Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia..
[q]Annakins:---
Flamie:...
---
Edelleen vetoan siihen, että opettele nyt s**tana ensin itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi niin, ettei tekstiä tarvitse lukea läpi kymmentä kertaa ennen kuin siitä tajuaa mitään. Jos et ymmärrä, mitä tarkoitan, niin selvennettynä: tosta sun tarinasta ei ymmärrä hevon paskaa.
-A-
[/q]
kas kummaa mä tajusin heti ensimmäisellä kerralla. sanotko sä aina noin negatiivisesti myös lukihäiriöstä kärsiville? oletko mielestäsi suvaitsevainen tai ymmärtäväinen? :)
koska ne ei osaa suaaaaaaameeeeeeeeeeee ja sit toisexxxx ne ei tajuu maksalaatikon päälle...
[q]ALIEN:
---
Annakins:---
Flamie:...
---
Edelleen vetoan siihen, että opettele nyt s**tana ensin itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi niin, ettei tekstiä tarvitse lukea läpi kymmentä kertaa ennen kuin siitä tajuaa mitään. Jos et ymmärrä, mitä tarkoitan, niin selvennettynä: tosta sun tarinasta ei ymmärrä hevon paskaa.
-A-
---
kas kummaa mä tajusin heti ensimmäisellä kerralla. sanotko sä aina noin negatiivisesti myös lukihäiriöstä kärsiville? oletko mielestäsi suvaitsevainen tai ymmärtäväinen? :)
[/q]
En sano jos tiedän, että ihmisellä on lukihäiriö. Jos haukkaan naamasta huonon ja sekavan kielenkäytön takia ja käy ilmi, että kyseisellä henkilöllä on lukihäiriö, niin pyydän anteeksi. Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?
Mulla on ennakkoluuloja ainoastaan ählämeitä, somaleita ja manneja kohtaan. Ja perustuu puhtaasti kokemuksiin..
[q]Annakins:
En sano jos tiedän, että ihmisellä on lukihäiriö. Jos haukkaan naamasta huonon ja sekavan kielenkäytön takia ja käy ilmi, että kyseisellä henkilöllä on lukihäiriö, niin pyydän anteeksi. Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?
[/q]
Etkö sä tuossa myönnä että sulla on epäselvää tekstiä kirjoittavia kohtaan ennakkoasenteita, sen suhteen että ne on oletusarvoisesti tyhmiä/idiootteja/[insert määritelmä], sen sijaan että epäilisit lukihäiriötä.
Vähän sama ku epäilisit läheisempää tuttavuutta tekevää etnisen vähemmistön edustajaa raiskaajaksi, etkä erilaisen kulttuuritaustan omaavaksi..
Kasvatuksesta kaikki lähtee. Useat suomalaisetkin varastavat, raiskaavat, tekevät kaikkea ikävää. Ja sitten jos joku maahanmuuttaja tms. tekee niin, kaikki sen kulttuurin ihmiset ovat sikoja ja paskiaisia. Mun ammatissa on yksi hyvä puoli, pääsen näkemään läheltä maahamuuttajalasten- ja nuorten elämää, samoin suomalaisten. Saan seurata, millaisiksi he kasvavat ja kehittyvät..Valitettavasti olen 3 tehokkaan työvuoden jälkeen huomannut, kuinka juuri mamunuorista on eniten harmia. He vain eivät millään suostu sopeutumaan suomalaiseen kulttuuriin. En tarkoita tällä sitä, etteikö heillä saisi olla omaakin kulttuuria nähtävissä täällä, mutta jotain holttia hommaan. Lainatakseni erästä nuorta (kun kävin tuolla yläasteella viemässä mainoksia toiminnasta):"Vittu...toi vitun reksi takavarikoi mun veitsen!!!"Pojalla päällään 46 numeroa liian isot vaatteet, kädet tekee herkeemättä jotain hood-sormimerkkejä. Mulla paloi pinna. Totesin vaan kundille, että "nyt ollaan Suomessa eikä missään hiton getossa!!!"Täällä ei kanneta missään vuokralähiössäkään veitsiä koulussa, eikä harrasteta drive by shootingia!!"Kundi vaan katsoo ja toteaa joojoo..
