Klubituksen kilonpudotus
[q]fallen angel:
Ei muakaan o lihavaks sanottu, mut en nyt ihan höyhensarjassakaan paini. Jos muita ei haittaa ni hyvä niin. Haluan hyvän olon.
[/q]
Samoilla linjoilla mennään... Itellä oli nyt lähinnä tarkotus tiputtaa painoa ja nostaa
samalla vähän kuntoa, sekin kun on tässä viimesen parin vuoden sisällä päässy
lopahtamaan ihan totaalisesti. Vois vaikka viel yrittää samalla lopettaa tupakoinnin.
Noissa kaikissa kun onnistuis ni vois kerranki olla itteensä tyytyväinen :)
.m
Kofeiini todellakin auttaa rasvan poistamiseen eikä sen pois jättämällä todellakaan paino tule takaisin. Ei se paino tule takaisin jättämällä kofeiini pois, vaan se tulee niitä vohveleita syömällä takaisin *nauru*... Siis kyllä se nopeuttaa aineenvaihduntaa keinotekoisesti, mutta aineenvaihduntaa voi nopeuttaa luonnollisesti juuri syömällä säännöllisesti jne.... En vain ymmärrä miksi se paino sieltä takaisin tulisi lopettamalla kofeiinin ottaminen *täh*... Eihän se nopeuta aineenvaihduntaa kuin tilapäisesti.
[q]Lansetti:
---
Otetaas samanlainen tavote.. eli kun pituus on 177cm ja paino 64kg ni tähdätään siihen 70kg vaikka aluks.. Vaikea tehtävä tämäkin nimittäin viimeseen 7 vuoteen ei ole painoa tullut lisää kun ehkä kilon verran. (Vaikka ruokavalio koostuu lähinnä roskaruuasta)
[/q]
mulla oli paino melkein 10 vuotta samassa n. 67 +/- 2 kg,, pituus 175cm nyt kesän jälkeen lihotin itseni parhailmillaan 75 kg, enkä voi sanoo ett hirveen ylpeä olin tost painosta !
viimeks ku painon katsoin oli se 71, tavoitteene kestävälle pohjalle se 69 !!
pikkuveli on kyll lohduttanut mua ettei toi exstra paino ainoastaan vyötäröön tai perseeseen oo tullut. ( punttia ollaan myös nostettu )
mut nyt saa riittää.
S.
[q]BlueWind:
edit: ja myös jos haluaa rasvanpolton maksimiin, niin kannattaa mitä suurimmassa määrin välttää hiilareita. Niin saa pidettyä hiilarivarastot koko ajan tyhjinä ;)[/q]
Sääli vaan et pastaruoat on sitä parasta herkkua ja niissä sitä riittää =D
Mä en ole koskaan ollut mikään itse pinkeys, mutta viime kesänä alkoi toden teolla elopaino ottaa päähän. Olen 178 senttiä ja painoa silloin viime kesänä oli sellaiset 82 kiloa. Parin kaverin kanssa otettiin pieni dieettitavoite, jonka seurauksena 4 viikon aikana lähti 8,5 kiloa, ja sen jälkeen vielä lisää. Ilmeisesti olen onnistunut pitämään painon poissa, koska edelleen eräät housuni, jotka ennen dieettiä kiristivät, meinaavat tippua jos en käytä vyötä. En siis itse omista vaakaa, joten tuo housuindikaattori ja peili ovat ainoat tavat joilla seuraan tilannetta. Eli kai se paino jossain 70 kilon nurkilla nykyään huitelee.
Mutta kuinka itse siis tiputin painoa:
1. Sokerilimsat ja muut sokerijuomat pois.
Tämä oli oikeasti aika oleellinen asia: jos ajatellaan että minun kokoinen heppu tarvitsee n. 2000 kaloria päivässä, tuli tuosta 2000:sta 1/3 jo sillä että vetäisi päivässä litran tuoremehua + puolen litran kokiksen.
2. Karkit, sipsit ja muu naposteltava pois.
Niin hyviä kuin sipsit ovatkin, yhdestä reilunkokoisesta pussista saa helposti puolet tai jopa yli päivittäisestä energiatarpeesta
3. Jukurteista ja juustoista vähärasvaiset versiot käyttöön ja meetvurstin sijaan kinkkua ja siipikarjaleikkeleitä. Leiväksi mahdollisimman paljon täysjyvää ja ruisleipää.
4. Ei roskaruokaa enemmän kuin kerran viikossa
5. Kun ennen oli tapana ottaa aina duuniruokalassa salaatti ja pääruoka eri lautaselle, aloin tunkea koko roskan samalle lautaselle siten, että ensin lautaselle reilusti salaattia ja sitten muuta ruokaa sen verran kuin mahtuu. Annoskoko siis pieneni sopivasti noin.
