Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]gluester, 19.8.2007 22:47:
---
ezzy, 18.8.2007 10:58:
HOT FUZZ!! Parhautta <3

Jos pitää tosta, niin pitää katsoa Shaun of the Dead, samojen jannujen leffa.

---


Hot Fuzz oli kyl tosi hauska! Shaun of Dead oli myös hauska, mutta meni ajoittain
vähän överiksi... Mut aivokuoleelle ololle sopivan aivokuollutta meininkiä :D
[/q]
shaun of the deadissa on se legendaarinen vinyylikohtaus :)

donnie brasco

oli aika hyvä pätkä

Lost Highway
parhaita leffoja mitä olen
nähnyt.

death wish 1 ja 2. loistoleffoja :D
viel olis osat 3, 4 ja 5 tsiikaamatta.

Nicolas Winding Refn: DRIVE

Jos olisin ilkeä, niin sanoisin, että tässä elokuvassa oli näitä hidastettuja otoksia ja pääparin pitkiä, puhumattomia, hymynkareisia katsekontakteja niin paljon kuin oli pelkästään sen takia, ettei juonikyhäelmässä olisi muuten riittänyt aineksia kuin lyhytelokuvaan, mutta koska en ole ilkeä, niin ihastelen, että olipa Drive-nimiseen elokuvaan - jolta siis odottaisi vauhtia ja ryskettä - uskallettu ladata raukea ja seesteinen tunnelma.

Karu totuus kuitenkin on, että keskeiseen ryöstökohtaukseen asti elokuvasta henkineet omaleimainen tunnelma ja ohjauksellinen tatsi vajosivat sen jälkeen sekä tarinatasolla että esteettisesti tuiki mitättömälle Miami Vicen mille-lie-seitsemännen tuotantokauden tasolle - äkkinäisesti kuin pyssyllä ampuen. Kostetaan ja tapetaan, mitkä ovat maailman mielenkiinnottomimmat tavat kirjoittaa henkilöt ulos tarinasta ja tarina loppuun. (Tai henkiin jääneet toisto-osaan.) Tämä on hirvittävä harmi, koska Driven ensimmäinen puolisko on juuri sellaista elokuvaa, josta joku kirjoitti jossain (Hesarissa?) että tätä leffaa tullaan pilkkomaan elokuvakouluissa osiin ja analysoimaan hartaasti. Itse heitän tästä alkupuoliskon upeudesta esimerksi kohtauksen, jossa mies näkee naisen(sa) lapsineen supermarketissa ja vetäytyy ujosti piiloon - siis ronsmo ryönäri ja kaamea peto(maani), ujosti! Siinä kohtauksessa on jokaisen marketin hyllyllä nököttävän pesuainepurkin värikin mietitty tarkkaan.

Ryan Goslingin ja Carey Mulliganin näyttelemä kiinnostuspari (ei siis lemmenpari) korostuu "hyviksiksi" vähintään vähäpuheisuudellaan turpaansa louskuttaviin pahiksiin verrattuna, joita tyypittävät Albert Brooks ja Ron Perlman. Nuoremmat näyttelijät Gosling ja Mulligan erotttuvat edukseen muutenkin, sillä heidän on rooleissaan panostettava paljon kasvonäyttelemiseen, jossa he myös onnistuvat.

Katsottuani Driven keskustelin katsomiskumppanini kanssa elokuvan visuaalisesta ilmeestä, ja olimme yhtä mieltä siitä, että se oli omanlaisensa. Jotenkin minua jäi kuitenkin hämäämään, että puhuin vastoin parempaa tietoani, siis että olisin joskus nähnyt vastaavalla tavalla rytmitetyn ja kuvitetun elokuvan, joka vieläpä kertoi saman tarinan samalla tavalla. Äskettäin hoksasin, että se elokuva oli David Cronenbergin History of Violence.

Shrek Forever After

Aivan loistava, Puss oli awwwwwww

Mitä saadaan, kun yhdistetään Bayn täysin tyhjänpäiväiset ja Emmerichin kuolettavan turhauttavat elokuvat? No Expendables tietenkin!

