Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]epicuros, 6.5.2010 20:49:
(just olin menos treenaa, et tää on sit aika hätäseen kirjoitettu)


---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?

---


Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D
[/q]

Ihan hyvät perustelut, makuasioitahan nää on. Pitääkin kattoa jossain vaiheessa noi kaikki läpi. Sit oma ranking onki semmoinen kuin IV, IV, V, III, II, I

053 - Blade Trinity
Iha muikee vamppyyripätkä edelleen, mutta olihan tässä jo osin eväät loppuneet. Jessica Biel oli kyllä superhottis ja Wesley Snipes omimmillaan. Loppuratkaisu sen sijaan oli leffaan nähden melkoinen antikliimaksi, ihan ku ois rahat loppunu kesken projektin.

District 9 (8,6)

Asiallista menoa ja harvemmin saa yhtä paljon vihakiksejä ja nauruja saman leffan aikana. Omaperäinen toteutus ja paljon realistisempi, kuin monet Bruckheimerin tuottamat tai Bay:n tai Emmerichin ohjaamat Hollywood-crapsit.



Jatko-osaa odotellessa =)

[q]KooKie, 9.5.2010 11:12:
---
Wolverine, 8.5.2010 20:34:
---
epicuros, 6.5.2010 20:49:
---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

[/q]


Se, että ne vanhat olivat vaikuttavampia silloin, kuin nämä uudet nyt ei mielestäni ole mikään syy alkaa dissaa uusia. Koska luonnollisesti nämä uudethan ovat teknisesti lähes kaikin puolin parempia, vaikka eivät tosiaan tehneet mitään vallankumouksellista vaikutusta johtuen ajankohdasta elokuvateollisuudessa.

Lisää toivois elokuvia, mutta pelit saa luvan kelvata. Star Wars: The Old Republic ^_^

"You must begin by gaining power over yourself; then another; then a group, an order, a world, a species, a group of species… finally, the galaxy itself." -Darth Plagueis

[q]KooKie, 9.5.2010 11:12:
---
Wolverine, 8.5.2010 20:34:
---
epicuros, 6.5.2010 20:49:
---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?

---


Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D

---


Ihan hyvät perustelut, makuasioitahan nää on. Pitääkin kattoa jossain vaiheessa noi kaikki läpi. Sit oma ranking onki semmoinen kuin IV, IV, V, III, II, I

---


Mun mielestä olisi vähintäänkin kohtuullista, että kun lähdit niin kärkkäästi haastamaan Epicin rankingia ja sait hyvät perustelut sille, julkistaisit myös perustelut omalle näkemyksellesi. Elokuvien paremmuus henk. koht. tasolla johtuu nimenomaan makuasioista, mutta mä en ole ikinä kuullut keneltäkään vanhojen puolesta liputtavalta yhtään perustetta sille, miksi ne vanhemmat olisivat parempia elokuvia kuin uudet? Epicin kanssa ollaan käyty yllä olevat asiat läpi ja ymmärretään siis se, että monet pitävät enemmän vanhoista osista, mutta että ne olisivat elokuvina sinällään (missään teknisessä mielessä) parempia? Epicin listaus vesittää sen aika hyvin.
[/q]


Kärkkäästi? Olis varmaan pitäny laittaa tohon wtf:n jälkeen ":P" hymiö ettei kukaan vetäis hernettä nenään. Mut joo:

Darth Vader. En tiedä tarviiks mun sanoo enää muuta?

Mut noh koitetaan perustella vähän syvällisemmin:

Tarina: Vanhojen leffojen menestyminen toimi edellytyksenä uusien tekemiselle mikä tietysti on ihan ymmärrettävää. Pitäis varmaan perehtyä asiaan paljon tarkemmin että osaisi tehdä jonkinlaisen vertailun näiden välillä mutta imo vanhoissa keskityttiin enemmän siihen itse tarinan läpiviemiseen kun taas uusissa käytettiin enemmän aikaa turhanpäiväiseen selittelyyn (LotR style) ja näiden eri rotujen ja planeettojen käsittelemiseen (minkä epicuros itse rankkasi plussaksi).

Vanhat > uudet

Näyttelijät: Noiden vanhojen näyttelijät uppos paljon paremmin. Harrison Fordin karismaa ei yksinkertaisesti voita mikään noiden uusien näyttelijöiden suorituksista. Mark Hamill oli helvetin hyvä ensimmäisessä ja ainoassa huippuroolissaan.

