Rannekellot ja ajan seuraaminen

Back to yleinen keskustelu O

http://www.kultamerja.fi/liitetiedostot/tuotteet/346.gif
tollasen Axcentin kellon aattelin seuraavasta palkasta ostaa

Kellofriikkikerhosta iltapäivää.

Mulla on tällä hetkellä neljä toimivaa kelloa (ja kasa pysähtyneitä), joista kaikki muut paitsi yksi on ostettu ulkonäkönsä vuoksi. Yksi on aikanaan ostettu työhön, jossa kellon piti olla ennen kaikkea kolhuja kestävä.
Kaikki kellot ovat tyyliltään ja väreiltään keskenään erilaisia ja odottavat rivissä eteisen pöydällä. Kulloisenkin päivän vaatetuksen mukaan valitsen siitä aamulla yhden, parhaiten väreihin/fiilikseen sopivan. Ja jos en valitse, tai korvaan kellon korulla, sekin on tarkkaan harkittu päätös.

Katson kelloa satunnaisesti. Olen oppinut löytämään esim. työmatkan varrelta jo ne yleiset kellot, joita tulee enemmän katsottua.
Työpisteessä kellon virkaa ajaa läppäri.

Riisun kellon kotiin tullessa samalla kun korut, laukut ja muutkin 'accessories'.


Elin välissä noin vuoden ilman kelloa (hurja, kokeilunhaluinen puoleni halusi irrotella :) ja sinä aikana opin, että olin turhaan ollut riippuvainen tarkasta ajasta. Aiemmin kellossa oli tärkeintä, että siitä näki minuutit (mieluiten sekunnitkin) tarkasti. Nyt olen onnellinen kellosta, jossa aika on "jotain tasan ja 15 yli välillä". Ennen tuota vuoden taukoa olisi tullut itku sellaisista kelloista.

Myöhästymistä vihaavana säädän kuitenkin edelleen kelloni puoli minuuttia viiva minuutin oikeaa aikaa edelle.

Kyllä kello löytyy yleensä aina ranteesta ja on orpo olo ilman sitä... Tulee tuijotettua refleksinomaisesti pelkkää rannetta jos kello puuttuu.
Tällä hetkellä kelloa ei ranteessa ole, koska patterit on loppu ja en _koskaan_ muista viedä kellokultaani paristonvaihtoon

Toisaalta olis hyvä jos näin ennen kesää tottuis vähän oleen ilman kelloa, koska en hirveesti nauti siitä valkoisesta raidasta ranteessa, joka auringossa oleilun jälkeen jää... Eihän sitä tietysti usein edes näy, koska kello on aina siinä päällä, mutta esim. juhliin tms. mennessä se näyttää hieman hölmöltä

ei mahdu kelloa ranteeseen kun niissä on muuta :D
noi axcentin kellot on kyllä aika hienoja..

Raymond Weil - Tango
geneve

Omistan ja tyytyväinen

http://www.tictacarea.com/images/SUBR100_TypicalSquare_kurz.jpg

Tollanen on ranteessa lähes 24/7. Suihkuun mennessä pitää tietysti ottaa pois, mutta esim. nukkuessa pidän kyllä tota.

Edit: toimiva linkki.

[q]Luppis[/bItse tykkään, että kun on jonkun jatkuvasti 3500e edestä kamaa päällä ja silti näyttää ihan tavikselta. [/q]

Mä varmaan myisin ne kamat jos mulla olisi noin arvokasta kamaa päällä, mut mä olenkin työssäkäyvä eli köyhä ihminen. :)

Mullakin on parit rannekellot, mutta en käytä niitä. Tottunut siihen, ettei ranteissa ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä niin ei sitä kelloa osaisi pitää. Kännykkää tuleekin vilkuiltua useista ja silti oon aina myöhässä vaikka sen kello on muutamaa minuuttia etuajassa. Joku siro ja kevyt kello voisi olla ihan kiva :)

Käytän rannekelloa joka päivä, vain kotona ja nukkuessa voin olla ilman sitä. Jos lähden jonnekin ilman että kello on kädessä niin tulee ihan alaston olo.

