Millaisia ominaisuuksia haluaisit kännykkääsi?
Kunnon järjestelmäkamera olisi puhelimessa näppärä.
[q]Lost-Soul:
Itse voisin lisätä tämä ikuisuuksia odotetun ominaisuuden, eli kahden sim-kortin tukeminen. Monilla on kuitenkin työpuhelin ja se oma puhelin. Ongelmaa ei synny, jos nämä kummatkin ovat samalla operaattorilla ja vielä sopivia numeroita.
[/q]
Benefonilta olis moinen luuri olemassakin. Ei vaan taida mennä Benefonilla kovin hyvin, valitettavasti.
Lisäksi kun operaattorit usein subventoivat puhelimia(muualla kuin Suomessa) niin näissä lukituissa puhelimissahan ei kuitenkaan toimisi kuin se operaattorin oma kortti.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=22112&tyyppi=1
[q]Nokia kehittää matkapuhelinta, jossa käytetään rfid-tunnisteita. Nokian mukaan tuotetietojen lähettäminen rfid:llä kännyköihin voi laajentaa rfid:n käyttöä jakeluketjusta asiakaspalveluun, markkinointiin ja brandinhallintaan[/q]
vähän aihetta sivuten
semmosen parinkymmenen gigan kovon että vois käyttää myös musiikin kuunteluun kun on reissussa, tyyliin ipod mut kännyssä.
kaupan päälle hyvälaatuiset bluetooth korvanapit/micin kuunteluun/hands freehin ettei tarvi johtojen kanssa tuskailla.
[q]akir0:
---
Lost-Soul:
Itse voisin lisätä tämä ikuisuuksia odotetun ominaisuuden, eli kahden sim-kortin tukeminen. Monilla on kuitenkin työpuhelin ja se oma puhelin. Ongelmaa ei synny, jos nämä kummatkin ovat samalla operaattorilla ja vielä sopivia numeroita.
---
Benefonilta olis moinen luuri olemassakin. Ei vaan taida mennä Benefonilla kovin hyvin, valitettavasti.
Lisäksi kun operaattorit usein subventoivat puhelimia(muualla kuin Suomessa) niin näissä lukituissa puhelimissahan ei kuitenkaan toimisi kuin se operaattorin oma kortti.
[/q]
Äipällä oli moinen kun tulivat markkinoille v.2000. Idea tosin katosi kun vaati buuttauksen aina kun halusi käyttää toista liittymää. Kahta liittymää siis voinut pitää päällä samaan aikaan.
Olisin helposti valmis maksamaan nykyisten kalleimpien multimediakeskushärpäköiden hinnan puhelimesta jolla pystyisi suorittamaan seuraavat funktiot ongelmitta:
-Soitot
-Tekstiviestit
-Herätyskello & kalenteri
-Laskin
-Sen voisi heittää täysiä tiiliseinään, uittaa stobessa ja jatkaa puhelua.
Eli puhelin missä ei ole mitään "hienouksia", ei kameroita, ei vilkkuvälkkyvaloja, 5D-taustakuvia, 6D grafiikkaprosessoria, ei tarvitsisi edes olla mikään koko designmaailman ylistämä luomus, eikä sen tarvitsi olla kahden euron kolikon kokoinen.
Sen tarvitsisi vain kestää ja toimia.
Mutta miksipä ihmeessä suunnitella puhelinta joka kestää, sittenhän ihmisten ei tarvitsi ostaa paria kertaa vuodessa uutta puhelinta, eli ei tuu tapahtumaan
Rajattomat ilmaiset puhelut, tekstiviestit, multimeediat, intternetit yms... *toivoo joululahjaksi* *slurps**juonittel*
[q]dose:
Nopeempi suoritin!! (Siemens M55, niin hidas ja jumittelee) Muuten ihan kohtalainen puhelin, kalenteri vois toki vähä parempi olla. Ainahan sitä parantamisen varaa
[/q]
Nokia 6630 on aikas pirun nopeen tuntuinen, varsinkin verrattuna esim. Nokia 6600:een, tai 7610:aan.
