Mikä on maistuvin tupakkamerkki?
jaa...*hmph*
Löytyyköhän mistään kuvia noista Nukleuz bileistä?
monday bar järjestää noita suht säännöllisesti
Noniin, näköjään ei ota uni tullakseen simmuun rankan viikonlopun jälkeen, joten tässäpä fiiliksiä festivaaleista ja Barcelonan bileskenestä yleensä, näin ensikertalaisen kokemana.
Eli pääsimme kaverin kanssa Barcelonaan keskiviikkona ja fiksuina etsimme käsiimme levykaupan, jonka ystävälliset myyjät neuvoivat meille samantien monta klubia missä kannattaa käydä (Heat records, thx). Eli totesimme että hieman hätiköidysti ostimme etukäteen koko viikonlopun passin Sonariin, koska pelkästään torstaista sunnuntaille oli pakattu seuraavia artisteja eri klubeihin, kuten Marco Carola, Sven Väth, Armand van Helden, Steve Bug, John Acquaviva, jne.. Eli runsaudenpula iski samantien. Kaiken lisäksi klubit aukeavat vasta 1200 pm ja bileet jatkuvat aamukuuteen tai yli, joten bilekestävyyttä tarvittiin.. Torstaina päiväohjelma Sonarissa oli mukiinmenevää, mieleenpainuvia esiintyjiä ei oikeastaan kuitenkaan ollut, mukavaa kuitenkin.
Illan ohjelma oli Cube niminen paikallinen teknoklubi, jossa Marco Carola soittikin sitten uskomattoman toimivan 6 tunnin teknosetin joka kyllä rokkasi koko paikan tajuttomaan transsiin.. Kyllä, tekno ja house ovat Barcelonassa kovia sanoja, en usko nähneeni trancea tai progea mainostettavan missään, teknoa tai housea sitäkin enemmän (ja mikä kummaa, tavallisissa kaupoissa soi tekno/house, ei hittipoppi).
Carolan loistavan setin jälkeen oli takki aika tyhjä, mutta perjantai sonarissa päivällä nosti taas rimaa, paikallinen dj, Aidor Ronda rokkasi kybällä ja muutkin artistit olivat kuuntelemisen arvoisia. Illalla olikin sitten vielä herkumpaa meininkiä tiedossa La Terrrazza klubilla, joka sijaitsee vanhassa linnoituksessa, Montjuicilla, eli on hacienda tyylinen openairklubi. Ja illan artisti oli Sven Väth, joka aloitti yhdeltä yöllä ja soittikin sitten uskomattoman hyvän setin siirtyen electrosta kauniisti teknoon ja pitäen aivan uskomattoman määrän ihmisiä tanssimassa. Oli kyllä Väth todella vakuuttava soittaja ja itsekin täysillä mukana, koska promoottori joutui \väkipakolla\ lopettelemaan miehen soittelemiset, paikallisten säädösten takia kello 0630..
Lauantaina olikin sitten aika ottaa jo lepoa, joten sonarin päiväohjelma jäi vähän vajaaksi, levymessut ja Seth P. Brundel tuli katsastettua, mutta ilta olikin sitten odottelemisen arvoinen.
Underworld, Laurent Garnier, Jeff Mills ja Carl Cox hoitivat homman uskomattoman vakuuttavasti ja tietynasteinen makeaa mahan täydeltä reaktio tuli koettua, kun Garnierin hieman chillimpi meininki voitti Coxin teknonpyörittelyn kuuntelemisen
Sitten muutama miete yleisesti meiningeistä.
Elikä kyllä huomaa kuinka muualla Euroopassa konemusiikki on oikeaa kulttuuria, koska sitä 21 v:nä huomaa olevansa nuori diggari Parhaimmillaan taisi jorailemassa olla muutama sukupolvi samaa perhettä..
