Kaukosuhteet

Back to yleinen keskustelu O

[q]remotion:
kokeiltu on Suomi-Ruotsi asetelmaa, tulos kumpikin hävis. en suosittele.
[/q]
mis mieles suomi ruotsi..maissa vai ihmisis ?

Mietin jo hetken, että eikös tälle ollut jo topic, mutta ilmeisesti asiasta on keskusteltu vain sinkkuluukun puolella. Tai sitten olen sokea.

Kaukosuhteita vastaan minulla ei periaatteessa ole mitään. Tällä hetkellä se ei ainakaan suomalaisen kanssa oikein toimisi, kun ylitän lahtea niin harvoin, mutta noin yleensä sellainen sopisi päivärytmiin melkein paremmin kuin "normaali" suhde. Näin on ollut menneisyydessäkin. Viikolla jää aikaa ja rauhaa keskittyä koulujuttuihin ja viikonloppuna sitten tuurilla siihen toiseen. Kun vielä ei ole sitä tyyppiä, joka riutuisi ikävästä niiden viikonpäivien ajan - tai sitten ei ole vielä vain tullut sellaista aikaansaavaa henkilöä vastaan - niin eipä sitä hirveästi keksi syitä, että miksi moisia pitäisi erikseen vältellä. Paitsi että matkusteleminen tulee kalliiksi.

Toki välimatkan takia vaaditaan mielestäni enemmän työtä, että suhteen saa toimimaan, mutta toisaalta jos ei ole valmis näkemään suhteen eteen vaivaa, niin sitten on ehkä parempi olla lähtemättä leikkiin laisinkaan - asui sitten lähellä tai kaukana.

Itse olen seurustellut parinkin tytön kanssa jotka ovat asuneet turussa. Onnistus ihan hyvin. Se riippuu siitä kuinka usein voi nähdä toisen. Kyllä sitä melkeen kerran viikossa pitäisi nähdä jotta toimisi. Tädilläni on tällä hetkellä sellanen suhde että toinen asuu saksassa. On muistaakseni toiminut jo yli vuoden.

ei ole toiminut mulla noi kaukosuhteet kyllä. tosin syynä taisi olla ihan joku muu kuin välimatka (toinen kaukosuhde asui valtamerien takana ja toinenkin kaukana suomesta...) vaikka vaikuttihan tuo matkakin, pitäisi olla aikaa ensin yhdessä rakentaa kunnon pohja suhteelle jotta se toimisi.

vaikka on mulla ystävä joka tapasi viikon etelänlomalla muualta kotosin olevan miehen, pitivät kaukosuhdetta yllä pari vuotta ja nyt ne on naimsissa. joten kaikki on mahollista.

Oikein hyvin mulla ja kultillla toimii vaikka kyllä välil tuntuu vaikeelt mut kyllä tästä selvitään

en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka valittaa ku on niin rankkaa olla kaukosuhteessa... saman maan rajojen sisällä. jos ei todella kestä sitä et on muutamasata kilsa välimatkaa, suhde on tuhoon tuomittu heti alkuunsa.

välimatkaa oli 8000km 1½ vuoden ajan kolmen vuoden suhteesta mutta se sitten tyssäsi ihan muihin seikkoihin. eikä kaduta yhtään vaikka aikaa meni "hukkaan" tuonverran. loppujen lopuksi, se oli upea suhde.

[q]Daverian:
Itse olen seurustellut parinkin tytön kanssa jotka ovat asuneet turussa.
[/q]
Turkuhan kieltämättä on toisella planeetalla :D

[q]ALIEN:
taloudellisesti kallista ja mielenterveyden kannalta epäterveellistä. [/q]

Kieltämäti, taloudellisestihan kaukosuhde ei oo edukasta... Matkaliput tai bensa esim. tuonne +400 km päähän tuppaa maksamaan ihan jonnin verran ja tietty puhelimessa vietetty aikakin eron aikana voi yllättää. Pisin yksittäinen puhelumme on kestänyt reippaat 7 tuntia... Ja muutenkin vähintään 3 tuntia päivässä tulee eron hetkinä oltua puhelimessa ja ihme kyllä puhumista riittää koko ajan... Kuinkas kuumina muilla on linjat ollu kaukosuhteiden aikana?

Btw, näin kaukosuhteessa eläneenä oon huomannu, että puhelimen välitykselläkin voi saada aikaiseksi kovinkin paljon yhdessä. Paremman puoliskoni kanssa ollaan "puhelimitse" siivottu, kokattu, katottu töllöä, katseltu kuutamoa, juotu yömyssyjä... näin muutamia askareita mainitakseni. Heitetty siis läppää ja touhuttu kumpikin omissa oloissamme samoja asioita, mutta kuitenkin "yhdessä"! Vain mielikuvitus rajana..! Meillä ollu ainakin ollu pirun hauskaa... Onkos muilla vastaavia kokemuksia?

