Tunnetko itsesi?..kenet tunnet..

Back to yleinen keskustelu O

Kyl mä itteni tunnen parhaiten. Tähän on pakko uskoo, ei mistään tulis mitään jos kelaisin liika muiden "oikeita" mielipiteitä musta. Ei kukaan voi mun mielestä tuntea toista ihmistä itseään paremmin, tai sit tosiaan tarvii vähän aikaa itteleen...
Voin olla väärässä, tai sitten en tunne itteäni*nauru*...

[muokattu 11.4.2003 00:00]

Joskus mulle sanottiin, ettei vaikeinta ole saada mitä haluaa, vaan tietää mitä haluaa. Se pitää usein paikkansa nimittäin monet suuret ratkaisut ja oivallukset on usein niitä yksinkertaisimpia.

Etäisyys asioihin auttaa. On helpompi katsoa asioita toisen näkökulmasta. Itse tilanteessa voi arviointikyky olla todella huono. On vaikeaa tuntea itsensä. Miltei mahdotonta.

Ihminen muuttuu koko ajan ja perässä pysyminen vaatii paljon. Itsensä tunteminen ja siihen uskominen on perusta kaikelle. Mitä teet, tarvitset ja miten koet asiat.

Joskus tuntuu, että ihmiset vaan elävät hyväuskoisina siinä todellisuudessa minkä he luulevat olevan oikeaksi. "Pitää sitä ja tätä" ja loppujen lopuksi se mitä itse oikeasti haluaa ja millainen on saattaa jäädä kokonaan varjoon. Ulkoisesti hyvältä näyttävän elämän pitäisi taata onni. Pitäisi.

Itsensä tuntemisen kautta pitäisi oivaltaa se mikä tekee hyvää itselle eikä ruveta uskomaan sokeasti siihen illuusioon minkä on itselleen mahdollisesti rakentanut. Itsensä tunteva ihminen tekee päätöksensä varmalta pohjalta eikä ole riippuvainen muiden mielipiteistä.

Nim. Kadonneen itsensä saalistaja

mitä vittua mäkin tällä yritän sanoa...no...joskus tuntuu et haluisin olla joku muu ja haluisin näyttää erilaiselta.mut loppujen lopuks ihminen on sitä mitä on tai mitä itseestään on tehnyt.MÄ TUNNEN ITSENI (tai ainakin kuvittelen, sehän täs oli kysymyksenä) vai....sekoilenko mä taas omiani????mitä vittua???*slurps**slurps**voiei**justjoo**täh**täh**täh**täh**täh*

Kyllähän sitä tiedostaa omat hyvä ja huonot puolet.. niitä ei viitti suotta mainostaa
Välillä tulee sellasia tilanteita kun ei haluais tuntea ees itseään..häröilyä
Toisesta suunnasta kattottuna on kiva taas tuntea ihminen niin hyvin, että vaikka se koittaa valehdella jotain asiaa/kysymystä wha ever ni tietää tasan tarkkaan ilmeestä mitä vasta puoli sisäisesti ajattelee ja tuntee.. ei tietenkään 100 tarkasti mutta lähes tulkoon My *sydän*

Saatu eräältä kaveriltani, jonka kanssa ajattelemme aika lailla samoin. *sydän*
Tuntea joku, jonka kanssa
vallitsee yhteisymmärrys
välimatkoista tai
lausumattomista ajatuksista
huolimatta~se voi tehdä tästä
maailmasta puutarhan.
~Johann Wolfgang von Goethe~


*sydän* *sydän* *sydän*

pelottavan hyvin....

[q]Nadifa[/q]

Oon niin samaa mieltä*yingyang*!

Yeah!
ra... rakastan tän tyyppisii pohdintoja, mutten ala silti riivaa.. paasaa.. tai puhki analysoida aihetta..

Totean siis vain että jokainen tuntee itseään niin paljon kuin on valmis hyväksymään... Täytyy jollain tapaa olla rohkea, jotta voi pudottautua minuutensa pimeään huomaan... Saati hyiseen joen uomaan. Siten häikäistyä pimeyden muuttuessa valoksi ja hapuilla sokaistuneena turvaten itseensä.




Kun alkaa pelottaa muistakaa KUMIANKKA!!


*sydän**ankka**sydän*

sorppa..

[muokattu 7.1.2004 19:37]

”Katso kaupungilla ympärillesi
mitä näet?
Joko unohdit pienet arkipäivän murheesi?

Avaa silmäsi maailman surulle
anna mahdollisuus sieluille kadotetuille
valhein ja vääryyksin riistetyille.

Näe hahmot harmaat
jotka levottomina öisin vaeltavat
kun kadut on elämästä paljaat.

Näe myös sielut väsyneet
kaiken nähneet
kärsineet
ylläsi lohtua etsien liidelleet.

Haluat värit sateenkaaren
sekä mustaa ja valkoista
elämää huoletonta ja vaurasta.
Riisu naamiosi
paljasta sisimpäsi.
näe ihmisten suru ja tuska
suodata värit ja näe maailma musta.

Kukaan ei tunne ketään
elämäsi merkitse ei mitään
maailma tarttunut on noidan kehään
itketään,sitä hävetään
pelätään,ei tahdota tarrata elämään.

Pintaa syvemmälle,totuutta pidemmälle.
Näe myös lapset pienet
puhtaat sydämet
silmät surulliset
aikuisten leikeistä kärsineet.

Älä tuomitse ketään yksinäisyyteen
yksinäisten sielut häviävät tyhjyyteen.
Vaikka et voisikaan auttaa ketään
voit aina oppia heitä ymmärtämään.” By:CandyRaver´04*sydän*

[muokattu 10.1.2004 04:06]

tuskin kukaan tuntee itseään

[q]alien:
tuskin kukaan tuntee itseään
[/q]

Mielestäni taas: Tuskin muut sen paremmin, kuin itse itsensä.

Vidu älytöntä... mahtokohan tuossakaan olla päätä, saati sitten häntää?!!

Hmm . ... tunnen ja olen tasapainossa itseni kanssa .. morkkiksia ei tule jos jotain sattuu joskus mokaamaan koska se nyt on vaan inhimillistä , tohon edelliseen verraten niin en kyllä sen kummemmin kontrolloi itseeni .. päivä kerrallaan katsoo minne nenä näyttää
Saa olla kyllä aika iso asia ennenkun meikäläisen sielunrauha järkkyy .. hyvä niin

O