[q]siveys:
Käyntikortit, jotka näkyisivät digitaalisen kuvan muodossa omistajansa näköiseksi brändättyinä, mutta sisältäisivät metatietoina myös henkilön tarkemmat yhteystiedot, tallentuisivat muistiin yksi kerrallaan "hyväksy"-nappia painamalla. Myöhemmin kun pääsee koneelle niin koneella voisi sitten helposti siirtää näistä käyntikorteista tiedot omaan osoitekirjaan mikäli tietoja täytyy jotenkin muokata tai kategorisoida.
[/q]
Onhan tämä kaikki jo mahdollista. Nokia Series 60-kapuloissa on palttiaralla kolmisenkymmentä eri kenttää, mihin voidaan naputella kyllä osoitteet, mailiossut ja muut, jonka jälkeen ne voidaan vielä synkata kuvan kera Macille tai PC:lle.
[q]siveys:
Tuota tietokoneen ja puhelimen kommunikointia pitäisi kyllä kehittää roimasti enemmän. Tällähetkellä en ole nähnyt yhdeltäkään valmistajalta mitään helppoa ja simppeliä ratkaisua. Itse olen muutaman hetken tapellut Nokian pc-suiten kanssa, kun piti ottaa yhteyt bluetoothin avulla ja lopulta tyydyin logitechin rävellykseen, jolla kuitenkin sain tarpeellisen tehtyä.
[/q]
PC Suite 6.x:n BT yhteys on tehty jo varsin helpoksi. Connection Managerista BT päälle, etsitään laitteita, valitaan puhelin ja thäts it!
[q]siveys:
Ja itse aiheeseen, itse kaipaisin nopeampia datayhteyksiä ja sen myötä vieläkin suurempaa muistia.
Lisäksi vielä yksi erityisen loistava juttu olisi että tiedot saisi siirrettyä mutkatta täydellisenä laitteesta toiseen, edes valmistajan omien laitteiden osalta. Tämänhetkinen tillanne on että uusilla nokialaisilla voi imuroida tiedot vanhasta, mutta jos uusi menee huoltoon ei tietoja saa vanhempaan lainakoneeseen.
[/q]
Itse olen saanut aikaiseksi 460kbit nopeuden kännykän kautta. Tosin nopeus oli vain ohjeellinen, mutta käytännössäkin yli 200kbit, jolla kyllä jo bussisurffailun hoitaa mukavasti... :)
[q]terraluna:
Esim. sellasen et se TOIMIS! Prkl, mul on aina ollu luuris jotain vikaa. Tos nykyises, Nokian 5210, on nyt alkanu ilmestyy sellanen vika et kenttä katoaa täysin ennalta arvamatta, siis myös muulloinkin kuin Rastila-Puotila-välillä metrossa maan alla. Lisäks puhelin hukkaa tallennettuja tekstiviestejä. Molemmat näistä vioista on aika ikäviä. Ens kerral taidan ostaa jonku muun merkkisen luurin.
[/q]
Akkuvika! 5210:ssa on puhelimeen kaksi syöttöä - CMT ja radio. Akun täristessä puhelimen sisällä, kultapinta akun navoista naarmuttuu ja sähkön johtuminen puhelimen radiolle katkeaa hetkeksi. Tämä taas aiheuttaa sen, että yhteys verkkoon katoaa hetkeksi.
[q]juice:
Mun puhelimessa on vaikka mitä tilpehööriä helsingin
kartasta gameboy emulaattoriin, mutta alkometrin haluaisin.
Sen lisäksi, että se näyttäisi sen hetkisen tilan, se myös
estäisi soiton tiettyihin numeroihin humalan tilasta riippuen,
antaisi tarkan arvion sopivasta dokaus vauhdista ja kertoisi
kellon ajan milloin autoa sais taas ajaa.
[/q]
Se olisi kyllä hyvä! Profiilit:
1 promillen kännissä voi soittaa: kaverit, panot, taxi - pomolle soitto estetty
3 promillen kännissä voi soittaa vaan taxin
Tekniikka on vaan liian tilaa vievää puhelimeen asennettavaksi...
