Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]nuance, 9.9.2007 14:44:
300

[kateellisen panettelua]
[/q]

Sua vaan vituttaa, koska siin on kunnon MIEHIÄ. (Pienehköllä retusoinnilla...) :DD

Minun Afrikkani. Elokuva perustuu Karen Blixenin omaelämäkerralliseen kirjaan. Kirjan lukeneena mun on sanottava jälleen "pettyneeni" tarinan visualisointiin. Kyllä se omassa päässä aina parhaimmalta näyttää. Kirjat. *sydän*

GRAND TORINO
(2008)
*tähti**tähti**tähti**tähti*

Clintin väkevimpiä tulkintoja ohjauksen sekä pääroolin osalta. Elämänmakuinen draama, josta on vaikea olla humaltumatta.

TRAILER

IMDb

[q]Epailija, 1.12.2008 10:42:
---
Samu*, 1.12.2008 10:32:
Wall-E
Tuossa viime viikon loppupuolella frendien kera. Ehkä liian hehkutettu omaan makuun, minusta Pixar Studioiden paras leffa yhä on hellyyttävä Cars :)
---


Sä annat vain autointoilijana sille aihevalinnasta irtopisteitä. =P
[/q]

Hehe, onhan siinä sitäkin mutta IMO Carsissa kerrotaan hienosti kuinka tylsät Interstatet näivettivät pikkukaupungit ja sellaisen tietyn romanttisen matkailun halki mantereen. Jos on perehtynyt tuolta osin Amerikan historiaan niin ko. lefusta saa todella paljon irti :)

Vähän samaa tapahtuu täällä Suomessa nyt kun tuo Hki-Tku -moottoritie avataan.. Kaikki legendaariset taukopaikat (mm. Ykköspesä http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/39603-legendaarinen-taukopaikka-sulkee-ovensa), ohituskaistat ja vaikka mitkä muut, jää ensiksi unholaan ja sitten historiaan..

Jules et Jim (1962)
*tähti**tähti**tähti**tähti*

50 vuotta sitten elokuva joka sijoittuu aikaan 30-50 vuotta ennen sitä, mutta voisi hyvin tapahtua tänäpäivänä, vuosisata myöhemmin. Ohjaaja sanoi sitä "hymniksi elämälle" ja se kertoo rakkaudesta, polyamorisesta kolmisuhteesta kahden parhaan kaveruksen ja näiden elämään tulevan naisen välillä, niistä perustunteista mitä esiintyy ihmissuhteissa, oli ne sitten yhteiskunnan normeihin rajoittuneita tai ei.

[q]thomas, 30.12.2006 23:47:

katoha sie RING II :)
[/q]

Kävin teatterissa katsomassa sen pikkuveikan kanssa. Tekstasin (onneksi ylimmän rivin nurkassa) koko elokuvan ajan, tai hautasin kasvoni pikkuveikan hartioihin. :D Mä olen pelkuri.

[q]Illustrator, 31.12.2006 01:20:
---
KooKie, 30.12.2006 23:23:

TEH RING!

---
Date movie of the year! *sydän*

[/q]

No on se kyllä aika satavarma kikka saada tytöt liki heti ensitreffeillä. :DDDD

[q]Liisulin, 7.1.2007 22:41:

Olisko kellään mitään vinkkiä hyvään kauhuleffaan?
[/q]

"Taideleffa" tai ei, mutta mä pidän The Othersista hyvin paljon. Utuinen tunnelma ja muutama säikytyskoukku ovat aika peruskamaa, mutta yllättävä loppu saa mut pitämään tätä yhtenä parhaista elokuvista. Tätä elokuvaa ei vain kerran katsomisen jälkeen voi enää pitää "kauhuleffana" imho.

Leijonakuningas

Kyllä se toimii, edelleen! Nykyään (ja pikku hiprakassa) tosin elokuvassa pistävät silmään ihan muut elementit kuin ennen. Elokuvan äänimaailma toimii todella hyvin ja sai kääliöt laulamaan mukana. Tässä on fiilistä, jota ei nykyanimaatioista löydy.

