Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]Epailija, 22.1.2007 15:23:
---
ALIEN, 22.1.2007 15:22:
joskus darrassa. Ei itkettänyt :)
---


Oletko ihan varma? Luepas tuo titteli oikein ajatuksella. :D
[/q]

no se oli sit varmaan kakkonen :D

edit: mut ykkönen se ei ainakaan ollut eikä timon ja bumban seikkailut.

Eilen tuli tapitettuu sawIII. Ei oikee enää iskeny sama mäiske, ikävä kyllä :( Odotin ehkä liikoja mut kyl se pitäs tietää et ku tehdää jostain jatkoa ni yleensä taso laskee

[q]Liisulin, 7.1.2007 22:41:
Miami vice oli muuten SUHTEELLISEN paska leffa!
[/q]

Kyllä, kun miettii kuka on ohjaajan penkissä. Eikä Colin Farterkaan imho toiminut tossa. Tasapaksun 6:n joutuu valitettavasti antaa :(


---
Shutter island.

Olihan makia ja kevyehkö wtf välillä :)
---


Mä tykkäsin tosta todella paljon. Leonardo ihan elementissään. Oli jotenkin mennyt ohi ja kaveri sitten suositteli tota, eikä kaduta, että tuli kateltua. Helevetin kova loppuratkaisu. :)


komppaan, pirun hyvä leffa!

Shutter island.

Olihan makia ja kevyehkö wtf välillä :)


Mä tykkäsin tosta todella paljon. Leonardo ihan elementissään. Oli jotenkin mennyt ohi ja kaveri sitten suositteli tota, eikä kaduta, että tuli kateltua. Helevetin kova loppuratkaisu. :)

[q]Karski, 2.8.2008 15:22:
Siis sä puolustat Matrixia uskottavana, ja
dumaat Hellboyn, joka on rehellisesti
ja kieli poskessa vedetty överiks.

Antaa olla sit.
[/q] LOL .Se on hyvin perusteltua fiktiota. Reeves ei vaan rupee väistelemään yht'äkkiä luoteja... En edes ajatellut että Hellboy on tarkotuksella vedetty läskiksi, mutta sitten se ei ainakaan ole mua varten tehty.

Pussikaljaelokuva

Osa täälläkin parjannut, mutta mun mielestä aivan syyttä. Itselleni toimi kuin häkä. Nauroin monen monta kertaa leffan aikana. Suosittelen.


Minua kanssa nauratti paljon, ja ihan sellaiset pikkujutut kuin näyttelijöiden eleet ja ilmeet sekä tietenkin monet läpät. Olihan se vähän sellainen puolitarinaton hauskojen heppujen kavalkadi - minun suosikkini oli se Janne Reinikaisen esittämä kenkäkauppias - mutta eikös Coen-veljekset ole saavuttaneet sillä metodilla kulttisuosion ja tukun Oscar-ehdokkuuksia? Kyllä tästä nyt joku Jussi-patsas pitäisi irrota, ellei parikin.

David Cronenberg's: THE FLY

vuoden '86 remake alkuperäisen '58 klassikosta on ohjaajansa tyylikkäimpiä visioita niin pääkuvauksen, lavastuksen ja maskeerauksen kuin yleisen pelon ilmapiirinkin osilta, näyttelijä suorituksista puhumattakaan.
jeff goldblum ja geena davis seurustelivat jo kuvausten aikaan eikä pariskunnan kemia voi jäädä välittymättä elokuvan edetessä.
gore on cronenberg:mäiseen tyyliin käsinkosketeltavaa sekä paikoin harvinaisen kuvottavaa, joka heijastaa oman aikansa orientoitunutta ilkeyttä josta jokainen saanee osansa.

..muistan hyvin, kun tämän ensinmäisen kerran penskana näin. tuolloin tosin vet:n raiskaamana n. 2min. osilta, jotka poistivatkin sitten lähes kaiken oleellisemman "pilttien" pupilleita mukapilaamasta. joskin elokuva kykeni jo mainitusta huolimatta peloittamaan paskat housuun aikuisemmiltakin, 11-vuotiaasta nyt puhumattakaan.

leffa pitää mielestäni kuitenkin YHÄ kutinsa eikä ajan hammas ole kuluttanut kulmia kalmiston katveesta tältä(kään) osin.
r1 dvd (collector's edition) on hyvä esimerkki onnistuneesta masteroinnista + äänen uudelleen mixauksesta. lisäksi kattavat extrat kruunaavat katsojan kosiskelun.

*tähti* *tähti* *tähti* *tähti* *tähti*

jo toistamiseen nähtyäni totean, tämän olevan tyystin omalla tasollaan. henkeäsalpaava, karu, lohduton, julma, kaunis ja elämää pursuava, ajasta josta meidän sukupolvi ymmärtänee "jotain" vain kuiskauksina ja tarinoina jotka jopa jumalat on unohtaneet.
silkkaa kunnioitusta herättävä MESTARITEOS, joka jää kummittelemaan vielä jälkipolvillekin.