[q]curry:
Kuinkas kuumina muilla on linjat ollu kaukosuhteiden aikana?[/q]

Mese + Webcami

[q]---
curry:
Kuinkas kuumina muilla on linjat ollu kaukosuhteiden aikana?
---

sapeli:
Mese + Webcami
[/q]

Jep, toi on ollu kyl mielessä, kunhan tytsyni hankkii sen nettiyhteyden vaan ensin..

toimii minä asuin hyvinkäällä kulta rovaniemellä välimatka on sellasen 900kilsaa ainaki...sit muutettiin vaasaan ja yhes ollaan vielki epävirallinen vuosipäivä oli paripäivää sitte <3

Tähän asti on toiminu. Mulla alkoi koulu Joensussa tänä syksynä ja oma kulta jäi Lohjalle reilun 400 kilsan päähän. Ikävä on kova, mutta toimii kun luottamusta on. Edellisessä suhteessa tää ei olis toiminu, muta siinä olikin luottamuspula. Tässä suhteessa toimii. Ja kun tosiaan tietää että ei tää ikuisesti kestä. Melkeen joka viikonloppu käyn siellä, kun toinen ei pääse tänne töiden takia.
Joululomaa odotellessa...

Mutta onko kellään ollut suhdetta Kaukon kanssa? SIINÄPÄ vasta kysymys!

Jaa-a... Enpä ole pahemmin aiemmin uskonut kaukosuhteisiin, yleensä ovat kaatuneet juuri välimatkaan.
Mutta silti äänestin kaukosuhteiden puolesta sillä nykyinen suhteeni on vakaalla pohjalla (asummehan yhdessä tällä hetkellä) siitä huolimatta että tiemme vievät hieman erisuuntiin tulevina vuosina. Opiskelupaikkamme sijaitsevat satojen kilometrien päässä toisistaan, mutta kyllä siitä selviää..Ei ole aikomustakaan antaa periksi..
Eli jos suhde on toimiakseen niin kyllä se toimii vaikka välissä olisikin muutama satakilomatriä

[q]curry:
Kuinkas kuumina muilla on linjat ollu kaukosuhteiden aikana?
[/q]
[q]sapeli:
Mese + Webcami
[/q]
Aivan. Tämä on varsin erinomainen kombo.

[q]1ncarnation:
---
remotion:
kokeiltu on Suomi-Ruotsi asetelmaa, tulos kumpikin hävis. en suosittele.

---

mis mieles suomi ruotsi..maissa vai ihmisis ?
[/q]

minä täällä ja hän siellä, ruotsinsuomalainen, nykyään asustelee kyllä helsingissä mut se on mennyttä jo.

[q]1ncarnation:
---
remotion:
kokeiltu on Suomi-Ruotsi asetelmaa, tulos kumpikin hävis. en suosittele.

---

mis mieles suomi ruotsi..maissa vai ihmisis ?
[/q]

Read > Comprehend > Post

tapasin miehen. aloimme seurustella. meni vakavaksi, joten parin kuukauden päästä kerroin että olin vajaan vuoden kuluttua lähdössä ainakin vuodeksi pois suomesta. joten tuolloin sitten viimeistään tulisi ero. jätkä et mitä älä nyt noin sano. eihän meiän oo pakko erota vaikkei samassa maassa ollakaan. mä että katsotaan nyt mitä tän suhteen kanssa nyt edes käy. tuli hyvä suhde, joten osin senkin vuoksi lähdinkin vain länsinaapuriin. lupauduin sitten jatkamaan suhdettakin. meni kaksi kuukautta ja mies ehdotti et muutetaan yhteen jahka suomeen palajan. ahdistus. liikaa kivoja miehiä ympärillä. että ei se kaukosuhde sen kauempaa kestäny.

toinen tapaus. mies muutti pois suomesta lyhyehkön seurustelun jälkeen. sovittiin et ollaan yhteyksis ja katotaan mikä tilanne kun hän palaa. loistava ratkaisu. olimme yhteyksissä. kävin hänen luonaan. molemmilla oma elämä. mulla uus suhde kun hän tuli takas. edelleen hyviä ystäviä.


toki voi toimiakin. jos pitkä ja hyvä suhde takana ja paluupäiväkin tiedossa niin kannattanee yrittää. mutta jos valmiiksi asutaan eri maissa niin enpä moiseen ryhtyisi. löytyy niitä lähempääkin. toisaalta jos asuttas eri kaupungeissa ja tavattas kuitenkin ainaki pari kertaa kuussa, niin voisi olla vaan hyvä juttu. olisi omaa vapauttakin sitten ja ihania jälleennäkemisiä.

Vaikeeta saada toimimaan...

Toimiiko vai ei? kuinka monen km päässä toinen pitäisi asua että suhde toimis/ei toimis?

O