Ovatko konemusan kuuntelijat elitistejä...?

Back to yleinen bilehöpinä O

tuntematon:[q]pr0ton:
kukin taplaa tyylillään u know. tieto lisää tuskaa. kun ei tiedä paremmasta on onnellinen. älä riko kavereidesti pilvilinnoja, please =)[/q]

Tai sitten tutustuta kaverisi kunnon musiikkiin, listahittien sijasta. Eivätpä sillon enään mieti miksi maksaa, välillä kyllä aika rasvasia, hintoja hyvästä musasta ja menosta.

Blackout:[q]Wasted ability:Muodikas pukeutuminen on onneksi alkanut saada ilmaa siipiensä alle jo täällä pohjolassakin (oli muuten aikakin!!)

Onneksi?! Eli kannatat ajatusta, että ihmiset zombeina noudattavat jonkun italialaisen muot(t)igurun jokaista oikkua?

Muotibisnes on loistoesimerkki siitä, miten kollektiivisella tyhmyydellä taotaan rahaa. Ylhäältä päin annetaan tiedoksi, mikä juuri tällä hetkellä on in. Ja mikä ei ole in, on tietysti out. Sitten kaikki laumasielut ryntäävät säännöllisin väliajoin hankkimaan uusia kuteita ollakseen "trendikkäitä" taas sen pienen hetken ennen kuin muotiguru keksii uudet kujeet...

Teknokulttuurissa, sellaisena kun sen itse koen, ei ole tilaa moiselle pelleilylle. Eli sille, että kulttuurin sisältä annettaisiin jotain ehdottomia pukeutumista koskevia normeja. Kyllä sinne bileisiin on voitava tulla yhtä lailla farkuissa ja t-paidassa kuin tonnin trendireleet päällä.

[muokattu 25.1.2003 13:57][/q]


Aivan tuohon en kyllä pyrkinyt tekstilläni... Lähinnä kannatan sitä että viitsitään vilaista peilikuvajaista ennen ihmisten ilmoille lähtiöä edes puolen minuutin ajan. Olenko itse pinnallinen muotifriikki? Siihen vastaus on kyllä ja ei. Käytän laadukkaita vaatteita, ja muotivirtauksista otan käyttööni OMAAN tyyliini sopivat vaatekappaleet. Jokainen ajatelkoon omilla aivoillaan ja luottakoon omiin silmiinsä (jos sellaiset on suotu).. Jos verkkarit ja iso-isän vanha tukkimiehen villapaita miellyttävät silmää, mikäs siinä

Plug:[q]Jaa. Empä ehkä muuta tiiä, mut en enää viihdy baareissa. Teinixit (Niin mäkin oon) vetää hillittömässä tuubassa (Mä en vedä) pitkin seiniä samalla ku ne toiset, jotka viel pysyy tolpillaan "tanssii" eli lähinnä heiluu sen "a'ha a'ha" musan tahdissa. Very Fucking Tired Of that. Kunnon paukemusaa ja sivistyneitä ihmisiä. Superior.

[muokattu 25.1.2003 18:43][/q]


AAMEN!

jUSSi:[q]nope.

Mutta kaikista kansan osista löytyy elitistejä. Itseni lasken ihan tavalliseksi musiikiharrastajaksi.

Pienet väkimäärät ja suuri määrä juhlia saattavat tosin näyttää ulospäin elitistiseltä.[/q]

Totta yhdyn tähän ihan täysin......ja kaikki asiat riippuu ihan ihmisestä itsestään!!!!*piis**plur*

[q]spanig:[/q]
jUSSi:
[q]nope.

Mutta kaikista kansan osista löytyy elitistejä. Itseni lasken ihan tavalliseksi musiikiharrastajaksi.

Pienet väkimäärät ja suuri määrä juhlia saattavat tosin näyttää ulospäin elitistiseltä.

Totta yhdyn tähän ihan täysin......ja kaikki asiat riippuu ihan ihmisestä itsestään!!!!*piis**plur*[/q]

Ja vielä multakin sama.

[muokattu 28.1.2003 01:08]

[muokattu 28.1.2003 01:09]

joo, ollaan ihan hirmuisiia elitistejä.

Mielestäni mikään musiikin kuuntelu ei ratkaise oletko elitisti vai et. Ei ruveta herättelemään mitään epäterveellistä paremmuuden tuntoa!

pr0ton:[q]Ei mun kaverit ja tutut kyllä ymmärrä tota bileissä käymistä. Sitä että ollaan valmiita maksamaan esim. 20e sisäänpääsystä, että pääsee tamppaamaan jonkun muun ku mtv listamusan tahtiin.[/q]
Ihan sama juttu mullakin....*iloinen*

Enpä usko... Pientä luokkaylpeyttä on jokaisessa ihmisryhmässä.
Ja kun nykii agregaattia käyntiin että saadaan sähköä jonnekin korpeen... Toki tulee mieleen että olen erillainen...
Ja siihen erillaisuuten liittyy luokkaylpeys, se ei liene paha asia.