[q]JustinSane:
Olisin helposti valmis maksamaan nykyisten kalleimpien multimediakeskushärpäköiden hinnan puhelimesta jolla pystyisi suorittamaan seuraavat funktiot ongelmitta:
-Soitot
-Tekstiviestit
-Herätyskello & kalenteri
-Laskin
-Sen voisi heittää täysiä tiiliseinään, uittaa stobessa ja jatkaa puhelua.
[/q]
Mulla oli joskus Nokia 6210, jonka kanssa saunassa 30min ja suihkussa 15min - puhelu koko ajan päällä! Puhelimella avattii satoja korkkeja jä käytettiin vasarana... vaikka hyvä ja kestävä puhelin olikin, varastamista se ei estänyt... :(
Toivottavasti meni kaikki lainaukset oikein...
1G:n kovalevy+mp3-soitin
[q]Timce:
[/q]
Tämmönenki on jo mahdollista saada.
[q]akir0:
---
Timce:
---
Tämmönenki on jo mahdollista saada.
[/q]
Joo... MMC-kortteja on jo tietääkseni 1 Gb:een asti ja mp3-soitin alkaa oleen jo vakiovaruste...
[q]DjBeliar:
Nokia 6630 on aikas pirun nopeen tuntuinen, varsinkin verrattuna esim. Nokia 6600:een, tai 7610:aan.
[/q]
Ja kun laitetaan 6630 ja 6230 vertailuun nopeuden puolesta, niin 6630 jää pahasti jälkeen. Tottakai kun verrataan 6600:aan tuota niin nopeus on parantu, tulihan 6600:n mukana uusi ominaisuus: odottaminen
1. Akku ei lopu just sillon kun sitä tarvitsee
sellasen avain+kännykkä toiminnon et sil vois paikantaa avaimet vaik soittamalla!
Laite, jossa yhdistyisivät:
- PDA-laitteista tuttuja ominaisuuksia, tyyliin kaikki mahdolliset toimistoscheisset
- Leffojen toisto (divx,xvid yms)
- mp3, ogg, wma yms toisto
- kunnollisia pelejä
- kunnon kokoinen näyttö (tyyliin 13x7cm , että pystyis edes jotenkuten katteleen leffoja ja pelaamaan)
- kunnon kokoinen näppis
- vähintään 20gt kovo
- olishan sitä mukava surffailla netissä ja irkkaillakin
- kaiken maailman verkottumismahdollisuuksia (itse suosin wlania)
eli tyyliin snadisti kommunikaattoria isompi taitettava malli. Ulkomitoilla ei sinänsä mulle ole niin suurta merkitystä, kunhan se ei painaisi kovin paljoa ja jotenkuten mahtuisi taskuun.
edit: (niin siis oikeestaan miniläppäri, jossa on integroidut puhelinominaisuudet)*iloinen*
Ja sitten toinen, ns. bilepuhelin:
- GPS, että löytää mistä tahansa himaan (tämä myöskin voisi ohjelmoida pikavalintaan aina sen lähimmän taksin, ettei tarttis aina soitella lappeenrantaan tai hyrylään, kun haluaa taksin lahteen)
- promillemittari, joka lukitsee tiettyjä ominaisuuksia, kuten työnumeroihin soittamisen yms.
- kestävä rakenne, joka mahdollistaisi pullojen luotettavan avaamisen puhelimen tuhoutumatta.
- värinähälytys, jonka huomaa aimokänässäkin (voi toimittaa myös tarvittaessa defibrallaattorin virkaa)
[q]Lost-Soul:
Ja kun laitetaan 6630 ja 6230 vertailuun nopeuden puolesta, niin 6630 jää pahasti jälkeen. Tottakai kun verrataan 6600:aan tuota niin nopeus on parantu, tulihan 6600:n mukana uusi ominaisuus: odottaminen
[/q]
ei, kyllä 6630:n uusimmalla softalla mm. kalenteri aukee nopeammin, ku 6230:lla... Noh, toisaalta taas jotkut toiset toiminnot ovat 6230:lla nopeampia... tosin eihän 6630 edes ole vielä valmis...