Lumikki
Mä en voi sanoa kuin :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD. Onko kukaan katsonut tätä pätkää viimeiseen kymmeneen-viiteentoista vuoteen? Todella hyvä tekninen esitys ajatellen elokuvan olevan 1930-luvun peruja, mutta kyllä siitä kännissä löytää perverssiä huumoria vähän liikaakin. Tosin mistä sitä ei löytäisi kännissä?

Nää Disneyn klassiset piirroselokuvat pitäisi kyllä saada katsottua kaikki uudestaan. Onhan ne ihan eri tasoa, kuin nykyanimaatiot, jotka ovat imho pikemminkin nuorille ja aikuisille, kuin lapsille suunnattuja.

[q]Epailija, 22.1.2007 13:19:
---
KooKie, 22.1.2007 12:28:

Edit. Jaadijaadiläpälässynblaablaa! Miksi h*lvetissä mä kirjoitin uudestaan lähes kaiken, mitä sä just kirjoitit? :D
---


Koska sä olet nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. ;)
[/q]

Niin no mähän olen nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. [size=1]:D[/size]

[q]Apo, 22.1.2007 15:58:

Mutta, pitäneepä leffan innoittamana joskus selvittää että kummalle puolelle oma elämä menee, tragedian vai komedian :)
[/q]

Mun elämä on ehdottomasti sellainen huonoa huumoria sisältävä komedia kuin American Pie, missä on kaveriläppiä, (epä)romantiikkaa ja perhesuhteita omalla typeryydellä höystettynä. :D

[q]Apo, 22.1.2007 17:02:

Riippuen näkökulmasta American Pie taitaa mennä tragedian puolelle

Oma elämä taitaa mennä johonki kuivan englantilaisen huumorin puolelle, mitään erityistä leffaa ei kyllä tuu nyt mieleen. Oishan se kyllä kiva jos elämä ois jotain bondi-tyylistä seikkailua, mutta toisaalta pitää olla tyytyväinen ettei oo joutunut mihinkään Pulmuset-elämään
[/q]

Tai vaikkapa Kellopeliappelsiini -muailmaaan. :D

Mä oon tyytyväinen omaan draama/komedia/tragedia/[size=1]adult (:D)[/size] -elämääni, mutta tietty sellainen action olisi mielikuvana kivaa. Joskus pikkutyttönä halusi elämäänsä fantasiaa, nykyään mun elämä on tarpeeksi mieletöntä ilmankin. ;D

Ei nyt ihan viimeisenä katsotuksi mene, mutta elokuvissa käytiin katsomassa tuo paljon hehkutettu:

Night at The Museum

Elokuva oli ennakkoasetelmiltaan aika namu kaltaiselleni persolle pikkuipanalle. Mä olen pitkään hehkuttanut Ben Stillerin ja Owen Wilsonin yhteistyön tuloksien olevan lähes järestään "nauruhermooni" osuvia. Elokuva myös summaa joitakin historiallisia elementtejä ihan korrektisti.

Tarinahan menee jotakuinkin kliseisesti niin, että Stiller on elämäntapaluuserihaihattelija, joka joutuu hankkimaan hanttihomman säilyttääkseen poikansa rakkauden ja ihailun kohteen aseman, jonka ex-vaimon uusi mikälievakuutusasiakirjamiespörssimeklariwallstreethai uhkaa viedä. Tylsä työ museon yövartijana muuttuu radikaalisti kiinnostavammaksi, kun

kliseinen sanonta "Joissakin museoissa historia herää henkiin" tosiasiassa toteutuukin.

