Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

vois taas yrittää x)

no mut jos on idiksenä laihduttaa niin muutama gramma lihaksen menetystä ei ainakaan mua estänyt.. kun kuitenkin tulokset sai nopeasti ja helposti..

sama se on aerobisessa liikunnassa yleensä.. kataboolia syntyy eli energiaa lähtee lihaksestakin.. siksi ruokavalio ja lisäravinteet ON tärkeitä..

toi pacifique antoi hyvän motivaation laihduttaa/kiinteyttää. ens kuussa salille. -5kg ja olen tyytyväinen. hyvä keino oli liimata kauniiden&laihojen mallitsubujen kuvia jääkaapin oveen.

edit:typo

[q]pirpeli, 11.1.2006 21:48:
Kyllä mä ehkä ton yhden kevätkilon pystyn pudottamaan..

[/q]
No mut hiljaa hyvä tulee!
Edit: Tää on muuten aika ärsyttävä topikki, ku jos on esim. ite ollu kipeenä tai ei oo esim. jaksanu vielä alottaa kiinteytysprogista tms. niin sit alkaa lähinnä ärsyttää, kun kaikki on niin hemmetin ahkeria
Toivottavasti siitä paljon haukutusta suomalaisesta kateudesta on jotain hyötyäkin, eli jospa se motivoisi mua enemmän kuin laiskuuteni ensi viikolla!

Saa aika tyhmiä olla tulissa jos tolla muka menisi läpi. Eiköhän ne siellä tiedä että kyseessä on doping-aine jota porukat tuo kohtuu paljon matkoilta. Ja vaikka olisi espanjalainen resepti niin tuokaan ei riitä vaan vaaditaan suomalaisen lääkärin kirjoittama resepti että saisit tuota laillisesti Suomeen tuoda.

[q]GoA
toinen tapa vähentää ruokahalua on esim. efedriinipohjaiset tuotteet.Tosin niiden saatavuus suomessa on hieman kyseenalaista[/q]

Kyseenalaista on alkaa suosittelemaan amfetamiinijohdannaisia yleisellä foorumilla.
Efedriini luokitelleaan suomessa doping/huumausaineeksi. Ja se vaatii lääkereseptin. Sen käyttö, varsinkin ilman lääkärin valvontaa, voi olla vaarallista.
Tuttu aine "salipiireissä", mutta en _todellakaan_suosittelis..

edit, typo

Ilmoittaudun mukaan. Taas.

Hohhoijaa.. Katselin eilen kuvia viime vuoden BeachPartyista, joissa mulla oli vielä edes vähän lihasta, ja mietin mitä helevettiä mun vatsalle on tapahtunut sen jälkeen. Ko en oo ees raskaana, wtf?!

Nyt on 11. päivä ilman tupakkaa ja totta kai tekee mieli vaan mussuttaa suklaata ku on niin tyhjä ja kärttyinen olo..
Ulkona on 17 astetta pakkasta ja tuuuuuuleeee, joten lähinnä tekee mieli hillua neljän seinän sisällä pyjamassa ja juoda kahvia kermalla ja sokerilla... Vidun jees.

Efedriineistä sun muista myrkyistä viis, mistä mää saan ostettua positiivista asennetta??

EDIT: Miksei oikeaa elämää voi Photoshopata?? Tai reloadata aiempia savetuksia, tai vaihtaa hahmoa jos ei peli kulje?

Uuu.. lisää kahvia.. jos vaikka aivot käynnistyisivät..

Mukana ollaan (jess!) Uusi harrastus nimeltään boxfit ja väh. 2 kertaa viikossa salilla sekä huomioonottaen ruokailuajat, -määrät, ja -sisällöt niin pitäis pieni kiinteytys toimia. Ei mulla ookaan tavoitteena ku pudottaa 2-3 kiloa. Mut kivaa on!

[q]vaavu, 5.1.2006 12:01:
Mun paino on 53,5kg ja rasvaprosentti käsien läpi otetun ultraäänimittauksen mukaan karvan alta 20.
[/q]

Voi ei, tän siitä saa kun aloittaa treenaamisen: mun paino on noussut reilun kuukauden aikana kilon. Mä en edes muista milloin viimeksi oon painanut näin paljon. Eikä peilikuvakaan ole olennaisesti parantunut, melkein jopa toisin päin. Tuntuu siltä, että samat rasvat on edelleen ihon alla, mutta nyt sinne on kasvanut lisää lihasta.