Olen ehkä turhankin tarkka kellon ulkonäöstä, haluan metallirannekkeen ja kellotaulun joka on suht simppeli. Pikkuviisareita ja ajanotto juttuja en kyllä tajua, niille en itse keksisi edes käyttöä ja imo ne tahtoo yleensä olla aika kamalan näköisiä. Yllättävän moni muuten makee kello on pilalla juuri niiden takia. :/

Aikanaan kun kaksi tag heuer "ranta mallia" päättivät mennä rikki oli erittäin vaikea löytää uutta kelloa joka olisi silmää miellyttävä. Yleensä jos löydän kellon jonka ranneke on siisti ja kellotaulu kiva niin hintalapussa lukee joku aivan älytön hinta tyyliin 3000. Stockmannilta löytyi lopulta Fossil merkki pari-kolme vuotta sitten, niiden mallistosta löytyy asiallisia kelloja erittäin halvalla.
Sitten isona mä kyllä haluan aidon tag heuerin joka kestää helposti lapsenlapsenlapsenlapsille asti. :)

Pari vuotta ranteessa onkin roikkunut seuraavanlainen Fossil:

e: Säädöksi meni

[q]Andrei:
Mä varmaan myisin ne kamat jos mulla olisi noin arvokasta kamaa päällä, mut mä olenkin työssäkäyvä eli köyhä ihminen. :)
[/q]

No, ihan yhtälailla työväkeen itsekkin kuulun. Usein olen kuullut, että absolutismini säästää mulle paljon rahaa :)

Itse olen käyttänyt rannekelloa niin kauan kuin muistan. Tuntuu ihan oudolta, jos ei ole kelloa kädessä. Nykyisessä menossa kuudes vuosi. Toimii valolla niin ei tarvitse pattereitakaan vaihdella.

Heh, puhelin on toiminu kellona niin pitkään kun muistan. Rannekellon omistin viimeks ehkä 10-vuotiaana nyt kyllä pelkkä ajatuskin tuntuu oudolta, ihan kuin koko päivä olis pelkkää minuuttien perässä juoksemista. Tai kyllähän se jonkin verran onkin, mut ei sen kellon niin lähellä tartte olla kuin kädessä...

Mä olen kai vähän vanhanaikainen kun rannekellot on kivoja sen takia kun ne ovat niitä "koruja" mitä mies voi pitää. Tärkeintä kellossa, että se on hillitty ja laadukasta merkkiä. Anadigit ja digitaalit voi tunkea jonnekin syvälle, kellossa ei tarvita mitään ylimääräistä, ellei sitten duunin tms. kuviteltavan syyn takia tarvitse. Mutta se on kummiskin nopeaa ajan vilkaisua varten, sen statusesine/koru-funktion lisäksi.

Ja kelloissa se laatu todellakin merkitsee. Ostin aikoinaan inttiä varten jonkun perus digipaskan minkä sai kahdesti vaihtaa uuteen. Edellinen kello oli Tissot minkä sain lahjaks kai 11-vuotiaana, patteri vaihdettiin kerran ja katoaminen oli se syy miksi piti hommata uusi kello. Nykyään siis se Certina DS100, automaattikellosta haaveilen.

[q]Luppis, 12.5.2006 20:59:
---
Andrei:
Mä varmaan myisin ne kamat jos mulla olisi noin arvokasta kamaa päällä, mut mä olenkin työssäkäyvä eli köyhä ihminen. :)

---


No, ihan yhtälailla työväkeen itsekkin kuulun. Usein olen kuullut, että absolutismini säästää mulle paljon rahaa :)
[/q]

Varmasti. Itse pyrin olemaan alkoholijuomien saralla suorastaan kerskakuluttaja, eli tykkään shoppailla paljon ja usein.

Tällainen itsellä killunut ranteessa muutaman kuukauden.
http://www.princetonwatches.com/images/watches/SNG043.jpg
Hintansa väärtti :)
Pidän kelloa ranteessa työaikana. Kotiin tullessa ja vapaa-aikana se päätyy odottelemaan yöpöydälle.

En pystyisi kuvittelemaan enää elämää ilman rakasta Tissot:ia. Ainoat hetken poissa ranteesta ovat seksi ja suihku. Aina mukana ;)

http://www.tissot.ch/dyn.php?gs=showrefimage&ref=T33_1_588_71

[q]Luppis,

Kumpi on sun mielestä sitten ensivaikutelmaltaan paremmalta vaikuttava valokuvaaja, se kumman kaulassa on järjestelmäkamera vai toinen joka napsii pokkarilla.
Saako vaikka ravintolan maitre-d eri ensivaikutelman ferrarilla ja normi sedanilla saapuvista asiakkaista?
Ei ehkä parhaita esimerkkejä, mutta kuitenkin pääidea materiaalisesti luotavasta vaikutelmasta lienee selvä?