Toisekseen miksi ihmeessä Suomessa pitää aina piilottaa DJ:t korkeille jalustoille, vast. Barcelonan klubeilla DJ:t soittivat mukavasti tanssilattian tuntumassa, vain hieman korkeammalla ja DJ:n työskentely ja meininki näkyi suoraan juhlakansalle, luoden mielestäni oikeanlaisen tunnelman (esim. Sven Väth oli aivan tulessa ja meiningissä mukana) ja yhteenkuuluvuuden tunteen, että ei tässä katsota superstaraa vaan kaikki bailataan
Ja vielä yksi asia mikä vakuutti. Äänentoisto klubeilla. En tiedä mikä täällä Suomessa on, kun ääntentoiston kanssa on usein ongelmia, johtuuko sitten siitä, etteivät laitteet ole vakituisesti samassa käytössä vai mistä, mutta joka klubissa tuntui olevan tajuttoman hyvin kongifuroidut äänentoistolaitteet, joiden äänestä erotti pienetkin nyanssit, eikä missään vaiheessa mitään puuroutumista syntynyt (ovat myös tietysti DJ:lle armottomammat ;) ja kaikki pienetkin kikkailut kuuluivat selvästi ja hyvin.
Noh, nyt on tämä pitkä pätkä ohi, huomena päivällä varmaan hieman lisää selvempiä ajatuksia, mutta suosittelen kaikille Barcelonaa vaikka vain normaaliviikonloppureissua..
tapaili muuten iha mukavasti artisteja.....
*sydän**sydän**sydän*
[q]insejn:
pps. ainii, miten pystyinkään unohtamaan.... seuraaval kerral ku on skutas kekkerit, poistakaa ainakin ne pissikset jotka tulee halaamaan ja sanoo moi mä olen xxxx, mä rakastan tänään kaikkia ja heiluttaa päätään joka suuntaan... voi kristus
muutenki aika nuorta jengii näky välist siel, mut kait ne käyttäyty
[muokattu 30.6.2003 01:17]
[/q]
itse yritin käyttäytyä asiallisesti ja jos jotakin häiritsi paikalla oloni niin siitä voi lähettää viestin
ja onhan toi viesti asiallinen koska en itsekään pidä tuommoisesta teiniX menosta
taisin olla yksi nuorimmista siel
mutta eikö meidän nuorempien pidä jollakin tapaa tutustua bile skeneeseen
ja sitten kun on ikää tarpeeksi teidän harmiksenne tulen käymää bileissä*pahis*
no toivottavasti minusta ei ollut nytten hirveästi harmia siellä
mutta täytyy myöntää että tämä oli puolustus puhe meidän nuorten osalta
eikä tämä meinaa mitää vanhemmat vs. nuoremmat juttuu
koska inhoon itse paljonki pissis menoa se pitäisi kieltää lailla!
ärsyttää aina kun joku tulee että koko maailma vihaa mua mä teen itsarin (parin siiderin jälkeen)
ja varsinki jos joku on mesonu vanhemmille ihmisille (18+) niin sitten nämä vanhemmat voivat saada nuoremmista huonon kuvan ja siinä menee into kun itse olen näitä nuorempia
niin tulee semmone olo että kaikki nuoremmat on samanlaisia
mutta jos muistelette omaa teini aikaanne niin ymmärrätte varmaan mistä puhun (kirjoitan)
ja itse saavuin paikalle koska minut oli kutsuttu ja halusin tulla kuuntelee metsään jotakin mitä en kotona saa kuulla koska himasta ei löydy oikein mitään mikä vastaisi psykeä
ja sanon että todella hienoa oli ihmiset suhtautui ainakin minuun siellä paikalla ollessani melko hyvin
ei tullu yhtään murhaavaa katsetta joka tarkoittaa että et sä tänne saa tulla!
siitä iso kiitos että jaksoitte ainakin minua...kai...*nauru*
mutta oikeat pissikset jotka tuli vaan juomaan ja räyhää pitäisi taluttaa pois tai laittaa uimaan
olkoon mitkä bileet vaan sinne mennään kuuntelemaan settejä, tanssimaan niitä sekä tapaamaan uusia ja vanhojakin ystäviä...eikö se niin oo?