Lisäksi ne kerrat, kun olen töissä tai vapaalla pelännyt, on liittynyt maahanmuuttajiin. Tappouhkaukset ja häirintä on aika ikävää. Mutta on mulla mihin osoittaakin...-->media. Voi elämän kevät sitä sonnan määrää, jota nuorille tarjotaan musiikkivideoiden, pelien ja elokuvien muodossa. Nuorten on ihan turha väittää, että se ei vaikuta heihin(ai, no miksi v***ssa sulla on veitsi koulussa tai sä potkit näyteikkunoita rikki, tai kaverin naamaa???)Lisäksi vanhempien pitäisi hyvissä ajoin puuttua niin suomalaisten lasten ja nuorten toimiin, kuin maahanmuuttajienkin. Tosin vaikkapa esim. somaliperheessä se on vaikeaa, koska isä pitää kuria ja äiti vahtii niitä 8 muuta lasta, joista pitäisi joskus tulla kunnon kansalaisia.
Mutta, onpa meillä mukaviakin tapauksia :) Sellasia kohteliaita, kivoja ja reippaita nuoria. Sellasia kun ois lisää, niin ei tarvis yleistää..Harmillista vaan, että ovat katoava ihmisryhmä.
Äh, nyt loppu ajatus...Voin vaan sanoa, että itse kun pitää huolen siitä, että ei tee toisille pahaa, niin on hyvä homma. Jos koskaan joku tekee sulle pahaa, älä katso ekana naaman väriä, katso ihimistä.
[q]serotonot:
---
Annakins:
---
Etkö sä tuossa myönnä että sulla on epäselvää tekstiä kirjoittavia kohtaan ennakkoasenteita, sen suhteen että ne on oletusarvoisesti tyhmiä/idiootteja/[insert määritelmä], sen sijaan että epäilisit lukihäiriötä.
Vähän sama ku epäilisit läheisempää tuttavuutta tekevää etnisen vähemmistön edustajaa raiskaajaksi, etkä erilaisen kulttuuritaustan omaavaksi..
[/q]
En em. tekstissäni kyllä todellakaan myönnä, että mulla olisi ennakkoasenteita epäselvää tekstiä kirjoittavia henkilöitä kohtaan. (Ellen itse ole syyllistynyt siihen, mistä muita kritisoin, eli epäselvän tekstin kirjoittamiseen). En maininnut olettavani, että epäselvää tekstiä kirjoittava henkilö olisi tyhmä tai idiootti, en vain olettanut hänen olevan lukihäiriöinen. Miksi mulla olisi joku ennakkoasenne epäselvää tekstiä kirjoittavaa henkilöä kohtaan? Ainoa oletus mihin syyllistyin, oli olettaa, että ko. tarinan mielestäni epäselvästi kirjoittanut henkilö osaisi suomea.
[q]Annakins:Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?
[/q]
tarvitseeko edes ärähtää, jos kuitenkin olet tietoinen asiasta? olisit vaikka pyytänyt kirjoittaa uudestaan tekstin, jos ei mennyt perille. Et kai sä mene ulkomaalaisellekaan sanomaan "vittu tosta sun Suomen-kielestä ei saa mitään selvää" vai toteatko asian hiukan hienovaraisemmin suvaitsevaisuuden merkissä?
[q]Annakins:
En em. tekstissäni kyllä todellakaan myönnä, että mulla olisi ennakkoasenteita epäselvää tekstiä kirjoittavia henkilöitä kohtaan. (Ellen itse ole syyllistynyt siihen, mistä muita kritisoin, eli epäselvän tekstin kirjoittamiseen)[/q]
Tarkoittaako se ettet myönnä ennakkoasenteitasi myös sitä ettei niitä ole?