*tähti* *tähti* *tähti* *tähti* *tähti*

STARSHIP TROOPERS

onko tästä tosiaan jo 12 vuotta vai kuka kusettaa ja ketä?
muistan kuin eilisen päivän, kun tämän tuloa härmään saateltiin kera päättymättömien päivittelyjen ja panettelujen, eikä syyttä(?)...olihan Suomi suomittu tuolloin jo hetki takapakkia ulos wanhoillisen vet:n diktatuurista ja pannasta mitä uuden uutukaiseen videolakiin oli tuleva. valtaosan vaikutteistaan tieteiskirjailia: robert heinleinin teoksista ammentava scifi_sota_goreilu on yksi parhaimmista ohjaajansa tuotoksista etenkin mitä katsojan penkissä pitämiseen on tuleva. paul verhoeven, hollannin lahja hollywoodille on raivannut tiensä toimintaelokuvien ohjaajien kärkikastiin mm. sellaisilla teoksilla kuin: flesh + blood, robocop, basic instinct, total recall ja hollow man vain muutamasta muistuttaakseni. mies taitaa tämän tyylisuunnan taijat kuin kubrick kiroilun konsanaan.

- itse leffa on niin varteenotettavaa viihdettä kuin se nyt tämän edustuksen osilta voi vain olla.
se on tulvillaan: värikästä dialogia, toinen toistaan terävämpiä toisintoja usa:n sotapropagandakoneiston älyttömyyksistä aina sen idioottimaisinpiin ulostuksiin saakka, hyviä näyttelijä suorituksia ja helvetillisen upeita erikoisefektejä jopa tämän päivän mittapuun mukaan ja tonneittain mustaa huumoria. väkivalta ja suoranainen gore on nostettu verhoevenille tuttuun tapaan tyystin omalle tasolleen, joka ei yhäkään jätä sisuskaluja kylmäksi, päinvastoin: veri saattaa kiertää tätä katsoessa aivan uusissa paikoissa paatuneemmallakin diggarilla. yleisjuonta en ryhdy tähän rusnaamaan. sen loopatkoon itse kukin toisaalta, näin tahtoessaan.
revanssin arvoinen rähistely, joka pitää pintansa tänä kaiken maailman supersankari aikoina(kin).

*tähti**tähti**tähti**tähti*

Lauantaina tuli kolmoselta tsiigattua se länkkäri
Joe Kidd (1972) ja yllätyin vähän, että sehän oli ihan ok

[q]Damien, 4.11.2008 03:23:
vielä kerran älä katso tai katso jos uskallat
[/q]

En ole katsomassa..

[q]Aztee, 8.1.2010 00:22:
kukaan muu huomannu että avatar on juoneltaan aivan ku pocahontas mut erinimet ja oliot on erillaisia? :DD
[/q]

jep jep :D

http://farm5.static.flickr.com/4037/4245957438_12633077a5.jpg

MacGruber *sydän*

Aevan loistava!




http://inoj.blogit.fi/files/2010/09/macgruber_poster-535x792.jpg

Nightmare on elm street 2010.. huh olipas huikee re-make leffa :)

BLOOD DIAMOND - Veritimantti
*tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*

Säälimätön ja samalla kertaa kaikessa järkyttävyydessään yksi realistisimmista kuvauksista Sierra Leonen kansanmurhasta ja konfliktista, jonka jatkumo on siunattu suurvaltojen suosiollisella sekaantumisella syvälle luutuneisiin laittomuuksiin, huumattujen lapsisotilaitten, silvottujen ja erotettujen perheiden, raiskattujen ihmisoikeuksien ja kuolleitten unelmien maan päälliseen HELVETTIIN.

Sodan ja pelon alati alistava läsnäolo on niin vaikuttavan vakuuttavaa, että se saa katsojassa aikaan ansaittua pahoinvointia jopa siinä määrin, ettei selvää rajanvetoa toden ja todentuntuisen välillä vain yksinkertaisesti kykene kokemaltaan hahmottamaan.
Tapahtumat tuodaan silmille suorasukaisella anteeksiantamattomuudella, jonka ikeessä vain yleinen paskahalvaus peittoaa piilevän pilkahduksen paremmasta, johon vain harvat jaksavat uskoa.

Ihmisen kyky luoda mitä hirveimmistä painajaisista/an totisinta totta - kaiken elollisen kustannuksella - on verrattain varsin vaisua, kun huomioon ottaa yleisen haluttomuuden toimia oikein tiedostettujen epäkohtien saattamiseksi kaiken kansan tietoisuuteen aikana, jolloin turtunut yksilökeskeisyys yltää pyyteettömimpienkin päiväjärjestykseen ja sieltä pitopöytään.
Elokuvan kuvankaunis luonto luo luonnottomalle kärsimykselle kontrastin minkä huomassa heltiää hetkittäin havahtumaan myös kaikelle sille joka tekee elämästä vielä jotakuinkin elämisen arvoista.