Pitääkö ruveta näkemään nälkää? Pelkällä treenaamisella ei tää kehitys näytä kovin hyvältä. :(

ihan normiterveellinen. Paljon vähärasvaista lihaa, ruisleipää, kasviksia ja vähärasvasia maitotuotteita. Tosin on tohon aikaan nyt tosin darrapizzakin ja joku karkkipussi mahtunu :D voishan tässä vielä terveellisemminkin syödä, mut kyse on siitä, mistä on valmis luopumaan..

Joo siis raskailla painoilla treenaaminen saa painon ylöspäin. Sit oon harrastanut itse asiassa vähemmän. Tunnin aamulenkit ennen aamiaista on tän hetken juttu

[q]flygfisk,
Itsellä menee tunnin juoksulenkillä/kuntopyörällä pitkälti päälle 1000Kcal aina, mutta vedän kyllä aika korkeilla sykkeillä, mutta silti tuntuu noi siveyksen kalorimäärät aika alakanttiin lasketuilta. Vetoan omiin kokemuksiin.
[/q]
Hmm.. Kiinnostaisi tietää mikä saa sut uskomaan saavuttavasi tuollaisen kulutuksen tunnissa. Minkä pohjalta olet sen laskenut tai miten olet sen mitannut?

Edit:
En siis yhtään epäile, että saavuttaisit jos sulla on paljon massaa ja vedät korkeilla sykkeillä, mutta kiinnostaisi silti tietää mitä käytät referenssinä.

[q]Hansu, 30.1.2006 20:27:
Anteeksi, en ihan oikeasti tarkoita tätä henkilökohtaisesti: minun korviini kuulostaa suorastaan järkyttävältä, että ihminen joka on lihonnut ennestäänkin varsin hennoista mitoistaan yhden ainoakaisen kilon saa sen kuulostamaan siltä kuin olisi kuukaudessa muuttunut suorastaan mammutiksi. Ja eikös lihas todellakin paina enemmän kuin rasva...?
[/q]

Kaikki on suhteellista. Jos 50-kiloinen lihoo kilon, se näkyy ihan eri tavalla kuin jos 100-kiloinen lihoisi kilon. ;)

Joka tapauksessa, ei tässä nyt mitään maailmanloppua ole tulossa. Kyllä ratkaisevampaa on se, mikä peilistä näkyy, kuin se, mitä puntari sanoo. Paitsi että tässä tapauksessa en kyllä ole tyytyväinen kummankaan mittarin tuloksiin. :(

Pitää pistää toivo siihen, että tämä ensimmäisen puolentoista kuukauden kehitys on vain väliaikaista, ja että kevättä kohti alkaisi peilikuvassa tapahtua positiivisempia muutoksia.

[q]vaavu, Toki toinen vaihtoehto sen syömisen vähentämisen lisäksi on kuluttaa enemmän. Siihen mun treenaus tähtäsikin:
---
Käytännössä tällä hetkellä se tarkoittaa kolmea käyntikertaa viikossa, joista 1-2 kertaa on puolentoista tunnin punttisreissu, ja 1-2 kertaa tunnin spinningtunti + keskivartalon lihaksia.
[/q]
Jos nyt lasketaan vaikkapa kaloreissa tuo sinun kulutuksesi:
1,5h puntilla: riippuu paljon siitä mitä tekee ja kuinka pitkät palautumistauot pitää, mutta veikkaisin, että noin 300 kcal/h. Total: 450 ckal * 1,5 viikossa = 675 kcal.
1h spinning + 0,5h puntti: 150kcal salilta ja spinningin tehosta riippuen 300 (vastaa about reipasta kävelyä) - 500 (vastaa about hölkkäystä) kcal tunnissa. Total: 650kcal * 1,5 viikossa = 975 kcal.

Yhteensä kulutat siis viikossa liikunnallasi noin 1650 kcal. Joku voi olla eri mieltä laskuissa, mutta omasta mielestäni en vetänyt ainakaan alakanttiin kulutuksia.

