Ovatko konemusan kuuntelijat elitistejä...?

Back to yleinen bilehöpinä O

olivia:[q]Jos ei ole koskaan ollut rokki-konsertissa, miksi ei voisi kerran maksaa siitä vaikka sitten sen 40? (Ja btw esimerkiksi Kotiteollisuuden viime keikat ovat maksaneet n.10.)[/q]
oon koittanut tsekkailla jotain sopivaa rokkikeikkaa jonne vois menna tsekkaa menoa vaihtelun vuoks mut ei kiinnosta maksaa 40e sellaisesta bändistä joka ei tunnu edes keskinkertaiselta. totoa piti mennä kuuntelemaan mutta prkl deep dish oli samana päivänä niin ei päässyt :(

Mark:[q]Ja koska 40e on sen verran iso raha, että haluun sijoittaa sen sellaseen mistä _varmasti_ pidän, enkä johonkin mikä ei oo mun kuppi teetä sata varmasti. Dissamaan en jaksa lähteä ketään jos musiikkimaku eroaa omastani, mutta en mä lähde puolväkisin mukaan sellasiin juttuihin mitkä ei mua nappaa.[/q]

kun ei o ikinä ite ollut missään konsterissa niin ton vois sijoittaa kokemukseen. mutta en ma siltikaan maksais tota jostain mestarit lavalla tapauksest :D

mikko alatalo & co ikivihreät tour ei oo listalla ekana juuei

nihkee randomlogout

Elitistejä? ei, mutta....

Kuitenkin bileissäkävijä eroaa positiivisesti tavallisesta euro-humppa-britney spears-eppu normaali-porukasta. Useille 18-xx vuotiaille baarin lähtö tarkoittaa vain kunnon kännejä ja vastakkaisen sukupuolen metsästystä keinoja kaihtamatta.
Konemusiikin kuuntelija lähtee mielestäni käymään ulkona eri syista: musiikki ja siitä saatava hyvän olon tunne. Toki konemusiikin harrastajatkin syyllistyvät örvellykseen yms. mutta huomattavsti harvemmin. Enpä nyt aivan äkkiä pysty muistamaan esimerkiksi kapakkatappelua, johon syyllistyvät konemusiikin kuuntelijat...

Konemusiikin kuuntelijoihin lukeutuvat voivat erota taustoiltaan hyvinkin reilusti esim. Sähkömies - KTM. Kuitenkin molempia yhdistää sama ajatusmaailma, kun puhutaan musiikista. Usein konemusiikki ei kuulu useimpien ystävien makuun tyyliin:
"mitä hiton tiki-tiki-tii tikiki-tii-tiitä sä oikein kuuntelet."
On hyvä vain hymähdellä tuollaisille kommenteille.

- Olen löytänyt jotain sellaista, mitä sinä et ole löytänyt ja ymmärrän enemmän.*pelle*

[muokattu 11.2.2003 16:48]

tuntematon:[q]totoa piti mennä kuuntelemaan mutta prkl deep dish oli samana päivänä niin ei päässyt :([/q]

Rock?

[q]mikko alatalo & co ikivihreät tour ei oo listalla ekana juuei[/q]

Rock?!?

jUSSi:[q]Tämä on hyvä pointti. Vieläkin katsoessani vanhoja flaboja tulee väkisinkin mieleen, että silloin kaikki oli uutta ja jännää. Elektroninen musiikki ja siihen liitttyvä alakulttuuri on vakiinnuttanut itselleen pysyvän aseman suomessa ja vähentänyt samalla nurkkakuntaisuutta, uutuudenviehätystä sekä elitistisyyttä.
[/q]

Luojalle kiitos siitä.

tuntematon:[q]tuntematon:totoa piti mennä kuuntelemaan mutta prkl deep dish oli samana päivänä niin ei päässyt :(

Rock?

mikko alatalo & co ikivihreät tour ei oo listalla ekana juuei

Rock?!?[/q]