Uusien Star Warsien näyttelijävalinnat oli mielestäni ihan ok, isolla budjetilla ja Star Warsin jo valmiiks helvetin kovalla brändillä saatiin tuotua paljon huippuluokan näyttelijöitä kasaan (Samuli, Liam Neeson jne). Ewan McGregor teki hyvän roolin kaikissa leffoissa mutta Hayden Christensen ei kyllä koskaan toiminut, puhumattakaan Natalia Portmanista joka ei vaan jostain syystä oo mun makuun ollenkaan. Makuasioita toki mutta kyllä mä panisin mieluummin Prinsessa Leiaa kuin Padmea. (Leia & kultainen bikini ooh aah <3)

Vanhat > Uudet (pienellä marginaalilla tosin)

Hahmot: Darth Vaderin koko hahmo oli niin helvetin hyvin luotu ja tarina itsessään oli aivan loistava, imo mikään hahmo ei pääse eeppisyydessä lähellekään samaa tasoa uusissa.

Vanhoissa ainoat helvetin ärsyttävät hahmot olivat ewokit vikassa jaksossa, muuten ei mennyt hermo oikeastaan kertaakaan.

Uusien parasta antia, ja imo ensimmäisen osan ainoa hyvä puoli, oli Darth Maul jonka taistelukohtaukset koreografioineen oli parhautta. Harmi sinänsä että kuoli, tässä olis ollu aineksia yhtä tiukkaan hahmoon kuin Darth Vader.

Sitten the infamous Jar-Jar.. Noh, tästä ei varmaan tarvitse sanoa yhtään enempää. Ja hyi vittu se skidi joka esitti Anakinia ekassa episodessa oli rasittava, teki mieli heittää se seinään aina ku näki sen naaman. Mut ei mul oo ketään laittaa siihen tilallekaan että ei tosta voi antaa miinuksia.

Vanhat > uudet

Michael Bay-indeksi eli special effects & action: Jossen ihan väärin muista niin Death Starin räjäytys oli lopulta pingispallon räjäytys kun rahoitus meinas loppua kesken, korjatkaa jos oon ihan väärässä ku tää on jotenki vaan jääny mieleen vuosien takaa enkä muista mistä oon kuullu :) Budjetti oli kuitenkin ihan eri luokkaa tuohon aikaan ja olosuhteisiin ja aikakauden tekniikkaan nähden toteutus oli aivan mahtavaa. Niin kuin tossa tarina-osiossa sanoin niin vanhoissa ehkä keskityttiin siihen tarinan läpiviemiseen enemmän kuin uusissa, uusissa oli enemmän eye candya ja mahtavia taistelukohtauksia. Budjettikin oli vähän eri luokkaa ja puitteet oli todellakin kunnossa. En pysty mitenkään kritisoimaan uusia tän suhteen.

Vanhat < uudet

Mitäs vielä? Ei nyt tuu ihan heti mitään mieleen, tässä oli nyt nää päällimmäiset ajatukset mistä syystä vanhat on vieläkin parempia kuin uudet. Mut niinku tossa sanoin että nää on täysin makuasioita, itse diggaan tuosta rauhallisemmasta meiningistä eikä mikään speed racing-kisa hienoilla avaruusvehkeillä säväytä mitenkää erityisemmin. Mut kaiken kaikkiaan helvetin hyvä elokuvasarja ja itsekin toivon lisää elokuvia mut taitaa jäädä haaveeks. Onneks tosiaan löytyy noita pelejä, tjeu:

[q]epicuros, 9.5.2010 11:34:
District 9 (8,6)

Asiallista menoa ja harvemmin saa yhtä paljon vihakiksejä ja nauruja saman leffan aikana. Omaperäinen toteutus ja paljon realistisempi, kuin monet Bruckheimerin tuottamat tai Bay:n tai Emmerichin ohjaamat Hollywood-crapsit.



