Miksi ihminen haluaa päihtyä?

Back to päihdekeskustelu O

(melkein) kaikki on kivaa juttu kulkee

[q]Cloudberry:
---
mikkihiiri:
Miksi ihminen haluaa harrastaa seksiä?

---


Koska seksi on luonnollista toimintaa.. siihe on geneettinen taipumus.
[/q]

ha haa, toi on huono perustelu. Alkoholismiinkin on geneettinen taipumus.

[q]Hyzenthlay:
ha haa, toi on huono perustelu. Alkoholismiinkin on geneettinen taipumus.
[/q]
Onko oikeasti? Onko todistettu?

Edit: Ei mitään, löysin itsekin. :)

Geneettinen taipumus alkoholismiin löydetty

[muokattu 13.7.2004 21:42]

En ole varma olenko tätä täällä vielä ilmaissut, mutta itse ainakin taidan pitää itsestäni enemmän humalassa... Nyt on tullut opittua viime aikoina että se on vaan väliaikainen helpotus... Mutta minkäs sille mahtaa kun ajattelee liikaa päällään eikä sydämellään... Ja sit jos juo, asia on aivan toisinpäin.

Tasapaino pitää itse löytää.

[q]sapeli:
Mutta minkäs sille mahtaa kun ajattelee liikaa päällään eikä sydämellään... Ja sit jos juo, asia on aivan toisinpäin.
[/q]
Harmittavan usein molemmat jäävät taka-alalle, ja ihmiset ajattelevat sukupuolielimillään.

[q]Hyzenthlay:
ha haa, toi on huono perustelu. Alkoholismiinkin on geneettinen taipumus.
[/q]

Niin mut kaikilla eliöillä on pakottava tarve lisääntyä.. kovin monella sitä vastoin ei ole tarvetta tuhota itseä ja lähimmäisiä hinnalla millä hyvänsä, toisin kuin joillakin ihmisillä. Alkoholismihan on kuulemma sairaus, mutta geneettiseen alttiuteen on turha vedota jokaisen kaikkialla.. Ei sitä geeniä kaikilla ole, eikä se ketään pakota juomaan (tai käyttämään huumeita). Oma valinta ja vastuu. Kohtuus kaikessa on ihan hyvä motto, vaikka oma suhtautuminen päihtymiseen onkin astetta kielteisempi.. äh.. riittävä väsymyskin näköjään turruttaa aivotoiminnan niin, että kuka tässä mitään päihteitä enää kaipaa..

nyt ainakin bisse maistuu huonoon päivään *känni**plur**jiihaa**jiihaa**jiihaa**piis*

Se on kivaa!! *känni*

Ja miksei?

Koska alkoholin nauttiminen ihan mukavassa seurassa saa väkisin hymyn huulille! Tosin laskuhumalassa ei mikään oo enää kivaa.

saa enemmän itsevarmuutta pystyy olemaan avoimenpi ihmisten keskuudessa..vaikea kysymys toiset juo suruun toiset hauskanpitoon...eniten arvostan ihmisiä ketkä pystyy oikeasti pitämään hauskaa ilman alkoholia*joo**hymy*.

Mä olen ainakin helvetin tyhmä kun oon kännissä. Tulee tehtyä kaikkea typerää aina. Oon sillon avoimempi, mutta toisinaan vähän liian.

Pitää laittaa tänne se mitä sanoin aiemmin sanomaruudussa (etten itse unohda): koskaan ei pitäisi hävetä tai katua mitään mitä on humalassa tehnyt tai sanonut - se on toinen sinä jolla on yhtä suuri oikeus toteuttaa itseään. Tämä ei silti merkitse etteikö sen toisen minän tekemisistä olisi vastuussa, mutta vertaisin tätä vanhemman vastuuseen lapsesta - kyseessä on silti toinen ihminen.

[q]Hyzenthlay:
---
Cloudberry:
---
mikkihiiri:
Miksi ihminen haluaa harrastaa seksiä?

---


Koska seksi on luonnollista toimintaa.. siihe on geneettinen taipumus.

---


ha haa, toi on huono perustelu. Alkoholismiinkin on geneettinen taipumus.
[/q]

Mutta miksi ihmeessä alkoholismiin on geneettinen taipumus? Hahaa, tostapa on semmonen teoria; Tiedättehän, että linnut syövät mieluusti käyneitä marjoja. Noh, tämä tietysti siksi, että alkoholissa on paljon energiaa.

Mutta kyllä mä silti kysyn tänäkin maanataiaamuna, että minkä h...tin takia ihminen haluaa päihtyä!?

Jos join, en selitellyt...

Join talon...

tää juttu varmaan sopis tänne aika hyvin ja kuinkas moni teistä on kokenut saman kohtalon http://koti.mbnet.fi/soukkio/juodaan.jpg

Vaikka en koe elämääni tylsäksi tai mielenkiinnottomaksi, tekee mieleni välillä vaihtaa näkökulmaa. Tai nmäkökulma taitaa kyllä olla aika väärä sana. Tapaa nähnä maailma ja samalla maailma vaihtuu ja muuttuu. Ja koska maailma ja todellisuus on subjektiivisia kokemuksia niin uskallan väittää että maailmani todella näyttää erilaiselta päihtyneenä. Vaikka polku olisikin ihan mukava ja sen varrella kasvaisi nättejä puita niin ei sitä samaa polkua jakasa tallata koko ajan ja ketalla niitä samoja puita.. Sitä kai vaan tylsistyy niin helposti. Ja vaikka ei tylsistyisikään ni miksi kulkea sitä samaa polkua jos voisi kulkea muitakin välillä...

Raskas työ ja raskaat huvit*joo* lähinnä työvitutuksen nollaamiseen ne vähätkin holit kuluu. Tissuttelu ja punkun naukkailu kotisohvalla löhöten asia erikseen. Silloin vaan relax, nauttii elämästä.

Miksi ihminen haluaa runkkaa?

Miksi ihiminen haluaa huvin vuoksi hakkaa päätänsä seinään?

Tällä hetkellä haluan päihtyä sen vuoksi, että päihtyminen saattaisi vähentään murhanhimoani ihmisiä kohtaan jotka käyttävät liikaa hymiöitä. *kuolaa**blush**jiihaa**aplodit**iloinen**slurps**heiii**iihhih**vink**hymy**lohduttel**kivatsulle**kivatsulle*


tämä on muutes kaikkien aikojen kuvottavin hymiö: Haluaisin kiduttaa kyseisen hymiön hengiltä...

Kun joukossamme varmasti on asiasta tieteellisestikin hyvin perillä olevia henkilöitä, niin voisiko joku kertoa, mikä on syy siihen, että ihmiset ovat kautta aikain halunneet päihtyä tavalla tai toisella? Eivätkä pelkästään ihmiset, vaan onhan niitä muistaakseni eläimiäkin, jotka mielellään syövät esim. vanhentuneita marjoja. Jossainhan oli todistettu, että tietty geenien kombinaatio altistaa alkoholismille, eli asia näyttää olevan koodattu jokaiseen soluumme.

Yleensähän luonnossa joka asialla on joku merkitys, mutta mikä se merkitys on tässä tapauksessa? Lisääntymisen katalysoiminen tietysti voisi olla yksi syy (koska monethan muuttuvat estottomammiksi pienessä sievässä *känni*), mutta onko asia näin yksinkertainen? *täh*

O