samaa kitarakuraa kaikki tyynni

[q]yana:
no imo ne kyl näyttää huomattavasti mielenkiintoisemmilta. mä en edelleenkään ymmärrä miks maksaa vitusti rahaa että pääsee pariks tunniks seisoo ja kuuntelee rock'n'rollia. eikös se ollut alunperinkin tanssimusiikkia? mut ei kait noilla keikoilla pahemmin tanssita ja vietetä laatuaikaa vaan tuijotetaan sinne lavansuuntaan zombeina.
[/q]
No ilmeisesti oma mielipiteesi rock keikoista on muokkaantunut sellaisen henkilön tuntemuksilla ja näkemyksillä joka ei koskaan ole niihin osallistunut ja selvästikkään ei myöskään ole niistä kiinnostunut, mutta henk. koht käyn varmaan enemmän tsiigaamassa rock keikkoja kun käyn bileissä ja voin sanoa että se on muutakin kun Zombiena seisomista.
Voin edelleen pistää parhaimpiin kokemuksiini koko so far lyhykäisen elämäni aikana mm. Kornin,Faith no moren sekä Guns n' rosesin keikat,ihan pari vaan mainitakseni.Musiikki toimii aina ja antaa aina kuuntelijalleen elämyksen.Ja maksan kyllä sen 40 egee mutisematta jos sillä pääsen näkemään jonkun lempibändini livenä.

Elitismistä ei sinänsä ole kyse imo. Moni frendini rokki piireissä ihmettelee miten pystyn käydä kuuntelemassa ”jumputusta” 6 h putkeen mutta ei ne kyllä haukkumaan ole alkaneet tai kutsumaan ylpeäksi.Mut ehkä mulla on vaan laajakatseisia ystäviä ;) Jos dissaa suoraltakädeltä musiikkilajin jota itse ei kuuntele eikä koskaan ole kuunnellutkaan on se ehkä enemmän kapeakatseista.

[q]Gohome:
Elitistejä? ei, mutta....

Kuitenkin bileissäkävijä eroaa positiivisesti tavallisesta euro-humppa-britney spears-eppu normaali-porukasta. Useille 18-xx vuotiaille baarin lähtö tarkoittaa vain kunnon kännejä ja vastakkaisen sukupuolen metsästystä keinoja kaihtamatta.
Konemusiikin kuuntelija lähtee mielestäni käymään ulkona eri syista: musiikki ja siitä saatava hyvän olon tunne. Toki konemusiikin harrastajatkin syyllistyvät örvellykseen yms. mutta huomattavsti harvemmin. Enpä nyt aivan äkkiä pysty muistamaan esimerkiksi kapakkatappelua, johon syyllistyvät konemusiikin kuuntelijat...

Konemusiikin kuuntelijoihin lukeutuvat voivat erota taustoiltaan hyvinkin reilusti esim. Sähkömies - KTM. Kuitenkin molempia yhdistää sama ajatusmaailma, kun puhutaan musiikista. Usein konemusiikki ei kuulu useimpien ystävien makuun tyyliin:
”mitä hiton tiki-tiki-tii tikiki-tii-tiitä sä oikein kuuntelet.”
On hyvä vain hymähdellä tuollaisille kommenteille.

- Olen löytänyt jotain sellaista, mitä sinä et ole löytänyt ja ymmärrän enemmän.*pelle*

[muokattu 11.2.2003 16:48]
[/q]

kuulostaa tutulta... täällä päin ”meitä” pidetään lähinnä ”outoina” kun musiikkimaku on mitä on...

taustoista vielä sen verran että tekee allekirjoittanutkin dj/artisti ”normaaleja” asioita... kuten käy esim. metsästämässä...
nämä ovat tietty ”normaaleita” ehkä vain ”tavallisen” täältäpäin olevan näkökulmasta...

eipä paljoa lähiympäristössä ole näkyvissä koko ”tekno” juttu, minusta tää on vielä huomattavasti ug täällä, tosin erijuttu stadissa...

En mä tiestä muista tiedä, mutta mua ainakin vituttaa tyhmät ihmiset - niinkuin esim. minä.

Kertoisin ellen olisi liian hyvä vastatakseni tälläisiin topicceihin.

Kyllä.

[q]dab:
Kyllä.
[/q]

AYE!

[q]tuntematon:
tuntematon:
---
totoa piti mennä kuuntelemaan mutta prkl deep dish oli samana päivänä niin ei päässyt :(
---
Rock?
[/q]

Mitäs toto sitten on jos ei esim soft rockia tms?

[q]dalifemme77:
No ilmeisesti oma mielipiteesi rock keikoista on muokkaantunut sellaisen henkilön tuntemuksilla ja näkemyksillä joka ei koskaan ole niihin osallistunut ja selvästikkään ei myöskään ole niistä kiinnostunut, mutta henk. koht käyn varmaan enemmän tsiigaamassa rock keikkoja kun käyn bileissä ja voin sanoa että se on muutakin kun Zombiena seisomista.
Voin edelleen pistää parhaimpiin kokemuksiini koko so far lyhykäisen elämäni aikana mm. Kornin,Faith no moren sekä Guns n' rosesin keikat,ihan pari vaan mainitakseni.Musiikki toimii aina ja antaa aina kuuntelijalleen elämyksen.Ja maksan kyllä sen 40 egee mutisematta jos sillä pääsen näkemään jonkun lempibändini livenä.

