MP3 vs MiniDisc

Back to yleinen keskustelu O

it's all mp4 now!

md:ssä on enemmän laatua. ellei mp3:nen oo joku 500 kbps, koska se on vissiin stereo md kompressoinnin laatu.

eiks uusiin minidisceihin voi nakkaa ihan wavejakin??

Itsellä vastaavia kokemuksia MD soittimista. Mulle riitti kahden soittimen hajoaminen. Mutta kun systeemi toimi niin MD on aivan ehdoton. Tällä hetkellä käytän moposoitinta mallia usbg tikku johon mahtuu 1giga musiikkia/tavaraa. Ja toimii tarvittaessa usb muistitikkuna. Näitä kahta vertaillessa kääntyy mopo soittimen puolelle. Ei kokemuksia kovalevysoittimista. Mun laitteessa luvattu 8h yhdellä AAA patterilla. Että näin.

Eipä md-soittimes muuta huonoo puolta oo, kun et hajoo melko helposti (esim. verrattuna mp3-soittimeen). Iteltä hajonnu kaks md-soitinta.
Nykyään käytös Creativen mp3-soitin (muvo), josta ei oo mitään valittamista. Kesällä, kunhan saan rahaa, vaihdan iRiveriin *sydän*

Enpä ole varmaan nähnyt yhdessäkään mp3-soittimessa sisääntuloa:/

[q]ttomi, 30.3.2006 16:34:
Enpä ole varmaan nähnyt yhdessäkään mp3-soittimessa sisääntuloa:/
[/q]

Olet nähnyt väärin..

Ainakin iRiverillä on muutamassa soittimessa sisääntulo.
Ton merkkisiä soittimia muutenkin voin suositella erityisesti äänenlaadun ja kyllä muidenkin ominaisuuksien puolesta.
Paras merkki mitä olen kuunnellu/käyttänyt.

ps. ne tukee myös mm. ogg:ta

[q]yanak, 30.3.2006 16:44:
Ainakin iRiverillä on muutamassa soittimessa sisääntulo.
Ton merkkisiä soittimia muutenkin voin suositella erityisesti äänenlaadun ja kyllä muidenkin ominaisuuksien puolesta.
Paras merkki mitä olen kuunnellu/käyttänyt.

ps. ne tukee myös mm. ogg:ta
[/q]

Nyt puhutaan asiaa. En ole edes harkinnut muun merkkisiä soittimia. Itsellä soittimena IFP-599T ja eipä voi kuin kehua. Ainoa haittapuoli on käyttiksen monimutkaisuus, (verrattuna vaikka Podeihin) mutta tuokin asia korjaantuu iän tuoman kokemuksen myötä. ;)
Omalle laitteelle luvattin akun kestoksi veikeät 26h (Vai olikohan se 28h?) ja sisääntulo löytyy, kuten myös muistaakseni optinen ulostulo.

Ainiin yks tärkee pointti, pystyykö mp3 soittimella pätkimään settejä? Jos ei niin aikä äkkiä menee tukkoon kun tulee nauhotettua musaa melkein koko ajan..
Md:llä sai pätkittyä kaiken paskan ainä seteistä pois..

[q]ttomi, 30.3.2006 16:34:
Enpä ole varmaan nähnyt yhdessäkään mp3-soittimessa sisääntuloa:/
[/q]

Nykyään toi on ihan yleistä, että on sisääntulo mp3-soittimessa. Esimerkkinä taannoin hommaamani Creativen Zen Nano Plus.

[q]placiq, 30.3.2006 16:31:
Eipä md-soittimes muuta huonoo puolta oo, kun et hajoo melko helposti (esim. verrattuna mp3-soittimeen). Iteltä hajonnu kaks md-soitinta.
Nykyään käytös Creativen mp3-soitin (muvo), josta ei oo mitään valittamista. Kesällä, kunhan saan rahaa, vaihdan iRiveriin *sydän*
[/q]


Mulla taas toi Sonyn MZ-R500 MD-soitin, jonka ostin joskus vuonna 2001, pelittää vieläkin kuin uusi. Ja tähän lisättäköön, että olen tota aina kuljetellut ihan taskussa sellaisenaan ja istunut useamman kerran päällekin. Mutta joo näissäkin varmaan aikalailla eroja. Mutta enpä usko, että toi mun mp3-soitin moista temppua kestäisi, eli päälle istumista, ainakaan useaa kertaa.