[q]Annakins:
. En maininnut olettavani, että epäselvää tekstiä kirjoittava henkilö olisi tyhmä tai idiootti, en vain olettanut hänen olevan lukihäiriöinen. Miksi mulla olisi joku ennakkoasenne epäselvää tekstiä kirjoittavaa henkilöä kohtaan? Ainoa oletus mihin syyllistyin, oli olettaa, että ko. tarinan mielestäni epäselvästi kirjoittanut henkilö osaisi suomea.
[/q]
Ilmeisesti ymmärsin siis suht agressiivisen kielenkäyttösi väärin ja sen perusteella käsitin sinun suhtautuvan tekstin kirjoittajaan jokseenkin vihamielisesti. pahoittelen että näin pääsi käymään. Itse en kyllä saa tekemälläkään tuosta niin vaikeaselkoista tekstiä, etteikö sen ymmärtäminen yhdellä lukukerralla onnistuisi ja siksi kyseinen väite tekstin epäselvyydestä hieman hämmentää. Toki myönnän ettei se täyttänyt kirjakielen normeja, mutta itse tilanne selittyi kuitenkin minulle (ja ilmeisesti myös ALIENille) aivan hyvin.
[q]ALIEN:
---
Annakins:Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?
---
tarvitseeko edes ärähtää, jos kuitenkin olet tietoinen asiasta? olisit vaikka pyytänyt kirjoittaa uudestaan tekstin, jos ei mennyt perille. Et kai sä mene ulkomaalaisellekaan sanomaan "vittu tosta sun Suomen-kielestä ei saa mitään selvää" vai toteatko asian hiukan hienovaraisemmin suvaitsevaisuuden merkissä?
[/q]
[q]Annakins
...itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi...[/q]
En oleta ulkomaalaisten puhuvan tai kirjoittavan suomea täydellisesti tai edes hyvin, joten ei, en ärähdä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden tai suvaitsemattomuuden kanssa. Jos joku valittaa tai haukkuu ulkomaalaisia, eikä itse edes osaa omaa äidinkieltään, ärähdän. Jos luet tuon ensimmäisen viestini tarkemmin, niin huomaat, että oletin henkilön puhuvan suomea äidinkielenään. Jos näin ei ole niin pyydän anteeksi (kuten pyytäisin myös lukihäiriöiseltä).
[q]serotonot:
---
Annakins:
En em. tekstissäni kyllä todellakaan myönnä, että mulla olisi ennakkoasenteita epäselvää tekstiä kirjoittavia henkilöitä kohtaan. (Ellen itse ole syyllistynyt siihen, mistä muita kritisoin, eli epäselvän tekstin kirjoittamiseen)
---
Tarkoittaako se ettet myönnä ennakkoasenteitasi myös sitä ettei niitä ole? [/q]
Eihän se sitä tarkoita! Mulla on esim. ennakkoasenteita Arsenalin kannattajia ja englantia cockenyaksentilla vääntäviä ihmisiä kohtaan, mutta yritän silti olla yleistämättä, että kaikki Arsenal fanit on rasisteja tai että kaikki cockney'a vääntävät on tyhmiä.
[q]Annakins:
En maininnut olettavani, että epäselvää tekstiä kirjoittava henkilö olisi tyhmä tai idiootti, en vain olettanut hänen olevan lukihäiriöinen. Miksi mulla olisi joku ennakkoasenne epäselvää tekstiä kirjoittavaa henkilöä kohtaan? Ainoa oletus mihin syyllistyin, oli olettaa, että ko. tarinan mielestäni epäselvästi kirjoittanut henkilö osaisi suomea.