5 b. Muitakin annoskokoja pienensin, vaikka söinkin yhtä monta kertaa päivässä kuin ennenkin.
6. Bisseä vähän vähemmän kuin ennen.
7. Enemmän ulkoilua ja lenkkeilyä. Lisäksi havaitsin, että monet paikasta toiseen siirtymiset joita oli ihan huomaamattaan tehnyt julkisilla, saattoi ihan hyvin kävelläkin.
Sellaisia mulla, sitten kun se paino oli saatu alas, saattoi noista listaamistani menetelmistä alkaa tinkiä. Itse olen dieetin jälkeenkin pyrkinyt noudattamaan kohtia 1, 5 ja 7, ja kakkosen ja nelosenkin kohdalla pyrin pysymään kohtuudessa. Loppujen lopuksihan elopainon poisteluun on tasan kaksi tapaa, syödä vähemmän kuin kuluttaa tai kuluttaa enemmän kuin syö.
söin juuri paljon rasvaisia lettuja... slurps ;)
Biletys vähenee = bileissä tanssii vähemmän = pousaaminen lisääntyy = kilot lisääntyy.
Näin on käynyt omalla kohdallani ja paino on tasaisesti noussut viimeisen vuoden aikana varmaan 15+kg. Ennen tanssiminen piti kilot kurissa mainosti, mutta sitten jotakin tapahtui...Edelleen tanssin, mutta nivelet ei vaan kestä painoa enää niin hyvin, kun sitä massaa alkaa olemaan 130kg. Duuni vie voimat vaan niin tehokkaasti, että illalla kun pääsee himaan (joskus 18 ->), niin ei vaan jaksa säätää enää mitään. Auton hankinta oli vielä vihoviimeinen niitti koko yhtälölle.
Uuden kämpän myötä duunimatka lyhenee 8km:iin, jonka voisi ehkä kesällä vetäistä fillarilla, jos jaksaa...
tarttis varmaan tehrä jotain
ps. sentään kevyempiin tuotteisiin(maidot, levitteet jne.) ollaan siirrytty jo aikaa sitten.
[q]Lost-Soul:
söin juuri paljon rasvaisia lettuja... slurps ;)
[/q]
samoin
[muokattu 4.4.2004 23:58]
mukana ollaan, nyt pitää alottaa kuntoa kasvattaa palvelukseen...
185cm pitkä / 84 kg, en sit tiedä onko tarkotus pudottaa painoa, kun oon puntilla käyny jo viikon ja jatkan...
mutta ainakin läskit lähtee heinäkuuhun mennessä kun lenkkeilen noin. 4km /pv
..toivottavasti...
[q]
tulppaani:
Mulla on aina ollut se pahe, että kyllästyn kaikkeen, jota teen enemmän. Sen takia urheilukin on alkanut pikkuhiljaa hiipua. Kyllä varmaan jaksaisin lenkkeillä pari viikkoa...
[/q]
Todellakin tuo pyöräily on kätevää... Eli lopeta omalla autolla ajo ja yleisten kulkuvälineiden käyttö ja siirry polkemaan ainakin kaikki alle 10 kilometrin matkat ja mieluiten myös sitä isommatkin matkat silloin kun ei ole järjetön kiire.
Polkupyörällä pääsee helposti sen 5km/10 - 15min joten ei vie matkat paljon aikaa...
[muokattu 5.4.2004 02:26]
Mulla on vähän päinvastainen tavoite. Haluaisin lihoa 65 kilosta 75 kiloon. Oon niin ruipelo muuten.
[q]discopöllö:
Lisäravinteita käyttäessä kannattaa muistaa että mm. proteiinijuomat sisältävät paljon energiaa
[/q]
No mulle ainakin sillon tällön on jopa vaikeaa saada se 2200kcal täyteen (enemmänkin ois hyvä saada). Tietty eri asia, jos tarkoitit niitä kaupan sokerisia palautusjuomia. Ja mä en tosiaankaan nauti mun protskujuoman juomisesta, kun se proteiini maistuu ihan paskalta..
[q]hardikaveri:
koskas kehonrakennus ja laihdutusruoat on kulkenut käsikädessä???
[/q]
aika usein ne kulkee. Itse oon ainakin huomannut, että harvalla on niin hyvät tiedot ravitsemuksesta ja laihduttamisesta kuin kehonrakentajilla (ja tohonkin kuuluu aika monenlaista porukkaa:)
[q]
urheilijat ja kehonrakentajat tarvitsevat paljon hiilareita jaksaakseen painaa... tietenkin tässä kannattaa käyttää hitaita hiilareita.
