Rannekellot ja ajan seuraaminen

Back to yleinen keskustelu O

Kyllä se riittää että sen kellonajan näkee kännykästä. Se kulkee kuitenkin kokoajan mukana niin eipä siinä rannekellolla enää mitään virkaa ole. Tai sitte jos kännykkä ei ole mukana niin silloin ei kellonajallakaan ole väliä...

Kännykä toimittaa myös kellon virkaa. Mieluummin rantessa koruja ku kello

Omistan lukuisiakin mutten ole niitä käyttänyt moneen vuoteen. Ehkä joku 5-6v sitten viimeksi. Kännykästä voin tarkistaa ajan jos on tarve.

vilkuilin joskus kauan sit rannekelloa jatkuvasti, sit rannekello hajos, tottu katsoon kännykän aikaa jatkuvasti ja sit ei koskaan pistäny enää rannekelloa takas... Ahdistaa vaan moinen ranneke, paljon kivempaa olla vapaa tollaisista kaikista härpäkkeistä ja aikaa näkee melkein yhtä nopeasti kännykästäkin...

Mun kellosta hajos ranneke enkä ole vielä löytänyt sopivaa uutta ranneketta tai uutta kelloa. Mulla on ilman rannekelloa koko ajan sellanen olo, etten tiedä paljonko kello on vaikka kännykästä ajan näkisikin...

Mä olen lähes aina käyttänyt rannekelloa siitä asti, kun kellon opin. Muutaman vuoden tauko taisi olla välissä, kun en omistanut kunnon kelloa.

Ranteeseen vilkuilen silloin tällöin, en kovinkaan usein. Mutta auta armias, jos kello jää kotiin, silloin tunnen itseni lähes alastomaksi.

Tämän hetkinen kelloni on saatu. Kello on TagHauerin kello. Siskoni (töissä kultasepän liikkeessä) on himoinnut kelloani itselleni siitä asti kun sen sain. Kelloni ei tarvitse pattereita vaan se ottaa virtaa käden liikkeistä. Pysyy hyvin ajassa, mutta jos kello unohtuu pöydälle pariksi päiväksi se pysähtyy ja uudelleen ajassa pysymiseen menee noin puoli päivää. Silloin yleensä ravistelen kelloa voimakkaasti, että se alkaisi taas pysymään ajassa nopeammin. Kellossani on myös kalenteripäiväys, mikä on osoittautunut erittäin käteväksi, kun muuten päivämäärän muistaminen on välillä niin hankalaa..

Varmaan joskus ala-asteen aikoina pitänyt viimeksi rannekelloa kädessä. Aikaa seuraan kännykästä, jos sitä tarvitsee edes seurata. Melkein jokaisessa paikassa, töissä ja koulussa on se kello siellä seinässä mistä sitä aikaa katsoa. Eikä ole mun elämä niin kiireistä että sitä kelloa pitäisi joka sekuntti näkyvillä olla. Taisi tossa olla mun seinäkellon patteritkin kotoa varmaan kuukausia lopussa!

Talvisin tulee käytettyä rannekelloa aina, se on ehdoton väline luennoille kun tylsistyy kuoliaaksi

Nyt kesällä en pidä kelloa lainkaan, kun kädet hikoaa muutenkin, ja en halua sitä rusketusrajaa ranteeseen Ja muutenkaan kesällä ei oo kiire mihinkään.

Mulla on kaksi rannekelloa, toinen on ylioppilaslahjaksi saatu leijonakello jossa päivyri mutta ei muuta krääsää, ja toisen ostin itse tuossa talvella, joka on ennemminkin rannekoru kuin kello, ja siinä on vain kellotaulu ja viisarit. Niitä käytän kyllä molempia aina tilanteesta riippuen..

Ennen tuli käytettyä kännykkää ajan seuraamiseen mut viime kesänä tuli sit hankittua rannekello ja nyt en osais kyllä elää ilman. Jos jostain syystä kello jääny kotiin ni iskee ahdistus*Nauru*

Nyt kellona siis Certinan DS Podium metalli rannekkeella ja mustalla taustalla; http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=&collec=DS_PODIUM&type=men&model=536.7129.42.66&lang=EN
Tohon oon ollu kyllä tosi tyytyväinen.
Tosta löytyy sekuntikello (joka on aika turha kylläkin), päivämäärä näyttö (tosi hyödyllinen) ja virta tulee käden liikkeistä eli pattereita ei tarvi.