Elitismistä ei sinänsä ole kyse imo. Moni frendini rokki piireissä ihmettelee miten pystyn käydä kuuntelemassa ”jumputusta” 6 h putkeen mutta ei ne kyllä haukkumaan ole alkaneet tai kutsumaan ylpeäksi.Mut ehkä mulla on vaan laajakatseisia ystäviä ;) Jos dissaa suoraltakädeltä musiikkilajin jota itse ei kuuntele eikä koskaan ole kuunnellutkaan on se ehkä enemmän kapeakatseista.
[/q]

no olihan toi aika karjistetty yleistys tietenkin. mutta tollanen kuva on jaanyt kun oon katsonut noita telkkarista, jotka tosin on lahinna tietysti olleet isompia stadionkeikkoja. klubilla homma lienee varmasti toisin tuossakin skenessa

kylla makin maksan mukisematta 40e siita etta paasee kuuntelemaan livena lempibandia, toi kitararokki ei vaan oo ikina lammittanyt patkan vertaa niin ei niihin konsertteihinkaan ole hakeutunut

[muokattu 11.3.2004 14:26]

[q]yana:
no olihan toi aika karjistetty yleistys tietenkin. mutta tollanen kuva on jaanyt kun oon katsonut noita telkkarista, jotka tosin on lahinna tietysti olleet isompia stadionkeikkoja. klubilla homma lienee varmasti toisin tuossakin skenessa

kylla makin maksan mukisematta 40e siita etta paasee kuuntelemaan livena lempibandia, toi kitararokki ei vaan oo ikina lammittanyt patkan vertaa niin ei niihin konsertteihinkaan ole hakeutunut
[/q]
Fair enough. Ja kyll mä ajattelin et pikkasen on mukana yliammuntaa but niihin on niiiiin kiva puutua täällä

[q]dalifemme77:
Fair enough. Ja kyll mä ajattelin et pikkasen on mukana yliammuntaa but niihin on niiiiin kiva puutua täällä
[/q]

True, men jag tycker att täällä on jätte kiva när we yliammutaan och kärjistetään asioita sometimes... yeah!

ei kuuntelijat vaan itse musiikki :)

kitara, basso, rummut, koskettimet...boooooring

rock ei ole saanut mitään uutta sittten sen keksimisen..

Koneavusteinen musiikki menee kokoajan eteenpäin, aina putkahtaa uusia innovatiivia tuottajia jotka tuovat uusia tuulia..

olin tuossa pari kk. Gloriassa Lemonatorin keikalla luokkakaverin ”pakottamana”
täytyy kyllä sanoa että siitä äänimaisemasta ei saanut _mitään_ irti, 1 biisi minkä olin kuullut toi jotain yhteislaulufiiliksiä, siinä se (ja siis yritin tanssia ;). Siihenhän noi konserttien kiksit perustuu, että kuulee ne omat olohuonelempparit vähän isommalla pa:lla ;P ja maksaa idolin näkemisestä.

The Doorsin jonkun keikkataltioinnin olisin kyllä halukas näkemään, niillä taisi olla kans
tavoitteena saavuttaa jonkinlainen hurmos tanssioiden keskuudessa...

toisaalta sitten joku moshaus/hypipompi korn, system of a down yms. toimiikin sitten jo paljon paremmin omaan makuun..

[q]dalifemme77:

Elitismistä ei sinänsä ole kyse imo. Moni frendini rokki piireissä ihmettelee miten pystyn käydä kuuntelemassa ”jumputusta” 6 h putkeen mutta ei ne kyllä haukkumaan ole alkaneet tai kutsumaan ylpeäksi.Mut ehkä mulla on vaan laajakatseisia ystäviä ;) Jos dissaa suoraltakädeltä musiikkilajin jota itse ei kuuntele eikä koskaan ole kuunnellutkaan on se ehkä enemmän kapeakatseista.
[/q]

...jos molemmat ovat muodostaneet mielipiteensä radiosoiton perusteella, kumpi menee enemmän metsään? ;)

[q]Viltsu:

...jos molemmat ovat muodostaneet mielipiteensä radiosoiton perusteella, kumpi menee enemmän metsään? ;)
[/q]
Maalikameralle kyl käyttöä tässä tapauksessa.*iloinen*

O