Tiesin kyseessä olevan vitsi, mutta harvemmin vitsistäkään jää noin paha maku suuhun. En suosittele edes uteliaisuudesta tuhlaamaan tuolle sonnalle aikaa :D

Triage (2009)

http://www.imdb.com/title/tt1217070/

12 Rounds
Yllättävän ok Renny Harlin-leffa ja John Cena on jo miltei uus McLane tän ja The Marinen jälkeen :D

In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale
http://www.imdb.com/title/tt0460780/
noniin Uwe Boll o paska :D pelisarja mihin perustuu on puhdasta kultaa ja tarinan kirjottajakin näköjään ollu taylorin perhettä ollu mukana kirjottamassa että olis voinu toivoa että leffakin ois kultaa.. näyttelijät on ihan ok mutta ohjaaja uskomaton PASKA :D pelit suosittelen pelaan ja kohta tulee 3 osa YAY :)


---
Skyline oli kyllä aika makee ja toivottavasti jatkoa seuraa :P
---

Olet varmaan galaksin ensimmäinen joka on kehunut tätä...

IMDB 4.6 / 10
Rotten Tomatoes 14%

"A movie with this many quality special effects shouldn't ever be as genuinely boring as this."
"Stands alongside THE LAST AIRBENDER as one of the worst films of the year."
"A weak science fiction film that doesn't know how to end so it just stops."
"If aliens ever invade Earth, it will be to stop us from making another movie as bad as Skyline."


Ei pahemmin kiinnosta mitä muut on mieltä, itse pidin. Normi aivot-off-viihdettä.
The last Airbenderistä pidin myös.
En lue arvosteluita kuin joskus täältä ja fesen flixster app:sta tulee kaverien kommentteja luettua :)

Skyline oli kyllä aika makee ja toivottavasti jatkoa seuraa :P

Olet varmaan galaksin ensimmäinen joka on kehunut tätä...

IMDB 4.6 / 10
Rotten Tomatoes 14%

"A movie with this many quality special effects shouldn't ever be as genuinely boring as this."
"Stands alongside THE LAST AIRBENDER as one of the worst films of the year."
"A weak science fiction film that doesn't know how to end so it just stops."
"If aliens ever invade Earth, it will be to stop us from making another movie as bad as Skyline."

The Town

Pitkästä aikaa kunnon pankkiryöstö-leffa. HEATin jälkeen ei tälläistä mielestäni ole tullut, eli jo oli aikakin. Pidin todella paljon. Konetuliaseita, takaa-ajoja: <3

*tähti**tähti**tähti**tähti*

Tosta traileri.



Takers oli kyllä näistä se enemmän omaan makuun istuva pankkikeikkaleffa.

Friday The 13th part 8 Jason Takes Manhattan

Toistaa samaa kaavaa minkä ehtii, ei tarjoa mitään uutta, mutta ihan jees aivot naulaan leffa

slummien miljonääri (vihdoinkin, puoli vuotta pitänyt katsoa)

viis tähteä täältä!
piti todella hyvin otteessaan vaikka olin tosi väsynyt kun aloin sitä katsomaan.

Musta Dahlia (The Black Dahlia)

Odotukset olivat jokseenkin korkealla tämän elokuvan suhteen. Mielikuvissa pyöri Lucky Number Slevinin ja Sin Cityn tyyppinen kierolla huumorilla ja maailmankuvalla varustettu elokuva. Mielleyhtymä ei johtunut vähiten siitä, että Josh Hartnett komeilee kaikissa näistä pätkistä, mutta kasvona hän ei suinkaan varasta showta nimiinsä yhdessäkään näistä elokuvista. Poika vain sopii tällaisiin osiin helvetin hyvin.

Musta Dahlia on James Ellroyn osittain tositapahtumiin perustuva romaani, josta Brian De Palma (myös aivan upean Scarfacen ohjaaja) ohjasi elokuvan. Koska en itse pidä dekkarikirjallisuudesta, en usko menettäneeni paljoakaan katsomalla elokuvan ennen kirjan lukemista. Uskon De Palman visioon, koska se oli kaikessa rosoisuudessaan todella kaunis.

Nykytrendin mukaan elokuva on vanhoillisesti kuvattu. Nykytrendiin sopii myös elokuvan juonikuvio, joka ei suinkaan aliarvioi katsojaa, vaan pikemminkin haastaa katsojan muistin ja oman kyvyn yhdistellä asioita - olematta kuitenkaan ennalta-arvattavan mustavalkoinen.

Itseasiassa tällainen kerronta alkaa olemaan jo suhteellisen epäoriginelli ja "nähty" juttu. Nykyään tuntuu, että elokuvat kisailevat siinä, mikä on yllättävin (=vaikeiten seurattava), psykedeelisin (=kieroimmat kuvakulmat, värimaailmat ja muu visuaalinen olemus) ja jopa brutaalein (=eniten silmitöntä väkivaltaa) filmi. Otetaanpa esimerkiksi vaikka Pulp Fiction, Kill Bill, Sin City, Musta Dahlia ja Vaaralliset kuviot. Tosin näillä elokuvilla on yksi yhteinen tekijä lisää: Ne kuuluvat kaikki omiin suosikkeihini.