[q]tomii, 30.3.2006 17:48:
---
Nykyään toi on ihan yleistä, että on sisääntulo mp3-soittimessa. Esimerkkinä taannoin hommaamani Creativen Zen Nano Plus.
[/q]

Ton sisälletulemisen siivittämänä hankin myös ko. laitoksen..

Pystyykö sillä mp3 soittimella pätkimään settejä?? jakamaan esim joku biisi kahtia??

Minkäslaisia leikkejä te leikitte teidän MD-soittimilla? Itse olen ostanut oman Sony MZN-505 MD:n muistaakseni 2001 ja ollut monessa reissussa mukana. Nähnyt niin festareita kuin reppumatkailua kaukoidässä. On kestänyt sateen ja hienon rantahiekan. Kuori on kyllä kulunut ja osumaa ottanut, vähän jopa lohjennutkin mutta itse soittimessa ei ole kyllä mitään vikaa. Kovasti olen tykästynyt MD:hen ja toistaiseksi en ole mp3-soitinta hommaamassa.. :)

[q]UzU, 30.3.2006 18:21:
Minkäslaisia leikkejä te leikitte teidän MD-soittimilla? Itse olen ostanut oman Sony MZN-505 MD:n muistaakseni 2001 ja ollut monessa reissussa mukana. Nähnyt niin festareita kuin reppumatkailua kaukoidässä. On kestänyt sateen ja hienon rantahiekan. Kuori on kyllä kulunut ja osumaa ottanut, vähän jopa lohjennutkin mutta itse soittimessa ei ole kyllä mitään vikaa. Kovasti olen tykästynyt MD:hen ja toistaiseksi en ole mp3-soitinta hommaamassa.. :)
[/q]

Kyllä niillä leikki loppuu äkkiä lyhyeen kun ei kestä keskimäärin kuin 6kk. JOKA päivä siis min 10 h käytössä ja nyt neljäs soitin menossa ja sekin kohta loppu eli on se jo varmaan uskottava ettei noi ole käytettäviksi tehtyjä.. Kyse siis MDLP soittimista eli pakkaavia malleja ollu!. Noi vanhemmat perus 80 min vehkeet saattais kestääkki..

Sanokaas ny joku voiko tolla mp3 jakaa tiedoston esim kahtia????

[q]arttu, 30.3.2006 18:28:
Kyse siis MDLP soittimista eli pakkaavia malleja ollu!. Noi vanhemmat perus 80 min vehkeet saattais kestääkki..
[/q]

Kyllä toi mun laite on ihan MDLP laite ettei se siitä ole kiinni.

itselläni on nyt kaverin mp3 lainassa ja aika paska ja kova ja tasapaksu äänenlaatu, kuuntelen koss sporta pro kuulokkeilla. cd ja md hakkaa mennen tullen ainakin ton mp3sen.

Oma Sonyn MZ-R55:ni on kestänyt vuodesta -99 ihan hyvin. Akku on nikkeli-metallihybridiversiona ollut käyttökelvoton jo jokusen vuoden (soittoaika lyheni muutamaan tuntiin) ja koneisto kaipaisi ehkä öljyä (paristojen käyttöiän lähestyessä loppuaan laite ei enää jaksa "kelata alkuun"), mutta muuten laite pelittää kuin uusi. Kohtelukin on toisaalta ollut varsin kilttiä. MP3-soittimen voisin kyllä ostaa, jos olisi ylimääräistä rahaa.

Dodii nyt on lahoamassa jo neljäs md soitin.. Eli keskimäärin nämä raudanlujat huopputoistimet kestävät näköjään jopa puolisen vuotta eli melkein puolet takuuajasta..

Olisiko aika vaihtaa MP3 soittimeen kovalevyllä? Kellään kokemuksia? Liikkuvia osia ainakin vähemmän kuin md:ssä..
Tarkoitus ois hommata audio in liittimellä varustettu peli ja noin 20-30Gb kovalevyllä..

Tulee kuunneltua keskimäärin noin 12h päivässä eli miten noissa kestää akut?? Löytyykö malleja jotka toimis ihan perus pattereilla? Noi akuthan on historiaa aina 6kk jälkeen ja uus akku maksaa perinteisesti enemmän kuin soitin..

O