[q]Annakins, 10.5.2006 13:05:
Mulla on ilman rannekelloa koko ajan sellanen olo, etten tiedä paljonko kello on vaikka kännykästä ajan näkisikin...
[/q]

Just noin se on mullakin.. *justjoo**joo*

silloin tällöin tulee laitettua ulos lähtiessä kello, kun haluaa näyttää hieman fiksummalta tän steissidenatyylin sijaan, eli on lähinnä vaan ulkonäkökysymys, "accerssories". mutta kyllähän siitä sen ajankin vilkaisee, kun sen olemassaolon muistaa - sitä kun kaivaa kännykän taskusta niin automaattisesti


kellona toimii vanhemmilta lahjaksi saatu kullattu citizen. myös kellon tunnearvo vähentää käyttöä. räjähtäisin, jos se häviäsi/pöllittäisiin

Käytän kännykän kelloa, mut en mä vilkuile sitä paljoa. Joskus meneekin tunti pari ku huomaan miten nopeest aika on menny. Silti en oo niitä ihmisiä jotka myöhästyy tapaamisista kun ei muistanut seurata ajankulua, itse olen melkein aina aikaisin paikalla.

Rannekello mulla on myös käytössä, mut se on enemmänkin sellanen muotijuttu kuin ajankatsomista varten.

Kapulan kello on oiva ajan mitta. Rannekellot on kasarijuppijäänteitä.

[q]astaroth, 10.5.2006 13:15:
haluaa näyttää hieman fiksummalta tän steissidenatyylin sijaan,
[/q]

Sun tapauksessa ei kultaiset citizenit paljoa auta, staatanan steissidena.

Mulla onkin sellainen kello, joka roikkuu housujen vyölenksusta. Se on ihan toppen.

[q]mikkihiiri, 10.5.2006 13:20:
Sun tapauksessa ei kultaiset citizenit paljoa auta, staatanan steissidena.
[/q]
[q]astaroth, 10.5.2006 13:15:
[o]silloin tällöin tulee laitettua ulos lähtiessä kello, kun haluaa näyttää hieman fiksummalta tän steissidenatyylin sijaan, eli on lähinnä vaan ulkonäkökysymys, "accerssories".[/o]
[/q]
takas suunnittelupyödän ääreen...

[q]koo, 10.5.2006 13:21:
Mulla onkin sellainen kello, joka roikkuu housujen vyölenksusta. Se on ihan toppen.
[/q]

Omistatko kenties vielä monokkelin, knallin, slipoverin ja kalossit?

[q]astaroth, 10.5.2006 13:22:
takas suunnittelupyödän ääreen...
[/q]

Woh, hold your horses cowboy! Se oli iha ymmärrettävä virke. Tarkoitin, että sun irtolaisen image on niin syvään juurtunu, ettei kultaiset citizenit paljoo jeesaa.


Ääh, onhan noita pari/muutama jossain laatikon pohjalla pyörimässä, vaan en ikinä kyllä rannekelloa käytä. On jopa outo olo, kun se joksus ranteeseen eksyy. Kännykän kelloa tulee vilkuiltua sitten vähän väliä tai töissä seinäkelloa/tietokoneen kelloa. Jej.

edit: niin paitsi sitten kun 'joku' ostaa mulle sellaisen rannekellon, jossa on leveä nahkaremmi ja nätti kellotaulu (ehkä vähän strassia) niin muutun. WINK

Mitenkäs klubbarilaisilla on tuo rannekellon käyttö ja ylipäätänsä ajan seuraaminen? Tuleeko vilkuiltua kelloa ranteesta harva se hetki? Vai riittääkö, että näet näet sen jossain/kännykässä päivän aikana, jotta suunnilleen pysyt aikataulussa? Jos omistat rannekellon, minkälainen se on?

Itse käytän rannekelloa lähes koko ajan. Sitä tulee myös vilkuiltua suhteellisen paljon ja koen suorastaan hankalaksi tilanteen, jos joutuu elämään ilman sitä tai edes tutkailemaan aikaa kännykästä. Ajassa pysyminen on mulle ilmeisesti tärkeää! Kello lähtee ranteestani yleensä korkeintaan suihkun ja saunan ajaksi..

Oma rannekelloni on ihan perinteinen kultaisen värinen Leijona viisareilla ja päivyrillä. Muita ominaisuuksia en siihen tarvitse. Nuorempana sitä halus tietty kaikenlaista vipstaakia kelloonsa ajanotosta laskimeen ja sitä rataa. Noh, taitaapi nuo extrat olla nykyään sitten kännykässä rannekellon sijaan. :)

O