Maksatko TV-lupamaksua?

Back to yleinen keskustelu O

[q]Vexe, 18.7.2005 12:07:
Rupesin tosin miettimään, että saako tarkastajat jostain(kaapeliyhtiöltä) tiedon et olen canal+ tilaaja enkä maksa tv-lupamaksua?[/q]
Asiakasrekisterin tietoja ei saa antaa eteenpäin. No yks kaveri kattelee noita canal++ ym juttuja ilman tv-lupaa. Hyvin on toiminut jokusen vuoden

[q]eeci, 16.7.2005 17:42:
---
Itse suosisin koko lupamaksun poistamista ja tekisin kaikista kanavista maksulliset. Sitten vaan tilattais kerran vuodessa ohjelmakortti, jonka hinta määräytyis näkyväks valittujen kanavien mukaan. Yksinkertanen toteuttaa käytännössäkin nyt digiaikana.
[/q]

WORD! Itse ajatellut ihan samaa asiaa siitä lähtien kun Suomessa päätettiin siirtyä digi-verkkoon.

edit: niin ja tämähän onnistuisi jopa ohjelmatasolla.

[q]Lost-Soul, 18.7.2005 12:13:
---
discopöllö, 18.7.2005 11:25:
---
sbart, 17.7.2005 14:16:
Mitä järkeä sitä on maksaa ku ei siltä tule mitää muuta järkevää kuin Lätkää,Fudista ja Formuloita*jiihaa*

---

Lätkät, fudikset ja formulat taitaa kyllä pääasiassa tulla mainosrahoin rahoitettavilta kanavilta eikä ylen kanavilta, joista me tv-lupaa maksamme

---

Enpä ole ainakaan itse nähnyt MM-kisoja vielä mainosrahoilla toimivilla kanavilla.
[/q]

Sanoinkin pääasiassa. Sitäpaitsi luulen että MM-kisat eivät sitä telkun urheilutarjontaa muodosta jos edellä puhuttiin mm. formuloista, lätkästä ja fudiksesta. Käsittääkseni näitä nimenomaan tulee jatkuvalla syötöllä kolmoselta ja neloselta. Esim formuloiden mm skabat, valioliigat yms.

[q]discopöllö, 18.7.2005 12:49:
---

Sanoinkin pääasiassa. Sitäpaitsi luulen että MM-kisat eivät sitä telkun urheilutarjontaa muodosta jos edellä puhuttiin mm. formuloista, lätkästä ja fudiksesta. Käsittääkseni näitä nimenomaan tulee jatkuvalla syötöllä kolmoselta ja neloselta. Esim formuloiden mm skabat, valioliigat yms.
[/q]
Itselleni lätkä ja futis tarkoittaa juurikin ainoastaan MM-kisoja. Eipä noi muut ole yhtään mielenkiintosii kattoo ;)

En maksa ja nyt ku muutan parin viikon päästä uuteen kämppään en ees telkkua ota mukaan ku turhaa se sielä pölyä keräis. Sen verran vähän telkkua katon että siitä tulis turhan kallis kukkapöytä *ding**igor*

Mulla kävi tv-lupatarkastaja vanhassa asunnossa joskus 5v sitten(eikä mulla tietenkään ollut tv-lupaa ja telkku näky suoraan siihen ulko-ovelle). Kilttinä tyttönä kerroin sit tietoni tälle tarkastajalle joka sanoi,että lasku(+sakot) tulevat postissa lähipäivinä...Eipä tulleet,enkä tänä päivänäkään ole sitä maksanut...enkä maksa.

Televisiota tulee nykyään aika harvoin katsottua. TV-lupamaksun olen toki aina kiltisti maksanut.

miksi maksaa tv-lupaa kun yhtiöt rahastaa känny peleillä ??

[q]Relic, 13.7.2005 21:14:

Maksakoon ne jotka haluavat.
[/q]

muru meidän tv-lupa on maksettu :D tosin ei mun toimesta.

