päivän o_O

Back to häröily O

Yritin juuri kirjautua sähköpostiini klubitus-tunnuksilla.. kumpiakohan tuleekaan käytettyä useammin..?

[q]lostgone, 15.11.2007 22:32:
Ne aikoo nimetä mun vanhan kotikaupungin Kouvolankoskeksi?
Mitä helvettiä ne juo siellä kuntakokouksissa?!! Mikä ihmeen pakkomielle niillä on Kouvolassa siihen veteen (mm. logossa ja kaupunkisuunnittelussa) q eihän sitä ole ees siellä?*hmph*

Vielä parempaa, mun pikkuveljeni on aloittanut kampanjan
http://www.adressit.com/kouvolankoski
[/q]
Mä kuuntelin toissapäivänä ihan samaa radiosta, et mitvit*nauru* vaik ei mitään siteitä sinne olekaan ni kuulostaa suht erikoiselta o_O

joutuu kyl hommaamaan ämerikän idolista (2005) tutun Chris Daughtryn levyn... on vaan niin hyviä biisejä...

[q]Snaggo, 16.11.2007 19:26:
Poliisi teki just kotietsinnän kämppiksen huonees [size=13]O_O[/size]
[/q]

Miks mua kuumottaa vaik en ees tehny mitää?

Poliisi teki just kotietsinnän kämppiksen huonees [size=13]O_O[/size]

[q]Annakins, 14.11.2007 18:10:
Mulle on viimesen kolmen päivän aikana tullu 500-600 työsähköpostia. Ei mikään ihme, että oon joka päivä ollu n. 1,5-2 tuntia ylitöissä, kun "oikeita" töitä saa tehtyä vasta sähköpostitulvan vaiettua.

Hullua puuhaa.
[/q]

Vanhassa firmassa tuli tuota sähköpostin roolia mietittyä jonkin verran ja se ei kauhean hyvin sovi niihin moniin tehtäviin mihin yritysmaailmassa sitä käytetään. Vaikka sähköpostin määrä ei päässyt lähellekkään noita määriä, niin tiedon kulun ja käsittelyn parantamisesta olisi ollut huomattavasti parannettavaa. Sähköposti sopii hyvin pienen ryhmän väliseen pikaiseen viestitykseen, mutta se ei toimi isojen ryhmien, pitkien viestiketjujen, tiedon säilytyksen, tehtävien välityksen tai prosessihallinnan työkaluna.

Nykyisessä firmassa (it-konsultointi) homma toimii huomattavasti järkevämmin kun tiedon käsittelyyn käytetään sopivia työkaluja ja järkeviä prosesseja. Mitä tehokkaammaksi tiedon käsittely saadaan, sitä vähemmän se vie ihmisten työaikaa.

Erilaisia tuotteita / tuoteperheitä löytyy isoilta kaupallista toimittajilta (IBM, Microsoft), mutta pienemmälläkin investoinnilla pärjää jo hyvin (esim. Jira: Jira case study: Linden Lab ). Ilmaisiakin tuotteita löytyy (Bugzilla, n kpl. wiki-softia jne.).

[q]Annakins, Mulle on viimesen kolmen päivän aikana tullu 500-600 työsähköpostia.[/q]

tosi hullua.
sopiiko kysäistä mitä teet työksesi?

[q]MiMoSa, 17.11.2007 16:32:
Kerään sellaseen pikku kuppiin kolikoita, jotka laitan säästötilille aina muutaman kuukauden välein. Oon nyt taas about 2kk tällä erää siihen kolikoita laittanut ja sisko laski ne äsken. Ajattelin et siinä vois ehkä hyvällä mäihällä olla jopa 60e, mut siinä olikin yli 100e.*whaat* Äkkiä noista kolikoistakin sit vaan kertyy isoja summia!
[/q]
Ja se 100e on melkeen 600 mummoa! Tähän liittyen jotkut ihmiset viljelee vissiin ihan huvikseen 10-50 sentin kolikoita esim. pitkin baarin lattioita (kun markka-aikana heiteltiin 10 pennisiä). Joillakin on vissiin liikaa rahaa...

Olin just koiranäyttelyssä enkä oo koskaan nähnyt niin isoja koiria mitä siellä oli, sellasia ihan törkeen isoja pyrenneittenmastiffeja.*pökr*

Tajusin just, että käytän viikossa noin 10 tuntia aikaa
työmatkoihin. Sen ajan vois käyttää paljon muuhunkin.

[size=9]Mut en mä silti kyllä halua muuttaa enkä vaihtaa työpaikkaa eli ei voi valittaa.[/size]

[q]Steven Hoaks, 19.11.2007 16:52:
Mulla tuli kirje HelMet-Kirjastosta jossa oli myöhästymismaksu.

Lukee että "Ennen 1.1.2006 kertyneet maksamattomat maksut)

Vitsi piilee siinä että mun kirjastakortti on vanhentunut vuonna 1999 enkä ole lainannut mitään kirjastosta varmaan ala-asteen jälkeen Joten tän on pakko olla joku 10vuotta vanha maksumuistutus :D

Toivottavasti ne ei ota tavallista 10% myöhästymismaksuu kuukaudessa, koska sitten lasku olis _vitun iso_
[/q]
Kyllä siihen varmasti ainakin jotain myöhästymismaksuja on tullut. Mä kävin kesällä lainaamassa pitkästä aikaa kirjan kotipaikkakuntani kirjastosta ja samalla mulle kerrottiin et mulla on siellä myöhästymismaksuja vähän päälle 5e. Ne maksut oli tullut mun 4 vuotta sit lainaamasta koulukirjasta. Siellä kirjatossa oli sit kaikki mun yhteystiedot joltain ajalta 1 ja 2, joten eipä oo sit mitkään muistutuksetkaan tullut perille...

