Osaatko asettaa elämällesi tavoitteita ja sitoutua niihin?

Back to häröily O

Kysymys on jo tuossa otsikossa, sitä ei liene tarpeen tarkentaa. Kertokaa lisäksi asioista, joita kohti olette määrätietoisesti pyrkineet ja lopulta onnistuneet. Esimerkkejä elävästä elämästä siis, ei sen kummempaa.

Yleensä osaan, mut tän syksyn suhteen raha-asiat laskettu ihan päin helvettiä :P Tavoitteen mukaan nyt pitäs olla rahaa säästössä paaljon enemmän ku on Ehkä meni liikaa elektroniikkaan (digikamera, dvd-soitin, polttava dvd, MuVo jne...) ja edustuskulut, voi helvetti :P

Aikasemmin tos muutama vuos sitten olin kuin pellos, kaikki jäi tekemättä ja velat lisäänty. Nyt myöhemmin oon saanu jo aikasex tehtyä asioita ja hoitanu raha asiat parempaan suuntaan, hommannu töitä ja viel alkanu opiskelemaan. vaikeaa se on ollu mut eteenpäin mennään. Kiitokset kaikesta kuuluu omalle rakkaalleni joka opetti mut elämään

En osaa. Koulu menee päin vittua eikä se edes kiinnosta. Itseään ei saa niskasta kiinni että alkaisi edes tekemään jotain. Rahaa ei jää säästöön vaan kaikki mitä on niin myös menee. Ainoastaan salilla käynti on sujunut hyvin. Voipi sitten valmistuessa ajatella että jes, mul on paskat paperit ja matti kukkarossa mutta onpahan sentään vähän lihaa! (Ja sitäkin siis vähän. *nauru*)

Mitä ne on?? Tarkotushan on pitää hauskaa kun ei oo toista mahollisuutta...ainaki ite teen niin

Kaikki muut tavoitteet paitsi tupakoinnin lopettaminen ja laihdutus onnistuu. Suklaasta en myöskään pääse eroon *eipä kyllä, että haluaisinkaan*
Mutta muuten onnistuu, koulu etenee suunnitellusti, rahaa on tarpeeksi, että selviää, kun on osannut oikeaan aikaan säästää ja pääsen kipuamaan portaat ylös ilman suurempia vaikeuksia. Kahdet ei sitten menekään

Tähän mennessä kaikki tavoitteeet, jotka on ollu itselle tärkeitä, on saavutettu. Seuraava onkin sitten scifi-projekti nimeltä Kesäkuntoon 2010 mennessä

[q]coolcat82:
Mitä ne on?? Tarkotushan on pitää hauskaa kun ei oo toista mahollisuutta...ainaki ite teen niin
[/q]

En mä ainakaan näe pienintäkään ristiriitaa hauskanpidon ja tavoitteellisen elämän välillä. Päinvastoin. Yksi tavoite voi just olla se hauskanpito. Ja se on helvetin paljon helpompaa, jos on elämän muutkin osa-alueet hanskassa.

[q]Fucking Nobody:
---
coolcat82:
Mitä ne on?? Tarkotushan on pitää hauskaa kun ei oo toista mahollisuutta...ainaki ite teen niin

---


En mä ainakaan näe pienintäkään ristiriitaa hauskanpidon ja tavoitteellisen elämän välillä. Päinvastoin. Yksi tavoite voi just olla se hauskanpito. Ja se on helvetin paljon helpompaa, jos on elämän muutkin osa-alueet hanskassa.
[/q]

Silloin tällöin ihmisillä vain se " hauskanpito" alkaa todellakin hallitsemaan jokapäiväistä elämää niin, että ne elämän muut osa-alueet, jotka mahdollistavat säällisen elämän ja tämän "hauskanpidon" itsessään jäävät tämän " hauskanpidon" varjoon ja siitäpä se hauskuus sitten taitaa ollakin. ( siis loppuakin )

Samaa mieltä ku "Vitun Ei-Kukaan"! Mulla on itse asiassa tehtynä viisvuotissuunnitelma, jonka avulla pääsen unelma-ammattiini 100-varmasti! Tuo muuten aikamoista tyydytystä, kun voi yliviivata aikataulun mukaisesti suoritetut projektit ja nähdä etenevänsä. Oon muutenkin todella suunnitelmallinen ja tehokkuuteen pyrkivä!
Tommosen hiotun suunnitelman ohessa on hurjan hyvä sitten toimia spontaanisti muilla elämänaloilla ilman, että tuntuisi jurnuttavan paikoillaan.
Tietenkin tärkeintä on motivaatio, pitkäjänteisyys ja realistisuus!

tavotteet pitää olla aina korkeemmalla ku rima..
sitku ei pääse edes rimaan asti niin sit voi olla
taas ku perseeseen ammuttu karhu.. *heiii**igor*

t;-j

Osaan. Tänäänkin tavoitteenani on kunnon kännit ja koko illan jorailut halluissa....luulisi nyt onnistuvan.

[q]W:
Osaan. Tänäänkin tavoitteenani on kunnon kännit ja koko illan jorailut halluissa....luulisi nyt onnistuvan.
[/q]

Ohhoh, mulla on samat tavoitteet asetettu elämälle.. Tosin Halluihin asti tuskin pääsen, olen nimittäin ylisuorittaja..

Osaan asettaa elämälleni tavoitteet, ne ovat; ihmisten ja eläinten auttaminen ja oman rakkkaan rinnalla pysymisen kuolemaan saakka. Ja sitoudun noihin kaikkiin TODELLA!!!!