[q]Max Dee, 24.7.2005 03:42:
miksi maksaa tv-lupaa kun yhtiöt rahastaa känny peleillä ??
[/q]

TV-lupaa maksetaan ylen kanavista joilla ei tietääkseni ole kännypelejä? Vai onko, en ainakaan muista nähneeni. Ei sillä, onhan mokomat kännypalvelut ei pelkästään typeriä, vaan suorastaan naurettavia. Säälittävintä koko touhussa on kuitenkin se, että jotku idiootit niitä oikeasti pelaa / niitä soittoääniä oikeesti tilaa.....

Mutta itse kysymykseen:
En maksa koska maksu on järjetön eikä opiskelijalla ole moiseen varaa. TV:n tulisi olla luontaisetu ja sen rahoitus tulisi hoitaa jotenkin muuten, esimerkiksi mainoksilla (kuten muut kanavat) tai valtion tuella.
Lisäksi katson kyseisiä ylen kanavia niin vähän etten näe pienintäkään syytä luvan maksamiseen tältäkään kantilta ajateltuna.

Lupamaksu on aikansa elänyt, ihmisten kiusaamiseksi tehty rahastuskeino, jonka uhriksi joutuminen on lähinnä tuurista kiinni.

Onneksi meidän kampusalueella kulkee viesti irkin välityksellä niin nopeasti TV-lupatarkastajan tarkasta sijainnista, että osaa laskea suunnilleen minuutilleen että milloin mokoma tulee kilkuttelemaan kelloa. Ja silloin ovi pysyy visusti kiinni.

Tässä kommunismin luvatussa maassa en kyllä takuulla maksa enempää toisten elämisestä (itse kun en telkkaria juurikaan katso) kuin mitä jo verojen kautta on pakko.

en tätä nykyä omista telkkaria, joten en maksa lupamaksuakaan. viime viikolla melkein menin ja ostin telkkarin mutta hintaa katsottuani totesin, että lennän mielummin thaimaahan helmikuussa

En maksa.

Kerrostalon TV-antenni on paskana, ja soitettuani isännöitsijälle sieltä päin sanottiin että juu ei olla korjaamassa pitkään aikaan. Että näin. Käytössä on oma antenni-viritelmä, jonka avulla näkyy tv:stä rakeisesti ja vaan pari kanavaa. Ja kuitenkin en tv:tä ees paljoo katso.

En maksa.... TV- lupamaksu on mielestäni aika vanhentunut käsitteenä koska se on vaan ykkös ja kakkos kanavan pakko myyntiä.... Koska suuri osa tv-kanavista on tänä päivänä jo maksullisia... Niin eikö silloin pitäisi pystyä valitsemaan mistä kanavista maksaa ja mistä ei....

Maksan, olen maksanu siitä asti kun kotoa muutin pois. Ja osan tästä ajasta olen ollut jopa työttömänä, eipä silloin sitä rahaa niin hirveesti ollu mutta maksettua tuli kuitenkin. Eikä toi ny ni niin paljo minusta oo, etenkin ku ajattelee mitä tolla rahalla saa muuta. (siis toi 0,5-0,6 egee päivässä)
Kerran kolmessa kuukaudessa tippuu se viidenkympin lasku postiluukusta. So what ? Ei mun talous ainakaan siihen kaadu, vaikka oon ihan tavallinen duunari. Ja toi viiskymppiä kolmessa kuukaudessa menis kuitenkin johonkin paskaan. Saapahan kattoa ainakin telkkua rauhassa. Ja kyllä minusta Yleltä tulee paljonkin hyvää, sikäli musta on ihan jees että lupamaksuvaroilla tuetaan sitä. Ja mä en ymmärrä joidenkin whinetystä siitä kun tv-maksutarkastaja käy ovella ja kuinka ikäviä ihmisiä ne on. Työtänsä ne tekee vaan. Ku toi nyt kuitenkin on lakisääteinen juttu niin tokihan sitä pitää valvoa.

nämä taitaa olla vähän periaatekysymyksiä. yksi maksaa, kun kerran käsketään, toinen ei maksa, kun ei jää kiinni ja kolmas ei maksa vaikka jäisikin.

aika vastaava juttu, kuin esim. pummilla matkustaminen tai kaupasta näpistely. ei se ketään tapa, mutta joku toinen sen sitten saa maksaa.

itse suosisisin 'periaatteessa' yleistä lainkuuliaisuutta. kun kerran pitää maksaa, niin maksetaan. eri asia on, että silti voi vastustaa maksua ja pitää sitä typeränä.