Mustassa Dahliassa Scarlett Johansson on tapansa mukaan syötävän suloinen. Yllättävää oli Hilary Swankin ihastuttava roolisuoritus nymfomaanina ja ehdottomasti itseäni eniten koskettanut tulkinta oli Fiona Shawn rooli täysin tärähtäneenä seurapiirirouvana. Siinä oli sitä jotain. Ylipäätänsä mulla ei ole mitään negatiivista sanottavana elokuvan näyttelijäsuorituksista: Hartnettin ja Eckhartin parivaljakko vie homman kotiin tyylillä ja tunteella.

Kuvaukseltaan elokuva on varsin makaaberi tietyiltä osin ja myönnän kerran tai pari sulkeneeni silmäni ja haukkoneeni henkeäni - mutta ehkä mä olen vain mamis.

Elokuva lunasti kaikki mun odotukset. Musta Dahlia on ehdottomasti uudelleen katsottavaa materiaalia ja nousee mun lempielokuvien joukkoon. *sydän*

The A-Team
http://www.imdb.com/title/tt0429493/
Oikein ratkiriemukas toimintakomediallinen leffa. suosittelen kattomaan kyl.. täpöt 5 tähtee :D


Kiitos ehdotuksesta, juoksin makuuniin ja vuokrasin sen, tykkäsin tosi paljon!
Se vain, että miten ne hinnat on niin nousseet elokuvan vuokrauksesta?!
Muistan erään (lopetetun liikkeen) vuokraavan elokuvia 2€, kun se lopetti hinnat rovaniemellä on noussut 6€!
Heitä puolet tuohon summaan ja voit ostaa elokuvan itselle tai mennä elokuviin >.<

[size=13]SILENT NIGHT, DEADLY NIGHT[/size]
[size=12]- Jouluyö, Murhayö[/size] [1984]
a.k.a. Slayride
[color=red](Uncut, Uncensored & Unrated)[/color]
*tähti**tähti**tähti**tähti*

KULTTIKLASSIKKO JA JOULUAATON PAKOLLINEN ELOKUVAELÄMYS!!!
Charles E. Sellier Jr. esikoisohjaus roiskii kotiteatterit punaisiksi. Sensuuri vihasi tätä likimain 25-vuotta yli kymmenessä maassa sillä seurauksella, että leffaa saksittiin torsoksi jopa jo aiemmin raiskatuista R-versioista. Pitkään ainoaa unrated -version asemaa hallussapiti jenkkien julkaisema laserdisc, pan&scan kuvallaan.

Vahvasti kalkkuna-arvoista voimansa ammentava slasherikoni on valtavirtaelokuvan äpärälapsi jollaisten remakkeista on nyttemmin kehkeytynyt, kaiken maailman painostusryhmien ikeessä, jonninjoutavaa varhaisteineille kohdennettua pa*kaa.
Tämä on kuitenkin se joululahja joka antaa mitä lupaa!
Suuntaa-antavana vinkkinä todettakoon R1 -dvd:n olevan likimain paras printti itse elokuvasta.
^Tämä siis kaikille niille joiden soitin asianmukaisesti modifoitu.

VAROKAA: versioita joihin lukeutuu ikävä kyllä myös kotimaan future film -julkaisu.. YHÄ. Piloille pätkitty!

Trailer ajan hengen mukaisella "laadulla".

Tarkat taustatiedot, triviat ym.


---
Sairaiden leffojen ystäville leffavinkki, itse tykkäsin tästä aikoinaan tai ainakin aiheutti tunnereaktioita: http://www.imdb.com/title/tt0235198/
---


Pitänee tsekata toi, oon nähny samalta ohjaajalta varmaan samanlaista matskua: Ichi The Killer

trailer:


Kannattaa kattoo myös Dead or alive, jos jostain löytää. Ei ihan niin roisia menoa ku Ichissä, mutta tylsäks ja tavanomaiseks ei ainakaan voi luonnehtia.

Sairaiden leffojen ystäville leffavinkki, itse tykkäsin tästä aikoinaan tai ainakin aiheutti tunnereaktioita: http://www.imdb.com/title/tt0235198/


Pitänee tsekata toi, oon nähny samalta ohjaajalta varmaan samanlaista matskua: Ichi The Killer

trailer:

O