Ihminen tarvitsee tavoitteita ja haasteita, voimistaakseen ja pitääkseen yllä itsetuntoaan (self-esteem) ja elämäniloaan. Saavutetut tavoitteet antavat energiaa ja voimaa, joka taas antaa kipinää haasteille, ja terve ja jopa tarvittava oravanpyörä on valmis*super*.

Oma tavoitteeni elämässä on pitää hauskanpito, henkinen itsetutkiskelu, fyysinen hyvinvointi, sosiaaliset suhteet ja taloudellinen elämäntilanne tasapainossa*yingyang*

- *jiihaa*Hauskanpidossa*jiihaa* pyrin maksimoimaan hauskanpidon, koska tää elämä on oikeesti liian lyhyeksi meille tehty. Elämän pienistä ja suurista asioista tulee osata nauttia. Täl planeetal on vaik kuinka paljon ihmeellisiä asioita, mut jotkut asiat on vaa liian itsestäänselviä, ettei niistä ymmärrä iloita. Toiset asiat ovat rohkeuden ja ennakkoluulojen takana, ja turhaan murehtii myöhemmin kun ei tullu koitettua, vaikka tosiasiassa mitään ei ollut hävittävissä vaikka niin luulit.

-*yingyang* Itsetutkiskelu*yingyang* on suuri voimavara ja se vahvistaa sinua kun ymmärrät itseäsi enemmän. Ehkäpä elämäsi suurin mysteeri oletkin sinä? Mielessäsi riittää loputtomasti sokkeloita joita tutkia: "Miksi teen niin kuin teen?" "Mitä oikeastaan tiedän asioista ja mitä luulen tietäväni?" "Mikä minä olen suhteessa muihin?"

- *super*Fyysinen hyvinvointi*super* on tärkeä, koska se tarjoaa sekä haasteita (kts. alku) että myöskin voimavaroja niin fyysisesti, mutta ennen kaikkea henkisesti*yingyang*. Voisiko olla niin, että ennenvanhaan tuli murehdittua vähemmän joutavia, koska työkin oli paljolti rankempaa ja antoisan päivän jälkeen oli niin raukea olo ettei siinä juuri turhia kelaillu. Nykyisin vain pieni osa ihmisistä tekee oikeasti fyysistä työtä palveluyhteiskunnassa, joten kuntoilun osuus elämässä voi olla merkittävä*super*.

- *hali*Sosiaaliset suhteet*hali*. Haluan olla kavereilleni reilu, rehellinen,kannustava, avulias ja auttavainen. Toivon ja luotan, että ihanat ystäväni ovat minulle myös aina tätä. Jos joku on ongelmissa, kyl siitä selvitään, koska aina löytyy ratkaisu, ennemmin tai myöhemmin. On tärkeää olla avoin ja puhua, mutta vieläkin tärkeämpää on kuunnella. Aina ei tarvitse olla ratkaisun avaimet minulla, koska vaikeuksissa oleva voi itse ratkaista oman ongelmansa pelkästään sillä että saa asiansa puhutuksi ja ajatuksensa paremmin jäsennellyksi. Ei siis ole ratkaisevaa löytää oikeat vastaukset vaan pikemminkin oikeat kysymykset*yingyang*.

- *heiii*Taloudellinen tasapaino*heiii*. Minullakin on tavoitteena se keskimääräistä hienompi auto ja se oma asunto, jonka olen itse sisustanut. Tavoitteena on se, ettei minun tarvitse ruokakaupassa enää laskea että riittääkö rahani ruokaan, kuten tapahtui lapsuudessani. Näihin asioihin pyrin opiskelemalla itselleni ammatin, josta oikeasti pidän ja joka tarjoaa minulle haasteita joka päivä*piis*.

-Tule siksi mikä olet-

Mulla oli tavoite ostaa oma auto sit kun saan ajokortin...menin 15-vuotiaana töihin ja säästelin sit pikku hiljaa rahaa.Sit kun täytin 18 ja sain ajokortin oli rahaa tarpeeksi säästynyt että sain ostettua oman auton*hih*Se on melkeinkin ollut ainut kunnollinen tavoite mitä olen tosissani yrittänyt*joo*
seuraava tavote olis valmistua koulusta*hymy*

mun tavoite on olla onnellinen. ja jos en ole sita tanaan, tiedan etta huomenna voin olla.

yleensa tosin olen vain onnellinen

Mun tavoite on selvitä elämästä hengissä.

[q]unik:
Mun tavoite on selvitä elämästä hengissä.
[/q]

Se ei onnistu!! Etkö sä oo kuullu, mitä Juice laulo jo vuosia sit!? Kelaa..Juice!!

toisinaan tulee tehtyä tavoitteita, mutta ne unohtuu ja jatkaa vaan normaalia elämää.. ja kaikki hyvin...

[q]Individual:
---
Fucking Nobody:
---
coolcat82:
Mitä ne on?? Tarkotushan on pitää hauskaa kun ei oo toista mahollisuutta...ainaki ite teen niin

---


En mä ainakaan näe pienintäkään ristiriitaa hauskanpidon ja tavoitteellisen elämän välillä. Päinvastoin. Yksi tavoite voi just olla se hauskanpito. Ja se on helvetin paljon helpompaa, jos on elämän muutkin osa-alueet hanskassa.

---


Silloin tällöin ihmisillä vain se " hauskanpito" alkaa todellakin hallitsemaan jokapäiväistä elämää niin, että ne elämän muut osa-alueet, jotka mahdollistavat säällisen elämän ja tämän "hauskanpidon" itsessään jäävät tämän " hauskanpidon" varjoon ja siitäpä se hauskuus sitten taitaa ollakin. ( siis loppuakin )
[/q]

Ei pidä antaa mopon karata käsistä

O