pr0ton:[q]Ei mun kaverit ja tutut kyllä ymmärrä tota bileissä käymistä. Sitä että ollaan valmiita maksamaan esim. 20e sisäänpääsystä, että pääsee tamppaamaan jonkun muun ku mtv listamusan tahtiin.[/q]

mä en ymmärrä että maksetaan 40e siitä että päästää seisomaan väkijoukkoon, heiluttelemaan tukkaa ja osoittelemaan \,,/_ jonkun paskan rokkibändin tahtiin :D jonka jäsenet eivät tajua etteivät ole enää 20something (nojoo ehkä mulla ei o varaa kuittailla tota osastoa)

ps. joo en ole ollut ikinä yhdessäkään rok-konsertissa, mutta tolta se on telkkarissa näyttänyt

[muokattu 31.1.2003 10:49]

yana4000:[q]

ps. joo en ole ollut ikinä yhdessäkään rok-konsertissa, mutta tolta se on telkkarissa näyttänyt

[muokattu 31.1.2003 10:49][/q]

Ei tekniikka kemutkaan kovin kaksisilta näytä telkkarissa. Ei sillä että rokki konserteissa olisi jotenkin kova meno tai mitään. Kunhan totesin.

Lounge_Lizard:[q]
Ei tekniikka kemutkaan kovin kaksisilta näytä telkkarissa. Ei sillä että rokki konserteissa olisi jotenkin kova meno tai mitään. Kunhan totesin.[/q]

no imo ne kyl näyttää huomattavasti mielenkiintoisemmilta. mä en edelleenkään ymmärrä miks maksaa vitusti rahaa että pääsee pariks tunniks seisoo ja kuuntelee rock'n'rollia. eikös se ollut alunperinkin tanssimusiikkia? mut ei kait noilla keikoilla pahemmin tanssita ja vietetä laatuaikaa vaan tuijotetaan sinne lavansuuntaan zombeina.

yana4000:[q]


no imo ne kyl näyttää huomattavasti mielenkiintoisemmilta. mä en edelleenkään ymmärrä miks maksaa vitusti rahaa että pääsee pariks tunniks seisoo ja kuuntelee rock'n'rollia. eikös se ollut alunperinkin tanssimusiikkia? [/q]

tai maksaa vitusti rahaa siitä että pääsee pousaamaan stobe kädessä klupille missä soitetaan tanssimusiikkia
*vink**heiii*
-M

Mark:[q]
tai maksaa vitusti rahaa siitä että pääsee pousaamaan stobe kädessä klupille missä soitetaan tanssimusiikkia
*vink**heiii*
-M[/q]

öööö.... jos huomasit niin toi kommentti käytettiin jo ja mun kommentti oli vain vastakommentti siihen. (vaikkakin korostanet tuossa etteivät kaikki hyödynnä bileiden tanssilattiaa)


oot jäljessä

[muokattu 31.1.2003 12:14]

prkl! Tai sit sä oot askeleen edellä...? mitäs, mä bongasin vaan TAMPATA kalliilla, en pousaa? vttu ku silmätki harittaa..
-M

edit: typoja miljoona

[muokattu 31.1.2003 12:16]

[muokattu 31.1.2003 12:17]

Se että pitää itseään erilaisena, yksilönä, edellyttää että muutkin ovat yksilöitä. Jos konemusiikin kuuntelijat nostavat kaltaisensa valioiksi ja muut harhaoppisiksi, ni pitää tajuta se että me olemme harhaoppisia esim. punk-piireissä.
Ja jos uskoo että pelkkä kuunteleminen riitää sceneen (hieno sana) kuulumiseen ja tekemään itsestään elitistin, ni aika tyhjällä ollaan.
Mulle kyseessä on suuntautuneisuudesta konemusiikkiin ja kaikkeen mikä kuuluu siihen kulttuurin. Tän musiikin pitää olla tunnetilana sinussa, joka johtaa sun ajatusmaailmaa, vasta sen jälkeen voi puhua jostakin korkeammasta yhteisyydestä.
Oon ylpeä että konemusiikki o osa mun ideologiaa, mut en mä silti o ketään muuta parempi.

Ps. Lukekaa ihmeessä monta kertaa Tres: n kommentti elitismistä. Hän tietää mistä puhuu*joo**joo**joo**joo*

Musiikki on mun elämä. Se ei ole niin kuin telkkari, jonka voit sulkea ja jota ilman pärjäät vaikka vuoden (vaikee kuvitella kylläkin), vaan paremminkin kuin ilma jota hengität. Sen takia mä varmaan melodisesta trancesta niin paljon pidänkin..*plur**enkeli*

Siis niin. Kaveripiirissä monikaan ei myöskään ymmärrä. Osa tajuaa vaikka ei siedä pauketta muuten.. Mutta ne nyt muutenkin tuntee mut.. Ja samapa tuo mitä ne ajattelee. Totta on kuitenkin että Sivistyneempää ja hyväkyvämpää porukkaahan klubittajat tai miksi teknopolkkatrancettajia haluaa kutsua *hymy*.. Normaaleissa baareissa on niitä mainittuja perseetvetäneitä elämänparantajia, selkäänkyhnääjiä ja päälleossentavia... Okei liioittelua ja yleistystä, yksilöitähän kaikki on.. Mutta ei tuo perätöntä ole. Mutta kun kuitenkin se musiikki sinne vetää...*pihkassa*