[/q]
Kestävyyslajeissa joo, mutta ei lihaksiaan kasvatteleva ihminen niin hirveästi niitä hiilareita tarvitse.
[q]
proteiineja ei laihduttajien kannatakkaan siemailla mutta jos kehoo haluaa niin se on välttämätöntä.
[/q]
laihduttajan nimenomaan täytyy saada paljon proteiinia ja hyvä olisi käydä salilla. Lihasmassa lisää elimiston perusenergiankulutusta ja näin ehkäistään se, ettei laihduttajasta tule ns. laihaa läskiä (näitä on nykyään paljon)
[q]
kuluta enemmän mitä syöt... kevyttä/keskikevyttä punttia. eläinrasvat minimiin. yms...
[/q]
joo laihduttaessa hieman enemmän, mutta punttitreeni kovaa :) ja eläinrasvat minimiin muutenkin kuin laihduttaessa.
edit: en siis yrittänyt viedä offtopiciksi vaan tarkoitus oli oikaista tuosta proteiinien saannista
[muokattu 26.5.2004 15:14]
en aio pudottaa painoa, aion vaan muuttaa olomuotoa...
[q]Hyzenthlay:
mun tietääkseni moni laihduttaja pudottaa niitä kaloreita liikaakin. Mieluummin karsii sitten vaikka vaaleasta leivästä kun proteiinijuomasta.
[/q]
Voit sä karsii itsesi täältä sinne Puntti & sali-topiciin? Kiitos.
Edit: Voipa olla et oon taas ko. nuoren naisen ignorelistalla, joten joku muu välittäisi kertoa asian, niin menisi ehkä perille.
[muokattu 26.5.2004 15:16]
Tossa taas erinomainen esimerkki postauksesta, jolla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa ja joka karkoittaa täältä keskustelemasta ne, joita alkuperäinen aihe kyllä kiinnostaa, mutta noi punttisitäpunttitätä-läpät lähinnä vituttavat.
edit: Tuli yksi postaus väliin jo, eli tarkoitan Hyzenthlayn sydeemiä.
[muokattu 26.5.2004 15:15]
Olen tehnyt viimeisen parin vuoden aikana saman ikävän ilmiön kuin Jone. Eipä enää voi mässätä rajattomasti, kuten silloin joskus pienenä.
Eli jos nyt ei kiloja sais pois, mutta siirrettyä sitä tuosta keskivartalosta vähän muihin ruumiinosiin.
Kait munkii pitää ilmottautua tähän kilojenpudotus-projektiin mitoilla 190/101 .. Tovoitteeksi voisi asettaa vaikkapa johkuu 90-95kg, ja sitten katella minkälainen tuo masu on..
[q]NextAce:
Mulla on vähän päinvastainen tavoite. Haluaisin lihoa 65 kilosta 75 kiloon. Oon niin ruipelo muuten.
[/q]
Otetaas samanlainen tavote.. eli kun pituus on 177cm ja paino 64kg ni tähdätään siihen 70kg vaikka aluks.. Vaikea tehtävä tämäkin nimittäin viimeseen 7 vuoteen ei ole painoa tullut lisää kun ehkä kilon verran. (Vaikka ruokavalio koostuu lähinnä roskaruuasta)
Joop, täytyy liittyä messiin, kilot alkaa iän myötä kertyyn,
mitä ei nuorempana millään olis uskonu :)
Ei siinä mitään että ne kertyy, mut toi keskivartalon
plösööntyminen ei mikään ykkösjuttu mielestäni ole
170cm ja risat, alle 70 kilon olis päästävä ;)
nimim. 3kk välein salilla väli vähintään 3pvään
Sivujuonteena ihmeteltäköön seuraavaa:
En ole koskaan pystynyt hahmottamaan urheilun harrastamista järkevänä ajanviettotapana silloin kuin sitä tehdään siinä määrin, että ko. atleetit eivät juuri muuta elämässään saakaan aikaiseksi. FFS, saatan olla nördaava läski, mutta ainakin mulla on kaiken aikaa menossa helvetillisiä määriä yleishyödyllisiä tai itseäni ja ystäväpiiriäni eteenpäin vieviä proggiksia, joiden tuloksia en koskaan vaihtaisi vaikkapa nyt sikspäkkiin (ellei puhuta oluesta).
Rajat nyt sentään itsensä ja oman kehonsa palvomisellekin.
[muokattu 5.4.2004 10:16]
[q]niclas:
Vinkkejä
[muokattu 8.4.2004 23:03]
[/q]
toi on kyllä ihan loistava, copypastesinkin sen jo la lähetin parille kaverille