Mut eipä tuo maksu nyt hirveästi ollut ehtiny kasvamaan näiden muutaman vuoden ajalta. Onneks kävin siellä nyt enkä joskus kymmenen vuoden päästä, koska sillon toi maksu olis ollut jo paljon isompi.*hih* Sun laksun suuruus riippuu sit tietty ihan siitä kuinka iso se on sillon alunperin ollut. Mulla toi lasku ei oo varmaan ollut aluks kun jotain euron luokkaa et sen puoleen, ei ollu kyl hirveästi tota korkoa tohon ehtinyt kertymään. Mut kannattaa mennä se hoitaa nyt heti pois ennenkö se kasvaa vieläkin isommaks!*tirsk*

http://piraattiliitto.org/uutiset/2008/04/australian-poliisi-karahti-laajamittaisesta-piratismista-ei-syytteita

[q]Steven Hoaks, 19.11.2007 17:05:
---
MiMoSa, 19.11.2007 17:02:
-clip-

---

Varmana maksa mitään

En ole ikinä kuullutkaan noista kirjoista mitkä on tossa olevinaan myöhästyneitä. Varmaan joku virhe. Soitin sinne just ja ne sano että ne on 2003 vuoden laskuja. Ole ainakaan tän vuosikymmenen puolella astunut jalallakaan kirjastoon
[/q]
Ai no sit... Aika jännä kyl et tollein mokaavat. Mun kohdalla oli kyse kyllä ihan omasta mokasta, joten piti kiltisti maksella pois...*tirsk* Mut kyllä vähän otti päähän kun ei oo mitään muistutuksia koskaan tullut mut olis vaan ite pitänyt huolehtia et sielläkin on yhteystiedot ajantasalla. Onneks ei ollu ton isompi lasku!*hih*

Näin krapulahoureissani unta todella rankasti parrakkaasta naisesta. Heräsin ahdistuneena ja vasta hetki sitten tajusin, että se tosiaan oli vain uni.

[q]Miinapiina, 19.11.2007 22:34:
oonks mä ny kui väärässä mut eiks velat vanhene kolmessa vuodessa (vai montas vuotta se on nykyään)
jos sitä velkaa ei peritä kyseisenä aikana (eli siis jos ne ei lähetä sinä aikana yhtään perimiskirjettä tai itse ei tee mitään juttui mitkä siihen velkaan liittyy) ni sehän vanhenee...
eiks...??

vai onks toi käytäntö vaan noihin ulosottoihin tms...??
joku fiksumpi, jos valasis...
[/q]
En kyllä itseasiassa tiedä. Mut ei varmaankaan sitten kun ne mun maksut oli vuodelta 2003. Tai sit ne on lähetelly mulle niitä kirjeitä mut ne ei oo ikinä tullu perille kun siellä oli niin vanha osote.*ding*

Meillä oli Rednex tänään ja ne on ihan hullua porukkaa koko sakki Mut en ees tienny että ne jopa esiintyykin vielä *täh*

[q]-Fuzzy-, 20.11.2007 14:21:
Mä en ymmärrä miehiä. Eka ne antaa ymmärtää jtn, ja sitten kun käyttäytyy sillä tavalla niitä kohtaan, miten on olettanu että ne haluaa, niin ne suuttuu jostain syystä.
Että jos ei esim. "suhde" ole vakavaa, niin voiks oikeesti muka suuttua siitä jos sanoo, että ei haluukkaan et olis edes vakavaa, ku molemmat nyt on ainaki mun ymmärryksen mukaan ollu samaa mieltä asiasta?? So very confusing o_O
[/q]
Sun ois pitäny jollain supervoimalla aistia et kaveri laski leikkiä sanoessaan ettei haluu mitään vakavaa. Tai sit homma oli ihan ok vaan niin kauan ku se toinen luuli et oisit oikeesti lääpälläs siihen. Eihän semmonen käy et sä voit sen halutessas dumpata vaikka tietenki sillä täytyy moinen oikeus olla.

Ollaan me ihmiset vaan jänniä otuksia.

Sain tänään Tiede-lehden 9/2007 toiseen kertaan, eka tuli n. pari viikkoa sitten. Jutut lähes samat, asettelu ja kannet erilaiset. Ketä tässä nyt yritetään huijata?

[q]Freja, 20.11.2007 19:07:
---
Miraakkeli, 20.11.2007 18:53:
Sain tänään Tiede-lehden 9/2007 toiseen kertaan, eka tuli n. pari viikkoa sitten. Jutut lähes samat, asettelu ja kannet erilaiset. Ketä tässä nyt yritetään huijata?

---

? Kyl mul vaan ihan eri numero on. Edellisenkin tulosta on aikaa. Hmm.

Mielenkiintoista.
[/q]

Eli et ole saanut numeroa, jossa oli juttu Hauhon sarjamurhaajasta?

[q]Freja, 20.11.2007 19:37:
---
Miraakkeli, 20.11.2007 19:29:
Eli et ole saanut numeroa, jossa oli juttu Hauhon sarjamurhaajasta?

---

Uusinta numeroa silmäilin vain nopeasti, ja edellisessä numerossa puhutaan psykopaateista ja ydinjätteistä.
Missä numerossa tuosta Hauhon sarjamurhaajasta olis? O_o
[/q]

Numerossa 9/2007, tai siis 1/9/2007 Tuli joskus pari viikkoa sitten. Pääjuttuna "Suomen ainoa sarjamurhaaja - tappoi sirpillä ja halolla" Ihan kuvan kanssa. Tänään tuli 9/2007 "Supermanner syntyy uudelleen". Lehdissä lähestulkoon samat jutut. Varsin erikoista..

O