[muokattu 3.2.2003 20:05]

En sanoisi konemusan kuuntelijoita elitisteiksi.
Muistetaan myös se, että tässäkin maassa on paljon myös ihmisiä, jotka ovat kuunnelleet elektronista (tanssi)musiikkia vuodesta faarao ja pyramidi, mutta eivät tähänkään päivään mennessä ole käyneet_kertaakaan_bileissä/klubilla.
Kaikki tällaiset ihmiset, jotka tiedän, ovat itseasiassa eristäytyviä, eivätkä mielellään korosta itseään millään lailla. Eivät sosiaalisesti eivätkä ulkoisesti (esimerkiksi pukeutumisen avulla), mitkä ominaisuudet taas ovat IMO hyvin yleisiä bileissä/klubeilla käyvän väestönosan keskuudessa.
(Tähän väliin pieni tapaus.
Ihan vain faktana tapahtunut asia.
Screenin jono viime syksynä:
Jonotin kaverin kanssa. Satoi kaatamalla, mutta onneksemme takanamme seisovalla pojalla oli sateenvarjo. Saimme seisoa sen alla.
"Käyttekste usein tälläsissä bileissä?"
"Nooo....aika usein.""Joo, käydään."
"Minkä ikäsiä te ootte?"
"Reilui parikymppisiä ollaan."
"Aijaa, mä vaan kyselen ku oon ekaa kertaa tulossa bileisiin."
Screenin jälkeen Illuissa törmäsin samaan poikaan tanssilattialla.
"Noh, mimmosta oli ekoissa bileissä?", kysyin häneltä(Screen on klubi ai nou).
"Ihan kivaa oli. Mut kauheen kuuma."
(Poika tanssi college-paita päällä.)
"Ja nyt oon yksin ku mun yks kaveri ei päässy sisään tänne, ku sillä oli ollu jotain masennuslääkkeitä." )

Mielestäni bile/klubi-kansa on kuitenkin jotenkin erilaista. En osaa määritellä sitä mitenkään, en eritellä tapauksia tai muuta sellaista, mutta jotenkin vaan...
No hyvä on, yksi erittely tässä tulee mieleen: IMHO pojat/miehet ovat yleisesti herkempiä kuin tavallisen massan edustajien keskuudessa.

Jos ei ole koskaan ollut rokki-konsertissa, miksi ei voisi kerran maksaa siitä vaikka sitten sen 40? (Ja btw esimerkiksi Kotiteollisuuden viime keikat ovat maksaneet n.10.)

Ei kuulu tähän topickiin, mutta nimenomaan tuo dissataanmuitamusiikinlajeja-asenne on se, mikä muissa ihmisissä minua ärsyttää. Etenkin jos ei edes vaivauduta ottamaan selvää mistä puhutaan.

edit: kunhanmuokkailenselvemmäksi
[muokattu 6.2.2003 18:29]

[muokattu 6.2.2003 22:52]

olivia:[q]
Jos ei ole koskaan ollut rokki-konsertissa, miksi ei voisi kerran maksaa siitä vaikka sitten sen 40? (Ja btw esimerkiksi Kotiteollisuuden viime keikat ovat maksaneet n.10.)

Ei kuulu tähän topickiin, mutta nimenomaan tuo dissataanmuitamusiikinlajeja-asenne on se, mikä muissa ihmisissä minua ärsyttää. Etenkin jos ei edes vaivauduta ottamaan selvää mistä puhutaan.

edit: kunhanmuokkailenselvemmäksi
[muokattu 6.2.2003 18:29]

[muokattu 6.2.2003 22:52][/q]

no siksi kun koen saavani kaiken mitä haluan musiikilta konemusiikista. Sitä löytyy nykyään joka mielentilaan ja hetkeen, en enää yksinkertaisesti saa mitään irti muusta kuin konemusiikista muuten kuin satunnaisesti. Ja koska 40e on sen verran iso raha, että haluun sijoittaa sen sellaseen mistä _varmasti_ pidän, enkä johonkin mikä ei oo mun kuppi teetä sata varmasti. Dissamaan en jaksa lähteä ketään jos musiikkimaku eroaa omastani, mutta en mä lähde puolväkisin mukaan sellasiin juttuihin mitkä ei mua nappaa.

-M

[muokattu 7.2.2003 08:21]

Kuten aina, osa bilepopulaatiosta on täysin oman paremmuutensa lumoissa ja osa on niin avointa ihmisryhmää kun vain voi. Kuitenkin vastaavasti voi sanoa melkein mistä tahansa ihmisryhmittymästä.

Mutta koko ihmisryhmä yleistetään kuitenkin yhden huonon esimerkin perusteella. Niin se maailma pyörii.

Vielä pakko kommentoida tuota (ehkä hiukkasen offtopic) keikka vs bileet juttelua. Eiköhän siinä ole kaikilla kuitenkin kyse siitä että saat kuunnella musiikkia josta pidät ja pääset oikeasti näkemään soittajankin.

O