---
Ilmeisesti ymmärsin siis suht agressiivisen kielenkäyttösi väärin ja sen perusteella käsitin sinun suhtautuvan tekstin kirjoittajaan jokseenkin vihamielisesti. pahoittelen että näin pääsi käymään. Itse en kyllä saa tekemälläkään tuosta niin vaikeaselkoista tekstiä, etteikö sen ymmärtäminen yhdellä lukukerralla onnistuisi ja siksi kyseinen väite tekstin epäselvyydestä hieman hämmentää. Toki myönnän ettei se täyttänyt kirjakielen normeja, mutta itse tilanne selittyi kuitenkin minulle (ja ilmeisesti myös ALIENille) aivan hyvin.
[/q]
Kyllä se teksti mullekin aukeni, mutta pinna paloi kun se oli niin epäselvästi kirjoitettu. Olen päättänyt taistella keskustelupalstoilla esiintyvää kamalaa suomea vastaan, mutta koska missioni on täysin mahdoton, ärähdän vain henkilöille jotka jonkun kommenttinsa takia ärsyttävät. Olen siis "rasisti" koska en ärähdä kaikille tasapuolisesti. :)
Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi: "kamalalla suomella" tarkoitan epäselvästi kirjoitettua ja liikaa lyhenneltyä eixjooniinku -kieltä. Ja edelleen vihaan niitä iihiihhymiöitä.
Joo, olen tyhmä. Pyydän anteeksi. Poistan tekstin.
Joo, tosta kyllä sinäänsä puuttuu se juoni, oisko mun pitäny lisätä siihen joku lohikäärme vielä mukaan?
Sokeekshan tässä on tulossa.. Hymiöitä ei oikein näy, eikä lyhenteitäkään... hmm.. Pitäis varmaan ottaa noi +1.2 lasit takas käyttöön..
Tottakai se on kamalaa jos ei osaa kirjoittaa. Pitäis varmaan ottaa noita äidinkielen kursseja lisää..
[q]Annakins:
En oleta ulkomaalaisten puhuvan tai kirjoittavan suomea täydellisesti tai edes hyvin, joten ei, en ärähdä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden tai suvaitsemattomuuden kanssa. Jos joku valittaa tai haukkuu ulkomaalaisia, eikä itse edes osaa omaa äidinkieltään, ärähdän. Jos luet tuon ensimmäisen viestini tarkemmin, niin huomaat, että oletin henkilön puhuvan suomea äidinkielenään. Jos näin ei ole niin pyydän anteeksi (kuten pyytäisin myös lukihäiriöiseltä).
[/q]
Haukkuiko Flamie ulkomaalaisia? Hän kertoi tarinan, jossa muut haukkuivat (*täh*) Ai se ei ole hyväksyttävää mielestäsi, että suomalainen ei osaa kirjoittaa kunnolla? Eikö suvaitsevaisuus myös tarkoita ymmärtämistä ja hyväksymistä mitä sulta näyttää tässä tilanteessa juuri puuttuvan, kun pitää *ärähtää*? :D
mä olin kans aika pitkään manne vastainen huonojen kokemuksien perusteella, mutta esim koulussa tutustuin dimitri nimiseen manneen joka oli erittäin hyväkäytöksinen ja fiksu manne... oli myös city-lehden mannekirjoituksessa kuvassa..
kerran espoon suvelassa (maahanmuuttaja taajama) kun oltiin pubissa niin kaveri joka on lapista ja jolla on mustaksi värjätyt hiukset joutui sanasotaan paikallisten spurgujen kanssa kun ne alko heti tuuppi ja kyselee ootko joku manne.. no tappeluhan siitä tuli ja saatiin raahattu kyseiset spuget ulos sieltä... sen jälkeen muutamat paikalliset maahanmuuttajat tuli juttelee ja fiksuilta nekin vaikutti..
kauheesti en ole ollut / joutunut tekemisiin ulkomaalaisten kanssa, mutta ne joihin oon "tutustunut" on ollut ihan perus bloukkeja...
enemmän öykkäreitä prosentualisesti on ollu perus white trashissä
Mulle on ihan sama kunhan ei aiheuta mulle mitään harmia ihmisiä nekin on vaan
Ps. pahoja juttuja aina kuulee mut ei oo tullu koskaan mulle mitään räpättämään tai haastaa riitaa
[q]Annakins:
Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi: "kamalalla suomella" tarkoitan epäselvästi kirjoitettua ja liikaa lyhenneltyä eixjooniinku -kieltä. Ja edelleen vihaan niitä iihiihhymiöitä.