Omissa sisäisissä ristiriidoissaan rypevät henkilöhahmot ajautuvat vääjäämättömästi törmäyskursille jossa jokaiselle alkaa valjeta toistensa tarpeellisuus, yhdenkään sitä enempää epäröimättä.
Kaikkien kohtalot koskettavat jääden taustalle kummittelemaan tekemällä nähdystä jotain suurempaa kuin pelkän elokuvan, kaukaa haettuna cinemaattisena käsitteenä.

Kokolailla täydellisen onnistunut tulkinta terrorista nimeltä ahneus.

Winter´s bone

Välillä tekee hyvää nähdä valkokankaalla sellaistakin Amerikkaa, jossa jupit eivät liihota design-kodista toiseen Armanin liepeet lepattaen eivätkä helikopterit osallistu tuhovimmaisesti loppuratkaisuun. Yhdysvalloissa kun kuitenkin riittää kotoperäistä kurjalistoa kokonaisväkilukuun suhteutettuna varmaan enemmän kuin missään muussa länsimaisessa demokratiassa - on mielenkiintoista päästä kurkistamaan myös heidän elämäänsä.

Kovin "piristäväksi" poikkeukseksi Winter´s Bonea ei voi sanoa, jos ihan kirjaimellisesti ottaa, sillä elokuvan maailma oli yhtä ankeutta alusta loppuun. Koko ajan oli syksy, koko ajan oli virttynyt pipo päässä eikä koskaan ollut kaapissa ruokaa. Takamaiden väki oli alakuloista ja hapanta ja oli alvariinsa toistensa kurkussa kiinni. Kaikki käyttivät päihteitä. Tällainen ei minua haitannut, sillä minähän olen arkisten ja vähäeleisten elokuvien ylin ystävä, mutta jotenkin pitemmän päälle apaattisuus ja minkään muuttumattomuus alkoi jo tökkiä, ja enimmäkseen se johtui siitä, että joka ikinen elokuvan näyttelijöistä taivalsi tilanteesta toiseen, alkukuvista loppumusiikkiin saakka täysin sama ilme naamallaan. Sikäli minua vähän mietityttää Sarah Lawrencen Oscar-ehdokkuus, ei hän ehkä kuitenkaan tehnyt sensaatiomaista pääroolidebyyttiä.

Winter´s Bone oli asenteiltaan ja tarinaltaan naisten elokuva, ja rivien välistä oli luettavissa jopa toiveikasta propagandaa naisten välisestä solidaarisuudesta. (Ajatelkaa vaikka sitä ratkaisukohtausta järvellä, ketkä olette elokuvan nähneet.) Mikäpä siinä, mutta tämän elokuvan raameissa ja miljöössä se ei ollut täysin uskottavaa. En myöskään täysin vakuuttunut 17-vuotiaan päähenkilön kaiken läpäisevästä päättäväisyydestä, sinnikkyydestä ja taipumattomuudesta. Peppi Pitkätossut voivat olla tarpeellinen lisä elokuvien sankarigalleriaan, mutta yhtään sen mielenkiintoisempia he eivät ole kuin muutkaan yhden ulottuvuuden urhot.

(Noin Oscareista muuten, niin ainoa asia mitä tänä vuonna mielenkiinnolla seuraan on se, riittääkö Elokuva-akatemialla rohkeutta myöntää parhaan animaatioelokuvan palkinto The Illusionist -elokuvalle.)

leffassa viimeks pari viikkoa sitten:

Narnian tarinat - Kaspianin matka maailman ääriin

kävin kattomassa pikkusiskon kanssa (13v) ja oli ihan mainiota arki-illan viihdettä. Jee. :)


dvd:ltä katsoin viimeksi sunnuntaina kaverin lainaamaan leffan "Merirosvoradio". Tykkäsin! Mulla oli aika paljon epäilyksiä, mutta ei se ollut yhtään sellanen tyhjäpääkomedia kun olin kuvitellut. Hyvää darrapäivän settiä ^^

Gunless


Oli yllättävän hyvä!

Biutiful

2,5 tuntia espanjalaista draamaa, joka kertoi kuolevasta miehestä ja miten se yrittää sovittaa asiat ennen kuolemaansa. Javier Bardem oli niin vakuuttava Menetetty Maa-leffassa, joten piti tääkin nähdä. Kertaakaan en katsonut kännystä kelloa leffan aikana, joka kertoo jo et ei ihan paska leffa ollut. Loppuosa leffasta ehkä oli liian tylsää, mut muuten ihan jees vaihtelua mun yleiseen leffamakuun. Jos tän olis kattonu kotona, olis ehkä helposti kelannu eteenpäin ni hyvä et menin kattoo leffaan sillä nyt sai kaiken irti.

O