitään hurjia temppuja, harjoitella pitäis... Nyt toi lauta vain seisoo nurkassa pölyttymässä.