Jatko-osaa odotellessa =)
[/q]

Kehuin iteki tota jossain vaiheessa, yks parhaimmista leffoista pitkään aikaan. Toisaalta toivois että tulee jatko-osa (mikä lopun perusteella on varsin selvää kun menestyskin oli hyvä) mut toisaalta tää oli niin hyvä ettei haluis että menee pilalle jollain umpisurkella jatko-osalla.

mod: MUT HEI NIIQ TÄÄ SAI SAMAT POINTSIT KU EPISODE VI WTF? *HERNETTÄ NENÄÄN TYÖNTEL*

[q]Wolverine, 9.5.2010 14:18:
mod: MUT HEI NIIQ TÄÄ SAI SAMAT POINTSIT KU EPISODE VI WTF?
[/q]

Jep! Ne ovat vain pisteitä, ei vertailuja :D

btw. kelasin just, et "mitä olisin silloin antanut pisteeks" niin varmaan osille IV-VI olisi napsahtanut ainakin 9:n ja 9,5:n väliltä pojot. Ihan varmasti <3

[q]epicuros, 9.5.2010 17:42:
---
Wolverine, 9.5.2010 14:18:
mod: MUT HEI NIIQ TÄÄ SAI SAMAT POINTSIT KU EPISODE VI WTF?

---


Jep! Ne ovat vain pisteitä, ei vertailuja :D

btw. kelasin just, et "mitä olisin silloin antanut pisteeks" niin varmaan osille IV-VI olisi napsahtanut ainakin 9:n ja 9,5:n väliltä pojot. Ihan varmasti <3
[/q]

okei <3

Pandorum 6,1

Idea ihan jees, toteutus aika tavanoimainen. Pieni plussa tuli lopussa, kun ... ;)

Uhrilampaat.. Aika skitsottavaa settiä, mutta Hannibal oli aikast cüül.

edinburghissa käytiin kattomassa prince of persia tuossa viime viikolla.
aikamoista hömppää, mutta ihan viihdyttävää sellaista. silmäniloa riitti myös.
ei tällasta leffaa kyllä enää ees muista joskus kuukauden kuluttua.

Star Trek (uusin)

Täysin nobodysta koottu näyttelijäkaarti teki helvetin hyvän työn, muistan ku näin tän ekan kerran leffateattereissa niin oli oikeesti hyvä fiilis kun tuli ulos salista. Olin ihan satavarma ettei toi toimis ollenkaan mut voin kyl suositella kaikille. Live long and prosper.

Särkyneet syleilyt katoin lämpimikseni yövuorossa. Oli kyllä varsin tylsä mielestäni.

Terry Pratchett's - Going Postal
noh ei kyllä pärjännyt tällä kertaa edellisille tuotoksille tämä mutta oikein kivaa ajanvietettä katsella tämäkin. Stoori kertoo eräästä huijjarista, joka saa "mahdollisuuden" parantaa tapansa aukaisemalla anqh'morporkin postilaitoksen. homma ei olekkaan niin helppoa kuin luulisi. =)

PItää kyllä sanoa että parissa kohdassa tuli repeiltyä aikas kovasti eteenkin "Boris you've been a naughty naughty boy..." :D huaah.. joutuu ostaan kyl Blueraynä kun joskus tulee saatavaksi.

061 - Let the Right One In
Aivan saamarin hieno ruotsalainen-zombi-elokuva. Hienoa kamaa länsinaapurista kyllä tulee kerta toisen jälkeen. Tunnelma oli täyttä rautaa ja oikeasti kauheita kohtauksia joka välissä.

062 - Death Proof
Roskaa kuten edelliselläkin katsomiskerralla. Sanoisin jopa, että tekotaiteellista sellaista.

Tyttö, joka leikki tulella
Tämä on toinen osa Stieg Larssonin trilogiaa ja urgh että piti taas otteessan :) Hitsi että noi ruattaiset osaa :D nyt katsomaan osa 3 :D

noniin ja nyt on katsotu Trilogian viimeinen osa : Pilvilinna joka romahti
Oli taas sellanen koukku että piti yhteen putkeen katsoa.. Suosittelen koko trilogiaa isolla sydämmellä :) hitsi että ne osaa ruottis.. .. .. .

taisi olla eilen Tennispalatsissa tuo Remenber me leffa joka oli kohtuullisen jees toki naisen kans käytiin mut nojoo ei se nyt paskakaan ollu :S

transformers. Oli muutes aika yllättävän hyvä pätkä!

On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?

Geena Davis.

O