Owen Wilsonin huumori tosiaan toimii elokuvassa ja Steve Coogan toimii loistavasti Wilsonin vastaparina, mutta näiden herrojen osuus jää pieneksi. Muuten elokuvassa on vähän liikaa ja samalla vähän liian vähän kaikkea omaan makuuni: erikoistehosteita on liikaa, eivätkä ne ehdottomasti toimi; henkilöhahmoja on liikaa, eivätkä ne jaksa aina huvittaa; historialliseen aiheeseen syventyminen on liian heppoista minulle ja luultavasti liikaa jollekin, jota ei voisi vähempää kiinnostaa... Ricky Gervaisin rooliin verbaaliikaltaan ontuvana museonjohtajana olisi voinut tarttua lähemminkin - sen kaltainen huumori elokuvassa oli mielestäni suhteellisen uutta ja se toimi!

Kokonaisuudessahan elokuva on "höttöä" ja sellaiseksi se on varmasti tarkoitettukin. Elokuvan kohdeyleisö on selvästi siinä 10-vuoden vähemmän kriittisellä puolella, joten jopa voin sanoa olevani liian vanha.

[q]vaavu, 5.3.2007 17:34:
The New World (linkki imdb.com)

[--]
Miinukset: päähenkilöiden merkitsevällä äänellä höngityt maailmaa syleilevät monologit kuvamateriaalin päälle
[/q]

Allekirjoitan edellämainitun täysin - sillä erotuksella, että nukahdin abaut puolen tunnin paikkeilla. Ilmeisesti elokuvan pääpointti tuli kuitenkin kirkkaasti esille jo siinä lyhyessä ajassa.

[q]PuuhaOsku, 5.5.2007 09:11:
The Beach
[/q]

Aivan mahtava leffa muuten. Saa ajatukset karkaamaan kauas valkeille hietikoille ja trooppisten palmujen alle ja toisaalta syvälle omaan sielunmaailmaansa ja ihmisten välisten (valta)suhteiden pohdintaan.

Leonardo DiCaprio roxor soxor, vaikka mä taisin sitä elokuvan ilmestymishetkellä vielä teini-idolina pitääkin. Teini-idoli tarkoittaen siis ammattitaidotonta, hyvännäköistä näyttelijää.

Nykyään DiCaprio on yksi mun lempinäyttelijöistä (ihan muiden meriittien takia, kuin silloin joskus mun pitäessä sen julisteita seinälläni) ja vähintäänkin mielenkiintoisen elokuvan tae! Niin ne ajat muuttuvat ja ihmiset kypsyvät - näin on varmasti käynyt sekä DiCaprion roolivalinnoille, että mun elokuvamaulleni.

[q]Karski, 13.3.2007 14:28:
[--]Frank millerin 300 -[--]
[--]Thermopylain taistelu [--]
[/q]

Puhuttiin tosta leffasta ja kerroin sitten tosta Thermopylain taistelusta ja miten siinä kävi. Takaisin tuli kommentti "No kiva, kiitti kun pilasit mun elokuvaelämyksen kertomalla, miten se loppuu." Vähän sama efekti, kuin seuraavassa: http://www.ircquotes.net/?32975. :D

[q]Janisa, 19.3.2007 04:08:
300
[/q]

Kommenttia kehiin! Täällä odotetaan tota leffaa kieli pitkällä ensi-iltaan!

[q]Janisa, 21.3.2007 15:12:


Ma itseasiassa kommentoin jo Zennille jossain toisessa luukussa, mutta suosittelen kylla taman tsekkaamista ja ehdottomasti teatterissa. En jaksa uskoa etta kotitollot antaa talle leffalle oikeutta.

Kiehtovalla tavalla hyva elokuva, joskin paljon taisteluja, katkenneita paita seka raakuutta.
Leffassa oli muutamia kohtia, jotka mielestani olivat yliampuvia stunttikohtauksia, mutta muuten pidin.

Itse henk.kohtaisesti diggasin elokuvan varimaailmasta -se oli jotenkin niin karu, mutta samalla puhutteleva.

Pitkasta aikaa kolahti.
[/q]

Nice! Kuulostaa juuri siltä, mitä olisin odottanutkin. :)

transformers. Oli muutes aika yllättävän hyvä pätkä!

On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?

Geena Davis.

O