mutta jos on valittamista jostakin nuoremmasta tyypistä niin eiköhän mulle laiteta siitä viestii niin yritän ottaa selville kuka on kyseessä jos hän kuuluu joukkoomme ja kerron siitä hänelle että mitä pitäisi tehdä
muistakaa vain että me nuoremmat olemme aina ottaneet teistä vanhemmista mallia
ps.aina kun puhun vanhemmista en halua loukata ketään tarkoittamalla ikäloppua vaan tarkoitan aina ylä-ikäistä vaikka oottehan teki vielä nuoria
Täytyy sanoa etten ole ikinä aikaisemmin ollut bileissä, joissa näin moni asia olisi kussut yhtä aikaa (vaikkakin myönnän että suurimman osan ongelmista aiheutti faktori, johon Unity-posse ei voinut vaikuttaa millään tavalla; Sää):
- Narikkajono oli täydellinen helvetti. Läpimäräksi asti ulkona jonottamisen lisäksi sai sietää uskomatonta tönimistä, turpakeikalla uhkailua yhteiskunnan tulevien toivojen puolelta, kaiken maailman PLUR-prinsessojen koko jonon ohi kiilaamista, sen että rannekkeet loppuivat kesken ja ihmiset pistettiin odottamaan niitä sateessa vielä puolisen tuntia lisää...
- Sisälle pääsemisen jälkeen sain Irish Coffeen avulla nostettua oman tunnelmani hyväksyttävälle tasolle hypotermian porteilta jonotettuani baaritiskille puoli tuntia. Iltaan mahtuneeseen kahteen juoman hakemiseen meni kaiken kaikkiaan yli tunti, koska tiskit olivat ihmismäärän takia täysin tukossa.
- No se ihmismäärä. Kun ulkona satoi niin sisällä oli infernaalisen täyttä. Tönimättä oli mahdotonta seisoa missään, saati sitten että olisi koittanut jopa kulkea johonkin suuntaan tai öhs, tanssia. Ahdistavaa. Sain päälleni kaksi kappaletta juomia ilman että kummallakaan kerralla päälleni ne kaatanut henkilö olisi hetkeäkään asiaa vaivautunut pahoittelemaan.
- Pois lähtiessä (noin kahden aikaan, jolloin tungoskin alkoi jo vähän hellittää) narikkaan mentäessä paikalla ei ollut henkilökuntaa ja itse kullakin oli pääsi takkien luokse vapaasti. Kuinkahan paljon ihmisiltä vietiin tavaraa ja jos ei viety, niin olipa onni että paikalla oli sillä hetkellä vain rehellistä bilekansaa.
- Narikka oli muuttunut avonarikaksi, tarkoittaen käytännössä sitä että kaikkien tavaroiden päälle oli satanut taivaan täydeltä ties kuinka kauan. Jos olisin halunnut jättää tavarani ulos sateeseen kenen tahansa vietäväksi olisin varmaan voinut tehdä sen myös ilmaiseksi heittämällä ne minkä tahansa puun alle?
Hyvääkin oli toki:
+ Tärkein asia, eli itse musiikki, oli juuri niin hyvää kuin vain sopi olettaakin. Harmi vaan että tanssimisen sai unohtaa.
+ Siihen ihmismäärään, joka paikalle oli ahdettu, mahtui myöskin paljon mukavia tunnelmaa kohottavia tapauksia.
+ Jaetut mehujäät. Siinä vaiheessa kun moisen sain kouraani olin jo niin paskana että mieleni teki vain huutaa, mutta eleenä moisten jakaminen oli niin kliffa että rauhoituin hetkeksi.
No, ehkä joskus seuraavan kerran ei sitten sada ja muut asia saadaan hanskaan. Olis voinut olla kivaa mut nyt oli ihan persiistä.
[muokattu 10.8.2003 15:51]
Asiasta viidenteen, onks kellää kuvia tapahtumasta?
Mulla ainaski oli loppupeleissä iha hauskaa :)
*neliöheii*
iha jees bileet oli liian vähä ihmisii vaa.*eiei*
..säälin kyl niitä jotka ei päässy tänne...
en oo nimittäin tollee jorannu hmm.. puoleen vuoteen.
craze rokkaa.
:)
joo siis toi oli multa, ei ollu muka rekannu ineen
Ihmettelen samaa *täh*
charlie everywhere
lisempää kuvej!
Viimeset 5 minuuttii jotka ehdin nähdä vaikutti hyvältä
Niin kyl mäkin tykkäsin :)
Sininen L&M