En.

Tv-lupamaksu on aivan liian kallis eikä sillä edes saa rahoilleen mitään vastinetta.Pelkkää luontoiltaa ja jne. skiedaa on tarjolla kaikilla kotimaisilla kanavilla.Itse en omista edes enää nykyään tv:tä vaan videotykki on korvannut tv:n himassa.Videotykissä kiinni olevat dvd ja Welhon kaapelinverkkoon tarkoitettu digiboksi on paljon parempaa vastinetta rahoille kun tv-lupamaksu.

Itse kun en edes katso tv:stä kotimaisia kanavia vaan ulkomaalaisia/maksullisia kanavia kuten Canal+:saa,Discoveryä,,BBC Wolrdiä ja BBC Primeä.Itse ainakin maksan mieluummin Welhon kanavapaketista yli 30 euroa kuukaudessa ja saan vastineeksi monta tuntia laatua viihdettä 27/4 kun maksan tv-lupamaksua,millä saa paskaa viihdettä ja chattejä.

[q]miikkah, 24.8.2005 13:35:
itse suosisisin 'periaatteessa' yleistä lainkuuliaisuutta. kun kerran pitää maksaa, niin maksetaan. eri asia on, että silti voi vastustaa maksua ja pitää sitä typeränä.
[/q]

Oon varmaan jo 2 kertaa threadiin sanonutkin, että en vastusta maksua, vaan tapaa, jolla sitä kerätään ja hallinnoidaan. Löisvät nyt vihdoin sen ihan verojen mukaan tuonkin maksun ni ei tarttis pyöritellä älytöntä byrokratiaa ja tv-mainoskampanjoita niilläki rahoilla.

[q]akir0, 24.8.2005 13:44:
---
miikkah, 24.8.2005 13:35:

---

Oon varmaan jo 2 kertaa threadiin sanonutkin, että en vastusta maksua, vaan tapaa, jolla sitä kerätään ja hallinnoidaan. Löisvät nyt vihdoin sen ihan verojen mukaan tuonkin maksun ni ei tarttis pyöritellä älytöntä byrokratiaa ja tv-mainoskampanjoita niilläki rahoilla.
[/q]

jep, näinhän se helpommin & halvemmin menisi.

[q]A-E, 24.8.2005 13:42:
En.

Tv-lupamaksu on aivan liian kallis eikä sillä edes saa rahoilleen mitään vastinetta.Pelkkää luontoiltaa ja jne. skiedaa on tarjolla kaikilla kotimaisilla kanavilla.Itse en omista edes enää nykyään tv:tä vaan videotykki on korvannut tv:n himassa.Videotykissä kiinni olevat dvd ja Welhon kaapelinverkkoon tarkoitettu digiboksi on paljon parempaa vastinetta rahoille kun tv-lupamaksu.
[/q]

Tulipas tässä mieleeni että ajattelin kiertää tv-lupamaksua videotykillä ja hankkiutua vanhasta 32" lohkareesta pois. Päätin kuitenkin tarkistaa kohdan tv-lupamaksusta missä mainitaan maksuun velvoittavat laitteet. Huomasinpa ettei videotykillä voi kiertää lupamaksua. Ei voi kiertää edes tv-kortilla tietokoneessa *nyyh*.

Itse siis vastustan tv-lupamaksua, mutta on sen verran selkärankaa, että maksan laskuni mukisematta.

O