Käsittääkseni yleinen uskomus on, että poltetusta rasvasta saa noin 7000 kcal energiaa per kilo. Jos nyt oletetaan, että kävisi niin, että salilla käymisen lisäksi syöt tismalleen samalla tavalla kuin aikaisemmin, ruokatottumuksesi vastaavat täysin tavallista kulutustasi ja kehosi ei millään tavoin kompensoi vähäisempää energiansaantia vaan ottaisi ylimääräiset energiat rasvasta, menettäisit kilon rasvaa noin 4.2 viikossa.

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan usko, että keho toimii noin vaan se tasapainottelee ja kompensoi suuntaan ja toiseen energian tuotantoa ja kulutusta (niin sisäisesti kuin myös ruokahaluun vaikuttamalla)

[q]Jep, mitä olen tän asian suhteen ollut ymmärtävinäni, niin yhtäjaksoisen aerobisen osuuden pitäisi olla vähintään puoli tuntia, ennen kuin rasva alkaa palaa. (Toki tähänkin varmaan vaikuttaa se, mikä on kehon energiataso ennen treeniä.)
[/q]
Tommoset puolen tunnin säännöt on kyllä varmaan tosiaan hyvin spekulatiivisia ja henkilökohtaisia. Kannattaa ehkä muistaa, että sitä energiaa voi palaa myös salin ulkopuolella jos keho on tottunut saamaan sitä rasvan polttamisesta. Tähän voi todennäköisesti totuttaa itseään kohtalaisen hyvin esimerkiksi aamulla "tyhjällä vatsalla" tehdyillä kävelyllä, jos sun jalat kestää.

Jos on siedettävä matka kouluun/töihin niin sinne kannattaa harkita kävelevänsä aamuisi (jos menee julkisilla niin vaan osankin matkasta voi kävellä) ja suosittelen lämpimästi mp3-playeria musiikin tai podcastien kera seuraksi :)

Nyt on pudonnut joku 4 kiloo. Aloitin syömisen tarkkailun joskus viime vuoden loppupuolella. Jouluna tapahtui "pieni" notkahdus, joten nyt sitäkin valppaampana ^^ Ihmiset kannustaa, ja se on hyvä. Ihanaa kevät tulee ^^ Haaveena, et ens kesänä sais käytettyä ainakin yhtä kokoa pienempiä vaatteita. Huoh

Edit:typoja

[q]ville, 1.2.2006 11:38:
Kävin yks päivä puntarilla, lisää painoa oli tullut about kilo (61.5kg) ja vatsa on pienentynyt eli kai sitä jotain lihasta on tullut. Treeniä on 3*vko reilu 1h, sarjoilla joilla just ja just jaksan tehdä 3*10.

Kävin myös ostamassa yks päivä sellainen lisäravinnesekotuksen jossa proteiiniä ja hiilaria about saman verran ja vähän jotain kreatiiniä. Syynä ostoon oli se, että mä huomasin, että en taida saada tarpeaksi ravintoa vaikka miten yritän syödä suuria annoksia.

[/q]
Kyllä sitä proteiinia saa normaalista ruuasta ihan riittävästi. Makarooni, tonnika ja raejuusto ovat hyviä proteiinin lähteitä. Isoilla painoilla ja pieniä sarjoja tehtäessä ( esim. 3*5 ) tulee enemmän näkyvää lihasta. Pienillä painoilla lähinnä kestävyyttä ja kiinteyttä. Mielestäni 3*10 on lähinnä juuri kiinteyttävää. On normaalia, että paino putoaa kun aloittaa salilla käymisen . Itse sain kokea saman ilmiön. Kuitenkin puolenvuoden salilla käynnin jälkeen paino nousi 65kg:sta 73kg:n

Kannattaa muistaa pitää kuukauden tauko kreatiinista 3kk:n käytön jälkeen!!

[q]Twist, 1.2.2006 12:02:
Kannattaa muistaa pitää kuukauden tauko kreatiinista 3kk:n käytön jälkeen!!
[/q]

Niin ja alkutankkaus

tasan kuukaus takana ja -7kg!

[q]niomic, 10.4.2008 19:27:
Heh joo, itelle toi on niin vakio / tiedostettu ja täälläkin monesti mainittu ihan läpiposteissa että eipä tullu erikseen mieleen :P
[/q]

Joo, liian helppo irtopiste kyl :)

Oma kesäkunnon hakeminen edistyy hyvin, kolmas vuosi menossa ja kesäkunto alkaa olla kondiksessa.

[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.

Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm

tosin mä en oo laihduttamassa ;-)

O