[/q]
Unohdit sen kaikkein pahimman; yhdyssanavirheet.
mut hei kaveri on raisiosta
[q]hardikaveri:
[/q]
Onko valkoihoisia suomalaisia enemmän kuin tummaihoisia? *täh*
[q]Flamie:
---
hardikaveri:
---
Onko valkoihoisia suomalaisia enemmän kuin tummaihoisia? *täh*
[/q]
Niinpä. Tottakai on prosentuaalisesti enemmän, kiitos alkoholin ja syntyperäisten kansalaisten ihonvärin.
Kun on siniset silmät, niin kohta saa punaiset posket..
Tässä tekstissä tulee olemaan niin paljon rumia sanoja että oli parempi sijoittaa
tämä suosiolla häröilyn osa-alueelle.
Olin juuri pääsemässä eroon omasta pienestä sisäisestä rasististani joka yleensä ajatteli että kaikki saatanan elintasopakolaiset voidaan surutta viedä saunan taakse ja ladata täyteen lyijyä.
Kuitenkin nyky-yhteiskunnassa pitää vähintään leikkiä olevansa suvaitsevainen joten niinpä minäkin sitten pyrin poistamaan ennakkoluulojani ja kaveeraamalla ties minkäsorttisten tallaajien kanssa, aidosti ja aloin jopa pitää heistä.
Näin Suomalaisena minultakin löytyy se geeni joka panee olemaan ystävällinen ja ensisijaisesti luottamaan vastaantulijaan. Tämäpä näköjään koituukin tappioksi kohdatessa väkeä jonka perimmäinen lähtökohta on tavoitella omaa hyvinvointia ja mielihyvää, surutta toisten kustannuksella. Kun on totuttu elämään lainaten ja varastaen, ei Suomen rajojen ylittäminen aivopese tätä sakkia.
Tapahtuipa tässä männäiltana että kutsuin joukon juhlijoita kotiini jatkoille. Sinänsä ystävällisesti ja hillitysti käyttäytynyt joukkio tuotti minulle kuitenkin pettymyksen - pettymyksen jonka toteaminen tapahtui vasta tässä hiljattain.
Tämän joukon tapaatte varmaan Säteen 5v. bileissä tai ehkäpä jo ennen sitä katsomassa kuinka legendaarinen Sven Väth hurmaa yleisöään Tavastialla. Niin ja lisäksi jos joku tahtoo ystävällisesti kuivata teitä keltaisella 140x70 froteepyyhkeellä, voitte kiittää nasua. (Ja mä vaan ihmettelen että mitä vittua joku tekee toisen kylpypyyhkeellä klo 0X:00 aamulla, onko tää joku perkeleen hotelli josta varastetaan kaikki saatanan tuhkakupitkin??)
Tästä lähtien joka ikinen neekeri, vinosilmä tai venakko muita rotuja unohtamatta - luotto meni, alempaa kastia olette. Ikävä että saan leimata teidät muutamien edustajienne perusteella, mutta mikä sen parempaa kuin pieni terve ennakkoluuloisuus tästä eteenpäin. Ja jos tämä oli julkinen herjaus (ihmis)kuntaa vastaan, niin sakottakaa vaikka julkiselle paikalle virtsaamisesta, Espoon poliisi hoitanee..
Menen nyt ajamaan pääni kaljuksi ja kaivan vihreän pilottitakkini naftaliinista.. *ehehehe..*