[/q]

No jaa, no joo. Mun valokuvamaikkani ottaa suurimman osa kuvistaan digipokkarilla, mut sattuu nyt kuiteski olemaan ihan sillee arvostettu valokuvataiteilija ja pohjoismaiden isoimman valokuvafestarin pomohemmoja. Tiedä sit millanen ensivaikutelma siitä pitäis saada sen perusteella et se diggaa pokkarista enemmän koska se mahtuu taskuun, sillä saa pääasiassa tarpeeks hyviä kuvia eikä tarvii raahata saatanan painavaa järkkäriä, ständiä, lisäputkia ja muuta roinaa siinä ohessa. Siitä ferrarikuskista se raflan maitre d' taas näkee sen että se haluaa levittää rahojaan näkyvämmälle kun mitä se sedankuski, ei sitä että kummalla on oikeesti enemmän rahaa.

Se järkkäri ei tee parempaa valokuvaajaa, se ferrari ei tee parempaa rafla-asiakasta eikä se kello tee kauniimpaa, parempaa ja jos sen perusteella pitää luoda ensivaikutelma niin ei ainakaan fiksumpaa.

Itse asiaan: mä olin aikoinaan orjallinen kellonkäyttäjä. Sit kun rakkaasta swatchista hajos sadannen korjauksen jälkeen ranneke lopullisesti, jäi kellotkin pois ranteesta. Tämä taas johti onnellisuuden huomattavaan kasvuun: kun ei oo koko ajan tietonen siitä miten sekunnit tikittää hukkaan niin voi ottaa ihan vitun paljon relammin. Mulla ei koskaan oo kiire, mä ehdin sinne minne pitääkin ehtiä just sillon kun pitääkin. Tällasta toivois muiltakin kanssakulkijoilta.

Nii, ja avaudun sittenkin vielä tosta ensivaikutelmasta vaikkei pitäny ja ei ehkä olis sopiva paikka mut anyway: ensivaikutelmat, ja varsinkin sellaiset ensivaikutelmat joista näkee päällepäin että on yritetty antaa mahdollisimman hyvä ensivaikutelma, on _syvältä_suolenmutkasta_. Niihin ei pidä ikinä luottaa. Se jannu joka on aluks epäilyttävän olonen koska sillä on, ööh, tatuointi tai korvis tai pitkät hiukset tai niinviimesesonginpuku tai neonkeltasta kiksukarvaa tai ihanmitävaan saattaa olla paras työntekijä/kaveri/muutenvaantyyppi johon sä ikinä törmäät, ja jos ihmisen dismissaa pelkän ensivaikutelman ie. ulkokuoren perusteella, on ihan vitun oikein et jää ilman sitä mitä sillä olis annettavana. (Tää toimii myös päinvastoin: ne aluks ahniiinihquiltajakultasilta näyttävät ihmiset voikin äkkiseltään paljastua mojoviks kusipäiks. Sellastakin sattuu. Mut sekin on ihan oikein jos huomaa törmänneensä kusipäähän, toivottavasti ottaa seuravalla kerralla opikseen)

Puhelimen kelloo oon kyllä luottanu jo iät ajat.. vaikka on mulla kelloja parikin. Tykkään vaan käyttää jotain rannekkeita mielummin

[q]placiq, 11.5.2006 14:09:
tollasen Axcentin kellon aattelin seuraavasta palkasta ostaa
[/q]

ekan tollasen ku näin valkosella nahalla ja naisen ranteessa niin näytti tosimakeelta, nyt noita näkee joka toisella kassatädilläkin kaupassa LÖL!
menny vähän ohi toi mielestäni jo... ite tein ainakin vähän tyylikkäämmän ja harvinaisemman valinnan samasta aiheesta... mut älä samanlaista osta silti ;P

Mitenkäs klubbarilaisilla on tuo rannekellon käyttö ja ylipäätänsä ajan seuraaminen? Tuleeko vilkuiltua kelloa ranteesta harva se hetki? Vai riittääkö, että näet näet sen jossain/kännykässä päivän aikana, jotta suunnilleen pysyt aikataulussa? Jos omistat rannekellon, minkälainen se on?

Itse käytän rannekelloa lähes koko ajan. Sitä tulee myös vilkuiltua suhteellisen paljon ja koen suorastaan hankalaksi tilanteen, jos joutuu elämään ilman sitä tai edes tutkailemaan aikaa kännykästä. Ajassa pysyminen on mulle ilmeisesti tärkeää! Kello lähtee ranteestani yleensä korkeintaan suihkun ja saunan ajaksi..

Oma rannekelloni on ihan perinteinen kultaisen värinen Leijona viisareilla ja päivyrillä. Muita ominaisuuksia en siihen tarvitse. Nuorempana sitä halus tietty kaikenlaista vipstaakia kelloonsa ajanotosta laskimeen ja sitä rataa. Noh, taitaapi nuo extrat olla nykyään sitten kännykässä rannekellon sijaan. :)

O