[q]Viltsu:
1. Akku ei lopu just sillon kun sitä tarvitsee
[/q]
Ominaisuus on nimeltään: "Laturi"
Itse tökkään aina puhelimen yöksi laturiin - refleksin omainen liike samalla, kun asetan herätyksen. Puhelimessa on Messengeri (ja siten GPRS) koko päivän päällä, puhun paljon ja kuuntelen mp3:ia ja silti akku riittää mainiosti koko päivän (2 tolppaa 7:stä korkeintaan kulunut)
[q]phear:
Laite, jossa yhdistyisivät:
- PDA-laitteista tuttuja ominaisuuksia, tyyliin kaikki mahdolliset toimistoscheisset
- Leffojen toisto (divx,xvid yms)
- mp3, ogg, wma yms toisto
[/q]
Communicator 9500, Nokia 7700
[q]phear:
- kunnollisia pelejä
[/q]
N-Gage GD
[q]phear:
- kunnon kokoinen näyttö (tyyliin 13x7cm , että pystyis edes jotenkuten katteleen leffoja ja pelaamaan)
[/q]
Öh?! Alkaa oleen jo aikas railakkaan kokoinen näyttö taskulaitteeksi. 7700:ssa on viivottimella mitattuna: 81mm x 41mm ja sekin on jo kohtuullisen iso...
[q]phear:
- kunnon kokoinen näppis
- vähintään 20gt kovo
- olishan sitä mukava surffailla netissä ja irkkaillakin
- kaiken maailman verkottumismahdollisuuksia (itse suosin wlania)
[/q]
Communicator 9500 juu... tosin 20gigsun levyä niihin saa vielä hetken odotella...
[q]phear:
Ja sitten toinen, ns. bilepuhelin:
- GPS, että löytää mistä tahansa himaan (tämä myöskin voisi ohjelmoida pikavalintaan aina sen lähimmän taksin, ettei tarttis aina soitella lappeenrantaan tai hyrylään, kun haluaa taksin lahteen)
- promillemittari, joka lukitsee tiettyjä ominaisuuksia, kuten työnumeroihin soittamisen yms.
- kestävä rakenne, joka mahdollistaisi pullojen luotettavan avaamisen puhelimen tuhoutumatta.
- värinähälytys, jonka huomaa aimokänässäkin (voi toimittaa myös tarvittaessa defibrallaattorin virkaa)
[/q]
Toi GPS tai edes GSM-teknologiaan perustuva paikannus olis sillee ihan nasta ominaisuus bilepuhelimessa, ettei enää tarttis soitella kaverille 150dB hallissa, missä tämä mahtaa olla...
[q]Lost-Soul:
---
Pygmi:
Nykyisin monissa pienissä ja sievissä puhelimissa on toimintoja ja hintaa yli äyräiden, ja ns. peruspuhelimet ovat melko isoja juuri minun makuuni. Tosin ihan vaan yksi mielipide
---
Otetaan vaikka vaan nokia esimerkiksi. Sieltä löytyy 3100 ja 6100 jotka kummatkin edustavat sitä pienintä mallistoa Nokialla. Kummankin hinnat ovat alle 200e. Myöskin Nokian yksi halvimmista puhelimista 1100 (n 89e) on hyvin pieni kooltaan. Sitten nokian uusimmat puhelimet (joita oikeasti löytyy kaupan hyllyilta) eli esim 7610 on paljon isompi ja painaa pikkusen enemmän (myös näppäimet hankalat ja huonon tuntuiset yms yms). Hintaa muistaakseni n. 500-600e.
Tietenkin tuo hinta on aina ostajan silmissä erillainen, mutta mielestäni hyvät peruspuhelimet maksavat 200e ja siitä alaspäin.
[/q]
OK hyviä faktoja, kiitos. Tarkennan että jokainen noista mainituista luureista on sen näköinen ettei sovi mun makuuni. Ja hyvän peruspuhelimen hinta mun mielestäni sais olla alle 100 euroa. Vaan ei yleensä ole.
VAtupassi vois olla kova...
höh. onko tää joku nokian tms. markkinatutkimus vai hä?
eipä tähän voi muuta sanoa ku sähköhammasharja ja parranajokone
VAtupassi vois olla kova...
Eikös tuo jo nokian puhelimesta löydy!(?)
kertokaa ihmeessä jos olen väärässä..